Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 185 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Következő
 

ökumené
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2007. szept. 17., hétfő 09:49 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 10., péntek 17:57
Hozzászólások: 46
Tartózkodási hely: Miskolc
Kedves Forumozó Testvérek!Lassan ötven éve annak,hogy ökumenikából kollokváltam.A lexikális anyag az kevesbedig,de az alapitó atyák hite Jézus Főpapi imáját illetően,szinte megrendített és hitemben tovább erősített abban,"Hogy mindnyájan egyek legyenek :a mint te én bennem,Atyám..."/Ján.17.21./Az ökumené HIT-kérdés! Hit abban,hogy Isten áment mondott Egyszülött Fia kérésére,imádságára.Amint hit kérdés az egyház is.Nem az egyházban hiszek,hanem az egyetemes egyházat hiszem.
Amikor a hit világából kilépünk az ökumenét illetőleg,rögvest elkeseredhetünk, meg legyinthetünk az egészre,mivel azt látjuk,hogy nincs egység,de van szétszakadozás,viszálykodás,versengés stb. a keresztyén felekezetek között.
Pedig Jézus meghagyta tanitványainak,hogy közöttük ne úgy legyen, mint a népek fejedelmei között, akik uralkodnak és hatalmaskodnak rajtuk/Máté 20.25./"De közöttetek nem ez a REND, hanem aki naggyá akar lenni közöttetek, az legyen szolgátok..." Sajnos Jézus kései tanítványai majdnem száz százalékban ezt elfelejtették,és átvették a világ nagyainak lelkületét,módszereit, sőt összefogtak velük hatalmuk megerősítésére.Erre politikai alapot adott az un. Nagy Kostantini korszak bekövetkezte.Az üldözött keresztyénségből, államvallás lett.Ez még a mai napig is funkcionál.Az államnak szüksége van szakralitásra, mivel ilyen neki nincs.Az egyháznak pedig "kardra" volt szüksége.
A felvilágosodás, majd a belőle kinövő szekuralizáció megtámadta a trón és oltár szövetséget, és az egyház és állam szétválasztását tűzte zászlajára.Úgy nézett ki, mintha a szabad állam és szabad egyház kora eljött.Idővel szomorú tapasztalat lett, hogy egyikőjüknek sem sikerűlt szabadnak lenni.Térfelünkön ez a jelszó majdnem a komédia szintjére süllyedt, amikor a pártállam beszervezte a hierarchia csúcsán lévőket éppúgy mint a kis papokat, világiakat nagy számban.A szétválasztás nem sikerűlt. Úgy annyira, hogy református egyházunk külügyminisztert adott az államnak.
A fenntiek ellenére mégis azt mondhatom Nektek, hogy negyven évi lelkészi szolgálatom alatt több katholikus lelkésszel biblikus,ökumenikus jó kapcsolatom volt,közös szolgálataink során.Igaz, hogy kivétel nélkűl ők szerzetes papok voltak.Visszatekintve leszűrt tapasztalatom, hogy az ökumenének,a keresztyén egyházak közeledésének egyik akadálya az egyházak és az állam mind ez idáig rendezetlen viszonya.A nyugati egyházak előbbre vannak nálunk.Ott már megszünőben van a prozelitizmus és jobban koncentrálnak Jézushoz való tartozásra.Régióinkban még inkább tagtoborzáson van a hangsúly, még ha tagadjuk is.Felénk méd "divat" a szaladgáló atyafiak gyakorlata, ami ékes bizonyitéka, az emberre figyelésnek. A "torta gyártó" lelkész-prédikátornak nagy a keletje.
Mégis Istennek hála, hogy a prot.talajon 1948.-ban megszületett az ökumenikus mozgalom.Sok és szép gyümölcsött teremve biblika-teológia területén.Katholikus testvérek bevezették a nemzeti nyelv használatát a miséken,a szent beszédet váltja a homilia,az igehírdetés,jobban kézbe van náluk a Biblia, mint évszázadokkal előbb.Az ortodox egyház 1981 óta püspöke, Longon érsek 2000.-ben így nyilatkozott:"Többet kell beszélgetnünk,közelebbről kell megismernünk egymást.Mi ortodoxok példáúl tanúlhatunk a protestáns biblia értelmezésből.Ebben behozni valónk van."/Tájék.111.szám.2000 március 760 oldal./
Közöttünk protestánsok között van ökumené,van egység.És erősödik,hála Istennek!Persze nem botladhatunk meg a gyermek keresztelés,vagy a bemerítkezés kérdésében.Egyszerűen azért, mert mindannyian tudjuk, hogy soha nem fogunk "felnőni" sákramentumainkhoz.Azt is tudjuk, hogy az Újszövetségben minimum négy teológiai irány van.A teológiai pluralizmus, Isten gazdag világának bizonyitéka.A szeretetlenség bűne ezt akarja szegényíteni.
Isten Igéjéből olvastam és tapasztalatból is tudom, hogy Isten mindig az Ő népe miatt kellett és ma is kénytelen vesztegelni.A világgal hamar elkészűlne!Testvérek higgyük az ökumenét!Áldás Békesség!
Jónás próféta jele.

