Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 39 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3
 

Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2007. feb. 18., vasárnap 21:46 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
tavasz írta:
Jó volt olvasni az ÖRÖMhirt Tamás, erre szüksége van a fórumnak, a keresőknek is. :)


meg SZERETETRE, akármi is legyen az DEFINÍCIÓ-SZERŰEN ;)

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. feb. 18., vasárnap 22:05 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 30., szombat 09:04
Hozzászólások: 967
Tartózkodási hely: Arany Baranya
Ott kívánok lenni csak ahol Ő látni szeretne!
Minden tekintetben!
De azért köszönöm a bíztatást! :-)
Rosta írta
Idézet:
Ezt csak arra írom, hogy innen is van elmozdulásod. Végezd a munkád, és jönni fog egy jobb állás minden bizonnyal.

Szeretettel Tamás

_________________
Mert Istennek kell inkább engedni, hogysem az embernek!


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. feb. 19., hétfő 11:21 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 01., vasárnap 15:43
Hozzászólások: 1127
Tartózkodási hely: otthon
Tamás12+1!

Áldott legyen Isten, a mindenség ura és teremtője a jó hírért. Neked meg köszönöm, hogy megiosztottad velem. :D :roll: :wink:

_________________
"Mindenekben hálát adjatok, mert ez az Isten akarata Krisztus Jézusban tihozzátok"(1Thess 5,18 )


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. feb. 21., szerda 00:59 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 05., csütörtök 20:20
Hozzászólások: 3994
Ó, drága Tamás, szeretett Testvérem!
Nagyon örülök Neked, és nagyon örülök, hogy továbbra is a gyülekezetedben
tudsz maradni, és hogy bizonyságot tettél, és megkeresztelkedel.
Isten áldjon meg Téged és családodat is!
Ölellek nagyon nagy szeretettel!!! cilla :*:


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. feb. 21., szerda 05:57 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 29., péntek 15:30
Hozzászólások: 2408
cilla írta:
Ó, drága Tamás, szeretett Testvérem!
Nagyon örülök Neked, és nagyon örülök, hogy továbbra is a gyülekezetedben
tudsz maradni, és hogy bizonyságot tettél, és megkeresztelkedel.
Isten áldjon meg Téged és családodat is!
Ölellek nagyon nagy szeretettel!!! cilla :*:

Ámen és Ámen


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. feb. 21., szerda 21:32 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 30., szombat 09:04
Hozzászólások: 967
Tartózkodási hely: Arany Baranya
Az Úr Jézus elrejtette azok érdemeit akik adtak és segítettek , hogy megértsem lépésről lépésre,mikor hogyan , és mit kell tennem , hogy idáig eljussak!Sokatok itt van a Fórumon de vannak mások is a világban , hála az Úrnak! :-)
Tietek a segítségért a koszorú!
Örömötök meg számomra a boldogság!
Szeretettel Tamás

Köszönöm!

_________________
Mert Istennek kell inkább engedni, hogysem az embernek!


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. márc. 01., csütörtök 11:59 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 29., péntek 15:30
Hozzászólások: 2408
A tudatlanság idejét elnézi Isten, de ha világosságra hozza bűnömet, akkor azt meg kell bánnom.
Mert TE ellened vétkeztem óh Isten.
Aki a hatalommal felruházott embert nem becsüli és nem fogadja el, hogy nincsen hatalmasság csak Istentől, az Isten ellen lázad.
Azért teremtettem nőnek, hogy a hatalom legalján csücsüljek és megtanuljam, hogy maximálisan lázadó vagyok és ebből tértem meg most.
Kérve Isten megbocsátó kegyelmét erre a leges legnagyobb bűnömre.
Amit eddig nem láttam meg, nem nehezedett a szívemre és ezért nem is térhettem meg belőle.

Minden férfi aki munkába küldi feleségét eladja, úgy ahogy Ábrahám Sárát odaadta.
Az a bér amit a nő kap jogos tulajdona a férfinek, mert a ffi rendelkezik a nő felett, és Istennél nincs válás.

Folyamatosan lázadtam ez ellen, milyen jogon tart igényt az én javaimra és munkámra a volt férjem.(elválás Isten előtt nem érvényes)
Folyamatos ellenkezés volt a szívemben.
Ma lett nyilvánvaló, miért nem mondtak az angyalok káromló ítéletet a s-ra.
Nem vonja vissza Isten az egyszer adott hatalmat, ez Isten igazságainak a csúcsa.
Nekem kell meghalnom, hogy kiszabaduljak a hatalom alól.
Ezért halt meg helyettem az Úr Jézus Krisztus, hogy kiszabadítson a szellemi hatalom alól.
DE:
a testi létemben a hatalomnak engedelmeskednem kell, mert ha nem teszem, akkor újra a lázadó állapotába kerülök.
Ezt vallottam meg Istennek és mondtam(írtam le) nektek, akik olvassátok.
Adjon nektek is kegyelmet Isten, hogy a lázadásból meg tudjatok térni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. márc. 14., szerda 03:27 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. nov. 27., hétfő 17:40
Hozzászólások: 43
Tartózkodási hely: Kolozsvar
Tamás12 írta:
Bizonyságot tettem az Úr segítségével ,kedden az előljáróságban , majd most vasárnap a gyülekezet előtt!
Március 11-én bemerítkezem , ha az Úr megsegít ebben is!
Mindezt úgy hogy református gyülekezetemben maradva szolgálhatok tovább!
Dicsőség az Úrnak , hogy minden támadás és ellenséges próbákozás ellenére idáig elhozott!
Szeretettel Tamás


Erdekes es jo hallani ilyet is.

_________________
A szenvedes elfogadasa bizalom kerdese. - Visky Ferenc


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. márc. 19., hétfő 09:54 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 30., szombat 09:04
Hozzászólások: 967
Tartózkodási hely: Arany Baranya
Gerhard Kroll: Jézus nyomában - Az üldözött Jézus

Az evangélium nem beszél arról, hogy Jézus hogyan kerülte ki a letartóztatást. János csak röviden jegyzi meg: "a zsidók meg akarták ölni". De amikor Galileába megérkezett, megint éppen szombati napon gyógyít meg egy beteget. "Egy alkalommal ismét betért egy zsinagógába. Volt ott egy bénakezű ember. Figyelték, vajon meggyógyítja-e szombaton, hogy vádat emelhessenek ellene. Ő felszólította a bénakezű embert: Állj ide középre! Aztán megkérdezte őket: Szabad-e szombaton jót vagy rosszat tenni, életet menteni, vagy veszni hagyni? Azok hallgattak. Erre keményszívűségükön elszomorodva végignézett rajtuk, majd az emberhez fordult: Nyújtsd ki a kezedet! Az kinyújtotta, és meggyógyult a keze. A farizeusok erre kimentek és a Heródes-pártiakkal együtt tanakodni kezdtek, hogyan okozhatnák Jézus vesztét." (Mk 3,1-6.)

De Jézus nem zavartatta magát: "Egy leprás jött hozzá, térdre borult előtte és úgy kérlelte: Uram, ha akarod, megtisztíthatsz engem! Jézus kinyújtotta a kezét, megérintette és ezt mondta: Akarom, tisztulj meg! Azonnal elhagyta a lepra." (Mt 8,2-3.)

A törvény előírása szerint, ahogyan ezt Mózes harmadik könyve részletesen tartalmazza (Lev 14,1-32), ha egy leprás meggyógyult, azt a papok egyikének hitelesítenie kellett. Ezért Jézus elküldi a meggyógyított embert Jeruzsálembe: "Menj, mutasd meg magadat a papnak, és ajánld föl az áldozatot, amelyet Mózes rendelt, bizonyságul" (Mt 8,4).

A hatás nem maradt el. Egy farizeusokból és a főtanács hivatalnokaiból álló bizottság jött Galileába, hogy Jézus tetteit kinyomozzák. A jogi helyzet szerintük a következő volt: Jézus csodái, pl. a béna meggyógyítása, való tények, de törvényszegései is, mint a szombati kalásztépés, tények. Ez a Názáreti hamis próféta, mert lehetetlen, hogy Isten együttműködjék egy törvényszegővel, tehát csodatételei nem mások, mint az ördög szemfényvesztése. "A Jeruzsálemből jött írástudók így nyilatkoztak róla: 'Beelzebul szállta meg' és: 'A gonosz lelkek fejedelmének segítségével űzi ki a gonosz lelkeket"' (Mk 3,22).

Az ördögök fejedelmének a nevét különféle változatokban olvashatjuk, mert írásmódja vitatott.[185] A latin Vulgáta, nyilvánvalóan a 2Kir 1,22 sk-től függően "Beelzebub"-nak írja, ami annyit jelent: "a legyek ura". Ez a filiszteus Ekron városának a Baálja. Az Újszövetség görög szövegében a "Beelzebul" név áll, s úgy szerepel, mint az ördög tulajdonneve. A szó jelentését, mivel a korai zsidó irodalomban nem fordul elő, nehéz meghatározni. De ez nem is fontos, mert Jézus esetében a farizeusok megállapítása azt jelentette: szövetségben áll az ördöggel! Ezért "az írástudók és a farizeusok alattomban figyelték, hogy ellessenek valamit, aminek alapján vádat emelhetnek ellene" (Lk 11,54). János azt mondja a béna meggyógyításának elbeszélése végén: "A zsidók üldözték Jézust, mert szombaton gyógyított" (5,16). Ez az "üldözték" nem akármilyen ellenségeskedés, hanem bűnügyi nyomozás súlyával történt.

Az Ószövetségnek megvoltak a pontos büntetései a hamis próféták, a tévtanító prédikátorok és a törvényszegők ellen. Ahogyan a történelmi helyzet változott, ezek a büntetések is igazodtak a megváltozott körülményekhez, és a Misnában meg a Talmudban írásba foglalták azokat. Ha ennek a büntetőjogi háttérnek ismeretében látjuk a Jézus ellen folyó nyomozást, akkor az evangéliumban leírt ellentét még feszültebbnek látszik:

"Ha fellép körödben egy próféta... jelet vagy csodát mutat, és a jel vagy a csoda megtörténik... és azt mondja: Más isteneket kell követnünk..., ne hallgass ennek a prófétának a szavára. Neki viszont meg kell halnia!" (MTörv 13,1-6; vö. Sanh. 7, 7, 11; b. Sanh. 90a.)
"Aki megszegi a szombati törvényt, az a Törvényt veti meg" (Szám 15,30 sk.; vö. a Sabbat fejezettel). "Aki gúnyolódva beszél a Tóra ellen, azt ki kell irtani a nép közül" (SNm 15, 30 sk.).
"Ha valaki nyilvánosan kimondja Isten nevét, az káromkodik. Meg kell halnia!" (Sanh. 56a Bar.; vö. Lev 24,16).
"Ha azt hallod valamelyik városról, hogy semmirekellő emberek félrevezették a lakóit... keresd, nyomozd, kérdezz utána gondosan" (MTörv 13,13-15).
"Ha igaznak bizonyul, a város lakóit átokkal kell sújtanod" (MTörv 13,16; vö. Tos. Sanh. 11, 7).
"Minden zsidónak joga van rá és kötelessége, hogy a tévtanítót csellel tőrbe csalja, próbára tegye és leleplezze" (vö. Sanh. 6, 8; b Sanh. 43a).
"A hamis próféta fölött a Szinedriumnak kell ítélkeznie, és Jeruzsálemben kell kivégezni" (Tos. Sanh. 11, 7; vö. MTörv 17,13).
"Egy pillanatig se légy irgalommal iránta! ... Nem! Meg kell őt ölnöd"! (MTörv 13,9-10. vö. Sanh. 6, 8; b. Sanh. 43a Bar.)
"Ha valakire rábizonyították a káromkodást, azt meg kell kövezni. Miután megköveztétek, holttestét kössétek fel egy keresztalakú faágra" (Sanh. 6, 4; vö. MTörv 21,22).
"Éjszakára ne hagyjátok a holttestet a fán függeni" (MTörv 21,23. vö. Sanh. 6, 4).

S most lássuk az eseményeket sorjában e büntető törvények ismeretében. Jézus tisztában van helyzetének komolyságával, s a tanítványok is érzik a hátukban a nyomozó kémek gyilkos pillantásait. Vajon letartóztatják a Mestert? Vagy átokkal fogják sújtani Kafarnaumot, az egész várost? Jézus rokonsága kétségbeesett mentőakcióhoz folyamodik. Elkezdik azt híresztelni róla, hogy nem beszámítható. Márk szó szerint le is írja: "Azt mondták róla, hogy elvesztette az eszét" (Mk 3,21).

Hogy Jézus helyzete mennyire nehézzé vált, ezt a tanítványai körében megnyilvánuló elfordulás is mutatja: "Sok tanítványa visszahúzódott tőle, és már nem járt vele többé" (Jn 6,66). Jézus azonban nem ismer megalkuvást. "Így szólt a tizenkettőhöz: Csak nem akartok ti is elmenni? Simon Péter válaszolt neki: Uram, kihez menjünk? Az örök élet igéi nálad vannak. Mi hittünk és tudjuk, hogy te vagy az Isten Szentje"! (Jn 6,67-69.) Ismét Péter az, aki a többiek nevében megszólal, és kimondja az ünnepélyes hitvallást Jézus messiási küldetése mellett. A cím, amivel megtiszteli Jézust, hogy "te vagy az Isten Szentje", nem a szokásos messiási cím, ezt eddig csak a gonosz lelkek mondták Jézusnak. Az a megszállott, akit a kafarnaumi zsinagógában szabadított meg Jézus, így kiáltott: "Hagyj minket! Mi közünk hozzád, Názáreti Jézus? Azért jöttél, hogy megsemmisíts minket. Tudom ki vagy: az Isten Szentje!" (Mk 1,24.)

A jajkiáltás, amit Jézus Kafarnaumra mond, azt engedi sejtenünk, hogy saját városa is elfordult tőle: "És te Kafarnaum? Vajon az égig emelkedel? A pokolba süllyedsz! Mert ha Szodomában történtek volna a csodák, amelyek benned történtek, a mai napig állna. Ezért mondom nektek: Szodomának és Gomorrának könnyebb sorsa lesz az ítélet napján, mint neked!" (Mt 11,23-24.)

Názáret, a szülővárosa is nyílt ellenállást tanúsít, pedig a fogadtatás barátságos volt. Jézus szokása szerint szombaton bement a zsinagógába az istentiszteletre. A zsinagóga elöljárója felkéri, hogy beszéljen a felolvasott prófétai szövegről. Lukács így beszéli el - de nagyon figyelnünk kell minden szóra! -: "A szolga átnyújtotta neki Izaiás próféta könyvét. Jézus szétbontotta a tekercset, és éppen azon a helyen akadt meg a szeme, ahol ez van írva: Az Úr Lelke rajtam, mert fölkent engem. Elküldött, hogy örömhírt vigyek a szegényeknek, s hirdessem a foglyoknak a szabadulást, a vakoknak meg a látást; hogy felszabadítsam az elnyomottakat és hirdessem: elérkezett az Úr esztendeje..." (Lk 4,17-19). Majd így folytatja az evangélista: "Jézus összetekerte az írást, átadta a szolgának és leült. A zsinagógában minden szem rászegeződött" (4,20).

Egész különleges ajándék számunkra, hogy éppen a mi napjainkban találtak meg egy ilyen tekercset Izaiás szövegével a Jézus előtti évszázadból. Ez a híres kumráni tekercs, a Holt-tenger melletti egyes számú barlangból. S nemcsak arra van módunk, hogy kritikailag vizsgálat alá vegyük a szöveget, amelyet Jézus maga is olvasott 2000 éve, hanem saját szemünkkel láthatjuk, hogy milyen volt az a tekercs, amit Jézus ott a názáreti zsinagógában a kezében tartott!!! Jó az ilyen tényeket emlékezetben tartani.

Jézus beszédének hatását Lukács így jellemzi: "Mind elámultak a fölséges szavakon, amelyek Jézus ajkáról fakadtak" (4,22). A rákövetkező megbeszélésen azonban hamarosan ellentétbe kerülnek Jézussal, mert a názáretiek megdöbbenve kérdezgették: "Hát nem az ács ez"?, ami azt jelenti: Hiszen semmivel sem tanult többet nálunk! A vita végét Lukács egy pillanatfelvétel drámaiságával mutatja be: "Felugrottak, kiűzték a városon kívülre. Fölvitték arra a hegyre, amelyen városuk épült, a szakadék szélére, hogy letaszítsák. De ő áthaladt közöttük, és elment" (4,29-30).

A zsinagógában jelenlévők felháborodtak azon, hogy Jézus az üdvösség hordozójaként mutatkozik be, amikor magára alkalmazza Izaiás szavait. Ez a hallgatók számára káromkodás volt, s a törvény szerint megkövezés járt érte. A Talmud leírása szerint az istenkáromlót 3-4 méteres magasságból hanyatt kellett letaszítani, mégpedig az első tanúnak.

"Ha mindjárt meghal, az első tanú megtette a kötelességét; ha nem halt meg, a második tanú fogjon egy követ, és dobja a bűnös szívére. Ha meghal, a második tanú megtette a kötelességét. Ha ekkor sem hal meg, akkor kövezze meg a bűnöst egész Izrael" (Sanh. 6, 4).

Hol lehetett a régi Názáretben ez a hegy, ahová felhurcolták Jézust? Az evangélista egy támpontot ad, amikor azt mondja, hogy annak a hegynek a peremére vitték, amelyen a városuk épült. Ez pedig nem lehet más, csak a mai Nebi Szain, amelynek magaslatai nyugatról, északról és keletről körülveszik azt a forrás körüli területet, amelyen a régi Názáret épült. S ha ezeken a helyeken nem is volt meredek szakadék, azért voltak olyan lejtők, amelyeken a törvény szerint végre lehetett hajtani a megkövezést. Ezeken a lejtőkön még ma is úgy ülnek ott a házak, mint a fecskefészkek.

Forrás: Pázmány Péter E-Könyvtárhttp://www.felfedezesek.hu/index.php?lap=cikkek/to0024
Szeretettel Tamás

_________________
Mert Istennek kell inkább engedni, hogysem az embernek!


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 39 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség