Nyomtat Elküld Olvasási nézet

Novajidrányi hittanos tábor 2009.

Nyári Tábor 2009. augusztus 4-9. Novajidrány

„Tekintetem a hegyekre emelem, honnan jön segítségem?

Segítségem az úrtól jön, aki az eget és a földet alkotta."

/Zsoltárok 121, 1/

Augusztus 4-én reggel indultunk nagy lelkesedéssel és izgalommal a minden évben megrendezett nyári táborunkba. Ezen a nyáron úti célunk egy Borsod-Abaúj-Zemplén megyei kicsiny falu, Novajidrány volt. Isten kegyelméből minden probléma nélkül érkeztünk meg a szálláshelyre. Hétfő este rögtön meg is kezdtük az egész héten át tartó missziós történet tanítását. Idén John Paton misszionárius életéről és munkásságáról hallhattunk.

Ő volt az a misszionárius, aki a dél-tengeri szigetek kannibáljai közt az Újszövetséget lefordította a bennszülöttek nyelvére. Délelőttönként egy-egy bibliai történetet és ennek üzenetét hallhattuk (Zákeus, Méfibóset, Noé). Minden nap megtanultunk egy -egy aranymondást, és készíthettünk egy-egy kis apróságot saját kezűleg , amelyek emlékeztetnek minket Isten szeretetére. Megtanultuk, hogy egyetlen jó és helyes út van, egyedül Isten útja. Ez az út nem mindig könnyű, sokszor vannak nehézségek, de aki mindvégig kitart és küzd, arra a legnagyobb jutalom vár: az örök élet!

„Mert a bűn zsoldja a halál, az Isten kegyelmi ajándéka pedig az örök élet Krisztus Jézusban, a mi Urunkban." /Róma 6, 23/

Sokat kirándultunk a héten, felmentünk a Füzéri várhoz, a Boldogkői várhoz, a Regéci várromhoz, megtekinthettük a Vizsolyi Bibliát, Pálházán kisvasutaztunk, majd megnéztünk egy bányászati múzeumot Telkibányán. Miközben sétáltunk fel a Füzéri várhoz, sokszor nagy akadályokat kellett leküzdenünk, mert igen meredek volt az út, de a kitartó túrázók megkapták jutalmukat, a látványt, ami elénk tárult. A várból csodálatos volt a kilátás. Így van ez a hívő ember életében is. Vannak nehézségek, de a jutalom nem marad el azoknak, akik mindvégig kitartanak! A nyári táborok nagyon fontosak a missziói munkában, hiszen ilyenkor a táborozók erre az egy hétre kikerülnek a hétköznapokból és egyedül Isten igéjére, és tanításaira koncentrálhatnak. Olyan ez, mintha egy hétre felmennénk a hegyre, és egy hét elmúltával újult erővel térnénk vissza a hétköznapokhoz. Isten megáldotta ezt a csodálatos hetet, új barátságok köttettek, testvéri kapcsolatok alakultak, és ami a legfontosabb, voltak olyanok, akik befogadták Jézus Krisztust a szívükbe, és ezáltal új élet kezdődött a számukra. Nekünk pedig tovább kell munkálkodnunk Isten országa építésében.

Egy illusztrációval szeretném zárni a beszámolót, ami John Paton misszionáriusról szól, egy nagyon jó megfogalmazást ír arra a szóra, hogy mi is az a hit!

Amikor John Paton az Újszövetséget egy sziget nyelvére fordította, nehézséggel találkozott a "hit" szó átültetésében. Mikor az egyik napon irodájában dolgozott, bement hozzá egy bennszülött tanító, aki nagyon fáradt volt a hosszú gyaloglástól. Odavetette magát az egyik székre, és lábait keresztbe téve, ilyen szavakat használt: "Teljes súlyommal megpihenek itt." John Paton azonnal megtalálta a helyes kifejezést a hitre. A szigetlakók most már tudják, hogy a hit nem más, mint amikor valaki elméjének és szívének minden terhét Jézuson pihenteti.

Turi Brigitta (a sáregresi ifjúsági csoport tagja)

A Vizsolyi templom előtt:

Vidám pillanatok:

Copyright © 2008 Parókia Portál, Minden jog fentartva.

Impresszum / Média Ajánlat / Kapcsolat / Hírlevél

Látogatók ma: 21, összesen: 206521

• 2024. április 17., szerda

A HolddalaNap zenekar újra hangszőnyeget sző a csendből. Imádságban fogant koncertjükről Gulyás Anna énekessel, dalszerzővel beszélgettünk.
  • 2024. április 16., kedd

Duráczky Bálint szociológus szerint a tradicionális keretek lebomlása az elköteleződés megerősödését hozhatja egyházunkban.

A Református Pulmonológiai Centrumban kapta meg Közép-Európában elsőként a gyógyszeres kezelést egy hatévesnél fiatalabb cisztás fibrózisos gyermek.
  • 2024. április 15., hétfő

Alkohol- és drogfüggőségből szabadult srácok, közös munkájuk biztonságos közeget teremt számukra a reintegráció felé vezető úton.

Újraalapításának 30. évfordulójáért adott hálát a Kecskeméti Református Általános Iskola vasárnap.
  • 2024. április 12., péntek

Százhúsz lelkész és missziói munkás találkozott a Káposztásmegyeri Református Gyülekezetben tartott Nagy-Budapesti Missziói Konferencián.
  • 2024. április 10., szerda

Költészet napja alkalmából a tükrök fontosságáról és a férfivá nevelésről beszélgettünk Hajdúné Tóth Lívia, lovasberényi hittanoktatóval, lelkipásztor...
  • 2024. április 08., hétfő

Hogyan kezdődik a templomépítés? Kell hozzá telek, tervek, támogatás? Külső-Kelenföldön rajzpályázattal indul.

Az elmúlt évek felújításaiért adtak hálát a Tassi Református Egyházközségben, ahol a közösségi terek nemcsak az impozáns múltról, de az élettel teli j...
  • 2024. április 04., csütörtök

Folytonosság és változás, külső tényezők és személyes hit, individualizmus és felekezeti elkötelezettség, ébredés és szekularizáció teszik sokszínűvé ...