admin írta:
GABRIEL777 írta:
Az az imádat aminek nem célja az imádat"tárgyának"megismerése,nem több pusztán önimádatnál.
Nem azt mondtam, hogy nem cél, hanem hogy
nem megszerezhető, nem birtokba vehető ez az ismeret.
Kedves Tamás
Ha azt mondod,hogy Istenről nincs megszerezhető ismeret,akkor ez azt is jelenti, hogy számodra "Isten megismerése "nem cél.
Hisz amit az ember nem tart megismerhetőnek,annak a megismerése nem is lehet a célja.
Vagyis elveted a megszentelődést is,hisz pont az lenne a megszentelődés lényege,
hogy az ember az által,hogy elindul a hegycsúcsra,folyamatossan egyre jobban válik Krisztushoz hasonlóvá.
Így egyre jobban olyanná válik a hívő kapcsolata az Atyával és embertársaival,mint amilyen Jézusé is volt.
Ez viszont csak Isten megismerése által lehetséges.
Mert nem az a lényeg,hogy az ember mit gondol az Istenről megszerezhető tudásról,hanem az,hogy vágyik-e arra,hogy megismerje Istent vagy sem.
És mivel Isten a hívő számára a hegycsúcs,így értelemszerűen,aki elindul
a megszentelődés útján az a hegycsúcs irányába a hegycsúcsra indul el,hogy ténylegessen meddig juthat,az teljessen mindegy,a lényeg ,hogy halad a hegycsúcs felé vagy sem.
Az már pusztán emberi okoskodás,hogy Isten nem megismerhető teljessen,ezért nincs értelme megismerésről beszélni,hisz az,hogy Isten milyen mértékben ismerhető meg,azt "senki sem tuddja"Istenen kivül.
Egyébként az alapvető nézetkülönbséget ott látom közöttünk,hogy mig szerintem Te az elhivottakra helyezed a hangsúlyt addig én a kiválasztottakra.
Ezért számomra nem a mennyegzőre való meghívónak az átvételén van a hangsúly hanem a mennyegzőre való elmenetelen.
A megszentelődés egy folyamat,aminek nem lehet a kezdeti és végső pontja egy és ugyan az.
Mert azzal,hogy valaki elfogadja a kegyelem általi üdvözülés tényét,még csak a meghívót vette át.
Ha nem megy el IstenOrszágába a mennyegzőre ,akkor nem is lessz IstenOrszágában.
Szeretettel Gabriel
Amit én írtam, abban a fókusz a megszerzésen, mint emberi teljesítményen van, és ennek a sikerét, esetleges diadalát kérdőjelezem meg, ha kell - tagadom.
Szeretném remélni, hogy teljesen pontosan érted a két dolog jelentése közötti különbséget.
A cél számomra a mennyegzőn való jelenlét, részvétel. De balga lennék, ha abban bíznék, hogy azért leszek BELÜL, mert jól csináltam (valamit, bármit, mindent).
Egy szóval nem mondom ugyanakkor azt, hogy ne kellene megtennem MINDENT a megszentelődés útján - egyszerüen azért, mert csak így lehetek KÖZEL Őhozzá, aki szent és tiszta.
Márpedig én közel szeretnék lenni hozzá.