Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 124 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő
 

Re: Mi az Egyház?
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2012. feb. 08., szerda 17:25 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
rosta írta:
Mitől kellene rettegnem?

Lehet, hogy semmitől, csak egyszerűen a kézenfekvő bibliai megoldás nem jut eszedbe.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Mi az Egyház?
HozzászólásElküldve: 2012. feb. 08., szerda 18:06 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
Kedves Ex!

Mint az Nemosinex helyesen fejtegette az EGYHÁZ nem jogi és nem egyéb más fogalom, ezért hiába neveznek egy törvényt "Egyház törvénynek", mivel ez nem TÖRVÉNY, ezért már ez is hibás kifejezés.

Ezért hadd nevezzem én magamnak, annak, amit gondolok róla.
Köszi :-)

Vannak az emberi közösségeknek olyan feladatai, amik az egyén lelki, anyagi egészségét védik, ápolják, gyógyítják.
Ezekre a közösség pénzt költ, a közösen össze rakott pénzekből. Ilyen rendszerek az egészségügy, rendőrség, bíróság, stb.

Amikor egy emberi közösség ilyen tevékenységeket végez úgy, hogy ezért nem kér a közösből pénzt, akkor a közösség vezetői dönthetnek úgy, hogy ezen közösségek működéséből származó bevételeket nem adóztatják tovább, ezzel segítve ezeknek a működését.
Számomra az "Egyház törvény" CSAK erről szól és nem másról.
Ilyen értelemben pedig az előző liberális törvény nem töltötte be a feladatát, ezért ideje volt lecserélni.

A lelkiismeretem akkor lenne rossz, ha azokat a pénzeket, amiket nem kell befizetnem (befizetnünk), nem arra a célra költöm (költjük) amire a közösség odaadja.
Akkor van miért Isten előtt szégyenkeznie minden ilyen közösségnek.

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Mi az Egyház?
HozzászólásElküldve: 2012. feb. 08., szerda 19:04 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 19:22
Hozzászólások: 4328
exrefis írta:
rosta írta:
Mitől kellene rettegnem?

Lehet, hogy semmitől, csak egyszerűen a kézenfekvő bibliai megoldás nem jut eszedbe.


Ha kisegítenél és beírnád, megköszönném!


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Mi az Egyház?
HozzászólásElküldve: 2012. feb. 09., csütörtök 09:10 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
pauler írta:
Mint az Nemosinex helyesen fejtegette az EGYHÁZ nem jogi és nem egyéb más fogalom, ezért hiába neveznek egy törvényt "Egyház törvénynek", mivel ez nem TÖRVÉNY, ezért már ez is hibás kifejezés.

Ez a mondat értelmetlen így. Tulajdonképpen mit akartál mondani?


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Mi az Egyház?
HozzászólásElküldve: 2012. feb. 09., csütörtök 20:11 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 01., vasárnap 19:48
Hozzászólások: 1002
exrefis írta:
pauler írta:
Mint az Nemosinex helyesen fejtegette az EGYHÁZ nem jogi és nem egyéb más fogalom, ezért hiába neveznek egy törvényt "Egyház törvénynek", mivel ez nem TÖRVÉNY, ezért már ez is hibás kifejezés.

Ez a mondat értelmetlen így. Tulajdonképpen mit akartál mondani?

Nem értelmetlen, csak te nem érted.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Mi az Egyház?
HozzászólásElküldve: 2012. feb. 09., csütörtök 21:34 
Offline

Csatlakozott: 2011. nov. 15., kedd 19:59
Hozzászólások: 7
nemosinex írta:
Jocó írta:
Jó lenne,ha ezt azok a törvényhozók is megértenék,akik a megalkotott egyháztörvényükkel tizennégy egyház közül négy szentháromságot tagadó gyülekezetet is egyháznak minősítettek!

Lehetetlent kérsz a törvényhozóktól.
Ez az egyház-elismerősdi azért nonszensz, mert az állam jogi kritériumok alapján tudja (=képes, van rá módja) csak megfogni az egyház fogalmát, amely lényegét tekintve nem jogi kategória, ezért bújik ki hol egyik, hol másik felekezet a "szekta"-meghatározás alól pl. Az államtól teológiai ismérveket elvárni az egyház meghatározásánál nem lehet, mert az nem kompetens teológiai kérdésekben. Még kevésbé lehet a Krisztus-test láthatatlan egyház felismerését számonkérni, hiszen arra egyetlen halandó ember sem kompetens. Egyszóval, akárhogy tesz az állam, amikor magára veszi az egyház fogalmának meghatározását, szükségszerűen téved: ha jogilag határozza meg, akkor a lényeg csúszik ki a markából, ha teológiailag, akkor átlép egy általa nem ismert területre, ha a Krisztus-követés szempontjából, akkor meg lehetetlent vállal magára.

Aki pedig földi elismerésre áhítozik, az nagyon könnyen az ördög csapdájába kerül. Úgyhogy ne bánja sose, akit nem ismertek el, és ne örüljön, akit elismertek!
Üdv
nX


"Jó lenne,ha ezt azok a törvényhozók is megértenék,akik a megalkotott egyháztörvényükkel tizennégy egyház közül négy szentháromságot tagadó gyülekezetet is egyháznak minősítettek!"

"Lehetetlent kérsz a törvényhozóktól. "

Ezt úgy értettem,hogy Isten megkönyörülhet a törvényhozókon is,újonnan születhetnek,megnyílhat a szemük és megérthetik. Ilyen értelemben nem kérek lehetetlent.
Üdv: Jocó


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Mi az Egyház?
HozzászólásElküldve: 2012. feb. 10., péntek 17:06 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
Kedves Fony!

Öröm Téged látni! Áldjon az Úr!
Ha csak Te lennél itt a fórumon, akkor ez így nem lenne "vita fórum", hanem "keresztyén fórum", kegyelmileg :-)

Kedves Jocó!

Szerintem is túl sokat vársz egy törvénytől. Ez az anyagi támogatások elosztását, annak körét, formáját, mennyiségét szabályozza, de nem jelenti ki, hogy ki tagja az Egyháznak, pl.


