Augu írta:
Bár szerintem nem lenne rossz bevezetni a reformátusoknál sem ezt a lehetőséget.
Azon gondolkodtam, hogy azt biztosan nem lehetne elérni, hogy ma még keresztelnek és holnaptól bemerítkezés. Viszont szerintem ki kéne állnunk véleményünk mellett és tiszteletben tartva mások véleményét ki kéne jelentenünk, hogy a bemerítkezés Biblikus. És tájékoztatni kéne az embereket a baptizein görög szó jelentéséről. És fokozatosan szerintem el lehetne érni, hogy először csak beszélnek róla. Később talán elfogadják a bemerítkezést. Olyat is lehetne, hogy az egyes emberekre, egyes lelkészekre van bízva, hogy melyiket gyakorolják. Nagyon megdöbbentem (és örültem neki), amikor itt a parokia.hu-n többen szavaztak a bemerítés mellett, mint ahányan a csecsemőkeresztség mellett (64% - 36% jelenleg). Ez azért jelent valamit.
Nem nagyon ismerem egyházunk kánonjogát (meg eleve távol áll tőlem a jog), tehát nem tudom, hogyan lehet egyáltalán egy ilyen dolgot elintézni. Nem tudom kik döntenek az ilyen kérdésekről, és hol lehet ilyen témát javasolni. Aki ért az ilyenekhez, azt megkérném, hogy írja le röviden, hogy hogy is néz ki a dolog.
Szerintem azt kéne megérte(t)ni, hogy a bemerítkezés nem a reformátusság feladása; a bemerítkezés a Krisztus mellett való tudatos döntés, a bűnnek való meghalás; a hívő élet első lépése. Hogyha a hagyományokra hivatkozva nem vagyunk hajlandók változtatni valamin, ami kevésbé Biblikus, akkor éppen a reformáció elvét tagadjuk meg.
Olyan jó lenne, ha "legálisan", református környezetben lehetne bemerítkezni. Ez szerintem nem a reformátusság feladása lenne, hanem épp a folytonos megújulás alső lépése.
Kedves a fulnek.