Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 124 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Következő
 

Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2007. okt. 14., vasárnap 18:33 
Kedves MM!

A szeretet érzelem is (mert ennél is több, cselekedet), én ezt így gondolom és így szeretném élni.

Istennek miért ne lehetnének érzései?

Ezt nem értem és azt sem, hogy miért kellene felül emelkednie az érzésein. Azt gondolom, hogy Ő minden esetben pont úgy érez, ahogyan abban az esetben érezni kell. Ebben is tökéletes, nem úgy mint egy buddhista, vagy egy igaz szívű keresztyén ember.
Ha az embert bűnben látja, akkor miért ne haragudhatna?
Ha az embert jót cselekedve látja, miért ne örülhetne?

Azt elfogadom, hogy Isten több esetben is bizonyságát tette annak, hogy nem engedi haragját korlátlanul az emberre. Képes saját haragját korlátozni.
De ez nem azt jelenti, hogy ne haragudna, vagy haragudhatna!
Kegyelmes az Isten!


Vissza a tetejére
  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 14., vasárnap 19:23 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 19., vasárnap 12:51
Hozzászólások: 298
kavics írta:
Kedves MM!

A szeretet érzelem is (mert ennél is több, cselekedet), én ezt így gondolom és így szeretném élni.

Istennek miért ne lehetnének érzései?

Ezt nem értem és azt sem, hogy miért kellene felül emelkednie az érzésein. Azt gondolom, hogy Ő minden esetben pont úgy érez, ahogyan abban az esetben érezni kell. Ebben is tökéletes, nem úgy mint egy buddhista, vagy egy igaz szívű keresztyén ember.
Ha az embert bűnben látja, akkor miért ne haragudhatna?
Ha az embert jót cselekedve látja, miért ne örülhetne?

Azt elfogadom, hogy Isten több esetben is bizonyságát tette annak, hogy nem engedi haragját korlátlanul az emberre. Képes saját haragját korlátozni.
De ez nem azt jelenti, hogy ne haragudna, vagy haragudhatna!
Kegyelmes az Isten!


Elfogadom,hogy így gondolod.
A Szeretet azt gondolom különleges érzelem,az azonosságérzés maga,Az Érzés,így az Istennel és az egész világgal meglévő Egység kifejeződése,érzése,tudása,ezért kívül esik a bűnösség körén.Mikor szeretünk,közelebb vagyunk Istenhez,mint a bűnhöz sztem, negatív érzelmek esetén meg inkább a bűnhöz érzem magam közelebb,de ez csak saját (meg)érzés.

Nem baj,hogy másképp látjuk, a különbségek nyilván abból fakadnak,hogy én nem tudom (és nem is akarom) ennyire antropomorfizálni az Istent.Nekem elég az róla,hogy a bűnön kívül helyezkedik el,és Szeretettel és önmagam kiüresítésével (egóm meghaladásával) jutok el hozzá.A többit majd egyszer remélem meglátjuk mindketten.
:wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 14., vasárnap 20:49 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 19:22
Hozzászólások: 4328
máriamagdolna írta:
Szeretettel és önmagam kiüresítésével (egóm meghaladásával) jutok el hozzá.


Én a kiüresítés technikája mellett/helyett javaslom, hogy adj egy szelet kenyeret a rászorulónak. Azzal haladod meg a legjobban az egódat. :wink:


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 14., vasárnap 21:21 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 19., vasárnap 12:51
Hozzászólások: 298
rosta írta:
máriamagdolna írta:
Szeretettel és önmagam kiüresítésével (egóm meghaladásával) jutok el hozzá.


Én a kiüresítés technikája mellett/helyett javaslom, hogy adj egy szelet kenyeret a rászorulónak. Azzal haladod meg a legjobban az egódat. :wink:


A helyett szót feleslegesnek tartom,hisz ott szerepel mellett,egyébként megfogadom. 8)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 14., vasárnap 23:40 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 24., péntek 14:01
Hozzászólások: 104
Tartózkodási hely: Budapest
máriamagdolna írta:
kavics írta:
Kedves MM!