Laci, nem tudok veled beszélgetni és túl sok energiába telik egy pici elő jutás, úgy hogy TE NYERTÉL :-)

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Mi az Egyház?
HozzászólásElküldve: 2012. szept. 03., hétfő 05:26 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2009. jan. 10., szombat 15:04
Hozzászólások: 1823
Joó Sándor: LÉLEK NÉLKÜL VAGY LÉLEKKEL?
Lekció: Ap Csel 2,1-12 "Lőn pedig azonközben, míg Apol1ós Korinthusban volt, hogy Pál, eljárván a felsőbb tartományokat, Efézusba érkezék: és mikor némely tanítványokra talált, Monda nékik: Vajon vettetek-é Szent Lelket, minekutána hiv6kké lettetek? Azok pedig mondanak néki: Sőt inkább azt sem hallottuk, hogy ha vagyon-é Szent Lélek. És monda nekik: Mire keresztelkedtetek meg tehát? Azok pedig mondanak: A János keresztségére. Monda pedig Pál: János megtérésnek keresztségével keresztelt, azt mondván a népnek, hogy a ki Ő utána jövendő, abban higyjenek, tudniillik a Krisztus Jézusban. Mikor pedig ezt hallák, megkeresztelkedének az Úr Jézusnak nevére. És mikor Pál reájok vetette kezét, szálla a Szent Lélek ő reájok; és szólnak vala nyelveken, és prófétálnak vala." (Ap Csel: 19,1-6)