_________________
Jónás próféta jele..


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: ökumené
HozzászólásElküldve: 2007. okt. 05., péntek 19:57 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 19:22
Hozzászólások: 4328
Pista bátyám nagyon egyetértek azzal, amit fejtegetsz, az ökumené élő, és fontos dolog. Engem azonban most egy kijelentésed érdekelne, amit elejtettél:

pista írta:
Azt is tudjuk, hogy az Újszövetségben minimum négy teológiai irány van.A teológiai pluralizmus, Isten gazdag világának bizonyitéka.A szeretetlenség bűne ezt akarja szegényíteni.


Ha kifejtenéd, hogy mire gondoltál megköszönném!


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 06., szombat 18:07 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 19:22
Hozzászólások: 4328
Pista bátyánk a privibe írta ezt az üzenetet, de láthatóan ide szánta a fórumra:

pista írta:
Kedves Rosta!Tegnap elkűldtem válaszomat kérdésedre,de ma hiába kerestem a forumban.Lehet,hogy kezdő voltom a magyarázat.Amúgy örültem kérdésednek és köszönöm.A Szentirásunk Újszövetségi része bizony nem egy szellemi-lelki uniform.Az írók nem viselnek egyenruhát,de mégis egységesek.Az evangéliumok cimzettjei zsidók,pogányok voltak.Más-más kultúrkőrben nevelkedtek.A levelekben Pál a hitből való megigazulásra teszi a hangsúlyt,úgy annyira:"nem cselekedetekből,hogy senki ne kérkedjék.."Jakab pedig hozzá teszi:jó-jó,de a cselekedetek is fontosak,mert a hit nélkülük halott.János a szeretet apostola lett.Gyarló hasonlattal élve:egy zenekarban minden hangszernek van önálló dallama,mégis a harmóniában csodálatosan szép az üzenet.A több szempontú theologia az Újszöv.-ben Jézus Krisztusban lett egységgé.Mindig rácsodálkoztam a pluralizmusra,de arra is,hogy Jézusra mutat.Bizonyítja a Szentlélek/Szellem/ihletését és egységet munkáló jelenlétét.Szeretettel köszöntelek:Pista bátyád.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. márc. 02., vasárnap 19:51 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
Sziasztok!

Délben, várva az ebédre -a tálalás már készen volt - kapcsolgattam a csatornákat. Vallási műsort kerestem.
Az állami TV-n katolikus műsor ment. Egy ideig néztem, de egy idő múlva zavartak a képek, a szavak már el sem jutottak hozzám.
Ezek után átmentem az ATV műsorára és ott is a képek egészen rosszul érintettek.

Gondoltam keresek ref műsort, de nem volt.

Majd azon gondolkodtam, hogy komolyan veszem Jézus Krisztus szavát és megtagadtam ezt az énemet.

El kezdtem nézni a katolikus műsort és olyan üdítő volt az a gondolat, amit egy pap mondott, miszerint a házasság gondozó hétvégén résztvevők egyre jobban egymásba olvadnak, ahogyan ő is Krisztussal teszi.
És én hittem neki, pedig eddig ez nem ment, bevallom férfiasan.

Aztán néztem NS Igehírdetését. Szintén nagyon jó volt hallani, hogy ez a mindig morcosan szóló ember képes viccelődni Jónással - ő inkább diszidálni akart, mint prófétálni - és jó volt hallgatni a tanítását, épültem belőle.

Valami történt rövid időn belül bennem. Először mind két műsor taszított, de aztán mind a két műsorban találkozhattam az Úr Jézussal.

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

kérdés
HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 23., szerda 10:15 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. dec. 11., hétfő 09:37
Hozzászólások: 99
Szia mindenki!

Szinkretisták részéről egy gyakorlati kérdés: ki tartozik az általatok ökumenikus egységbe nevezett körbe? Buddhisták miért nem tartozhatnak bele? Ha a buddhisták nem jöhetnek be, ez nemde a szeretetlenség jele? :?

-egy igazi ökumenista


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 23., szerda 12:58 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 24., péntek 14:01
Hozzászólások: 104
Tartózkodási hely: Budapest
Szia Bigdidre!

Az ökumenizmus egy olyan kezdeményezés, ami – ha jól tudom – azért jött létre, mert a kereszténység felekezetekre szakadt, és ezek egymással évszázadokon keresztül ellenséges viszonyban voltak, és arra törekszik, hogy ezeket újra összefogja, megtalálja a közös gondolatokat.

De hallani olyan „ökumenikus” rendezvényekről, találkozókról is, ahol más vallások képviselői, pl. zsidó vallási vezetők, iszlám vagy buddhizmus képviselői is részt vesznek. Van ilyen együttműködés, például a Vöröskereszt és a Vörös Félhold szervezetek között, vagy például a buddhistákkal a tibeti menekültek segítése céljából.

Azt nem tudom, ez mennyiben nevezhető ökumenikusnak. Szerintem ez egy kiterjesztett értelmezés, vagy csak a sajtó tájékozatlansága, de ha többet szeretnél erről tudni, esetleg megkérdezhetünk mást, aki jobban ért hozzá.

A szinkretisták kérdésére válaszolva:

Ki tartozik az általatok ökumenikus egységbe nevezett körbe?

A keresztények számára az „egységbe” azok tartoznak, akik Jézus Krisztushoz tartoznak, ezért azt, hogy ki tartozhat ebbe a körbe, nem mi határozzuk meg.

Én személy szerint hajlandó vagyok őszinte örömmel bárkit ebben a körben testvéremként elfogadni, akit Jézus elfogad.

Ennek pedig az a feltétele, hogy hisz Istenben, és abban, hogy Isten eljött a világba, emberré lett Jézusban, aki feláldozta magát azért, hogy minket a bűnös emberi természetünktől megszabadítson, és ezáltal magához felemeljen. (remélem, jól szedtem össze)

Buddhisták miért nem tartozhatnak bele?

Gondolj bele, ha valaki nem hiszi, hogy Isten létezik, miért akarná a Vele való egységet, vagy, ha úgy gondolja, hogy ő ezt az egységet már önmagától elérte, vagy majd magától el fogja érni, akkor miért gondolná, hogy a megváltásra szüksége van?

És ha úgy gondolja, hogy Istenre és Jézusra nincsen szüksége, akkor miért akarna egységben lenni Istennel Krisztusban, egy olyan egységbe tartozni, amit másképpen úgy határozunk meg, hogy Krisztus Egyháza?

Nagyon buta amerikai hasonlat, de szerintem ide illik, hogy a kereszténység „Jesus Christ Fun Club”. Ha nem akarsz a tagja lenni, OK, de akkor nem fogsz klubkártyát kapni, és nem léphetsz be.

Ha a buddhisták nem jöhetnek be, ez nemde a szeretetlenség jele?

Ez nem egy „zártkörű klub”, bárki bármikor szabadon csatlakozhat. Sőt, direkt szeretnénk, ha minél több buddhista csatlakozna! :D

A „szeretetlenségről”:

Ha jobban meg akarod érteni ezt az egységet, azt javaslom, olvasd el Jézus imáját János Evangéliumának 17. fejezetében, azt hiszem, megmutatja a szeretetet. Idemásolok egy részt:

"De nem értük könyörgök csupán, hanem azokért is, akik az ő szavukra hisznek énbennem; hogy mindnyájan egyek legyenek úgy, ahogyan te, Atyám, énbennem, és én tebenned, hogy ők is bennünk legyenek, hogy elhiggye a világ, hogy te küldtél el engem. Én azt a dicsőséget, amelyet nekem adtál, nekik adtam, hogy egyek legyenek, ahogy mi egyek vagyunk: én őbennük és te énbennem, hogy tökéletesen eggyé legyenek, hogy felismerje a világ, hogy te küldtél el engem, és úgy szeretted őket, ahogyan engem szerettél."

Nekem több buddhista barátom is van, kedves, szeretettel teli emberek, tehát megértem a kérdésedet. Ha szeretnél beszélgetni a buddhizmusról, szívesen írok erről, de inkább a „más vallások” témában.

Szeretettel

Shannon


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 24., csütörtök 10:27 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 01., vasárnap 15:43
Hozzászólások: 1128
Tartózkodási hely: otthon
Az ökumenizmus téveszméje