A szeretet érzelem is (mert ennél is több, cselekedet), én ezt így gondolom és így szeretném élni.

Istennek miért ne lehetnének érzései?

Ezt nem értem és azt sem, hogy miért kellene felül emelkednie az érzésein. Azt gondolom, hogy Ő minden esetben pont úgy érez, ahogyan abban az esetben érezni kell. Ebben is tökéletes, nem úgy mint egy buddhista, vagy egy igaz szívű keresztyén ember.
Ha az embert bűnben látja, akkor miért ne haragudhatna?
Ha az embert jót cselekedve látja, miért ne örülhetne?

Azt elfogadom, hogy Isten több esetben is bizonyságát tette annak, hogy nem engedi haragját korlátlanul az emberre. Képes saját haragját korlátozni.
De ez nem azt jelenti, hogy ne haragudna, vagy haragudhatna!
Kegyelmes az Isten!


Elfogadom,hogy így gondolod.
A Szeretet azt gondolom különleges érzelem,az azonosságérzés maga,Az Érzés,így az Istennel és az egész világgal meglévő Egység kifejeződése,érzése,tudása,ezért kívül esik a bűnösség körén.Mikor szeretünk,közelebb vagyunk Istenhez,mint a bűnhöz sztem, negatív érzelmek esetén meg inkább a bűnhöz érzem magam közelebb,de ez csak saját (meg)érzés.

Nem baj,hogy másképp látjuk, a különbségek nyilván abból fakadnak,hogy én nem tudom (és nem is akarom) ennyire antropomorfizálni az Istent.Nekem elég az róla,hogy a bűnön kívül helyezkedik el,és Szeretettel és önmagam kiüresítésével (egóm meghaladásával) jutok el hozzá.A többit majd egyszer remélem meglátjuk mindketten.
:wink:


Kedves MM!

Teljesen egyetértek veled, hogy az érzelmekkel kapcsolatban nem szabad Istent az emberekhez hasonlónak tekintenünk, és a saját érzéseinkből kiindulni, amikor megpróbáljuk megérteni Őt. Ezt a Biblia is így írja, és szerény tapasztalataim is ezt mutatják.

Az ember szeretete feltételhez kötött, általában azokat szeretjük, akik jók hozzánk (a többieket meg azért nem annyira...), és relatív, mert valahogy kapcsolódnia kell hozzánk annak, akit szeretünk, pl. családtag, barát, kedves ismerős. Elkötelezett keresztény embereknek is gondot okozhatnak azok a kérdések, hogy hogyan szerethetnénk azokat, akik ártanak nekünk, vagy akiket egyszerűen nem ismerünk. Akkor mit is szeressünk rajta? Persze könnyű mondani, hogy szeresd felebarátodat, mint önmagadat: akkor, ha mondjuk nyerek a lottón, örülök, és ha a szomszédom nyer a lottón, vagy egy postás Hódmezővásárhelyen, akkor is ugyanannyira örülök ;) Az ember soha nem szeretheti annyira a többieket, amennyire kellene, de annyira sem, amennyire tudná: hányszor fordulunk el szándékosan olyasvalakitől, akinek szüksége lenne a szeretetünkre, és hányszor bántjuk azt, aki ezt nem érdemelte tőlünk?!

A haragról ugyanezeket el lehetne mondani: arra haragszunk, aki árt nekünk vagy a szeretteinknek, vagy arra, aki egyáltalán nem ártott nekünk, csak mi ezt gondoljuk (ismeretlenekre, akik soha nem ártottak nekünk, miért is haragudnánk?), kiakadunk, felmegy a vérnyomásunk, aztán az ember vérmérséklettől függően veszekedni, verekedni, stb. kezd...

Az ember érzelmei hullámzanak, néha irracionálisan, igazságtalanul, és valóban, ahogy írod, akár a pozitív érzelmek is megakadályozhatják, hogy Istenre tudjon figyelni.

Szerintem Péter sem erre gondolt, amikor Isten szeretetéről és haragjáról írt.

Isten szeretete abszolút és feltétel nélküli. Isten maga a Szeretet. Sokan leírták már, hogy Isten mennyire szereti az embert, minden embert, akkor is, amikor az éppen nem "azonosul" vele. De a kedvedért úgy is fogalmazhatunk, hogy Istennek az ember valamiért iszonyúan fontos. Nekem erről mindig az jut eszembe, amit Jézus mondott a tanítványainak: a hajatok szálai is számon vannak tartva.

A Biblia erre az isteni szeretetre külön szót használ, nem összekeverendő az emberek érzelmeivel. A saját, pozitív érzelmeink ehhez képest szánalmas próbálkozások :) Az emberi szeretetet nem lehet "felfejleszteni" addig, hogy istenivé váljon. Ezért nem működnek az olyan eszmék, amelyek a szeretet elcsépelt szlogenjéről próbálnak még egy bőrt lehúzni, anélkül, hogy a valódi Szeretetet ismernék. (Legyünk őszinték, akkor sem, ha ezeket a hirdetőik kereszténységnek nevezik.)

Isten haragjáról is rengeteget olvashatunk a Bibliában, erre is írhatnék neked idézeteket. Isten haragja is abszolút, ha szabadjára engedi, akkor senki és semmi nem állhat meg vele szemben. Itt nem csak távolmaradásról van szó: számtalanszor olvashatjuk a Bibliában, hogy Isten elpusztítja, amire megharagszik, embert, várost, népet, stb. De nem azért, mert éppen "eluralkodtak rajta az érzelmei", hanem mert - következetesen és igazságosan - elpusztítja azt, ami vagy aki az útjában áll.

Az, hogy Isten "gyűlöli" a bűnt az emberben, nem azzal a következménnyel jár, hogy távolmarad tőle, épp ellenkezőleg. A végtelen hatalmú Isten látja, hogy az ember bűnös, ezért teljes haragjával lesújt, és olyat tesz vele, amit felfogni is nehéz: megmenti őt és elpusztítja a bűneit. Jézus nem megvédett minket ettől a haragtól, hanem Ő adott rá lehetőséget, hogy utat elgedjünk ennek a "haragnak" a lelkünkben. Vagy, ha valaki ennek ellenére ragaszkodik a bűneihez, akkor Isten tényleg távolmarad tőle, és végül a bűneivel együtt maga is elpusztul.

Ilyen értelemben valóban nem pontos Isten "érzelmeire" a saját érzelmeinkre használt szavakat alkalmazni. Szóval, aki pontosabban meg tudja nevezni a Megnevezhetetlent, feltétlenül írjon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 15., hétfő 08:40 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 19., vasárnap 12:51
Hozzászólások: 298
Ó,nem azért írok ám,mert jobban meg tudom nevezni a Megnevezhetetlent,hanem,hogy megköszönjem Kedves Shannon,hogy helyretetted a Távolmaradás-Harag-Szeretet fogalmait.Utánagondoltam,és valóban helytelen volna távolmaradásként értelmezni Isten szándékát akkor,amikor pl. Vízözönt bocsájt a fejünkre,az valóban Harag,olyan Harag azonban,mely eltér az ember haragjától,hiszen az ember iránti szeretetből fakad (ezért érdemes volna valami olyasmit legalább hozzátenni a szóhoz,hogy "kegyes" harag,hogy megkülönböztessük azt az ember haragjától,akinek nincs a szívében Szeretet,mikor haragszik).A távolmaradás szót a továbbiakban csakis Isten és az istenkereső ember eredendő bűnhöz való viszonyában tartom jogosnak.Tehát kösz a helyreigazítást mégegyszer.
Ha esetleg érdekel valakit,akkor szívesen hozok Isten haragos,pusztító aspektusára vonatkozóan hindu párhuzamot (Siva-Durga/Kali)),mert szerintem segít a megértésben,én most gyorsan utána is olvasgattam,és sztem érdemes volna összevetni akár a Bibliával is.De csak ha érdekel valakit és javaslom,inkább a "más vallások" topikban tegyük ezt meg.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 15., hétfő 10:09 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 24., péntek 14:01
Hozzászólások: 104
Tartózkodási hely: Budapest
máriamagdolna írta:
Ó,nem azért írok ám,mert jobban meg tudom nevezni a Megnevezhetetlent,hanem,hogy megköszönjem Kedves Shannon,hogy helyretetted a Távolmaradás-Harag-Szeretet fogalmait.Utánagondoltam,és valóban helytelen volna távolmaradásként értelmezni Isten szándékát akkor,amikor pl. Vízözönt bocsájt a fejünkre,az valóban Harag,olyan Harag azonban,mely eltér az ember haragjától,hiszen az ember iránti szeretetből fakad (ezért érdemes volna valami olyasmit legalább hozzátenni a szóhoz,hogy "kegyes" harag,hogy megkülönböztessük azt az ember haragjától,akinek nincs a szívében Szeretet,mikor haragszik).A távolmaradás szót a továbbiakban csakis Isten és az istenkereső ember eredendő bűnhöz való viszonyában tartom jogosnak.Tehát kösz a helyreigazítást mégegyszer.
Ha esetleg érdekel valakit,akkor szívesen hozok Isten haragos,pusztító aspektusára vonatkozóan hindu párhuzamot (Siva-Durga/Kali)),mert szerintem segít a megértésben,én most gyorsan utána is olvasgattam,és sztem érdemes volna összevetni akár a Bibliával is.De csak ha érdekel valakit és javaslom,inkább a "más vallások" topikban tegyük ezt meg.


Még nem volt alkalmam arra, hogy az Evangélium üzenetét a Távolmaradás - Harag - Szeretet nézőpontjából végiggondoljam. Azt írtam le, amit ebből én tanultam, tehát ha helyreigazításnak hangzott, csak azért van, mert pontosságra és kritikusságra törekszem (ez nálam foglalkozási ártalom). Ez az én véleményem, nem hivatalos. De érdekes feladat volt, köszönöm :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 15., hétfő 10:25 
Sziasztok!

Ne haragudj meg MM, de számomra tökéletesen elég és tökéletesen értelmezhető és látható Isten haragja és szeretete a Fia által.

Látom, hogy Jézus Krisztus milyen haraggal űzi el azokat, akik az imádságot üzletté, a bűn bocsánat áldozatát kereskedelemmé tették.
Látom ezt a Szent haragot, aminek egytelen célja van, megmenteni az embert a végső pusztulástól.
Egyetlen célja van, az Élő Istenhez vezetni az embereket!

A kereszten függő Jézusra nézve tisztán látható Isten haragja a bűnre és annak hordozójára nézve és tökéletesen látható kegyelme, szeretete azokra nézve, akik ezt az áldozatot elfogadják Tőle!
Látható az Atya elfordulása a bűntől és látható a Fiú imádságos szeretete:
"Atyám, ne tulajdonítsd nekik ezt a bűnt, mert nem tudják mit cselekednek"

Nem kivánok idegen isteneket keresni.
A Bibliát olvasva pontosan tudom, hogy mi a következménye annak, amikor Isten népe összemossa Ábrahám, Jákob és Izsák Istenét a Baál istenekkel.

De ha nagyon szeretnéd, akkor a más vallások topick valóban erre van létrehozva ezen a fórumon.

Péter


Vissza a tetejére
  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 15., hétfő 11:56 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 19., vasárnap 12:51
Hozzászólások: 298
kavics írta:
Sziasztok!

Ne haragudj meg MM, de számomra tökéletesen elég és tökéletesen értelmezhető és látható Isten haragja és szeretete a Fia által.

Látom, hogy Jézus Krisztus milyen haraggal űzi el azokat, akik az imádságot üzletté, a bűn bocsánat áldozatát kereskedelemmé tették.
Látom ezt a Szent haragot, aminek egytelen célja van, megmenteni az embert a végső pusztulástól.
Egyetlen célja van, az Élő Istenhez vezetni az embereket!

A kereszten függő Jézusra nézve tisztán látható Isten haragja a bűnre és annak hordozójára nézve és tökéletesen látható kegyelme, szeretete azokra nézve, akik ezt az áldozatot elfogadják Tőle!
Látható az Atya elfordulása a bűntől és látható a Fiú imádságos szeretete:
"Atyám, ne tulajdonítsd nekik ezt a bűnt, mert nem tudják mit cselekednek"

Nem kivánok idegen isteneket keresni.
A Bibliát olvasva pontosan tudom, hogy mi a következménye annak, amikor Isten népe összemossa Ábrahám, Jákob és Izsák Istenét a Baál istenekkel.

De ha nagyon szeretnéd, akkor a más vallások topick valóban erre van létrehozva ezen a fórumon.

Péter


Kedves Kavics,én elhiszem Neked és erényednek tartom,ha Te Jézus Krisztus által meg tudod különböztetni az isteni haragvást az emberi haragvástól.De nem vagyok benne biztos,hogy mindannyian (a hétköznapokban is) képesek vagyunk erre,ezért tartottam fontosnak hogy beszélgessünk kicsit erről.

Én sem idegen isteneket keresek,mert Isten csak egy van,hanem az Isten számunkra idegen kultúrákban való megnyilvánulásait.
De egyáltalán nem ragaszkodom a hindu párhuzam megvitatásához,hiszen írtam is,hogy csak akkor írok róla pár sort érdekességképpen,ha érdekel valakit,és azt is a releváns topikban.Ha nem érdekel senkit,csak engem,miért írnék róla? :*:


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 15., hétfő 14:00 
Kedves MM!

A zsidó nép egy része is az idegen népek között keresett valami féle isteni megnyilvánulást.
Nem volt elégséges számukra az az Isten aki szövetséget kötött Ábrahámmal, aki Izsák mellett állt, aki Jákobból a csalóból Izraelt formált.
Nem volt elég nekik az az Isten, aki a leghatalmasabb hadsereggel rendelkező nép közül egyetlen karcolás nélkül kiszabadította őket és nem volt elég nekik az az Isten, aki a pusztában is eledelt adott nekik.
Nem volt nekik elég az az Isten, aki a legcsodálatosabb - ma is használt - törvényeket adta és nem volt elég nekik az az Úr, aki földet adott nekik.

A környező népek isteneit keresték, ezzel gyújtva haragot annak az Istennek a szívében, aki őket nagyon szerette.

Isten minden hol jelen van. Ez nem kérdés a számomra.
A teremtett világ értelmes vizsgálata által, minden nép felfedezheti a Teremtőt. Szeretete élteti az összes embert a földön, hiszen Ő ad esőt és Ő ad napfényt, Ő az aki vetést ad és aratást.


Vissza a tetejére
  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 15., hétfő 14:43 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 04., szerda 16:49
Hozzászólások: 1317
Én személy szerint nem hinném,hogy Istennek lennének érzelmei.
Úgy gondolom,hogy Istennek érzelme van,de érzelmei nincsenek.

Ellentétben az emberrel akinek érzelmei vannak.

Leginkább ahhoz tudnám ezt hasonlítani,hogy mig Isten egy állandó érzelmi szinten van,addig az ember ,
Isten állandó érzelmi szintjéhez viszonyítval vagy távolodik attól"ez bánatosá teszi",vagy közeledik hozzá"ez boldogá teszi".

Ilyen értelemben boldog ill bánatos az ember,attól függően,hogy a benne levő alap egynsuúyi érzelmi állapothoz "Istenhez"közeledik-e ,vagy távolodik tőle.

Az emberben levő érzelmi hullámzás fő oka,pedig
az elméjének a játéka.

Mert,mondhatnánk azt,hogy az ember azért boldogtalan mert szegény vagy mert beteg .stb.,de mivel ezt megcáfolják azok az emberek akik szegényen és betegen is boldogok és azok az emberek akik gazdagon és egészségessen is boldogtalanok,így az emberben keletkező érzelmi hullámzásoknak a fő okozója csak is az lehet,hogy az ember mit gondol a saját helyzetével kapcsolatban,hogyan értékeli a vele történteket.

Ezzel szemben Isten aki ismeri a jövőt és mindennek az ok-okozati összefüggéseit,nem
gondolkozik arról,hogy mi a jó vagy mi a rossz,mert azt pontossan tuddja,hogy minek mi az oka.

Szerintem Isten,nem jót és rosszat lát a világban mint az ember,hanem törvényszerüségeket,és mivel törvényszerüségeket lát ezért nem jóra és rosszra osztja a világot mint az ember.

Az embert meglehet lepni,hisz nem ismeri sem a jővőt sem a világban jelenlevő törvényszerüségeket,de Isten aki ismeri a jövöt és azokat a törvényszerüségeket amikből az fakad,Őt nem lehet semmivel sem meglepni,és mivel nem lehet meglepni
így értelemszerűen az emberrel ellentétben,Isten "lelki állapota"konstans,állandó.

Mivel az emberben az érzelmi hullámzásokat a
benne történő változások idézik elő,addig Isten semmit sem változik "belülről",és mivel nincs benne lelki változás,ezért nem lehet benne érzelmi változás sem.

Ezt a fajta lelki nyugalmat élheti át az az ember aki imában,meditációban,eggyé válik a benne levő IsteniLélekkel.

Aki ezt már valaha is átélte,az pontossan tudhatja,hogy honnan jött és hova tart az emberi lélek.

1kor.6.17 .

Aki pedig az Úrral egyesül, egy lélek Ő vele


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 16., kedd 18:37 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 30., szombat 08:33
Hozzászólások: 1884
Tartózkodási hely: Bács-Kiskun megye
>>Jézus nem megvédett minket ettől a haragtól, hanem Ő adott rá lehetőséget, hogy utat engedjünk ennek a "haragnak" a lelkünkben.

Shannon, ezt úgy érted, hogy Szent Lelke által mi is (szeressük az embert, de) gyűlöljük a bűnt?


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 17., szerda 12:57 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 24., péntek 14:01
Hozzászólások: 104
Tartózkodási hely: Budapest
Boglárka írta:
>>Jézus nem megvédett minket ettől a haragtól, hanem Ő adott rá lehetőséget, hogy utat engedjünk ennek a "haragnak" a lelkünkben.

Shannon, ezt úgy érted, hogy Szent Lelke által mi is (szeressük az embert, de) gyűlöljük a bűnt?


Igen, így értettem.

Ennek a mondatnak az az előzménye, hogy valahol olvastam - nem biztos, hogy itt a fórumon - azt a gondolatot, hogy Jézus áldozatának az a jelentősége, hogy megvédett minket, embereket Isten jogos haragjától, amely a bűneink miatt elpusztítana, és valahogy úgy fogalmazott, aki írta, hogy "közénk állt", mármint a haragvó Isten és az ember közé.

Ennél azért sokkal árnyaltabban (és megnyugtatóbban) hangzik, ha hozzáveszed, hogy Isten annyira szerette az embereket, hogy az egyetlen Fiát adta értünk, hogy aki benne hisz, az ne vesszen el. Szóval nagyon tiltakoznék, ha bárki is meg akarna védeni Istennel szemben, aki ennyire szeret, akkor meg végképp, ha közénk akarna állni.

Isten gyűlöli a bűnt, és a bűnös emberben is csak a bűneit gyűlöli, amelyek az embert elválasztják Tőle. Isten mentett meg minket a bűntől azáltal, hogy elküldte Jézust, aki tanított minket, hogy meglássuk, mi az, amiből meg kellene térnünk, és átvállalta a felelősséget a bűneinkért, az azokat jogosan követő haraggal együtt. Szóval Jézus nem Istentől védett meg minket, hanem a bűneinktől. Legfeljebb azt lehetne mondani, hogy Isten saját elhatározásból visszafogta a haragját velünk szemben.

Lehetőséget adott rá, hogy Szent Lelke által mi is gyűlöljük és elutasítsuk a bűnt, persze általában is, de én itt elsősorban arra gondoltam, hogy önmagunkban.

És lehetőséget adott rá, hogy ne kelljen a bűnnel együtt élnünk, amelyet magunk is gyűlölünk, (de ne is próbáljuk meg elnyomni vagy elfojtani magunkban, hiszen az nem vezet semmi jóra), mert kérhetjük, hogy megszabadítson tőle. (Puskázni lehet: ...bocsásd meg a vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek, és ne vigy minket kísértésbe, de szabadíts meg a gonosztól...)

Ezzel véletlenül sem akarom azt mondani, hogy keresztényként nem követhet el valaki bűnt, de azt igen, hogy lehetősége van rá, hogy megszabaduljon tőle, ha Isten Szent Lelkének szabad utat enged a saját lelkében.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 17., szerda 13:26 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 30., szombat 08:33
Hozzászólások: 1884
Tartózkodási hely: Bács-Kiskun megye
>>Lehetőséget adott rá, hogy Szent Lelke által mi is gyűlöljük és elutasítsuk a bűnt, persze általában is, de én itt elsősorban arra gondoltam, hogy önmagunkban.

Igen, én is.

>>Ezzel véletlenül sem akarom azt mondani, hogy keresztényként nem követhet el valaki bűnt, de azt igen, hogy lehetősége van rá, hogy megszabaduljon tőle, ha Isten Szent Lelkének szabad utat enged a saját lelkében.

…szabad utat enged (vagyis amire a Lélek rávilágított, azt nem tusolja el), és megvallja, elhagyja a meglátott bűnét/bűneit.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 17., szerda 18:30 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 24., péntek 14:01
Hozzászólások: 104
Tartózkodási hely: Budapest
Boglárka írta:

>>Ezzel véletlenül sem akarom azt mondani, hogy keresztényként nem követhet el valaki bűnt, de azt igen, hogy lehetősége van rá, hogy megszabaduljon tőle, ha Isten Szent Lelkének szabad utat enged a saját lelkében.

…szabad utat enged (vagyis amire a Lélek rávilágított, azt nem tusolja el), és megvallja, elhagyja a meglátott bűnét/bűneit.


... ha nem vesz tudomást arról, amire a Lélek rávilágított, nem ismeri el, nem vallja meg, vagy nem bánja meg, akkor az megint elhatárolódást jelentene a Lélektől, és ellenkezést Isten akaratával szemben.

(MM kedvéért: tudatos kilépés lenne az Istennel való Egységből.)

Azt tenném hozzá, hogy aki meglátja magában valamely rossz tulajdonságát - ne mondjunk mindig bűnöket, mert nem csak a tettekre gondolok - kérhet, és kapni fog Istentől segítséget ahhoz, hogy megváltozzon. Nem lehetünk tökéletesek, de törekednünk kell a pozitív változásra, és ezzel a feladattal szemben nem vagyunk egyedül.

Aztán azt is hozzátenném, hogy amit nem lát meg magában az ember, vagyis nem tudatosodik benne, azt nem tudja megvallani és megbánni, de egyes rossz tulajdonságai megváltozhatnak önmagában attól is, hogy Isten szeretetét a Lélek tanításán keresztül megtapasztalja.

Végül, a félreértések elkerülése végett, mivel a megváltásról írtunk, azt is fontosnak tartom hozzátenni, hogy az embernek nem az egyes bűneiből kell megtérnie, hanem az eredendő bűn teljességéből, mert a megváltás is erre vonatkozik. Természetesen egy hívő ember igyekszik Isten akarata szerint élni, és nem elkövetni bűnöket, de azért jó tudni, hogy Jézus az összes bűnünkkel és rossz tulajdonságunkkal együtt szeretett minket, váltott meg minket és fogadott el tanítványainak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 124 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség