Idézet:
Több hozzászólásodon keresztül bizonygatod, hogy az alámerítkezés nem üdvösségszerző és azzal vádolsz, hogy ezzel kárhoztatok itt embereket. Felesleges volt erre energiát pazarolni, mert én soha nem mondtam üdvösségszerzőnek az alámerítést.
Idézet:
Idézet:
16 Aki hiszen és alámerítkezik vízben, idvezül; aki pedig nem hiszen, elkárhozik.
Ez hazugság és tévtanítás!
Idézet:
Tisztázzuk – „A lehet-e üdvözülni alámerítkezés nélkül?” - kérdésre a válasz: Igen.
De KERESZTSÉG nélkül NEM!
Idézet:
A jobb lator üdvözült alámerítkezés nélkül, ha egy haldoklónak 10 perc alatt elmondod az evangéliumot, megtér, befogadja Krisztust, de már nincs idő alámeríteni, ő is üdvözül.
A jobb lator MEGKERESZTELKEDETT, ha egy picit el tudsz vonatkoztatni a felekezeti tanításodtól és a Róma 6-ot komolyan veszed, akkor látni fogod, hogy a jobb lator megfelelt az üdvösség két alap vető feltételének.
Idézet:
Ha lehet alámerítkezés nélkül üdvözülni, akkor ez egy felesleges előírás? Isten hóbortokat talált ki a követőinek? NEM, NEM, NEM!
Miért van akkor tehát előírva?
Szeretetből! Az Isten tudja, hogy nekünk fontos a szemünk, a látás, mert nehezen igazodunk el a láthatatlanban. Ezért adta pl. az Úrvacsorát, hogy szemléltesse azt, ami történt valójában.
Idézet:
Azért mert Isten ismeri a lelkünket, Ő teremtett minket és tudja, hogy kell minket nevelni próbákon, cselekedeteken keresztül, hogy fejlődni, növekedni tudjunk hitben, hogy be tudjuk tölteni elhívásunkat, hogy Isten használható munkatársaivá válhassunk.
Isten sokkal többet vár cselekedetekben, erről Jézus nagyon sokat beszélt és később Pál is, hogy miben nyilvánul meg az Ő iránta érzett szeretetünk.
Pl. az adós szolga, vagy a tékozló fiú, de még estig sorolhatnám az Isten hitben való növekedésének az irányát.
Idézet:
Ezért tudja, hogy nem csak víztől, de Szentszellemtől is újjá kell születnünk
Az a víz, számomra a kereszten kifolyt víz, ami Jézus oldalából folyt, amikor a bűneim miatt átszúrták egy lándzsával.
Idézet:
A felekezeted haldoklik, fogy. Nem én mondom, hanem Sipos Ete Álmos meg mások írták le belülről.
Nem haldoklik, mert Jézus teste. És NEM AZ ÉN FELEKEZETEM! Ha meglátnád te is, hogy Jézus testéről nyilatkozol, akkor valamicskét beljebb lennénk!
Idézet:
Az, hogy ti az elenyésző kisebbség vagytok. Az, hogy ti az üzemen „szabványon” kívüli kivétel vagytok. A belső halott részt sem tudjátok elérni, nemhogy a világ világossága, föld sója szerepet betölteni a világ felé.
Ez nem igaz, sok élő gyülekezet van a ref. felekezeten belül.
Krisztus testeként pedig a föld sója vagyunk!
Idézet:
A csecsemőkeresztelés üzemszerűen ontja a szellemileg halott névleges keresztényeket. A nagyon nagy többségnek nincs semmi élő kapcsolata Istennel, semmi közül az Úrhoz.
Ebben van igazság, sajnos vannak, akik félelemből, vagy hagyományból kereszteltetik meg a gyermekeiket.
Idézet:
Egyrészt azért, mert innen jöttem, másrészt égeti a bensőmet, hogy mondjam, harmadrészt nem mindegy hogy melyik lépésnél áll meg valaki(k). Megújulásra tapasztalatom szerint, csak a felnőtt bemerítőknek van esélyük.
Egyrészt, innen elmentél! Kívül álló lettél ezzel, kibic.
Másodrészt két dolog is égetheti az ember belsőjét. A szeretet, vagy a gyűlölet.
Harmadrészt a hitbeni fejlődés MEGÁLLHAT a bemerítkezéssel, hiszen a LÁTHATÓRA tekint a láthatatlan helyett és a láthatót teszi a láthatatlan elébe. Azt gondolom ebbe is bele halhatott Tamás.
Megújulásra annak van esélye, aki egyre beljebb megy Jézus Krisztus halálába és feltámadásába. Aki egyre teljesebben meghal Krisztussal és feltámad Vele együtt.
Idézet:
A bemerítés vitának tehát nem a ti (itt néhányotok) üdvösségetek a kérdése, hanem az, hogy tudja-e használni Isten a céljaira a református egyházat,
Tudja!