Sokszor tapasztaltam már, hogy még hívő emberek gondolkodásában is bizonyos zavart jelent az, hogy a Biblia Istenről egyszer úgy beszél, mint Atyáról, máskor mint Jézusró1, azután megint mint Szentlélekről. Miként viszonyul ez a három egymáshoz? Nos, hát egészen röviden: Jézus valami titokzatos módon maga az Atya, és a Szentlélek valami titokzatos módon maga Jézus! Mind a három tehát ugyanaz az egy Isten! A Szentlélek az a titokzatos Valaki, Aki az önmagát Jézusban kijelentő Istent realizálja számunkra. A Szentlélek az, Akinek a réven az önmagát Jézusban kijelentő Isten áll elő valóságként az ember elé, szólítja meg, hatol be a szívébe és veszi birtokba belűről! Érthető tehát, ha az ősgyülekezetben és még később is úgy két századig a keresztyén egyházakban a legfontosabb kérdés a Szentlélek jelenléte vagy hiánya volt. És legnagyobb ünnepe a keresztyénségnek a pünkösd volt. Azután ez lassan úgy valahogy elfelejtődött, és áttevődött a hangsúly a karácsonyra. Talán azért, mert könnyebb Krisztus születését megünnepelni, mint nekünk magunknak újjászületni a régi életünkből. Könnyebb mindenféle karácsonyi ajándékot adni, mint önmagunkat adni Istennek szolgálatra. Könnyebb Jézus világrajöveteléről egyszer egy évben romantikus hangulatban elbeszélgetni, mint az Ő küldötteként az Ő üzenetével szétmenni a világba. Jézus velünklétét meg csak kívánjuk, mert jó ha segít kirántani életünk elakadt szekerét valami kátyúból, de Ő nemcsak velünk akar lenni, hanem bennünk, mert Jézus vagy bennünk van velünk, vagy nincs velünk... Tehát a keresztyénségnek ma is az a legfőbb kérdése, ami régen is volt: a Szentlélek jelenléte vagy hiánya! Milyen akár az ember, akár az egyház Szentlélek nélkül, vagy Szentlélekkel? Erről szó1 a felolvasott történet is, és erről szeretnék most beszélni én is.
Mit jelent tehát Szentlélek nélkül élni? -A felolvasott történet szerint Pál apostol megérkezik a legnagyobb kisázsiai kikötővárosba, Efézusba. Ott találkozik néhány "hívővel". Beszédbe elegyedik velük, és beszéd közben megérzi, hogy valami nincs rendben náluk, valami "baj" van velük... Ezért fölteszi nekik a kérdést. A legnagyobb bajt rejtő, a legkényesebb baj után tapogatózó kérdést: "Vettetek-e Szentlelket, minekutána hivőkké lettetek?" A feleletből azután kiderül, hogy Pál alaposan rátapintott a baj gyökerére, mert íme így válaszolnak: "Sőt, inkább azt sem tudjuk, hogy van-e Szentlélek?" Bár nem tudom, milyen jelekből látta Pál, hogy ezeknek az embereknek a hitéletükből hiányzik a Szentlélek, nem tudom, milyen lehetett ezeknek a hivőknek az élete Szentlélek nélkül, de úgy gondolom, mint amilyen keresztyén életet körülbelül mi élünk, olyan, amilyen a gyülekezetek nagy részének a mai élete... Vagyis, erőtelen, gyümölcstelen, örömtelen, békételen, szeretetlen, bezárkózó, zsugorodó, -szóval hiányzik belőle valami, helyesebben Valaki: a Szentlélek az élő Isten személyes, lelki jelenléte! És nagyon kérlek benneteket, vegyük nagyon komolyan ezt a hiányt! Ne tekintsük csak olyan papos szólamnak, ha azt mondom, hogy ez a hiány valóban halálos hiány! Mert nézzétek, mint ahogyan a testünknek is bizonyos biológiai töltésre van szüksége, naponként, sőt naponként többször is: élelemre, italra, hogy élhessen a test, az embernek, az emberi életnek meg valami más töltésre is szüksége van, hogy az az élet ne csupán biológiai élet legyen, ne csak egy magasabb rendű emlősállat legyen, hanem valóban emberi élet legyen. Az az élet, amiért vagyunk, amire teremtettünk: Isten képe és hasonlatossága, szellemi-lelki módon. Tehát hogy jó és érdemes legyen élni! Ha valaki nem vesz magához biológiai töltést, sok mindenféle baja származik belőle. De ha nem kapunk szellemi töltést felülrő1, abbó1 még több és nagyobb baj lesz. Egy képpel hadd próbáljam ezt megvilágítani. Gondoljunk a trolibuszra. Baj, ha nem működik az olajvezeték, kiéghetnek miatta a csapágyak. Baj, ha megreped egy kerek, ki kell cserélni. Baj, ha nem működik az ajtó ,stb Ez a troli "biológiája". De lehet más baja is: az, hogy leszakad az áramszedője a felső vezetekrő1. És ez nagy baj, sőt egyszerre több bajnak is okozója: mindenekelőtt megáll a kocsi, kialusznak a lámpák, nem működik a fűtés, a csengő, a motor ...És ha éppen valamilyen lejtőn állna és gyönge volna a kézifék, elkezdene visszafelé csúszni.
Nos, valahogy így van velünk is. Baj lehet az életünk biológiai töltése körül. Kevés a zsír, vagy az olaj, csikorognak a kerekek, nem elég feszesek, már a rúgók... De más baj is lehet. Az, hogy leszakad az életünk, -felülrő1. És ilyenkor kialszik bennünk a fény, nagy sötétség van belül, meg hideg. Dideregni kezdünk, nem jelez a csengő, veszélyessé válik az élet, és a legnagyobb baj, hogy állunk, nem jutunk előbbre, és ha éppen lejtőn vagyunk, menthetetlenül csúszunk lefelé. Igen, ha a felső vezetékrő1 leszakad az emberei élet, nem egy baj, hanem igen sokféle baj mutatkozik egyszerre. Ilyen a Szentlélek nélküli élet.
Meg olyan, hogy a Szentlélek nélkül más gyümölcsöt terem, mint a lélek által. Mást, hasonlót az eredetihez, a Lélek gyümölcséhez, de nem azonosat, nem ugyanazt. Emlékeztek, milyen gyümölcseit sorolja fel Pál a Léleknek? Ilyeneket: szeretet, öröm, békesség, szívesség, jóság, hűség, szelídség, mértékletesség. Nos, a Lélek nélküli életben ez így néz ki: szeretet helyett érzelgősség, csípős, mesterséges szentimentalizmus. Olyan, mint a műméz, édesebb a méznél, de rosszabb! Öröm helyett mámor, nem egy belülrő1 sugárzó derű, hanem pénzen vásárolt, külső hatásokkal felidézett jókedv... Békesség helyett görcsös önuralom. Mint a Fudzsijama, kivülrő1 jeges tető, belülrő1 tűzhányó: Ki-kitör. Nem természetes: jóság helyett jótékonykodás, amelyik nem annyira a másikon segít igazán, hanem önmagát mutogatja, hangosan, kérkedve a jóság látszatával, erő helyett erőszakoskodás, szájhősködés. Ha nincs felülről kapott igazi energiánk, hát legalább mutatjuk, hogy gyöngének ne látszódjunk, zsarnokoskodunk, csapkodunk, kiabálunk, káromkodunk. Bölcsesség helyett bölcselkedés, okoskodás, tehát nem felülrő1 kapott világosság, csak önmagáért való és kimerítő vitatkozás. Nem is old meg semmi problémát... Az élő hit helyett vallásoskodás. Ősökről ránk maradt hagyaték. Vasárnap és ünnepnapra való dísz csupán. Nem él és nem fakad belőle élet... - Igen, ilyen a Szentlélek nélkül való élet. Pótanyagokat termel az igazi gyümölcs helyett. Olyan, mintha igazi lenne... Az imádsága, az áldozata, a szolgálata, meg a bizonyságtétele is olyan, mintha igazi lenne,- úgy mutatja, mintha hívő lenne, mintha nem a Sátánnak szolgálna, mintha az Úr legjobb tanítványa lenne... Mintha! Igen, a Szentlélek nélkül mindannyian ilyen mintha-hívők vagyunk csak... Tehát valahol belül van a baj, a baj pedig az, hogy nincs semmi belül! Hiányzik az áram! Nem megy előre az élet. Nincs benne világosság, sem melegség, leállt a motor, elakadt a trolibusz. A mi életünk menete is mindig így elakad, sőt sokszor, ő, de sokszor csúszunk visszafelé, le valami lejtőn... Persze, hiszen az a felülrő1 va1ó töltés, ami igazivá, teljessé, valóban érdemes életté tenné az életünket, hiányzik! Igen, valahogy ilyenforma az a hívő élet, amelyik azt sem tudja, ha vagyon-e Szentlélek?
Pál apostol rögtön észrevette ezeken az efézusi férfiakon, hogy valami baj van a hitéletükkel, mert Pál nagyon jó1 tudta már, hogy aki kérte és megkapta a Szentlelket, abban valami sajátos módon kezd kiábrázolódni Jézus! És ezt a sajátos módon va1ó kiábrázolódást keresi Pál az efézusiakon és nem találja. Ezek az emberek beszélnek Jézusról, hisznek Benne, de nem hasonlítanak Rá! Ezt a Krisztushoz va1ó hason1óságot keresik sokan rajtunk is és nem találják. Persze, talán nem is tudják, mit keresnek, csak keresik. Ezt keressük mi magunk is egymáson, sőt önmagunkon is. Ezt az egészen sajátos módon való hasonlítást Jézusra, Krisztus kiábrázolódását bennünk, közöttünk. Nos, ez az, amit csak a Szentlélek által kaphatunk meg. Az Újtestamentumban mindig azt látjuk, hogy a Szentlélek vétele által az történik hogy Jézus és a Benne hívő ember egymáshoz való viszonya lényegileg változik meg, úgy valahogy, hogy ezentúl nem egymással járnak, találkoznak, szétválnak, hol együtt vannak valahol, hol nem ,hanem egymásban vannak. A hívő ember a Krisztusban és Jézus a Benne hívőben,szinte eggyé válnak ,mint az igazi házastársak akiknek most közös az örömük,közös a bánatuk,közös a munkájuk a feladatuk,közös a sorsuk tulajdonképpen már nem is kettő, hanem egy! Egyek mindenben. A Szentlélekkel való megtelítődést Pál apostol önmagára nézve egyenesen így fejezi ki: 'Élek többé nem én, hanem él bennem a Krisztus!" Ez a pünkösd lényege!
Jézus ma úgy van jelen ebben a világban, hogy emberekben él és általuk munkálkodik tovább. Ő nem valami lebegő, kopogtató, spiritiszta szeánszra va1ó lélek. Ő ma is munkálkodó, építő, szeretettel szolgáló Lélek, szellemi valóság. Benned és bennem akar az lenni! Itt és most! Nem holnap!
Figyeljétek csak meg,, az Apostolok Cselekedetének olvasása közben nem az-e
a benyomásunk, hogy Jézus jár ott, csak helyette hol Pétert, hol Jánost, hol Pált olvasunk. Sántákat, betegeket gyógyítanak, demonikusokbó1 űzik ki az ördögöket. ők?! Nem! A bennük levő Lélek, Jézus élő Szelleme, Akinek egészen sajátos módon lettek eszközeivé.
Azt mondjátok, régi történet ez? Nos, valóban régi, de örök történet. A Szentlélek ma is éppolyan jelenlevő és ható tényező, mint az apostoli korban. Csak egyetlen példát hadd említsek a sok közül. Mostanában halt meg Hollandiában egy öreg, nyugalmazott lelkésztanár, a nagy tiszteletben ál1ó Prof. Gunning. Többen megemlékeztek ró1a a különböző újságokban. Többek között egy egészen egyszerű ember is. Íme ezt írja: "Nagyon hitvány ember voltam, minden héten elittam az egész keresetemet. Egyszer valaki azt mondta: ha valaki segíteni tud rajtad, az csak Prof. Gunning lehet. De én nem mertem egy ilyen kiváló nagy tudóshoz elmenni a lakására. Valaki azonban megadta neki az én címemet és egy este ő jött el hozzám. Nekem egy könyvet hozott (egyáltalán nem valami vallásos könyvet), kislányomnak pedig egy almát. Egy teljes óra hosszat maradt nálam, megivott két csésze kávét és azt mondta, ez a kávé éppen olyan finom, mint az otthoni. Azután vagy tízszer eljött még hozzám, egyetlen szóval sem említette az alkoholt, de én még sem bírtam többé pálinka után nyúlni. Valahányszor bejött hozzám, szinte halálra szégyelltem magam előtte és rettentően nyomorultnak éreztem magam. De ő mindig úgy bánt velem, mint önmagával egyenrangú emberrel, sőt szinte mint egy fölötte álló valakivel. Mielőtt kalapot emelhettem volna előtte, már ő megelőzött... Amikor nálam volt, mindig Jézusra kellett gondolnom, pedig nem is beszélt Róla..."
Ilyen az, amikor: "Élek többé nem én, hanem él bennem a Krisztus!" Amikor a Szentlélek által annyira él Jézus a Benne hívőben, hogy a puszta jelenléte megszabadít valakit a szenvedélytő1.Ó, milyen lehetne a mi életünk is, ha mindig újra és egyre jobban megtelítődhetnénk Jézus Szentlelkével! Hát nem lenne jó az, ha az életünk valóban élet lenne, érdemes élet, győzelmes, örökéletbe lendülő élet? Isten fiainak gazdag, szolgáló élete lenne, ahelyett a satnya, penészes vallásosság helyett, amivé mi züllesztettük a keresztyénséget?! Pedig lehetne! Igen, lehetne. Mert Jézus ugyanúgy adja ma is az ő Lelkét mindenkinek, aki kéri, mint régen! Mert Jézus ugyanúgy adja ma is az ő Szentlelkét mindenkinek, aki kéri, mint régen! Mindenkinek, aki kéri! Mert az imádság, az esengő, vágyakozó kérés az, az egyetlen vitorla, ami fölfoghatja a Szentlélek "zúgó szelét". Aki kéri, de nem azért, hogy fölhasználhassa a Lélek erejét erre-arra, hanem hogy a Lélek használhassa fel őt eszközül arra, amire Isten akarja. Aki így kéri, az kapja. "Hogyne adná a ti Mennyei Atyátok Szentlelket azoknak, akik kérik tőle!" És ha még sem kapod, nem az a helyzet, hogy te zörgetsz, és zárva van fenn, hanem az a helyzet, hogy ő zörget. Ó mióta zörget, és adná, milyen szívesen adná, csak zárva van lenn! Valamiképpen zárva van a lelked. Valami ósdi, rozsdás lakat függ rajta! Te tudod, mi az. Vagy talán annyira tele van már mindenfélével a szíved, hogy Jézus Lelke számára már nincs hely benne? Üres üveget lehet csak teletölteni csordultig. Félig telt üveget csak félig lehet tölteni. De mit ér az, az aszúbor, amit petróleumba töltenek? Ez már sem nem ég, sem nem iható! Körülbelül olyan, mint a mi fél hívő életünk! De aki igazán kéri, az kapja. Hogyan? Nos, még az első pünkösd leírói is csak képekben dadogják körül a Szentlélek csodáját. Mintegy sebesen zúgó szélnek zendülése... Mintegy kettős tüzes nyelvek... Mintegy galamb... Minden kép előtt ott van az, hogy mintegy. Azaz szélnek a hangja, de szél nélkül, tűzhöz hason1ó nyelvek, de tűz nélkül, galambforma, de nem galamb... Képekben fejezi ki a képtelent, a kimondhatatlant. Mintegy, tehát csodálatosan, kimondhatatlanul, de valóságosan! Hogyan kapod, ha kéred? Mintegy! Tehát valamiképpen.
Valamiképpen majd meglátszik rajtad... Meghallják a megzendülő szívedet, meg érzik majd a világító és melegítő életedet, a galambbá lett lelkedet... Valamiképpen majd kiábrázolódik benned, rajtad Jézus! Talán te magad fogsz a legjobban csodálkozni rajta.Nem kell tehát Szentlélek nélkül élni tovább, lehet Szentlélekkel is! Mert Jézus adja az Ő Lelkét. Szabad kérni! Szabad még erőszakoskodni is érte! Szabad azt mondani: Uram, kell, látod, tudod, hogy kell a Te Lelked. Jobban, mint a kenyér! Kérjük hát! Könyörögjünk Szentlélekért, és azután, köszönjük meg, mert adja! Ámen!
1964. május 17. Pünkösd


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Mi az Egyház?
HozzászólásElküldve: 2012. szept. 08., szombat 17:33 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
Ámen!

A Szent Lélekhez jutás útja Jézus Krisztus megismerése, elfogadása, Neki engedve bűneim meglátása, Rá tétele és az Ő igazságának elfogadása.
Szabadításom öröme már a Lélek munkája bennem, bűnbocsánatom elfogadása Isten szeretetének a belém töltése, stb.

Ahogyan János keresztsége is a bűnlátáshoz, bűnbánathoz volt kötve, így Krisztus keresztsége is ehhez van kötve, de több ennél.
Mennyiben? Amennyiben több Jézus, Jánosnál.

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Mi az Egyház?
HozzászólásElküldve: 2012. szept. 23., vasárnap 08:13 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2009. jan. 10., szombat 15:04
Hozzászólások: 1823
http://www.youtube.com/watch?v=zD77OKQg5bY

Szeretettel


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Mi az Egyház?
HozzászólásElküldve: 2012. okt. 14., vasárnap 14:04 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2009. jan. 10., szombat 15:04
Hozzászólások: 1823
http://www.parokia.hu/lap/refgyulai/cik ... kacioibol/

ERŐSEK ÉS ERŐTLENEK
Farkas József református lelkipásztor
Klauzál téri egyházközség imatermében
Bpest, VIII, Gyulai Pál u. 9., I.em.)elhangzott igehirdetése.

Rómaiakhoz írt levél 14:1-8 KÉZIRAT, 1996. szeptember 15. vasárnap
15:1-2

Kedves testvérek!
Bőségesen elég anyag van egy prédikációra ebben a két szóban, hogy erősek és erőtlenek. Pál apostol ketté osztja a római gyülekezetet és azt mondja, hogy vannak erősek és vannak erőtlenek. Ő magát az erősek közé sorolja és bizonyára a gyülekezet többsége erősekből állt, de voltak közöttük erőtlenek is; és Pál az erősek oldalára áll, azért áll az ő oldalukra, hogy figyelmeztesse őket kötelességeikre az erőtlenekkel szemben.
Előszőr ismerjük meg a történelmi helyzetet és aztán alkalmazzuk azt a mi mostani világunkra. A római gyülekezetben voltak tehát erősek és erőtlenek. Tudjuk azt, hogy a római gyülekezet többségében pogányokból lett keresztyénekből állt össze, de persze voltak ott is zsidók. Találkoztak egymással zsidók és nem zsidók a Krisztus nevében. Úgy is mondhatjuk, hogy két hatalmas kultúra találkozott ebben a gyülekezetben. Latin és a mögötte lévő évezredes kultúra és a szintén évezredes zsidó kultúra találkozott. Krisztusban egyek lettek, de mind a két tábor hozta magával a kultúrájának az örökségét. Nem is hiba az, hogy hozta magával, nem kellett volna radikálisan törölni mindent, amit ki-ki az előzetes kultúrájából hozott. Tehát két kultúra találkozott, ütközött és ebből bizony adódtak problémák is. Könnyebb volt a pogány keresztyének helyzete, mert azt mondhatjuk, hogy ők igazában légüres térből léptek be a kersztyén közösségbe; mögöttük is volt természetesen kultúra, de a vallási élet egyáltalán nem volt eleven, különösen már abban a korban lehanyatlott a régi görög, latin vallási világ, sok isten volt az égben és egyiket sem vették komolyan. Tehát nekik könnyebb volt belépni a Jézus Krisztus gondolatvilágába, mint a zsidóknak, akik mögött ezer éves kiélezett vallásos múlt állott. Előzetesen zsidók voltak, begyakorolták magukat a zsidó vallásosságba és úgy léptek be a Jézus Krisztus gyülekezetébe, hozták magukkal a zsidó múltat, hagyományokat, sőt hozták a konkrét zsidó törvényeket, étel-, ital-törvényt. És nem tudtak megszabadulni egyszerre azokból a kötötségekből, amiket a zsidó vallásuk jelentett kóser étel, nem kóser étel, szabad enni, szabad inni. Közismert, hogy úgy történt annak idején a dolog, hogy a mészárszékekben kimérték a húst, de amikor levágták az állatot gyakori volt az, hogy annak a belsőségeit, -magunk között egy kicsit cinikusan-, a nem használható részét elküldték valamelyik papnak, hogy az oltárán füstölögtesse el, és ilyen módon áldozati állatá lett elvileg ez az állat és tisztátalanná lett az a hús amit a mészárszékekben kimértek. És az a zsidók számára óriási probléma volt. Nem úgy volt, hogy bement egyszerüen a hentesüzletbe és kért egy kiló húst, hanem hát, bizony a lelkiismeretét foglalkoztatta, hogy hátha ennek az állatnak is valamely részét elfüstölögtették égő áldozati oltáron és akkor tisztátalan. Szabad nekem tisztátalan állatnak a húsából ennem? Hát a válasz egyértelmű volt: Nem szabad. Ezért mondja Pál, hogy az egyik, a szabad, az erős nyugodtan eszik bármiféle húst, a másik, az erőtlen inkább zöldségfélét eszik. Biztonság okáért inkább vegetáriánus koszton éltek a zsidók, hacsak nem a saját kóser szabályaik szerint vágtak le állatot; Tehát nam elvileg voltak vegetáriánusok, csak biztonsági okokból, hogy hátha az az állat tisztátalan. A pogány keresztyéneknek semmi gondot nem okozott ez, a zsidóknak gondot okozott és így jött elő ez a kettősség. Az erős nyugodtan evett bármiféle húst, az erőtlen inkább zöldségfélét evett és ezek együtt voltak a gyülekezetben. Ebből feszültség támadt. Az apostol nagyon finoman fogalmaz, amikor azt mondja, az erősek megvetik az erőtlent, lenézik, hogy ugyan te, te még itt tartasz, nem hallottál Jézusról. Az erősebb hajlamos arra, hogy megveti az erőtlent, -így mondja Pál; a másik mondatában azt mondja, hogy az erőtlen pedig ítélkezik az erős felett, hogy nana, azért tulságosan elszabauúltál az Isten rendjétől, talán mégsem volna szabad ennyire szabadnak lenni.
Itt van a feszültség a római gyülekezetben és ezzel foglalkozik az apostol az egész 14. fejezetben, aztán lám, még a 15. fejezetre is átnyúlik az apostolnak a szava. Erős és erőtlen. Testvérem, magadat hova sorolod, erős vagy erőtlen vagy? Érdekes volna egy ilyen önmegkülünböztetést csinálni, kicsit úgy derűsen, tréfásan elgondoltam, hogy azt mondom a gyülekezetnek: Testvérem jövő vasárnap erőtlenek ide a fal mellé, erősek ide az ablak mellé. Önként ki-ki üljön ide, aki erőtlen az üljön ide, aki erős az meg üljön emide. Hányan lennének ebben az oszlopban és hányan lennének abban az oszlopban? Biztos vagyok felőle, hogy ez tele volna emberekkel, itt meg alíg volna valaki; mert azt hiszem, legtöbben úgy ítélnék, hogy ó, hát én persze az erőtlenek közé tartozom, én ide ülök. Nahát, itt emelem föl a szavamat testvéreim és az Isten nevében mondom, hogy nem igaz, erősek vagytok. Ez ma a meghökkentő örömüzenet: Erősek vagytok, igenis! Kicsit derűsen megint csak azt mondom, aki ebbe a gyülekezetbe jár és elbírja ezeket a prédikációkat, az biztosan erős. Ide erősek járnak. De azért, hogy fölöttébb el ne bizakodjunk, halljuk meg az Úr másik szavát, hogy: ti erősek vagytok, de ti tartoztok azzal, hogy gondozzátok az erőtlenek erőtlenségét! Azt mondja tehát Isten, -csak úgy, egy kis kitérőben-, hogy mi is a prédikátornak a szolgálata, szemben mondjuk a művésszel vagy a tudóssal. Könnyű a művésznek; ahogy ő látja a világot, lefesti és úgy van, nem lehet vele vitázni; ha az a festő rózsaszínünek látja a világot és úgy festi, nem lehet vele vitázni; neki szabad, ahogy látja. A tudósnak vigyázni kell, hogy pontos eredményeket mutasson fel. De mi a prédikátor feladata? Nehezebb mind a kettőnél. A prédikátor feladata nem kevesebb mint, hogy ideálljon és azt mondja, hogy ezt mondja az Úr. És készüljön erre a prédikációra, hogy valóban vette ezt a bizonyosságot, megbizatást, hogy ezt mondjam, testvér, te erős vagy. Igazában lelephezhetnénk magunkat, hogy egy olcsó menekülés az, hogy ó, hát én erőtlen vagyok, engedjetek engem az utolsó sorba. Evangélium az, hogy erős vagy, evangélium- elkötelezéssel; és légy kedves, drága testvérem, vedd most Jézustól, Jézus Atyjától, Jézus tanítványától, Pál apotoltól ezt, ahogy mondja: mi erősek. Nem járt még Rómában Pál, mielőtt ezt a levelet írta, de szinte tudatlanul is és mégis bizonyosan betagolódik a gyülekezetbe, és azt mondja: mi erősek, többség; mi vagyunk az erősek és ez nem alkalom és ürügy az elbizakodottságra, a gőgre, hanem ez a több felelősség szava, hogy erősek, minthogy erősek vagytok.
Na ezek után egy kicsit közelebről is nézzük meg, hogy kik tehát az erősek és kik az erőtlenek. Vannak szavaim, amelyekkel jelzem mind a két lelkületet, magatartást: ez nem kizárólagos és egyáltalán nem mindent magába foglaló, de mégis három szót mondok az erősek jellemzésére: Az erős ember, szabad ember, az erős ember, erőszakmentes ember; az erős ember, szolgáló, empatikusan együttérző, szolgáló ember. Szabad, erőszak nélkül él ebben a világban és szolgál. Az erőtlenre is van három másik szavam: Az erőtlen az, aki mankóval jár, aki csőlátásos és akinak félelem jelzi a hítéletét.
Teljes szeretettel hordozzuk, gondoljuk át most ezeket a szavakat és részletezzük egy kicsit, aztán kössük össze. Az erősnek az a dolga, hogy hordozza a másikat; olyan szépen mondja Pál: fogadja be, de ne azért, hogy a nézeteit bírálgassa. Tehát itt eleve megálljt parancsol nekünk Isten, amit nem tudunk mindig megtartani; a megállj parancs az, hogy befogadni és nem ítélgetni. Na, de nézzük közelebbről tehát ezeket! Az erős ember, szabad ember; a maga lábán, s nem mankókra támaszkodva jár, a mga ítéletét fogalmazza meg; a maga látomását keresi; a maga személyes kapcsolatát keresi Istennel. Ennek szemléltetésére csak annyit mondok most: tegnap telefonon fölhívott vidékről egy férfi; régen, sok esztendőn át testvéri jó barátságban voltunk, ő ugyan katolikus, de nem zavart minket; szivesen hallgatta mikor a Bibliáról tanítottam, érdekelte őt a Biblia. Igazán testvéri, baráti kapcsolatban voltunk. Aztán közben, hogy, hogy nem, nem tudni, jehovista lett. Attól kezdve megszakadt a kapcsolatunk. Nem tudatosan szakítottunk, hanem elhanyagoltuk kölcsönösen egymást. Nagy meglepetésemre tegnap fölhívott a vidéki városából telefonon és egy kicsit olyan bátortalanul kérdezte, hogy hajlandó volnék-e szóba állni vele, mert szeretne velem beszélgetni éspedig bibliai témákról. Nyílván miszionálni akarna, de nem zavart engem; a kérdés az volt: hajlandó vagyok-e szóbaállni vele vagy nem. És hát természetesen mondtam neki: Én téged becsületes embernek tekintettelek, ha te megmaradtál becsületes embernek a jehovisták között, akkor persze, hogy szóba állok veled. Gyere el! Megegyezünk és összeteszük a hitünket, bibliai igéket; biztos vagyok felőle, én nem akarlak meggyőzni téged, hogy nincs igazad, de biztos vagyok afelől is, hogy te sem akarsz gyorsan áttéríteni a jehovisták közé. Én szabad ember vagyok, befogadlak bármikor, becsöngetsz hozzám, leülök veled és beszélgetünk bibliai témákról.
Testvérek, a Bibliából szerintem, ismerve a meglévő, fennálló helyzetet, ezért mondom, hogy szinte-szinte minden vasárnap fel kellene olvasni a Galata 5,1-et, ahol ezt olvassuk: "Krisztus szabadságra szabadított meg minket, álljatok meg tehát szilárdan és ne engedjétek magatokat újra a szolgaság igájába fogni." Az erős ember, szabad ember; gondolkodik, hisz, imádkozik, szolgál szabadon. Ezt azért kell mondani, mert a másik oldalon van olyan, hogy nem szabad, ezt nem szabad. El lehet mondani, hogy vannak hívő testvéreink akik azt mondják, hogy annál jobb keresztyén valaki, minél több mindent nem tesz. Mégegyszer: annál jobb keresztyén, minél több mindent nem tesz: Nem nyitja ki a tévét, nem olvas regényt, nem megy szinházba, nem tesz..., s még sorolhatnám minél több mindent, amit nem tesz. Hát, ezt én nem tudom elfogadni, én azt mondom, hogy szabad ember vagyok: Jézus Krisztusban minden szabad. Nagyon jól tudom, hogy minden szabad, de nem minden használ. Ha hiszem azt, hogy valaki igazán a Jézus Krisztus követésére szenteli az életét, munkálkodik az a Szentlélek, aki megmondja, hogy ezt már nem.
A második ismérve az erős embernek az, hogy erőszakmentes. Jézus tanitványai nem használhatnak erőszakot. Azért, mert én erős vagyok, nem erőszakoskodhatom. Pontosan ez jelenti azt, hogy erős vagyok, hogy erős vagyok önmagammal szemben is, erős vagyok a szabadságommal szemben is, arra is szabad vagyok, hogy a szabadságomat megkötözzem. Annyira erős vagyok, hogy tudok szabadságomban nem szabadon mozogni a másikra való tekintettel. Ebben az összefügésben mondja Pál apostol, hogy én mindenfélét ehetek nyugodtan, de ha együtt vagyok ezekkel az erőtlen testvéreimmel, inkább sosem eszem velük együtt közösségben húst, csak-hogy ne botránkoztassam meg őket. Szabad vagyok mindenféle étel evésére, de ha a másik az én szabadságomban megütközik, akkor ez önkéntesen elfogadni való korlátot jelent az én szabadságomban. Nem erőszakolom rá a magam hitét a másikra; Ő se erőszakolja persze reám az övét. Az erős emberre tehát az jellemző, hogy nem használ erőszakot.
Harmadik jellemzője az erős embernek az, hogy szolgál, úgymondottan empatikusan, együttérzően. Az erős embernek van ereje szolgálatra. Szolgál, úgy ahogy az apostol mondja a 15. fejezet elején: "Mi erősek pedig tartozunk azzal, hogy hordozzuk..." Ez tartozás. Olyan szépen mondja az előző 13. fejezetben Pál: "Senkinek se tartozzatok semmivel, csak azzal, hogy egymást szeressétek; mert aki a másikat szereti, betöltötte a törvényt." Az apostol számára eldőlt a vita, tízparancsolat, Mózes, kóser szabályok, ünnepek. Az egész mózesi rendszer eldőlt az apostol számára, ebben, hogy szeresd az Urat és szeresd felebarátodat. Ez viszont tartozás, ezzel tartozunk; és senki sem mondhatja, hogy én már letudtam az én tartozásomat. Ez olyan tartozás, amit halálunkig hordozni kell, és boldogan kell hordozni, ez hozzá tartozik az erősekhez; aki erős az elvállalja az élethossziglan érvényes elkötelezést: szeresd felebarátodat!
Az erőtlenekről azt mondtam, hogy mankóval járnak: nagyon nagy tisztelettel és már előre mondom, hogy senkitől sem szabad elvenni a mankót, ha ő mankóval jár. Szembesítve tehát: a szabad ember két lábon jár, szabadon, mankó nélkül jár, kockázatosan jár, mert a két lábon járás esetleg inkább veszélyes az elbukásra, mintha a három lábon jár valaki. Mi a mankó? Visszatérve a római gyülekezetre, zsidók számára a mankó Mózes volt, a törvény volt. Hittek Jézusban, Jézus halálában, feltámadásában, a megváltásban, de azért ezt a mózesi törvényt, hozzuk csak be a keresztyénségbe is. Tehát ezt nevezem én mankónak, mikor Jézusban nem eléggé bízva, mózesi törvény-mankóval akarjuk alátámasztani a járásunkat. És ismét mondom, nem győzöm hangoztatni, ez nagyon szent dolog: talán egy másik szó jobban szemlélteti az igazságot. A kis gyereknek kell a járóka, amikor az első lépéseket megteszi, vagy a szülő fogja a kezét, vagy beteszik a járókába és abban jár. Ez kell; ez kell ahhoz, hogy kinőjön a járókából. Tehát ez a felfogásom és azt remélem, ezen nem ütközünk meg, ez olyan természetes dolog. Én is vallom azt, hogy a gyerekeinknek meg kell tanítani a tízparancsolatot és meg kell tanítani igéket és meg kell tanítani a családban viselkedés formákat; és számon kell kérni viselkedés minőségeket a gyerekeinktől. És igenis, nagyon áldott eszköze Istennek a mankó. Csak hát, azért mégis, aki haláláig mankóval jár, az mégiscsak az - apostol úgy mondja, hogy - erőtlen. Római zsidó keresztyének azért voltak erőtlenek, mert nem tudtak elszabadulni Mózestől és a mózesi törvényektől.
