Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1493 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 100  Következő
 

Szerinted melyik a helyesebb?
a GYERMEKEK megkeresztelése 43%  43%  [ 26 ]
a FELNŐTTKORI bemerítkezés 57%  57%  [ 34 ]
Szavazatok száma : 60

Re: keresztelés vs. bemerítkezés
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2010. nov. 29., hétfő 17:11 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2007. okt. 25., csütörtök 20:49
Hozzászólások: 1814
exrefis írta:
Kedves Loisz!
Itt egy hitből, való cselekedetről van szó, ami egy csecsemőnél szóba sem jöhet, tehát az semmiképpen nem számít a bibliai víztől való újjászületésnek.
üdv
ex



Kedves ex!

Nem vitatom, hogy a baptizo= "valamit bemeríteni" jelent -tudomásom szerint is.- Az általam említett 19 féle magyar fordítás ezt "keresztelkedésnek" fordítja, ennek pontos alapját ők tudják. - Luther híres mondását is: "baptizatus sum" így ismerjük: "Meg vagyok keresztelve!" (amikor az ördöggel vitázva, oda csapta tinta-tartóját) - Lehetetlen, hogy a "hitből való üdvösség" atyja arra a vízre hivatkozott volna, amivel megkeresztelték. Ezért a Te mondatod nem áll meg ebben a formában:
Idézet:
semmiképpen nem számít a bibliai víztől való újjászületésnek.

..."bibliai víztől való újjászületés" ? honnan veszed ezt ?

Idézet:
1Pt 1,23
...mint akik nem romlandó, hanem romolhatatlan magból születtetek újjá, Isten élő és maradandó igéje által.


Tehát Isten igéje szül újjá, a Szentlélek által.-
************************************************
- Az ehhez kapcsolódó cselekedet,- vízzel való leöntés, bemártás, bemerítés... megerősítő jel, mert a víz a megtisztulás jele.

Idézet:
1Kor 12,13-ban is ez áll: „En heni pneumati hémeisz pantesz eisz hen szóma ebaptiszthémen”, „mi mindnyájan egy Lélek által egy testbe kereszteltettünk”. ---Jézus Szentlélekben keresztel. HAGIOSZ


Idézet:
Itt egy hitből, való cselekedetről van szó, ami egy csecsemőnél szóba sem jöhet,


-Tehát szerinted az ember "cselekedete" az újjászületés ? Ez teljesen téves tanítás!
És akkor a csecsemő kortól felnőtt korig meghalók nem üdvözülhetnek ?
Bizony üdvözülhetnek - Isten kegyelme által. Mert KEGYELEMBŐL van az üdvösség, a hit által, de az is Isten ajándéka.- Ki tudná azt megállapítani, hogy Isten szabad kegyelme kinek ajándékoz, kinek nem. Ez az Ő szuverenitása.
-Isten igazsága és logikája nem azonos az emberével. Ld. szőlőmunkások...

_________________
"A teljes Irás Istentől ihletett."
2.Tim.3,16


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Loisz 2010. nov. 29., hétfő 20:07-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: keresztelés vs. bemerítkezés
HozzászólásElküldve: 2010. nov. 29., hétfő 19:55 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2007. okt. 25., csütörtök 20:49
Hozzászólások: 1814
-és nincs külön vízkeresztség, meg Szentlélek keresztség,- mert az egyértelműen egyszerre történik, hiszen az előbbi ige is erről szól: a Lélek keresztel bele a Krisztus testbe.

-Teljesen egyértelmű, hogy: csak egyetlen kiragadott igére nem lehet alapozni.-

És a jobb lator, akinek maga Jézus mondja, hogy üdvözül,--- pedig nem volt megkeresztelve.-- Jó, de hite volt Jézusban. Igaz, de mégis keresztség nélkül halt meg.
-És aki nincs megkeresztelve, de az élete utolsó pillanatában valamiképen hitre jut, mert ezt is mondja az ige: "Aki segítségül hívja az Úr nevét, üdvözül." Csatatéren pld.
-Egészen nevetséges dolog ez a nagyképűség, ha Isten privilégiumába akar beavatkozni az ember, amikor csak egy-egy pici "részt" láthatunk a NAGY egészből.
-A magam részéről ezt a vitát nem is folytatom.

üdv
L.

_________________
"A teljes Irás Istentől ihletett."
2.Tim.3,16


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: keresztelés vs. bemerítkezés
HozzászólásElküldve: 2010. dec. 13., hétfő 14:02 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2008. feb. 22., péntek 22:22
Hozzászólások: 830
Sziasztok! tartózkodtam a hozzászólástól, hiszen ez sokszor felesleges évődésre ad okot.
- A magam részéről hiszem, hogy a hitvallók lehetőleg merítkezzenek be, ha ez lehetséges és ez nem minősül újrakeresztelésnek, ha csecsemőként megkeresztelték.
- Ha valaki mondjuk a ref. egyházban hitvallóként megkeresztelkedett és nem bemerítés formájába(leöntés), azt nem hinném, hogy be kéne meríteni ez már újra keresztelés lenne.
- Ha egy hívő keresztyén elfogadja magára nézve hittel a múltbeli csecsemő keresztségét én nem agitálnám, hogy merítkezzen be, mert nem ezen áll vagy bukik a hite.
- Ha valaki református vallásba születik(mondhatnék más felekezetet is), de nyílvánvalóan hitetlen és hitre jutva annak mondanám, hogy merítkezzen be vízbe.
De semmiképpen nem hoznám ezt összefüggésbe az üdvösséggel. Persze ha egy élő hitű református gyülekezethez tartozik továbbra is én nem beszélném le erről, átcsábítva egy más közösségbe.


- ha valaki felnőttként bemerítkezett az vizes lesz, más úgysem történik vele, ha nem volt valódi a hite, márpedig nem hívők is meritkeznek be sajnos (családi nyomás, önmaga megtévesztése hitét illetően, telebeszélik a fejét stb...)

- Aki "nem merítkezik be vízbe az nem üdvözül" - messze nem értek ezzel egyet ez nincs az Igében!!!!. Ez lehet valakinek a látása, de nem Ige!!!
Aki nem hisz az elkárhozik. Ez van az Igében.

Tehát magam részéről nem a víz mennyiségét tartom fontosnak hanem a hívőként való vallástételt a keresztségben, bemerítkezésben. Ez egy bizonyságtétel arról, hogy eggyé lettem Krisztussal, megtisztítva az ő vérével. Ez fontos lépés de nem annyira, hogy cívódásig elmenjen a dolog, főleg nem üdvösségkérdést csinálva a keresztségből, vagy bemerítésből.

_________________
http://literaty-nazo.blogspot.com/
Üdv, Literaty


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: keresztelés vs. bemerítkezés
HozzászólásElküldve: 2012. júl. 18., szerda 18:30 
Offline

Csatlakozott: 2007. jún. 15., péntek 05:55
Hozzászólások: 50
Literaty írta:
- A magam részéről hiszem, hogy a hitvallók lehetőleg merítkezzenek be, ha ez lehetséges és ez nem minősül újrakeresztelésnek, ha csecsemőként megkeresztelték.


Szia Literaty!

Az én értelmezésem szerint a keresztség Isten gesztusa az ember felé, nem pedig fordítva. Azt jelképezi, hogy Isten a kisgyermeket - nem a saját érdeme, hite vagy bármije, hanem a szülei hite miatt - hozzá tartozóként megkülönbözteti. Ezért, ha bárkit, akit keresztyénként, tehát Jézus nevére (nem pedig jehovistaként stb.) egyszer megkereszteltek, azt nem szabad újra keresztelni (avagy bemeríteni). Ez ugyanis Isten gesztusának a semmibevételét jelentené!

Tudom, hogy ez egy eléggé provokatív gondolat, de akinek van füle, hallja, s gondolkodjék el rajta, A többiek lehetőleg ne reagáljanak, kérem!

Üdv: VaD


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: keresztelés vs. bemerítkezés
HozzászólásElküldve: 2012. júl. 21., szombat 19:40 
Offline

Csatlakozott: 2012. júl. 19., csütörtök 09:06
Hozzászólások: 208
A felnőtt alámerítkezés és a csecsemőkeresztség valóban egymással szemben állónak tünnek.
A vízkeresztséget a történelminek nevezett egyházak a "Szövetség theológia"-keretein belül értelmezik. (Szerintem helyesen)
Míg az arminiánus igefelfogás szerint, ez szabad akarati választás kérdése. Innét a tartós szembehelyzkedés.
Az igében a Vízkeresztség parancsa azonban nem tesz különbséget felnőtt és gyermek között, sőt azt mondja:"Térjetek meg és keresztelkedjetek meg MINDNYÁJAN..."
Acs.2:38-39
Nekünk, a Kálvinista szemléletet vallóknak nem kell aggódnunk, hogy méltatlanúl "hit-jelet" helyezünk egy "megtéretlen" csecsemőre, mert ez a szövetség-jele, mely a körülmetéléshez hasonlóan akkor válhat csak hitjellé, ha Isten hathatós és tevékeny kegyelme megérinti az egyén szívét. Ezért én is úgy vélem, hogy felesleges és helytelen a megkeresztelt gyermekeket alámeríteni. Hiszen a vízkeresztség azt ábrázolja ki, amit Isten tesz az emberért, s nem azt, amit az ember tesz az Istenért...


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: keresztelés vs. bemerítkezés
HozzászólásElküldve: 2012. júl. 22., vasárnap 07:44 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
Kedves Csaba és VaD!
Úgy tűnik, úgy szóltatok ehhez a témához, hogy nem olvastátok el az előzményeket.
Néhány alap igei tény.
Nincs olyan szó a Bibliában, hogy keresztelés. Alámerítkezés van. "Merítkezzetek alá...
azt csak tudatos döntés után teheti meg valaki, egy csecsemő nem tud alámerítkezni.
Igyen és valóban nem tesz különbséget csecsemő és felnőtt keresztség (alámerítkezés) között a Biblia. Nem is ismeri a csecsemő keresztséget.
Az alámerítkezés nem Isten gesztusa, hanem a megtérés után elvárt első hitbeli cselekedet.
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: keresztelés vs. bemerítkezés
HozzászólásElküldve: 2012. júl. 22., vasárnap 11:37 
Offline

Csatlakozott: 2012. júl. 19., csütörtök 09:06
Hozzászólások: 208
Kedves exrefis!
Tényleg szeliden jegyezném meg, hogy a Biblia görög szövegében olyan kifejezés sincs, hogy "Szentháromság", de ettől még az egyház használja...
A görög "Baptist","Baptismo"-kifejezések pedig egyaránt jelentenek a görög nyelvben "alámerítést", "le-; és megmosást", "meghintést" és "leöntést". A "Vízkeresztség"-fogalmát az egyház vezette be, s jelöl minden olyan szertartást, melynek keretében a keresztyének Istennel való szövetségének sákramentomát kiszolgáltatják. Az a helyzet, hogy Jeruzsálemben, a 3000 keresztyén "baptizmojáról" tanúskodó igehely nem sok eséllyel jelenthetet teljes alámerítkezést, mert a városban az ívóvíz hatalmas kincs volt, nagyobb reális esélye van ebben a történetben a leöntés, vagy meghintés eljárásának.
Amúgy egy csecsemőt, minden gond nélkül éppen úgy alá lehetett meríteni a Jordánban, mint egy felnőtt embert.
Megértem az álláspontodat, s tiszteletben is tudom tartani, de egy vízkeresztség nem a kivítelezésétől válik elfogadottá Isten előtt, hanem az Ő kegyelme által


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: keresztelés vs. bemerítkezés
HozzászólásElküldve: 2012. júl. 22., vasárnap 12:51 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2008. feb. 22., péntek 22:22
Hozzászólások: 830
Kedves TCsaba,
csak pontosítás miatt bátorkodom megjegyezni, hogy a hitvalló keresztség és a csecsemő keresztség nem a kálvinizmus és az arminizmus mentén húzódik.
Jó példa erre Spurgeon aki minden ízében kálvinista szoterológiát vallott és hitvalló bemerítést gyakorolt, míg az arminiusi modellt valló Metodisták ma is vallják a gyermekkeresztséget. Tehát pont fordítva, mint ahogy erre utaltál.

Tehát ki az aki megtér ? - akit Isten választott.
Ki keresztelkedik meg? - akit Isten választott, és erről az elhívásról látható módon a keresztségben is bizonyságot tesz.

Nem is a forma a fontos, hanem az a kérdés, hogy a Szentírás a hitvalló keresztséget tanítja-e?

_________________
http://literaty-nazo.blogspot.com/
Üdv, Literaty


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: keresztelés vs. bemerítkezés
HozzászólásElküldve: 2012. júl. 22., vasárnap 14:35 
Offline

Csatlakozott: 2012. júl. 19., csütörtök 09:06
Hozzászólások: 208
Bocsánat, csakugyan szerencsétlen módon és hibásan fogalmaztam! :irulpirul:
Egy kérdés a kérdésedre: Ki az aki megtér: Aki megkeresztelkedik, vagy akinek Isten kegyelmet ad reá?!
No, ha a válasz adott, akkor könnyen beláthatjuk, hogy a vízkeresztség kiszolgáltatásának időpontja és módja egyáltalán nem bír perdöntő tényezővel annak valóságos tartalmára vonatkozólag.
Szóval megkeresztelhettek éngem csecsemőként, semmi hasznom nem volt abból, míg hit nem párosúlt hozzá, és semmivel sem lennék több Isten előtt azzal, ha most alámerítkeznék. Az én cselekedetem az Ő munkáját semmivel sem képes jobbá tenni! Mindezzel együtt Spurgeont nagyra értékelem, mint igehírdetőt és theológust. A biblia pedig valóban a hitvallásra tanít, melynek egyik velejárója, hogy megvallom a keresztségemet annak, amit kiábrázól: Isten szövetségi jelének a testemen és újjáteremtô munkájának a szívemben, szellememben, de ez továbbra is az Ő munkája és nem az enyém.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: keresztelés vs. bemerítkezés
HozzászólásElküldve: 2012. júl. 22., vasárnap 16:20 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
TCsaba írta:
Kedves exrefis!
Tényleg szeliden jegyezném meg, hogy a Biblia görög szövegében olyan kifejezés sincs, hogy "Szentháromság", de ettől még az egyház használja...

:-) Ez az analógia nem jó ide, mert a szentháromság tagjait felsorolja a Biblia. Az alkalmazott kifejezés nem változtat azon a lényegen, hogy pl az Atya, Fiú és Szent Szellem nevében kell alámeríteni.
A keresztelés szó pedig nagyon is átértelmezi a bemerítés fogalmát.

Idézet:
A görög "Baptist","Baptismo"-kifejezések pedig egyaránt jelentenek a görög nyelvben "alámerítést", "le-; és megmosást", "meghintést" és "leöntést".

Erre kellene hoznod bibliai példát, ahol ezt a szót leöntésként, meghintésként használja.
Az alámerítésre van példa. Jánosnak nem kellett volna a Jordánba beállni, ha csak fröcskölni akar.
Idézet:
Az a helyzet, hogy Jeruzsálemben, a 3000 keresztyén "baptizmojáról" tanúskodó igehely nem sok eséllyel jelenthetet teljes alámerítkezést, mert a városban az ívóvíz hatalmas kincs volt, nagyobb reális esélye van ebben a történetben a leöntés, vagy meghintés eljárásának.
De ez csak egy spekuláció, amit csak az előfeltételezésed lehet levezetni.Tehát abból, amit bizonyítani akarsz vele.

Idézet:
Amúgy egy csecsemőt, minden gond nélkül éppen úgy alá lehetett meríteni a Jordánban, mint egy felnőtt embert.
De arra utalás sincs, arra viszont van, hogy ezt hitből kell az embernek megcselekedni, ami a csecsemőnél szóba sem jöhet.

Idézet:
Megértem az álláspontodat, s tiszteletben is tudom tartani, de egy vízkeresztség nem a kivítelezésétől válik elfogadottá Isten előtt,
Nos valóban nem a kivitelezés a fő szempont, de az alany hite, szándéka, szívének állapota igen.
A jobb latornak nem volt esélye alámerítkezni, de a szíve rendben volt. Ez viszont nem lehet hivatkozási alap annak aki megteheti, de elmaszatolja az ige jelentését.

"16. Aki hiszen és alámerítkezik, üdvözül; aki pedig nem hisz, elkárhozik."


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: keresztelés vs. bemerítkezés
HozzászólásElküldve: 2012. júl. 22., vasárnap 17:41 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2008. feb. 22., péntek 22:22
Hozzászólások: 830
exrefis írta:

Idézet:
A görög "Baptist","Baptismo"-kifejezések pedig egyaránt jelentenek a görög nyelvben "alámerítést", "le-; és megmosást", "meghintést" és "leöntést".

Erre kellene hoznod bibliai példát, ahol ezt a szót leöntésként, meghintésként használja.

Csak a tárgyilagosság miatt,
tényleg jelent a baptizmos megmosást:
pl,
mk 7,4 és amikor hazamennek a piacról, addig nem esznek, míg meg nem mosakodtak. Sok egyéb más is van, amit hagyományként átvettek és õriznek, amilyen például a poharak, korsók, rézedények és fekhelyek megmosása (baptismos).

Az egyértelmű viszont, hogy az ősegyház és későbbiekben az óegyház is alámerítés formájában keresztelt,különleges esetben tértek ettől csak el. Ez egyháztörténeti tény.
Sem az ősegyházban sem az óegyházban nem kereszteltek csecsemőt, III.századtól terjedt csak el, nem teológiai alapon, hanem a keresztény családok igényelték.

Ami szerintem fontos, hogy akkora jelentősége viszont nincs, hogy ebből üdvösség kérdést kéne csinálni.

_________________
http://literaty-nazo.blogspot.com/
Üdv, Literaty


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: keresztelés vs. bemerítkezés
HozzászólásElküldve: 2012. júl. 22., vasárnap 18:36 
Offline

Csatlakozott: 2012. júl. 19., csütörtök 09:06
Hozzászólások: 208
A teljes Biblián keresztűl végig vonúl szövetség theológia fogalma.
Isten a Vízkeresztség kapcsán is így nyílatkozik, amikor azt mondja, hogy néktek lett az ígéret és a ti gyermekeiteknek.
Ha Isten azt parancsolta volna történetesen, hogy "Térjetek meg és üljetek fel MINDNYÁJAN arra a szekérre!" Szerintetek az éppen csecsemő korban lévőket hátra hagyták volna?
Az alámerítéssel kapcsolatban képzeljétek el János "Baptista"-görög magyarsággal értelmezett szavait:
"Én ugyan vízben merítelek alá benneteket, de aki utánnam jő erősebb nálamnál, akinek saruját hordozni sem vagyok méltó; ő majd a Szentlélekben és tűzben merít alá benneteket."
Mt.3:11
Szép kilátások, ezek után már minek a kárhozat...
Hogy a 3. század előtt nem merítettek alá csecsemőket, csak annyira írásban dokumentált "tény", mint hogy igen!
Egyetlen dologban azért egyet értünk, nem üdvösségi kérdés a történet, ezért felesleges ellenségeskedést szítani általa közöttünk.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: keresztelés vs. bemerítkezés
HozzászólásElküldve: 2012. júl. 22., vasárnap 18:36 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
Literaty írta:
Ami szerintem fontos, hogy akkora jelentősége viszont nincs, hogy ebből üdvösség kérdést kéne csinálni.

Olyan értelemben nem üdvösségi kérdés, hogy nem garantálja az üdvösséget az, ha alámerítkezik valaki. A hitnek hiánya az ami garantálja a kárhozatot.
Aki viszont hisz, az alámerítkezik az ige szerint. Kivéve, ha keresztre van feszítve, ezért nem teheti.
A hit cselekedetek nélkül halott.
Vagyis ott tartunk, hogy alá is kell merítkezni a megtérés, hitre jutás után.
Ez következik Isten igéjéből.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: keresztelés vs. bemerítkezés
HozzászólásElküldve: 2012. júl. 22., vasárnap 18:40 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
TCsaba írta:
"Én ugyan vízben merítelek alá benneteket, de aki utánnam jő erősebb nálamnál, akinek saruját hordozni sem vagyok méltó; ő majd a Szentlélekben és tűzben merít alá benneteket."

Ez is megtörtént az Apcselben és megtörténik ma is a Szentszellem keresztségben.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: keresztelés vs. bemerítkezés
HozzászólásElküldve: 2012. júl. 22., vasárnap 18:47 
Offline

Csatlakozott: 2012. júl. 19., csütörtök 09:06
Hozzászólások: 208
Kedves exrefis!
Ha már ott van a "kell" (kivéve, ha keresztre vagy feszítve) akkor az alámerítkezésből máris egy korlátozott körülmények közötti "üdvösségi"kérdést kreáltunk! Isten igéjében nincs olyan, hogy "KELL" de talán mégsem... Ha az alámerítkezés üdvösségi kérdés, vagy "KELL" kérdés lenne, akkor Dávid sem a körülmetélkedés jegyét hordta volna...


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1493 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 14 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség