Nyomtat Elküld Olvasási nézet

11. túra: Szárliget - Dorog

2004. szeptember 25-én túránkat az utolsó harmadánál kezdtük. Péliföldszentkeresztre autóval mentünk, majd itt megkezdtük a "napi adunkat-. A kegyhelyen elhaladunk a Don Bosco iskola előtt.

"Don Bosco, nagy szív embere,
emléked legyen áldott,
hogy úgy szeretted a szegényt, az
elhagyatott ifjúságot.-

Egy közeli fán található a kéktúra bélyegző, szemben a hintával. Innen indul fel a kiépített út a Kálváriára. Menjünk fel! Érdemes bemenni a szép, állandóan nyitva levő templomba. Miután körülnéztünk Péliföldszentkereszten, keressük fel a bővizű Szent-kutat.

"Aki csak jön, iszik vizemből,
Nem köszöni meg, de felüdül.
Ingyen csobogok, másokért fáradok,
És mindig egyformán vidám vagyok.
Oly egyszerű így az élet, oly szép,
Csak adni, - csak lenni másokért.-
/Útitárs 156. oldal/

Átvágunk a plébánia kertjén (az útjelző táblák irányában), elhaladunk a virágokkal szépen körbeültetett Savio Szent Domonkos szobra mellett, majd beérünk az erdőbe. Utunktól jobbra hatalmas földmunka, óriási katolikus építkezés. Kíváncsi vagyok, mit építenek. A Szent-kútnál 3 forrást is találunk. Kettőt fönt, itt nézzük meg a Lourdesi-barlangot is, egyet pedig a vízelvezető árokban, lent. Az árkon átkelve (híd) katonasírt találhatunk. Visszamegyünk Szentkeresztre, majd a K+ jelzésen rövidíthetünk Mogyorósbányára. Utunk az említett építkezés kerítése mellett halad. A Látó-hegy megmászása után beérünk Mogyorósbánya szélére. Itt a Kakukk kocsmában pecsételhetünk. Visszamegyünk Péliföldszentkeresztre a már jól ismert úton, majd autóval Tokodra megyünk. Itt a kanyarban levő kocsmában elvégezzük a bélyegzést, majd ha kedvünk van hozzá, nekivághatunk a semmi jót nem ígérő Gete-hegy megmászásához. A hegyről egyébként szép a kilátás. Innen választhatunk, hogy visszamegyünk Tokodra, vagy legyalogolunk Dorogra. Mi, mivel autóval voltunk Tokodra mentünk le, majd az autóval jutottunk el a dorogi vasútállomásra, ahol a kedves kalauz beütötte a MÁV-bélyegzőt. Túránk ezzel véget ért.

Copyright © 2008 Parókia Portál, Minden jog fentartva.

Impresszum / Média Ajánlat / Kapcsolat / Hírlevél

• 2024. szeptember 19., csütörtök

A Szentírás Szövetség és a Református Pedagógiai Intézet pályázata 1-8. osztályosoknak.
  • 2024. szeptember 18., szerda

Mitől él az Ige? Sorozatunkban személyes válaszokat keresünk a nehezen megfogható kérdésre. Kaczor Dorottya csengő hangú népzenész. Élete alapja viszo...
  • 2024. szeptember 17., kedd

Közel negyven éves vezetése alatt a kecskeméti Ráday Múzeum több lábon álló professzionális intézménnyé vált, szervezői munkáját idén Móra Ferenc-díjj...
  • 2024. szeptember 16., hétfő

Hálaadó istentiszteleten ünnepelték a szolnoki reformátusok templomuk és a parókia felújítását szeptember 14-én, szombaton.

Elődje futását szeretné folytatni a Pozsonyi úton, ebben támogatja a gyülekezet is. Beiktatták új szolgálati helyére Kovách Tamás lelkipásztort.

Önkéntesek jelentkezését várja az árvízi védekezéshez a fővárosban a Magyar Református Szeretetszolgálat. A munkálatokat adományainkkal is támogathatj...
  • 2024. szeptember 12., csütörtök

A lelkiéletünk minősége az életminőségünket is meghatározza. A jelen terápiás kultúrájában a keresztény ember választhat az Isten-kapcsolattal számoló...
  • 2024. szeptember 11., szerda

A kulcs-rácalmási gyülekezeteben egy repülő korong a misszió eszköze.

A Dunamelléki Református Egyházkerület Üzemeltetési Főigazgatósága pályázatot hirdet ingatlankezelő munkakör betöltésére.

A Dunamelléki Református Egyházkerület Üzemeltetési Főigazgatósága pályázatot hirdet műszaki vezető munkakörre.