Indu írta:
Németországban, ha katolikus vagy, automatikusan levonják a fizetésedből. Ezt mindenképpen helytelennek tartom, egyrészt mert az állam aszisztál a beszedéshez, másrészt, mert ennek mindenképpen önkéntesnek kell lennie. Emellett viszont pont Jézus szavai alapján (is) nagyon is helye van a tized fizetésének.
A császár része az adó. Az Isten része -anyagilag- a tized.
Jaj néktek képmutató írástudók és farizeusok! mert megdézsmáljátok a mentát, a kaprot és a köményt (*), és elhagyjátok a mik nehezebbek a törvényben, az ítéletet, az irgalmasságot és a hívséget: pedig ezeket kellene cselekedni, és amazokat sem elhagyni. Mt 23,23
(*) a mentából és a kaporból tizedet adni = rigolózusság, hiszen azok relatíve értéktelen dolgok.
Jó akkor ,térjünk vissza a Mt.23.23-ra ami szerinted a keresztény egyházak tizedével van kapcsolatban.
Előszőr is,Jézus nem a saját nevével fémjelzett egyházra vonatkozólag helyeselte
a szóban forgó adó befizetését"ezért is mondtam,hogy meg kellene nézni,hogy az ősegyházban volt-e tized kötelező jelleggel,és nem véletlenül teszem hozzá a kötelező jelleget,hisz tudtommal a tized nem szabadon választható adóforma volt,vagyis nem önkéntes alapú,legalábbis ahol létezett ez az adó.
A másik lényeges az Igével kapcsolatban,hogy Jézus semmilyen adó befizetése ellen nem szólalt fel,jó példa erre a császárnak fizetendő adó,amit egy elnyomott népnek kellet fizetnie
az elnyomójának.
Vagyis emberileg nézvel ez egy zsarnoki,jogtalan adó,Jézus még sem azt mondta,hogy ne fizessék az emberek.
Ezért az általad hivatkozott MT 23.23 esetében
sem volt elvárható Jézustól,hogy egy akkor
meglevő egyházi adó ellen szóljón.
De ez még nem jelenti azt,hogy a tanítványainak azt adta tovább,hogy a nevére létrehozott egyházban a tizedet mint adót bevezesék.
kivétel persze ha erre van bizonyíték az ösegyház gyakorlatában,hogy volt-e kötelező jelleggel valamilyen egyházi jellegű adó.
A nem kötelező jellegű befizetés nem adó hanem adomány ezért mint tized,még csak nem is értelmezhető."szerintem"
Ha jól tudom egy két keresztény szekta mint a hitgyüli vezette be nem kötelező jelleggel a tizedet,de mint mondtam,tudtommal a tized kizárólag kötelező jelleggel volt jelen az egyház adózásában,és nem mint önkéntes"adomány"
Tehát különbséget kell tenni aközött amikor egy egyház adóból kivánja fentartani magát és abból mikor egy egyház adományokból kivánja fentartani magát.
Az adó kötelező jellegű befizetés,mint pld.a tized is volt.
Az adomány,pedig önkéntes alapon történő befizetés,ahol nincs meghatározva semmilyen összeg,vagy az,hogy hány százalékát kivánja valaki a jövedelmének az egyházra költeni.