kavics írta:
Ő nem lármáz!
Ő az EMBER FIA!
Pilátus szerint:
"Ime az EMBER"
Idézet:
Jézusnak nagyon sok új üzenete volt, ilyenkor- megmondatott a régieknek, én pedig azt mondom nektek- szófordulatot használlta. Javaslom olvasni az evangéliumokat!
Márk 12.
28. Akkor hozzá menvén egy az írástudók közül, a ki az ő vetekedésöket hallotta vala, és tudván, hogy jól megfelele nékik, megkérdezé tőle: Melyik az első minden parancsolatok között?
29. Jézus pedig felele néki: Minden parancsolatok között az első: Halljad Izráel: Az Úr, a mi Istenünk egy Úr.
30. Szeressed azért az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, és teljes elmédből és teljes erődből. Ez az első parancsolat.
31. A második pedig hasonlatos ehhez: Szeresd felebarátodat, mint magadat. Nincs más ezeknél nagyobb parancsolat.
Nem új ez a parancsolat, hanem az ELSŐ és a LEGNAGYOBB, mindenkor!
32. Akkor monda néki az írástudó: Jól van, Mester, igazán mondád, hogy egy Isten van, és nincsen kívüle más.
33. És szeretni őt teljes szívből, teljes elméből, teljes lélekből és teljes erőből, és szeretni embernek felebarátját, mint önmagát, többet ér minden égőáldozatnál és véres áldozatnál.
Mert ismerte régről a törvényt és eljutott oda, hogy még igazat is adott Jézus Krisztusnak az áldozati rendtartásokon túl!
34. Jézus pedig látván, hogy bölcsen felelt vala, monda néki:
Nem messze vagy az Isten országától. És többé senki sem meri vala őt megkérdezni.
Azaz nincs bent, de nem messze!
Már csak be kellene lépni, de mi az ami elválasztja ezt a bölcsen válaszoló embert? Hiszen ISMERI és TUDJA a törvényt és még igazat is ad neki!
35. És felele Jézus és monda, a mint a templomban tanít vala: Mi módon mondják az írástudók, hogy a Krisztus Dávidnak Fia?
36. Hiszen Dávid maga mondotta a Szent Lélek által: Monda az Úr az én uramnak: ülj az én jobb kezem felől, míglen vetem a te ellenségeidet lábaid alá zsámolyul.
37. Tehát maga Dávid nevezi őt Urának, mimódon fia hát néki? És a nagy sokaság örömest hallgatja vala őt.
Az, hogy nem látja, ki mondta el neki ezt a törvényt!
Csakhogy a zsidóknál a törvényben a felebarát mindaz aki szintén zsidó, aki pogány vagy rabszolga vagy átok alatt van, már nem minősül felebarátnak, ez kiderül a mózesi törvényekből, Jézus ezzel szemben minden emberre kiterjeszti és a második helyre emeli ezt a törvényt. Arról nem is beszélve, hogy a szemet szemért helyébe a szeressétek ellenségeitek lép, ami szintén új üzenet. Az hogy a zsidóságon belül eleve több messiáshit volt ezt ügyesen kihasznállta Jézus.Jézus személye körüli viták János ev. 7. fejezet
A hetedik fejezet nagy valószínűség szerint az ötödik után következett, (a bethesdai gyógyítás miatt akarták megölni). Jézust családja nem fogadta el- Mk. 6:4 Egyértelműen közönséges embernek tartották, még prófétának sem tartották. Utalások vannak arra vonatkozólag, hogy testvérei Jézus halála után lettek a zsidó-keresztény gyülekezet tagjaivá: Apcsel 1:13-14, Gal, 1:19, 2:9.
„És a sokaságban nagy zúgás vala ő miatta. Némelyek azt mondják vala, hogy jó ember; mások pedig azt mondják vala: Nem, hanem a népnek hitetője.” Jn.7:12
„De jól tudjuk, honnan való ez; mikor pedig eljő a Krisztus, senki sem tudja, honnan való.” 7:25
„Sokan azért a sokaság közül, a mint hallák e beszédet, ezt mondják vala: Bizonynyal ez ama Próféta.” „Némelyek mondának: Ez a Krisztus. Mások pedig mondának: Csak nem Galileából jön el a Krisztus?”„Nem az írás mondta-é, hogy a Dávid magvából, és Bethlehemből, ama városból jön el a Krisztus, a hol Dávid vala?”„Hasonlás lőn azért ő miatta a sokaságban” 40-43
A zsidóságon belül többfajta messiáskép, hiedelem volt, voltak akik konkrétan Dávidi származást és helymegjelölést alkalmaztak rá. Justin Martyr őskeresztény író a II. század közepe táján megörökíti a zsidó Tryphon (Justin vitapartnere) messiásról alkotott elképzeléseit: „A Messiás azonban –ha ő valóban megszületett és létezik valahol- ismeretlen és magát sem ismeri, és semmi hatalama nincs, amíg nem jön el Illés, hogy felkenje és bemutassa őt mindenkinek” Ez érthetővé teszi, hogy a keresztény írók szempontjából, miért mutatták be Keresztelő Jánost Illésként, és a keresztfa alatt elhangzó mondatot, lássuk eljön-e Illés, hogy őt megszbadítsa.
Nyilvánvaló, hogy Ézsaiás próféta nem Jézusról beszélt, hiszen a leírásokat csak úgy lehet ráerőszakolni Jézusra, hogyha soronkénti időutaztatásba helyezzük őket, hol a múltba hol pedig a meg nem történt jövőbe, ahogy éppen a krisztológiai dogmatika megkívánja. A próféciák között megkülönböztetünk vázlatkép és pillanatkép próféciákat.
1. A szűzen születés
Ézs 7,14 „Ezért ád jelt néktek az Úr maga: Ímé, a szűz fogan méhében, és szül fiat, s nevezi azt Immánuelnek,”
Máté 1:21-23 „Szűl pedig fiat, és nevezd annak nevét Jézusnak, mert ő szabadítja meg az ő népét annak bűneiből. Mindez pedig azért lőn, hogy beteljesedjék, a mit az Úr mondott volt a próféta által, a ki így szól: Ímé a szűz fogan méhében és szűl fiat, és annak nevét Immanuelnek nevezik, a mi azt jelenti: Velünk az Isten.”
A fordítási hiba miatt kialakult a Mária szeplőtelen fogantatása dogma és Jézus megszületése előtti létének a dogmája. Az Ézsaiás szövegben szereplő szűz kifejezés, az alah, nem szűzet jelent, hanem fiatalasszonyt, a szűz a héber betuláh kifejezés. Ézsaiás tekercsében ötször fordul elő a konkrét szűz szó (23:4,12, 37:22), mivel itt nem volt jelentősége a szűz kifejezésnek, ezért Ézsaiás nem használta. Ám a Máté 41:23 ban partenosz szerepel, fordításban, ezért Ézsaiásnál is szűznek fordították. Mivel a héber szövegben határozott névelővel van ellátva a fiatalasszony kifejezés a szövegkörnyezetből ítélve, kiderül, hogy Akház feleségéről van szó és fiáról Ezékiásról, születéséről.