Kinek-kinek lehet másfajta mankója. Itt a jelen világban lehet mankó, - bocsátassék meg nekem ez - Kálvin János. Áldott ember Kálvin János; csodálatos örökséget hagyott ránk, de ha valaki nem tud elszabadulni Kálvintól - hát, azóta eltelt több, mint 400 esztendő, azóta a Bibliát is jobban értjük, a világ is megváltozott; köszönjük a Kálvin mankóját és aztán tisztelettel felnövünk a XX., XXI. század szükségleteihez. De lehet egy neves prédikátor is, egy evangelista, egy lelki gondozó mankó. Addig tart az erőm, amíg ő támogat engem. Nagy igény ez, ami itt megjelenik, hogy mankó nélkül járni. Biztosan én magam is, időnként azt mondom, hogy gyere testvér, hadd mondjam el a gondomat, bajomat, segíts nekem. Persze, hogy kell újra és újra a támaszték, a segítség, de itt a tisztázódás kedvéért mondom, hogy erős és erőtlen; erős az, aki két lábon jár, olyan kapcsolata van Jézussal, hogy mindenre van erőm abban, aki engem meg erősít; és van Istennek ilyen kegyelmi eszköze a Bibliától kezdve, az egyházon, gyülekezeten, lelki gondozón, lelki tanítón, baráton, testvéren át vannak kegyelmi eszközei, amikkel a mi erőtlenségünkben, kiskorúságunkban segít minket.
Csúnya szó az a másik is, amit mondottam, hogy csőlátás. Azt úgy értem, hogy fenyegeti a hiú embereket az, hogy csak mi. Mi látjuk a dolgot, jól látjuk a dolgot, csak mi. Mostanában különösen politikai vetületében fájdalmas ez. Régebben a vallási vetületében volt fájdalmas; luteránusok, kálvinisták, pápisták összeütközése. Régebben ez volt a téma, hogy csak mi. Most az egész áttolódott a politika síkjára; én látom jól, hogy a magyarságnak milyen úton kell járnia, csak én látom és ha te nem vagy hajlandó úgy látni, ahogy én látom, akkor te elárulod a magyart, liberális vagy, bolsevista vagy, komunista vagy, hazaáruló vagy, mert nem úgy látod, ahogy én. És bizony, ezt én csőlátásnak nevezem. Mert igenis, lehet másik úton is elképzelni a magyarság boldogulását; és ezen a területen is nagyon időszerű volna, hogy fogadjuk be egymást. Fogadjuk be egymást, és ne tételezzük fel mindjárt a másikról, hogy ő hazaáruló, azért mert ő a magyarság holnapjáról valami mást gondol, mint én gondolok. Nincs egyedűl üdvözítő magyar út. Ezt bizony csőlátásnak kell mondani; és ez az erőtlenség jele, ha valaki nem tudja elviselni, hogy másnak másféle látása van.
A harmadik, amit az erőtlenre mondtam, a félelem. Döbbenetes, hogy elhatalmasodott ebben a világban a félelem. És bizony szomorú az, hogyha az egyházon belül is megjelenik a félelem. Félelem; mitől félünk? Szokták mondani, hogy 366-szor van a Bibliában az, hogy ne félj; lehet, hogy így van; ha így van akkor annál inkább ne félj! Jaj, mi mindentől tudunk félni; itt aztán igazán nem maradunk egyszerűen csak vallásos körön belűl. Félünk a haláltól, félünk a betegségtől, félünk a szegénységtől, félünk a holnaptól és még sokmindentől; ítélettől, örök kárhozattól. Az erős ember nem fél. És én azt mondom, testvérem, te erős ember vagy. Ha félsz, miért félsz? Hiszen erőt adott neked Jézus és megbátorít újra meg újra, hogy ne félj.
Na, összekötöm most a két igét és így mondom el Pál apostól gondolatát. A két igét összekötöm és végül, befejezésül egy nagy evangéliumot mondok. A két igét össze lehet kötni Pál apostol szavával, nem is kell kilépni Pál apostol szavainak a köréből. Az egyik, amit Pál apostol mond: "Mindenki legyen bizonyos a maga meggyőződésében." Tehát erősek és erőtlenek együttesében ez az alapszabály: ki-ki a magáéban bizonyos legyen. Később ilyen módon mondja Pál: "Boldog az, aki nem kárhoztatja magát abban, amit helyesel." Röviden, szóval boldog az, aki nem lélekhasadásban él. Ha az emberek között vagyok, akkor azt mondom igen-igen; ha magamba vagyok azt mondom nem-nem, azért mégsem. Tehát ez az alapfeltétele annak, hogy erősek, erőtlenek szépen tudjanak együtt élni: mindenki legyen bizonyos a maga meggyőződésében. Legyen bizonyos abban, hogy ezt én kiharcoltam, megimádkoztam, ezt én a Bibliából megértettem, a Szentlélek így világította meg, világosította meg nekem az Isten igéjét; én ebben megmaradok. Tehát mindenki legyen bizonyos a maga meggyőződésében: a másik is, a hitetlen is, aki ítéli a hívőt, az erőtlen, aki megítéli az erőset, hogy miért vagy ennyire szabad, és így tovább... Szóval, mindenki magában erősítse a maga hitvilágát. Ez az egyik.
A másik ige pedig a 15. fejezetben: "Fogadjátok be tehát egymást, ahogyan Krisztus is befogadott minket." Ezt én így mondom, hogy a befogadott ember tud befogadni. Ha én átéltem azt, hogy így ahogy vagyok, szegény, nyomorult prédikátorként, Jézus befogadott és minél inkább átélem azt, hogy igen, befogadott, akkor képes vagyok befogadni. A befogadott ember tud befogadni. És ezek szinte ilyen fogaskerék-szerűen viszik egymást tovább. Mivel Jézus engem befogadott, van erőm arra, hogy befogadjam az erőset vagy erőtlent. És ha ezt átéli az ember, hogy engem az másik, aki másképp gondolkodik ugyan, de befogadott, akkor én is kapok erőt, hogy a következő fogaskerék is megmozduljon és ő is a magáét befogadja. Ez tehát a megoldás hitem szerint erre a problémára: legyek erős a magam hitében és abban az örömben, hogy Jézus engem, - minden méltatlanságom ellenére - befogadott. Ebben az örömben fogadjam be a másikat anélkűl, hogy ítélgetném az ő felfogását.
A mindezeknél nagyobb evangélium, amit a végére tartogatok, mert aztán ez tényleg nagy evangélium. Ez pedig az, hogy Péter erős volt, Péter apostol kőszikla volt. Már-már nevetséges, ha a Péter Bibliában leírt történetére gondolunk. Így néz ki az erős, ahogyan Péter csinálta? Igen! Péter erős volt, mert a Krisztusba öltözött, Krisztusba, Krisztusra, mint fundamentumra építkezett, s így minden ide-oda hanyatlása, botlása közepette is erős volt. Hát nem evangélium ez? Erős vagyok, mert Krisztusban vagyok. Erős vagyok, mert Krisztus sziklának mond, miközben homokember vagyok. Tehát ezt komolyan kellene venni, hogy ezt az Úr mondja: erős vagy, köszikla vagy. Mert az erő nem benned van, hanem - ahogy már idéztem is-: "Mindenre van erőm abban, aki engem megerősít." Tehát az, hogy erős vagyok, az azt jelenti, hogy megerősített erős vagyok. Majd mindjárt fogjuk énekelni a 84. zsoltárnak a gyönyörű versét: "Mennek erőről erőre." Ez a keresztyén ember erejének a erőtana. Erőről-erőre megyünk és úgy vagyunk erősek.
Áldjon meg Isten, hogy értsük ezt, erősek és erőtlenek és ne vessük le gyorsan magunkról ezt a kitüntető megbízást, megbizatást, hogy te erős vagy. Mi erősek, tartozunk azzal, hogy hordozzuk az erőtlenek erőtlenségét; minthogy az erős Krisztus hordozza a mi erőtlenségünket és Ő tesz minket erősekké. Ámen.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Mi az Egyház?
HozzászólásElküldve: 2012. okt. 16., kedd 05:40 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2009. jan. 10., szombat 15:04
Hozzászólások: 1823
http://tobbazelet.hu/farkasjozsefhangta ... liaval/68/


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Mi az Egyház?
HozzászólásElküldve: 2012. okt. 16., kedd 08:02 
Offline

Csatlakozott: 2012. júl. 19., csütörtök 09:06
Hozzászólások: 208
''Itt a jelen világban lehet mankó, -
bocsátassék meg nekem ez - Kálvin
János. Áldott ember Kálvin János;
csodálatos örökséget hagyott ránk, de
ha valaki nem tud elszabadulni
Kálvintól - hát, azóta eltelt több, mint
400 esztendő, azóta a Bibliát is jobban
értjük, a világ is megváltozott;
köszönjük a Kálvin mankóját és aztán
tisztelettel felnövünk a XX., XXI. század szükségleteihe9''

Kedves Reformátusok!
Ma valóban ez a tét nálatok:
Eldobni Kálvint, mint ''mankót'', eldobni a Református hitvallásokat...
Hamár szó esett a csőlátásról engedjétek meg, hogy megjegyezzem:
Az idők változnak, de a Biblia örök ezért nem változik sem Kálvin tanainak, sem a hitvallási írataitoknak az aktúalitása.
Ami változott az a lelkészi állomány mínősége...


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Mi az Egyház?
HozzászólásElküldve: 2012. okt. 16., kedd 09:40 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 19:22
Hozzászólások: 4328
Minden tiszteletem a Farkas úré, de van egy olyan gyanúm, hogy sokan vagyunk, akik erőtlenek vagyunk. Sokan vagyunk, akiknek mankóra van szükségünk. Sokan vagyunk, akik nem látnak tisztán a mai világban, emiatt szeretnénk tisztán látni. No és sokan vagyunk, akiket annak ellenére, hogy a Bibliában le van írva 366-szor, hogy ne félj, azért sokszor elfog a félelem. Mindezeket mi nem szégyelljük. Ezek miatt mankóra, az Igazságra és a bátorításra van szükségünk. Ezt adja nekünk a Szentlélek, a Biblia. Mindezek mellett Kálvin János jó példát mutat arra, miként lehetünk erősek. Szabadak, empatikusak és szolgáló emberek, mindig a lehető legkisebb erőszak elvét követve. Tesszük mindezt szemellenző nélkül, ahogy az a Második Helvét Hitvallás előszavában le van írva:

"ha valaki Isten igéjéből jobbra tanítana, annak szíves örömest engedelmeskedünk az Úrban, akinek legyen dicséret és dicsőség."


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Mi az Egyház?
HozzászólásElküldve: 2012. okt. 16., kedd 14:54 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2009. jan. 10., szombat 15:04
Hozzászólások: 1823
Amíg nem Istent dobjuk ki, aki a Szeretet, addig nincs nagy baj.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 124 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 23 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség