Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 810 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 54  Következő
 

Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2007. jan. 15., hétfő 12:03 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
Zsolt írta:
És egyáltalán van-e értelme bármiféle vitának olyan emberek között, akik már hitre jutottak?

Szerintem csak közöttük van értelme. Hitetlennel mit vitáznál. Azt sem tudja miről van szó. Neki csak az örömhírt kell hirdetni. :)
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jan. 15., hétfő 12:11 
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:24
Hozzászólások: 390
()


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zsolt 2008. márc. 06., csütörtök 10:30-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jan. 15., hétfő 12:22 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
exrefis írta:
Zsolt írta:
És egyáltalán van-e értelme bármiféle vitának olyan emberek között, akik már hitre jutottak?

Szerintem csak közöttük van értelme. Hitetlennel mit vitáznál. Azt sem tudja miről van szó. Neki csak az örömhírt kell hirdetni. :)
üdv
ex


khmmm...

Pál írta:
1Tim 6,4. Az felfuvalkodott, a ki semmit sem ért, hanem vitatkozásokban és szóharczokban szenved, a melyekből származik irígység, viszálykodás, káromlások, rosszakaratú gyanúsítások,
2Tim 2,14. Ezekre emlékeztesd, kérvén kérve őket az Úr színe előtt, hogy ne vitatkozzanak haszontalanul, a hallgatóknak romlására.
2Tim 2,23. A botor és gyermekes vitatkozásokat pedig kerüld, tudván, hogy azok háborúságokat szülnek.
Tit 3,9. A balgatag vitatkozásokat azonban és a nemzetségekről való tudakozásokat, és a civakodást és a törvény felől való harczokat kerüld; mert haszontalanok és hiábavalók.


ugyanakkor
Idézet:
Apcs 9,29. És nagy bátorsággal tanítván az Úr Jézusnak nevében, beszél, sőt vetekedik vala a görög zsidókkal; azok pedig igyekeznek vala őt megölni.
Apcs 17,2. Pál pedig, a mint szokása vala, beméne hozzájok, és három szombaton át vetekedék velök az írásokból,
Apcs 17,17. Vetekedik vala azért a zsinagógában a zsidókkal és az istenfélő emberekkel, és a piaczon mindennap azokkal, a kiket előtalált.
Apcs 18,4. Vetekedék pedig minden szombaton a zsinagógában, és igyekezék mind zsidókat, mind görögöket meggyőzni.
Apcs 18,19. Juta pedig Efézusba, és azokat ott hagyá; ő maga pedig bemenvén a zsinagógába, vetekedék a zsidókkal.
Apcs 19,8. Bemenvén pedig a zsinagógába, bátorsággal szól vala, három hónapon át vetekedvén és igyekezvén meggyőzni az Isten országára tartozó dolgokról.

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jan. 15., hétfő 12:36 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 30., szombat 09:04
Hozzászólások: 967
Tartózkodási hely: Arany Baranya
HM!
Emberi dolog hogy szeretnénk tágítani a kőrt!
Mégis ha reálisan nézzük , sokan vannak az elhívottak de kevesen a kiválasztottak!
Ennyi!

Szeretettel Tamás

_________________
Mert Istennek kell inkább engedni, hogysem az embernek!


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jan. 15., hétfő 12:41 
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:24
Hozzászólások: 390
Kedves Net!

Egyre jobban tisztul a fülem. A Timóteus levélen rágódtam én is elég sokáig. Ezért is nem szóltam hozzá az általam kezdeményezett topichoz sokáig. De ott virított az utolsó (69-es) üziben, hogy Kálvinnak nem volt igaza. Márpedig Kálvin úgy ragaszkodik a Szentírás zsinórjához, mint a vonat a sínekhez.

És ugyanazokat az érveket sorakoztatta mindenki, amelyet neki is hangoztattak annakidején. Szinte szórul szóra ezek hangzanak el az Institutióban is.


Ezért döntöttem úgy, hogy mégis elmondom újra a véleményem.Ezért bátorkodom újra leírni, hogy az egész Írás utal Isten eleve elrendelésére és megbocsátó kegyelmére, akik Krisztuson keresztül jöhetnek hozzá.

Mindenkit arra biztatok, hogy olvassa el Kálvin művét a predestinációról. Nagyon tanulságos és minden keresztyénnek vigasztaló.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jan. 15., hétfő 12:44 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
Kedves Net!
Tehát én nem olyan szóharcokról beszélek, "a melyekből származik irígység, viszálykodás, káromlások, rosszakaratú gyanúsítások,"
hanem olyan vetekedésről, az írásokról, amelyekben "az ember élesíti az ő barátjának orczáját"! :)
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jan. 15., hétfő 12:48 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
Zsolt írta:
De a népek örültek az esőnek, mert a sivatagban ritka az ilyesmi. És boldogan itták az égi forrás vizét. Nem tudták, hogy Krisztusnál örök élet forrása van.

:)

De a népek döntenek, hogy miből isznak.
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jan. 15., hétfő 15:53 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 29., péntek 15:30
Hozzászólások: 2408
Nem egészen illik ide de majd eldöntik, hogy itt marad e.
Net2rist írja, hogy vetekedés, ha beszélünk arról, hogyan értjük Isten igazságát, Ex pedig arról ír, hogy érett korúak és még megváltatlanok más eledelre szorulnak.
Amikor óvónő voltam nem tünt fel, hogy mennyire meg lehe ismerni azokat akik óvónők, aztán kis iskolásokkal dolgoztam, aztán antiszociális leányokkal, aztán Nevtanban, aztán óvóképzőben voltam tanár, és gyakorlatot vezető, és ezt követte az iskolapszichológusi munkám a Fóti Gyvárosban és a Mexikói úti mozgás javítóban.
Most már látom, de csak most, hogy akik a megtérőkkel foglalkoznak azokon ez meglátszik, mint a csecsemőgondozón (ott is dolgoztam)
A tanító tanár csak deréktól felfelé nézi a növendéket, az óvónő az egészet, de gyermeki szinten.

Pálnál figyelmeztet a Szent Szellem, hogy amire eljutunk, de hogyan jutunk el, ha mindég az elején tartunk. és nem is igényeljük a haladást?


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jan. 15., hétfő 16:37 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 06., péntek 15:14
Hozzászólások: 1052
Kérek szépen linkeket, ahol RÖVIDEN, és nagybetűvel le van írva ez a magamfajta analfabétának is...

_________________
http://hollocsillag.blog.hu
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jan. 16., kedd 09:24 
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:24
Hozzászólások: 390
Kedves Ezüst!


Kálvin tanai az eleve elrendelésről

(bevezetés)

Az eleve elrendelést, mellyel Isten némelyeket az élet reményébe fogad, másokat pedig örök halálra ítél, senki sem meri egyszerűen tagadni, aki azt akarja, hogy istenfélő embernek tartsák, de sokféle álokoskodással kezelik, főleg azok, akik az Isten előre tudását teszik meg az eleve elrendelés alapjának. Azt ugyan mi is állítjuk, hogy Istenben mind a kettő megvan; de helytelen, ha azt mondjuk, hogy egyik a másiknak alá van rendelve. Amikor Istennek előre tudást tulajdonítunk, ezzel azt jelezzük, hogy mindig is szeme előtt volt minden, és marad is örökké; hogy azz ő tudása számára nincs jövő vagy múlt, hanem minden jelen, mégpedig úgy, hogy nemcsak képzeletében lát (mint ahogy mi azoknak a dolgoknak a képét látjuk, melyeknek emlékét értelmünk megőrzi), hanem mintha előtte volna minden, úgy látja és szemléli a dolgokat. S ez az előre tudás kiterjed az egész világegyetemre és minden teremményére.
Eleve elrendelésnek hívjuk Istennek azt az örök elhatározását, mellyel önmagában elhatározta, hogy mi legyen minden egyes ember sorsa. Mert nem egyforma feltétellel teremtetnek mindenek, hanem egyeseknek örök életet, másoknak örök kárhozatot rendel el Isten kezdettől fogva. Így tehát, aszerint, hogy ki-ki egyik vagy másik célra rendeltetett-e, azt mondjuk, hogy az életre vagy a halálra van elrendelve. Erről pedig Isten nemcsak az egyes emberek esetében tett bizonyságot, de bizonyságát adta ennek Ábrahám egész nemzetségében is …
Az eleve elrendelés, tetszik vagy nem tetszik, az utódokban jelentkezik. Mert nem természetes következménye az, hogy mindenek kihullanak az üdvösségből egyetlen egy ősünknek a bűne miatt. Hát mi akadályoz meg őket, hogy egyetlen egy embernek az esetében tagadják azt, amit akaratuk ellenére az egész emberi nemre vonatkozóan el kell ismerniük? Mi értelme van ennek a vonakodásnak? Az Írás azt hirdeti, hogy az ember személyében örök halálra ítéltettek a halandók mind. Mint hogy ezt nem tulajdoníthatják a természetnek, egyáltalán nem kétséges, hogy ez Isten csodálatos terve szerint ment végbe. Megfoghatatlan, hogy Isten igazságosságának ezek a derék védelmezői fennakadnak egy szálkán, miután túljutottak a nagy gerendákon. Ismét felteszem a kérdést: hogy van az, hogy olyan sok nemzedék gyermekeivel együtt menthetetlenül örök halálra süllyedt Ádám bukása lévén? Hát nem azért van ez így, mert Isten így látta jónak? Itt csakugyan el kell némulniuk a különben annyira fecsegő nyelveknek. Megvallom, szörnyű végzés ez. De senki nem tagadhatja, Isten előre tudta, milyen vége lesz az embernek, még mielőtt megteremtette volna, és előre tudta ezt azért, mert határozatával így rendelte. Ha valaki lázadoznék Isten előre tudása ellen az vakmerően száll pörbe vele, mert azt kérdezem, miért lenne vádlott a mennyei bíró, egyszerűen csak azért, mert tudta, hogy mi lesz a jövendőben? Az eleve elrendelés ellen szól minden akár megokolt, akár látszólagos panasz. És nem is kell képtelenségnek tartani azt, amit állítok, hogy Isten az első ember bukását, és ezáltal utódai romlását is, nem csak előre látta, hanem akaratával el is rendelte.
Amiképpen ugyanis bölcsességéhez tartozik az, hogy tud minden jövendő dologról, ugyanúgy hozzátartozik hatalmához, hogy mindezt ő kormányozza és igazgatja.



Olvassuk Luthert - a reformáció havában (is)!

Az eleve elrendelésről

Ha az eleve elrendelés tanítása felől gondolkodom, amely szerint Isten egyeseket eleve a kárhozatra, másokat az üdvösségre rendelt, mindent elfelejtek Krisztusról és Istenről, és bizony odáig jutok, hogy Isten gonosztevő… Ha az eleve elrendelésről gondolkodunk, elfelejtkezünk Istenről. Elhallgat a „laudate” (dicsérjétek az Urat), és felhangzik a „blasfemate” (káromoljátok)! Az egészséges emberi észnek és a természetes értelemnek az a legnagyobb botránykő, hogy Isten saját önkényes akaratából az embert cserbenhagyja, megátalkodottá teszi, kárhozatba taszítja, mintha örömét lelné a nyomorultul elkárhozottaknak ily nagy bűneiben és örök gyötrelmében. Méghozzá az az Isten tenne így, akinek nagy irgalmát és jóságát stb. mindenütt hirdetik. Igazságtalannak, kegyetlennek, elviselhetetlennek tűnik fel, hogy így gondolkozzék valaki Isten felől. Ezen már sok nagy ember megütközött a hosszú századok folyamán.
S kit ne zaklatna fel? Magam is nemegyszer lelkem legmélyéig felháborodtam, egészen a kétségbeesés szakadékáig jutottam, úgyannyira, hogy azt kívántam, bárcsak sohase teremtettem volna embernek. Ez akkor volt, amikor még nem tudtam, mennyire üdvös ez a kétségbeesés, és milyen közel van a kegyelemhez.
Küzdelmeimben egy ágostonos barát a következővel vigasztalt: Aki az eleve elrendelés felől gondolkodik, és emellett nem veszi tekintetbe Krisztust bölcsőjétől kezdve, amint szemünk elé lép, az olyan embernek hamarosan és kikerülhetetlenül kétségbe kell esnie.
Staupitz sokszor tanácsolta ezt: „Ha az eleve elrendelésről van kedved vitatkozni – mondá –, ezt Krisztus sebeinél kezdd el, s azonnal megszűnik minden vita az eleve elrendelés felől.”
Akik Istent igazán szeretik gyermeki szeretettel és szívbeli tiszta vonzódással, azokban ez nem természettől van meg, hanem egyedül a Szentlélek hatása következtében… Az ilyenek önként alkalmazkodnak Isten minden egyes akaratához, még ha a poklot és az örök halált mérné is rájuk, ha éppen ezt akarná Isten. Csak teljességgel legyen meg az ő akarata. Ennyire nem keresik saját érdeküket. De amenynyire fenntartás nélkül alkalmazkodnak Isten akaratához, éppen annyira lehetetlenség, hogy a kárhozatban maradjanak. Kizárt dolog ugyanis, hogy Istenen kívül maradjon, aki magát egészen átadja az ő akaratának. Most már az ember is azt akarja, amit Isten. Így nyeri el Isten jó tetszését. Ha pedig megnyerte Isten jó tetszését, akkor szereti őt Isten. Ha pedig szereti őt Isten, akkor megmenekült a kárhozattól. Így oldódnak meg a léleknek az eleve elrendeléssel kapcsolatos bajai.
(Az idézetek forrása: Virág Jenő: Dr. Luther Márton önmagáról, 3. kiadás; 68–70. és 79–80. oldalak.)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zsolt 2008. márc. 06., csütörtök 10:29-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jan. 16., kedd 15:20 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 06., péntek 15:14
Hozzászólások: 1052
Hú, köszi szépen... Hát nem mondom... Gépi kódot gyorsabban tudnék olvasni, mint ezt itt... Szótárazom, szótárazom... Egyelőre próbálom megérteni... Aztán majd biztos kérdezek...

Betűméretet már nagyobbra vettem, hátha segít valamit...

Akkor lehet, hogy mégis jól mondtam itt?

_________________
http://hollocsillag.blog.hu
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jan. 16., kedd 15:50 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 29., péntek 15:30
Hozzászólások: 2408
Kedves Zsolt én is köszönöm a citátumot :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jan. 17., szerda 00:51 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 21:41
Hozzászólások: 241
Tartózkodási hely: Debrecen
Fantasztikus ez a Luther idézet. Lényegében az van benne, ami Aquinói Tamás gondolataiban. Sokáig nem hagyott a kérdés nyugodni. A ref. egyház iránti lojalitás miatt nem kérdőjeleztem meg azt, amit Kálvin tnított. De valójában mindig bennem volt egy biz. nyugtalansg. Aztán be kellett látnom, hogy ebben a kérdésben lehet, hogy több bölcsesség jellemzi a katolikusokat, mint az összes protestáns irányzatot (most már úgy gondolom, hogy Luther kivétel) együttvéve. Ugyanis az eleve elrendelés és a szabad akarat nem ellentétei egymásnak. Nem ugyanarról a dologról szólnak. A római és az efézusi levél igéi expressis verbis kimondják az eleve elrendelést. Bár a szabad akarat elve nem szerepel a Bibliában, de dőreség lenne feltételezni, hogy Isten robotokat teremtett.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jan. 17., szerda 08:45 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
Kedves Kurucz!
Nem tudom mi fogott meg ebben a Luther idézetben téged.
Arra jutott, hogyha az eleve kárhozatra rendelt ember belenyugszik állapotába akkor nem jut kárhozatra, vagyis nem lehetett eleve arra rendelve. Ez egy logikai bukfenc, magyarul hülyeség. Mindig ide jut valaki, ha feljebb okoskodik mint kéne.
Alapból nem szoktam részvenni eleve elrendelés, kontra szabadakarat vitákban (evolúció/kreáció-ban sem).
Azért nem, mert ez a teológiák egyik legostobább elmélete. Olyan elmélet, amit még a hirdetői sem vesznek komolyan és nem is a szerint cselekednek.
Az eleve elrendelés esetén, nincs értelme a következő dolgoknak: bűn, törvény, erkölcsök, megváltás, kegyelem, megtérés, újjászületés stb. Aki a predestinációban valóban hisz, annak nem számít semmi az életben, hisz ő csak egy lefuttatott exe-file, és nem számít, hogy mit tesz. Minden mindegy és hiábavaló. A teljes depresszió és nihilizmus alapvetése. De igy nem él közülük sem senki. Ezért mérhetetlen ostobaság szót vesztegetni rá.
Az én meglátásom szerint arról van szó, hogy az emberi elme képtelen befogadni az isteni létformát. Beszélünk róla, hogy idő felettiség, meg mindentudóság, meg mindenütt jelenvalóság, de valójában nem tudjuk elképzelni. Ebből a felfoghatatlan szférából származó kijelentést próbálunk belepaszíroszni mi kis három dimenziónkba, miközben nemhogy a teremtőt, de az alkotását sem tudjuk elmével befogni.
Egy példa a természetből: A fény kettős természete, valójában önellentmondás, elképzelhetetlen, mégis a tények tapasztalatok ezt mutatják és a tudósok elfogadták, hogy ez van. Megérteni nem lehet. Itt. Biztos vagyok benne, hogy majd megértjük odaát mert onnan nem a földi modellekben kell gondolkodni, hanem rálátunk a valóságra.
A lényeg, itt a földön az Ige szerint mi döntünk Isten mellet, vagy ellen és ettől függ az örök sorsunk. Erről szól a Biblia.
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jan. 17., szerda 08:49 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
má megin egyetértünk... bár én ezzel a Luther-fikázással vigyáznék (amiért Pál a társaságban húsevéssel)

viszont: öcsém "szakvéleményével" teljesen 1 hullámhosszon vagy (biológus doktor, Vizi E. Szilveszter balkeze, ezt írta az evolúció-kreáció témában zárszóként):

öcsém írta:
Jól tolerálom, hogy nem mindent értek meg teljesen ellentmodásmentesen. Nem tudom miért kellene a teremtett világnak a maga végtelenségével és felfoghatatlanságával a fejemben fellelhető másfél kiló zsíros masszába tökéletesen leképezhetőnek lennie. Ha valaki úgy véli hogy csak az létezhet, ami az ő fejébe ellentmondásmentesen bele tud férni, (annak egyrészt őszinte részvétem), másrészt az értse meg előbb a végtelent mint fogalmat, vagy a fény részecske és hullámtermészetét, vagy az eleve elrendelés és a szabad akarat kapcsolatát, és utána jöjjön nekem az evolúcióval kapcsolatos problémáival.

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 810 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 54  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség