Kedves András !
-Örülök, hogy válaszoltál,---sőt, hogy olyan "őszinte" voltál,- ami a reagá-
lásokat illeti.-
-Szerintem is jól látod, hogy ki-ki a maga meglátását foglalja irásba,---de
én ezt egyáltalán nem "itélkezésnek" értelmezem.-   Ha csak annyi van
bennünk egy-egy témában: jó, rendben van, igaz,...... azt felesleges le-
irni, kivéve, ha még van megerősitő gondolatunk,-  ami másoknak is ér-
dekes lehet.
-Szó nincs arról, hogy azért kérdezősködtem volna,--- hogy aszerint "itél-
kezzem".----  De valóban másként áll hozzá az ember, ha személyes véle-
ményre reagál,-- mintha egy harmadik, kivülálló idézetre.--- És egyáltalán
nem "pejorativ" értelemben válaszoltam,----  azt azért bevallom, szokat-
lan, hogy ilyen "nehéz" témával kezd valaki.- --  Na, jó, dicsérgetni sem
akarlak,-- és elmondom az ezzel kapcsolatos meglátásomat.-
----- Egyébként nagyon alapos és szakszerü a magyarázat és a mai világ-
ban különösen alkalmas felvilágositás,-  ha a mai "tetoválás őrület" szem-
pontjából nézzük.-  Kezdettől fogva bennem mindig, mindenféle tetoválás,-
"szégyenbélyeg" jelleget idéz,--- különösen a börtönbe zárt rabok megbé-
lyegzése nyomán.--   A szóhasználatban is igy van,- amikor valakire va-
lami "rossz jellemző" ráragad,-  hogy "megbélyegzett".
-Ami az idézet első felét illeti, teljesen elfogadható, igaz,---  csak azon üt-
köztem meg, hogy miután megállapitja, hogy: "gonosztevők"is kaphattak
stigmát,----- közvetlenül utána idézi Gal.6,17-ből Pál ap. mondatát:"Ez-
után senki..."stb.----arról nem beszélve,-  hogy az általam ismert Károli
és Uj- forditás nem használja a "kellemetlenség" kifejezést, - hanem a
"bántásomra" -  "fájdalmat",---  ami azért valahogy  MÁS, mint a kelle-
metlenség.---
-Ennek ragozásába nem mennék bele,-- nem a lényeg, hanem az, hogy
a két, egymásután következő mondatot olvasva,-- mintha azt sugallná,
hogy a "gonosztevők"  megbélyegzése vonatkozik Pál ap.  "bélyegeire" ?
-Hogy is van ez ?  -  én nem vagyok teológus, tehát nincs  "megfelelő"
teológiai tudásom,-- hogy miről is van itt szó.-
-Pár éve ugyan olvastam egy kis könyvet (pedig a Vetés és Aratás
kiadásában jelent meg),-   amely kb.30 oldalon keresztül ugy foglalkozott
Pál ap. "sebeivel",  mintha azok a  "Krisztus öt sebére" utalóan lettek volna
láthatóak rajta.---  Ez viszont már  á t v i h e t i   a témát a keleti miszti-
kában  és  a kereszténységben is itt-ott fellelhetően,-- emberek sebeire,
a Krisztus testén ütött sebek helyén.-  Bennem teljes elutasitást keltett ez
a taglalás.
-A protestáns felfogás -az én tudomásom szerint- ezeket a "jelenségeket"
elutasitja.
-Egyébként is ennek az igehelynek magyarázata a "nehéz igehelyek" közé
tartozik,--- én nem is tartom magam illetékesnek, hogy "magyarázzam",
csak azt mondom el, amit keresztyén, protestáns hivőként el tudok fogad-
ni.
-Az utolsó mondat is elég félreérthető.--- Mit jelent a "mai értelemben
vett" stigma ? -- Te tudod ?
- Bocs, hogy ilyen hosszu lettem,-  de nehéz a téma,--- és nagyon vigyáz-
tam, nehogy itélkezésnek vehető legyen. ?   
 
 Üdv.
L.