Ahol emberek élnek, ott előbb-utóbb nézeteltérés is támad. Nyilván nem véletlenül a latin „vita” szóból, ami életet jelent – alakult ki a vitatkozás fogalma. Nincs ez másként többnyire – sajnos – a vallásos, a hívő embernél se. Sajnos annyiban, hogy gyakran nem egymás meggyőzése, hanem legyőzése volt/van az elérendő célban. Ez se enged, az se hagyja, nem az Igazság a mérvadó, hanem az én igazam. Kevéssé jellemző a nyitottság a saját meggyőződés felülvizsgálatára is.
Az egyháztörténelem se mentes ezektől a kenyértörésig menő nézeteltérésektől. Üdvtörténeti szempontból is ennek legfontosabb eseménye a reformáció. Persze amíg a vita nem fajul veszekedéssé, amíg a felek készek a másik érveit meghallatni, mérlegelni – addig az élet, a fejlődés velejárói ezek. Különösen, ha valamelyik fél rosszul csinál valamit, hibás útra téved, ám a másik részéről történő szembesítéshez jól viszonyul, kész belátni és kiigazítani. Nos, mint tudjuk, Luther Márton idejében a nyugati egyháztest vezetése, a római katolikus egyház erre nem volt hajlandó. (A továbbiakban nem kívánjuk használni ezt a kifejezést, mert a „katolikus” egyetemest, általánost jelent. Ezért is értelmetlen a görög, szír, kopt egyetemest, azaz katolikust mondani. A Biblia szövegétől és szellemiségétől, vagyis Isten Igéjétől való önkényes eltérésük sokkal inkább a szektásság jegyeit hordozza magán. Ezért a „pápa fennhatósága alá tartozók”, a „római egyház”, a „vatikáni világegyház” megjelölést alkalmazunk).
A reformációt követő egyházszakadás nem állt meg. Napjainkra a protestáns egyházak alig-számontartható mértékben további, szinte folyamatos leválásokat, új és új gyülekezetek létrejöttét figyelhetjük meg, hiszen ki-ki a Biblia valamely kijelentését megfogalmazását hangsúlyosabbnak véli a másiknál, emez meg azzal nem ért egyet, már is létrejön, létrejöhet egy újabb felekezet, független gyülekezet.
Hogy mennyire volt tudatos, vagy tudat alatti az „egységben az erő” elv alapján az egymás kezének keresése, az együtt-munkálkodás lehetőségeinek felismerése (ha már mindannyian Krisztusra hivatkozunk) – aligha nyomozható. Mindenestre két-három évtizede kezdődött „csírázni” az ökumenizmus, mint olyan. A fogalom az „oikosz” görög szóból ered, ami házat jelent, vagyis olyan helyet, ahol emberek laknak, akik összetartoznak.
A „legalább mi ne bántsuk egymást” és „keressük azt, ami összeköt bennünket” mentén, az Úr Jézus békéjével szembesülő lelkiismeretek ilyen-olyan formákat, egységtörekvéseket hoztak létre. Ezeket nemes egyszerűséggel kirakatpolitikának minősíthetjük, amik a világ- és a vallásos tömegek szemében – roppant felületes szemlélettel – valamilyen magasztos, „istenes dolog”-nak tűnhetnek.
A szocialista-kommunista évtizedekben a nem-hitvalló, csupán vallásos állóvízben „templomozó” (mert vértanúságát elszabotáló, egyszersmind árulóvá lévő) egyházak kapva kaptak az állam, a párt által engedélyezett Egyházak Világtanácsának megalakíthatásán, 1948-ban. Ma már minden gyerek tudja: kirakatpolitika volt ez a javából. A szervezet tagjai nem csupán a reformált egyházak voltak/lehettek, de trójai falóként az orosz ortodox egyház is. Annyira respektálták a jelenlétüket, hogy az EVT egyik főtitkári posztját is az ortodoxok kapták, akiről később kiderült, hogy a KGB ügynöke. Ez azért egy csöppet blama, nem?
De voltak korábbi, kevésbé félresikerült kísérletek is, mint pl. az evangéliumi Alliance (=frigy, szövetség) mozgalom, ami az 1850-es évektől az egyházak nemzetek feletti szabad, testvéri kapcsolatát szorgalmazta. A szövetséghez tartozó csoportok ún. Alliance imahetet hirdettek meg minden év januárjának első felére.
Az 1800-as évek utolsó évtizedében kezdődtek hazánkban, a református egyház szervezésében az ökumenikus, egyetemes összejövetelek, január utolsó hetére időzítve. Résztvevői a szervezőkön kívül előbb az evangélikusok, majd a baptisták. (Az ún. történelmi egyházak és a kisebb protestáns közösségek kölcsönös bizalmatlansággal – talán leszámítva a pünkösdi felekezetet – nem kértek egymás társaságából. Így szóba sem kerülhetett valamilyen együtt imádkozó program. Ettől eltérő, nem „felülről irányított” hozzáállás helyi szinteken, személyes kapcsolatok mentén volt tapasztalható)
A pápa fennhatósága alá tartozó egyház bekapcsolódása az ökumenikus mozgalomba – pontosabban az egyetemes imahétbe – az 1980-as évekre tehető. Ha volt is eladdig értelme, értéke a felekezetek feletti, azoktól függetlenedett együtt-imádkozásnak, a római egyházzal vállalt közösség meggyalázta azt. Nem indulatos dühvel, de a Bibliai igazság, Isten Igéje iránti félő engedelmesség ki kell, hogy mondassa – mégoly bárányszelídséggel is bár -: a pápa és „népe” bálványimádók. (a zárójeles rész törlendő)
Az elmúlt tízegynéhány évben alakult ki a katolikus egyház önálló kezdeményezése a közös imádkozás apropóján, sőt ürügyén. Ez a világvallások kapcsolatfelvétele a kölcsönös megbékélés céljából. A pápa Assisibe hívja visszatérő rendszerességgel a világ összes vallásának vezetőjét, hogy együtt könyörögjenek (kihez? hogyan?) békéért a Föld népei számára. (Közbevetőleg: ezen az alapon én is lehettem volna pápa, hiszen évtizedeken át érdekelt, melyik világvallás miből áll, hogyan végzik istentiszteleti szertartásaikat, ha létezik azokban olyasmi. Dédelgetett álmaimban szívesen részt vettem volna iszlám, sintoista, buddhista istentiszteleten. Nem túl régen szembesültem az Úr kegyelméből vele, hogy ez bűn, istenkáromlás a féltőn szerető, egyedüli Teremtő Istennel szemben. Meg is bántam, meg is tagadtam.) Ám a pápa – noha tudatlanul – „vígan” káromkodik. Allah-hoz, Sívához, Buddhához, XY totembálványhoz és az Úr Jézus Atyjához miként lehet egy szellemben és igazságban együtt imádkozni? „Ne legyetek hitetlenekkel felemás igában” (2Kor 6,14) – szólít fel Pál apostol által Isten Igéje. Mire mond igent, áment, a woodoo varázsló a pápai ima végén és viszont, amikor kölcsönösen tévelygőnek tartják egymást? Isten gyűlöli a bálványokat! A pápának ez nem számít? Vagy ő jobban tudja, mint a Biblia? Ha Jézus Krisztus ugyanaz, tegnap, ma és mindörökké, akkor nyilvánvalóan az Atyában sincs semmiféle változás.
Az imaközösség a legbensőségesebb egység-kapcsolat. Miféle szellemiséggel vállal közösséget hát a Vatikán? A Sátán örömtáncában vesznek részt, abban segédkeznek? Igen, a Pokolba vezető út jó szándékkal van kikövezve. Jézus mindhiába mondta: „senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam”? A pápa tud egyszerűbb, vagy kerülőútról? Lehet, hogy II. János-Pál nem ismeri a Bibliát?
Kell-e még a költői kérdés: mi a gond az ökumenizmussal, mitől is az Ördög csapdája ez? Még ha a fenti vatikáni sajátosságtól eltekintenénk is, akkor is tudathasadásos a protestánsok részéről egy szellemben közösséget vállalni azokkal, akikről köztudott, hogy Szűz Máriához, a szentekhez imádkoznak, hisznek a tisztítótűz létezésében, és un. szent hagyományokat gyakorolnak a Biblia tanítása helyett. Kivédhető talán az által ez a kikerülhetetlen, elviselhetetlen probléma, ha azt mondom nekik: ezeket, amikkel én nem értek egyet, hagyjátok otthon? Részese az elferdült, megcsalt szellemiségnek mindaz, aki közösséget vállal képviselőjével. És aki korpa közé keveredik, azzal a sertések végeznek!
„Részigazságok vannak” – szoktuk volt mondani. Ám, ha minden viszonylagosan igaz, akkor összességében nem egy egész jön létre, ami mindenki számára ugyanúgy valóság, hanem egy általánosan relatív, azaz részekből alkotott, sajátos délibáb, vagyis hazugság! De gondoljuk csak meg, milyen is az, amikor egy alkalmi vendéglátás, vendégeskedés megy végbe! Az eltérő stílusú, érdeklődésű résztvevők bizonyos feszélyezettséggel „viselkednek” egymás jelenlétében, vigyázóan kerülve még a látszatát is a másik megbántásának. Így az egész program, együttlét őszintétlen, természetellenes lesz. Ha nem adhatom egész önmagam, mert az a másikat zavarná, sértené, akkor az a közösség mesterkélt, álságos, valamilyen érdekből elszenvedendő, de semmi köze az „oikosz”-hoz, az otthonhoz. Az ökumenizmus résztvevői ki szokták hangsúlyozni: „szó nincs szinkretizmusról” (vagyis olyan vallási keveredésről, ahol mindenki „beadja a közösbe” a maga értékeit, és így létrejön egy sajátos egyveleg, amit táplálkozástanilag mosléknak hívnak röviden, noha a mákos-tészta, a bécsi szelet, az uborkasaláta és a puding önmagában még csak-csak – de összeöntve..), mindenki sajátosságát megőrzi, erősíti. Így viszont mi az, amit ki-ki beadhat a közösbe? Nem sokkal több, mint hitvallás a Szentháromságról. Erre viszont a Sátán is képes. Akkor ő is ökumenikus?
Úgy tetszik, a különböző felekezetekre tagoltság sokakban rossz lelkiismeretet képez. A mások másfélesége elbizonytalanítja a kellően meg nem alapozott öntudatot. Bárhogy is legyen, mondva csinált pótcselekvésnek tűnik az egész ökumenikus együttlét, az egyetemes imahetek. Csaknem lehetetlen mindenki által ismert és használt közös éneket találni. Néhány zenei és versmondó „produkció” mellett, olyan-amilyen igehirdetésekkel találkozunk, a Szent Szellem szabadsága helyett „központilag előírt téma” köré csoportosítva. Életszerű bizonyságtételek alig jellemzőek, pedig hát az „egymás hite által épülünk”-nek kellene jellemeznie az alkalmakat.
Igen fontos, hogy szóljunk az ökumené egyik sajátos vetületéről, a taizéi közösségről. Karácsony-szilveszter környékén a társaság vándorló fiataljai családokat és egyházakat keresnek fel elszállásolási kérelemmel, 2001-ben a közösség szerzetesrendi vezetőivel Budapestre látogatott. A média kiemelt figyelmet szentelt nekik. Mit kell tudni róluk? Franciaországban, Taizében van a központjuk, Vezetőjük Roger Schütz perjel. Programjuk tetszetősnek tűnik, hiszen néhány napra a közéjük bárhonnan érkező fiatalokkal mindennapos ének és ima mellett gyakorolják a szeretet-közösség önellátó módját. Évenkénti „vándorlásaik” célja: hirdetni és keresni a világbékét. Tanításuk, hitvallásuk, liturgikus gyakorlatuk döntően katolikus tartalmú. Elismerik a pápa fennhatóságát, tisztelik a szenteket és Szűz Máriát, hiszik az oltáriszentségben valóságosan jelen lévő Krisztust stb. Már ennyi is elég lenne a távolságtartáshoz, sőt a bibliai felelősség alapján (Ezékiel 3,17-19 és Galata 6,1) ki kell mondanunk: tévelygők, bűnben élő bálványimádók ők is, akikkel a közösségben levést tiltja az Úr (vö. 2Korintus 6,15). Csak egyetlen példa hitértelmezésükből. (idézet ifj. Alföldy Boruss Dezső: Taizé a Biblia mérlegén c. könyvének 17. oldaláról):
„A levél a katakombákból című felhívásában beszámol a taizéi szerkesztő arról, hogy a perjel 1982-ben Libanonba utazott, többek között azért is, hogy az imádság csendjében azzal a 22 éves libanoni szeminaristával élje meg a közösséget, akit egy szenteste öltek meg Csádjához hazatérőben.” Mi ez – kérdezzük immár mi -, ha nem okkultizmus, ami nem más, mint sátáni, titkos tudomány.
Elmondhatjuk, beláthatjuk: a bibliai prófécia „egy akol és egy pásztor” (János 10,16c) tekintetében az Úr ítélete és végzése szerint megy végbe, azt semmilyen emberi „bedolgozás” nem hozhatja létre. Arra viszont „jó” az ökumené, hogy a missziói parancsot szükségtelenné tegye!?
(egy mondat törlése) A Krisztus Testét kiábrázoló, Őt szellemben és igazságban imádó hívők közössége (bárhol is legyenek a Földön), akikért, mint menyasszonyáért jön majd vissza az Égi Vőlegény. Ez egy létező valóság, szellemi közösség az Ige szavai szerint. Az ebben a létben és várakozásban közösséget élők testvériségét, egyetemességét a jelmondattá nemesült zsoltárvers fejezi ki legigazabban: „Társuk vagyok mindazoknak, akik félnek Téged, és akik határozataidat megtartják” (Zsoltárok 119,63).
Mi az ökumené? Egy sátáni tanítás, mert szervezeti egység szellemi közösség nélkül teljes és biztos zsákutcát jelent, mert nemcsak a keresztyénséget, hanem az „egész lakott Föld’’ vallásait kívánja egyesíteni. (Gondoljunk csak Hans Küng törekvéseire „A világvallások megbékélése” jelmondat alatt). A Krisztus Testének a Gyülekezetnek nincs szüksége se „igazi’’ sem pedig „ hamis’’ ökumenizmusra, mert az ökumené fogalma a Bibliában nem fordul elő.


Kiáltó Szó Közösség
1375 Budapest Pf. 41.

_________________
"Mindenekben hálát adjatok, mert ez az Isten akarata Krisztus Jézusban tihozzátok"(1Thess 5,18 )


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 28., hétfő 12:41 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 09:37
Hozzászólások: 6093
Figyelő írod:

Bárhogy is legyen, mondva csinált pótcselekvésnek tűnik az egész ökumenikus együttlét, az egyetemes imahetek. Csaknem lehetetlen mindenki által ismert és használt közös éneket találni. Néhány zenei és versmondó „produkció” mellett, olyan-amilyen igehirdetésekkel találkozunk, a Szent Szellem szabadsága helyett „központilag előírt téma” köré csoportosítva. Életszerű bizonyságtételek alig jellemzőek, pedig hát az „egymás hite által épülünk”-nek kellene jellemeznie az alkalmakat.


Azért van ám erre is ellenpélda, éppen arról írtam abban a topikban, amelyik lefagyott, hogy azon az ökumenikus alkalmon, amire meghívtak bennünket, három igehirdetést hallgattunk meg, mindhárom -a római, a görög és a református- nem olyan- amilyen,hanem nagyon is tartalmas volt,az énekeket meg kishíján ismertem- a ref. énekek mellett voltak a Hallelujából és más újabb énekek.
Utána még jó volt testvérként kezet szorítani régi-új ismerősökkel.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. máj. 23., péntek 17:47 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 01., vasárnap 15:43
Hozzászólások: 1128
Tartózkodási hely: otthon
Ökumené?

„Hogy mindnyájan egyek legyenek úgy, ahogy Te? Atyám, Énbennem és én Tebenned, hogy ők is egyek legyenek mibennünk: hogy elhiggye a világ, hogy Te küldtél el engem.” (János 17,21)


Az úgynevezett „Főpapi imádság”-ában kétszer könyörög az Úr Jézus azért, hogy az övéi egyek legyenek (21. és 23. vers). Ezzel az egységért való könyörgéssel élte vissza az ökumenikus mozgalom bibliai megalapozásánál. E mozgalom – névleg – keresztyén egyházak szervezett nagy egysége. Sajnos, ezt az ökumenikus egységet azáltal érték el, hogy a keresztyénség nagy, alapvető igazságait vagy teljesen feladták, vagy pedig átértelmezték. Malcolm Muggeridge írja: „Korunk nagy iróniája, hogyaz ökumenizmus éppen most diadalmaskodik, amikor már szinte semmi sincs, amiről ökumenikusan gondolkodhatnánk. A különböző vallási közösségek azért találnak egymásra oly könnyen, mert – mivel már szinte semmiben sem hisznek – ennek megfelelően szinte semmiben sem különböznek.”
Ez lenne hát az egység, amelyért az Úr Jézus a János 17-ben imádkozott? Bizonyos, hogy nem! Szerinte ennek az egységnek oda kéne vezetnie, hogy elhiggye a világ, hogy Őt Isten küldte.
Az Úr az általa szándékozott egységet így jellemezte: „ahogyan Te Atyám, énbennem és én Tebenned, hogy ők is egyek legyenek mibennünk.” És azt is mondta: „Én őbennük, és Te énbennem, hogy tökéletesen egyek legyenek.” Milyen egység köti össze az Atyát és a Fiút, amelyben mi is osztozhatunk? Nem az a tény, hogy mindkettő Isten, mert ebben nekünk sohasem lehet részünk. Azt hiszem, az Úr Jézus olyan egységre utal, amely erkölcsi hasonlóságból áll. Imádkozni azért, hogy a hívők egyek legyenek, miközben ebben a világban Isten és Krisztus jellemét juttatják kifejezésre. Ez szentségben, szeretetben, tisztaságban, hosszútűrésben, önuralomban, szelídségben, örömben és nagylelkűségben folytatott életet jelent. Ronald Sider írja „Út a tű fokán át” c. munkájában, hogy az első keresztyének készségesen megosztották mindenüket egymással aszerint, amint kinek-kinek szüksége volt rá. Igazi „koinoia”, azaz közösségi érzület volt, ami összekötötte őket. Az Úr Jézusnak az az imádsága, hogy követőinek szeretetteljes egysége keltsen a világban oly mély benyomást, hogy a világ elhiggye: Őt az Atya küldte, meghallgatásra talált legalábbis egyszer! A jeruzsálemi gyülekezetben. Az együttélésnek ez a rendkívüli minősége adott teljhatalmat az apostoli igehirdetésnek (lásd ApCsel 2,45; 4,32-35).
Az ilyen egység ma is mély benyomást keltene a világban. Ha a keresztyének közös bizonyságtétellel magának az Úr Jézusnak az életét sugároznák szerte a világba, ezzel meggyőznék a hitetleneket bűneik felől, és feltámadna bennük a szomjúság az élő víz iránt.


William MacDonald: Ösvényem világossága – május 23.

_________________
"Mindenekben hálát adjatok, mert ez az Isten akarata Krisztus Jézusban tihozzátok"(1Thess 5,18 )


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. máj. 24., szombat 20:40 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
oké... beszélni is lehet róla...

azért... csinálni JOBB...

http://vip.tilb.sze.hu/szenior/2008tava ... g_2008.pdf

izgalmas-tartalmas-gondolatébresztő nap volt :)


EGYETLEN élményemet hadd meséljem el: KATOLIKUS testvérem mondta el, hogy - HitGyüliben megtért osztálytársai hatására - hogyan nézte át a SAJÁT "magától értetődő" hitelveit, és hogyan jött rá Máriával kapcsolatosan néhány dologra, amit tényleg kár volt dogmává nyilvánítani...

holnap "református gyülekezetemben" leszek :)

beszélgethettek róla, hogy miért nincs értelme... én meg majd mesélek a gyümölcsökről...

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

ökumené
HozzászólásElküldve: 2008. máj. 25., vasárnap 00:09 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2007. okt. 25., csütörtök 20:49
Hozzászólások: 1814
.

-- Van egy teológiai vonal, amely álláspont szerint az az EGYSÉG, amiért
Jézus a főpapi imájában könyörög, már megvalósult,-- a Szentlélek kitöl-
tetésével.- A sok Ige közül, amelyekkel ezt alátámasztják, egy párat fel-
sorolok.-

-"...azokat a beszédeket, amelyeket nekem adtál, átadtam nekik, ők pedig
befogadták azokat és valóban felismerték, hogy tetőled jöttem és elhitték,
hogy te küldtél el engem.
-Én őérettük könyörgök; nem a világért könyörgök, hanem azokért, akiket
nekem adtál, mert a tieid." Jn 17, 8-9

-"Akik pedig befogadták őt (Jézus Krisztust), hatalmat adott azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, akik az ő nevében hisznek." Jn 1,12

-"...egy Lélek által mi is mindnyájan egy testté kereszteltettünk, akár
zsidók, akár görögök, akár rabszolgák, akár szabadok, és mindnyájan
EGY LÉLEKKEL itattattunk meg." 1.Kor 12,13

-"Akik Krisztusba keresztelkedtetek meg, Krisztust öltöttétek magatokra.
Krisztusban tehát nincs zsidó, sem görög, nincs szolga, sem szabad, nincs
férfi sem nő, mert ti mindnyájan EGYEK vagytok a KRISZTUS JÉZUSBAN."
Gal.3, 27-28

-"...Krisztus is feje az EGYHÁZNAK és ő a test üdvözitője is,... és mi tagjai
vagyunk testének.-- Nagy titok ez, én pedig ezt Krisztusról és az egyház-
ról mondom." Ef. 5,23, 3o, 32



-- Általános keresztyén tanitás - fenti Ige is alapja ennek - , hogy az
EGYHÁZ = KRISZTUS TESTE és a SZENTLÉLEK müködési területe e világ-
ban. - Mint ilyen; organizmus, ÉLŐ EGYSÉGES SZERVEZET. -

- Ez nem emberi "szervezkedés" által, hanem Isten Szentlelke munkája
által jött létre. - "Az Isten országa nem szemmel láthatóan jön el, hanem
tibennetek van" - mondja Jézus.

- A felsorolt Igék szerint,- aki befogadja a Bibliában foglalt Isten Igéjét,
Krisztust fogadja be és ezáltal Isten gyermekévé lesz.- Isten gyermekei
öröklik ISTEN ORSZÁGÁT, ami részükre elkészittetett és ott mindnyájan
együtt lesznek, akik itt a földön EGYEK A KRISZTUSBAN.


L.

_________________
"A teljes Irás Istentől ihletett."
2.Tim.3,16


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. máj. 25., vasárnap 07:47 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
net2rist írta:
EGYETLEN élményemet hadd meséljem el: KATOLIKUS testvérem mondta el, hogy - HitGyüliben megtért osztálytársai hatására - hogyan nézte át a SAJÁT "magától értetődő" hitelveit, és hogyan jött rá Máriával kapcsolatosan néhány dologra, amit tényleg kár volt dogmává nyilvánítani...
Tanulság:
1. Az egység növekedéséhez az kellett, hogy az egyik félnek, egyháza alapvető igeellenes dogmáit fel kellet, hogy adja. :)
2. Az keresztények közötti egység egyenes arányban van az Igével való egységgel. tehát nem alakulhat ki egység a felekezeti teológiák jelentős feladása nélkül. Ez pedig alapvetően más mint a jelen öko mozgalom, ami a felszíni egséget hangsúlyozza a lényegben lévő ellentétek szőnyeg alá söprésével.
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. máj. 25., vasárnap 09:10 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
nem sikerült visszakeresni, én már szépen leírtam pedig valahol: ez az egész történet KETTŐS síkon zajlik, az EGYHÁZPOLITIKAI KOALÍCIÓS TÁRGYALÁSOKHOZ az ég-világon semmi közöm, ne is legyen...

ugyanakkor az "emberek szintjén" azt látom, hogy elég durván összekapcsolódnak korábban TELJESEN INKOMPATIBILISNEK hitt hátterű emberek, és Isten áldása van ezen...

elég csak ITT körülnézni :)

természetesen vannak falósejtek, "szent egysejtűek", szimbióták és paraziták... de ETTŐL MÉG a sejt a TESTben való EGYÜTTműködésre van kitalálva

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. máj. 25., vasárnap 22:05 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
És az Úr gondoskodik minden testrésznek táplálékról!

A karizmatikus testvéreimnek ajánlom a korintusi levelet.
A katolikus testvéreimnek a római levelet.
A református testvéreimnek a Jakab levelét.

És mindenkinek az EVANGÉLIUMOT!

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. máj. 25., vasárnap 23:25 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2007. okt. 25., csütörtök 20:49
Hozzászólások: 1814
figyelő írta:
Ökumené?

Milyen egység köti össze az Atyát és a Fiút, amelyben mi is osztozhatunk? Nem az a tény, hogy mindkettő Isten, mert ebben nekünk sohasem lehet részünk.
Azt hiszem, az Úr Jézus olyan egységre utal, amely erkölcsi hasonlóságból áll. ..




---Azzal a véleménnyel, hogy a jelenlegi ökumené teljesen emberi eröl-
ködés,-- nagyon egyetértek.- Semmiképen nem Istentől való, hogy az
egy igaz Istenben hivők, aki Jézus Krisztus Atyja,----együtt imádkozzanak
a különféle bálványokat imádókkal, tüzimádók stb.

-A minden emberrel való "békességre törekvés" egyértelmüen biblikus,
- ennek kifejezése lehet klf. emberi megállapodás, szerződés,- kézfogás....
- de ettől még az ő isteneiket nem imádjuk !


-A Jézus főpapi imájában emlitett egységre vonatkozó fejtegetéseddel nem
egészen tudok egyetérteni.

-Ha Jézus azt kérte az Atyától, hogy az övéi " EGYEK legyenek ugy,aho-
gyan te, Atyám énbennem és én tebenned, hogy ők is bennünk legyenek "
Jn 17,21 - ennek jelentését a saját elképzeléseink szerinti emberi sza-
vakkal megfelelően kifejezni nem lehet.- Kevés, vagy nincs is szavunk
rá,- minthogy az Isten gondolatait felérni sem lehet emberi ésszel.-

-Csak arra támaszkodhatunk, amit a Bibliában találunk; viszont amit ott
találunk, azt nagyon alázatosan, mégis bizonyos hittel megragadhatjuk.

-Krisztus a testben megjelent Isten. "Én és az Atya egy vagyunk." Mint
Isten Fia jelenti ki magát.

-Akik hittel befogadják Krisztust (benne az Atyát), "hatalmat ad azoknak,
hogy Isten g y e r m e k e i legyenek." Jn 1,12

-Nem ugy vagyunk gyermekei Istennek, mint Jézus a Fia ! - Isten Fia,
az Atyával egyenlő.- Mi, bünös emberként születünk,- és ebben az álla-
potban Isten ellenségei vagyunk.---- Gyermekeivé az által lehetünk, ha
elfogadjuk Krisztus értünk, helyettünk és miattunk vállalt kereszthalálát,
mellyel Isten igazságának a mi büneinkért eleget tett. Hisszük, hogy ezáltal
megigazultunk,- tehát igazzá lettünk Isten előtt a Krisztusért és Krisztusban

-"Krisztus halálra adatott büneinkért és feltámasztatott megigazulásunkért'
Ró 4.25

-Ha ez megtörtént és ezáltal Isten gyermekeivé lettünk,- milyen viszonyba
kerültünk?,- családi viszonyba,- bekerültünk Isten nagy családjába.- Jézus
TESTVÉRÉVÉ lettünk, Ő A MI LEGIDŐSEBB BÁTYÁNK !

- Ezt a Vele való eggyé lételnek nevezhetjük, hihetjük,- nem ugy és olyan,
mint az Atya és Fia között, de mint a Fiáért fogadott gyermekei, mégis be-
kerültünk a családba ! Ugyanaz a Lélek tölt be mindnyájunkat !


-ÖSSZESITVE:

-"Az a csodálatos tény, hogy a Krisztus Teste és annak minden egyes
tagja e g y é n i l e g is magának a SZENTLÉLEKNEK lakóhelye, tar-
tózkodási helye; és ráadásul a Gyülekezet "egybeépül", mint

ISTEN NAGY TEMPLOMA, ugyhogy a jövőben ISTEN VALÓSÁGOS, ÖRÖK LAKÓHELYE LESZ ez a csodálatos, titokzatos közösség, amely OLYAN ÉPÜLETTÉ ÉPÜL fel, amelyet "ISTEN SZELLEMBEN VALÓ SZENT LAKÓ-
HELYÉNEK" nevezhetünk.

-Ez a titok nagy és bámulatos, és arról a tényről beszél, hogy van üdvös-
ségünk, már most részesei vagyunk a DICSŐSÉGBEN LÉVŐ UR ÉLETÉNEK és a SZENTLÉLEK BENNÜNK LAKIK."
William R.Nevvell 7.old.



L.

_________________
"A teljes Irás Istentől ihletett."
2.Tim.3,16


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 185 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség