Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 131 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Következő
 

Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2007. márc. 14., szerda 21:25 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 05., csütörtök 20:20
Hozzászólások: 3994
FM írta:
cilla írta:
FM írta:
Kedves Cilla, bárcsak meghallanák a szavad és annak megfelelően cselekednének.
szeretettel:
Magda


Kedves Magda!Ezért kell nekünk a sónak lennünk, a lámpásnak! :D
Az a baj velem, hogy sajnos én sem vílágítok, úgy ahogy kellene. :(
Üdv szeretettel cilla


Ez nekem nagyon tetszik.
Ha igazán összetörtem, akkor mihez viszonyítom a viszonyításom :wink:


Ez jó! :*:


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. márc. 14., szerda 21:33 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 29., péntek 15:30
Hozzászólások: 2408
Igen itt szokott az uj ember csapdába esni, és ezt használja minden területen a kísértő :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. márc. 14., szerda 22:11 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 13., péntek 19:09
Hozzászólások: 1521
Szia Bogi!

Leírom, hogy én mely igék alapján látom úgy, ahogy írtam. (Rm 11)

Avagy elvetette-é Isten az ő népét? Távol legyen. -> tehát nincsenek mindenestől fogva elvetve.

A fő ige, amin áll vagy bukik sztem a magyarázat, a tied is meg az enyém is, hogy hogyan értjük ezt:

Mert nem akarom, hogy ne tudjátok atyámfiai ezt a titkot, hogy magatokat el ne higyjétek, hogy a megkeményedés Izráelre nézve csak részben történt, ameddig a pogányok teljessége bemegyen. 25.vers

Mit értünk azon, hogy csak részben vannak megkeményedve? Két magyarázat adható:
1./ most bizonyos mértékben -minőségileg- meg vannak keményedve, de majd megtérnek
2./ nem minőségileg, hanem -mennyiségileg- csak részben vannak megkeményedve, azaz van még ott olyan lélek, akit Isten meg tud szólítani.

Ami ebből a szakaszból szerintem a mennyiségi értelmezést támasztja alá:

Uram, a te prófétáidat megölték, és a te oltáraidat lerombolták; és csak én egyedül maradtam, és engem is halálra keresnek. De mit mond néki az isteni felelet? Meghagytam magamnak hétezer embert, akik nem hajtottak térdet a Baálnak. Ekképen azért most is van maradék a kegyelemből való választás szerint. 3-5. vers

némely ágak kitörettek...Úgy van; hitetlenség miatt törettek ki, te pedig hit által állasz; fel ne fuvalkodjál, hanem félj;
Sőt azok is, ha meg nem maradnak a hitetlenségben, beoltatnak; mert az Isten ismét beolthatja őket. 17,20. vers

Tehát Isten hívása most is szól hozzájuk, de nem mint néphez, hanem az egyes emberhez, amint ez minden egyes ember esetében van.

Van még egy ige, amin szintén áll vagy bukik a magyarázatunk:
És így az egész Izráel megtartatik, a mint meg van írva: Eljő Sionból a Szabadító, és elfordítja Jákóbtól a gonoszságokat: 26.v.

A kérdés, ki az egész Izrael? -> szerintem Pál nem csupán testi Izraelben gondolkodik, hanem LELKI Izreaelben:

Mert nem mindnyájan izráeliták azok, kik Izráeltől valók;Rm 9,6.

Mert nem az a zsidó, a ki külsőképpen az; sem nem az a körülmetélés, a mi a testen külsőképen van: Hanem az a zsidó, a ki belsőképen az; Rm. 2,28-29.

Hát jelenleg ez tűnik nekem meggyőzőbbnek, de senkit semmiről nem akarok meggyőzni, mindenki olvassa, kutassa a Bibliát, kérje Istent, hogy Ő adjon helyes látást mindannyiunknak. Több magyarázatot megvizsgálni szerintem hasznos, mert így nagyobb eséllyel találhatjuk meg a helyes értelmezést. Ez vezérelt abban, hogy ezt beírtam.

Szeretettel:
Indu

_________________
Várván ama boldog reménységet


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. márc. 14., szerda 22:28 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 13., péntek 19:09
Hozzászólások: 1521
Kedves Bogi,

Pár dologban egy enyhe árnyalattal másképp látom a példázatot, ezt is további vizsgálódásra bocsátom:

>a „termés”, a népnek az Istenben való hite lett volna
>a nép gyakran eltérült az Istentől
Itt nem szűkíteném le a zsidó népre (lehet, hogy te is beleértetted, csak nem jött ki számomra). Meglátásom szerint a zsidók nem azért voltak Isten kiválasztott népe, hogy magukat építsék, hanem,hogy rajtuk keresztül Isten ismerete terjedjen. Most ezek az igék jutottak eszembe rá:

Mi tekintetben különb hát a zsidó?
Mindenek előtt, hogy az Isten reájok bízta az ő beszédeit. Rm 3,1-2

Salamon a templomszentelési imájában még jól látja ezt a célt: Sőt még az idegen is, a ki nem a te néped, az Izráel közül való, ha eljövénd messze földről a te nevedért, (Mert meghallják a te nagyságos nevedet és a te hatalmas kezedet és kinyújtott karodat), és eljövén imádkozánd e házban: Te hallgasd meg a mennyekből, a te lakhelyedből, és add meg az idegennek mindazt, a miért könyörög néked, hogy mind az egész földön való népek megismerjék a te nevedet, és féljenek úgy téged, miképen a te néped az Izráel; és ismerjék meg, hogy a te nevedről neveztetik ez a ház, a melyet én építettem.
1Kir 8,41-43

És mondá nékem: Szolgám vagy te, Izráel, a kiben én megdicsőülök.
...
Így szól: Kevés az, hogy nékem szolgám légy, a Jákób nemzetséginek megépítésére és Izráel megszabadultjainak visszahozására: sőt a népeknek is világosságul adtalak, hogy üdvöm a föld végéig terjedjen! Ésa 49 3,6

Ez a cél Izráel történelmében bizonyos időszakokban meg is valósult, gondoljunk Ráháb szavaira Józs 2,9-11, vagy Sába királynőjének látogatására.

Az alábbi igére is egy másik értelmezés áll hozzám közelebb, bár nem állítom, hogy ez vagy az a helyes inkább:
„…aki erre a kőre esik, összezúzódik, akire pedig ez a kő ráesik, szétmorzsolja azt.”
-a kőre esni, az önző én összetöretése, meghalni az énnek, feltámadni Krisztusnak
-a kő ráesés ugyanaz - a végítélet.

Üdv:
I.

_________________
Várván ama boldog reménységet


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. márc. 15., csütörtök 09:36 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 30., szombat 08:33
Hozzászólások: 1884
Tartózkodási hely: Bács-Kiskun megye
Szia Indu!

Azt írtad:
>>Tehát Isten hívása most is szól hozzájuk, de nem mint néphez, hanem az egyes emberhez, amint ez minden egyes ember esetében van.

Ez így oké! Először félreértettelek, azt hittem, úgy gondolod, Isten teljesen elvetette a zsidó népet.

Izráel Ábrahámtól származik, és „Ábrahám minden hívő atyja”: „Atyja legyen minden körülmetéletlen hívőnek…atyja legyen azoknak a körülmetélteknek is, akik nem csak körül vannak metélve, hanem nyomába is lépnek atyánk, Ábrahám …hitének.” (Róma 4:8,11) – szóval, igen, ez a „Lelki Izrael”…bár, én eddig soha sem gondoltam úgy magamra, mint „lelki Izraelitára”, hanem, mint Krisztus testének tagjára, de a lényeg ugyanaz.

>>Meglátásom szerint a zsidók nem azért voltak Isten kiválasztott népe, hogy magukat építsék, hanem,hogy rajtuk keresztül Isten ismerete terjedjen.

Igen, én is úgy látom az Igéből, hogy Isten a zsidó népet választotta ki arra, hogy rajtuk keresztül ismertesse meg magát mindenkivel! (De, amit a terméssel kapcsolatban írtam, ott nem jutott eszembe ezt belegondolni. Köszi a kiegészítést.)

>>Az alábbi igére is egy másik értelmezés áll hozzám közelebb, bár nem állítom, hogy ez vagy az a helyes inkább:
„…aki erre a kőre esik, összezúzódik, akire pedig ez a kő ráesik, szétmorzsolja azt.”
-a kőre esni, az önző én összetöretése, meghalni az énnek, feltámadni Krisztusnak
-a kő ráesés ugyanaz - a végítélet.

Hát, ezzel kapcsolatban csak azt mondhatom, mint előzőleg is, némi kiegészítéssel.
A „kőre esés” eszembe juttatott egy másik igét:
„Izráel…nem a hit, hanem cselekedetek útján akarta elérni [az igazság törvényét], beleütköztek a megütközés kövébe, amint meg van írva: Íme a megütközés kövét, a megbotlás szikláját teszem Sionba, és aki hisz őbenne, az nem szégyenül meg.” Róma 9:33

Nekem ez azt jelenti, hogy Jézus a kő, amire ráestek, vagy mondhatjuk úgy is: amiben megbotlottak, megütköztek – ezzel a „kővel” való találkozás megmutatja, kiben mi rejlik (hasonlóan a kőhöz, amivel karcolva megállapítható, hogy egy fém arany-e v. sem), választásra kényszerít: mellette v. ellene, és ez eldönti a továbbiakat. Aki nem hisz benne, elveszik (János 12:48 ), viszont „aki hisz őbenne, az nem szégyenül meg.”

Üdv: B.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. márc. 15., csütörtök 09:53 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 30., szombat 09:04
Hozzászólások: 967
Tartózkodási hely: Arany Baranya
Kedves Boglárka!
Idézet:
szóval, igen, ez a „Lelki Izrael”…bár, én eddig soha sem gondoltam úgy magamra, mint „lelki Izraelitára”, hanem, mint Krisztus testének tagjára, de a lényeg ugyanaz.

Erre hallottam egy kifejezést:titkon zsidó
Tehát szívében zsidó, sem származása sem semmi jele , csak a hite alapján Ábrahám gyermeke!
Szeretettel Tamás

_________________
Mert Istennek kell inkább engedni, hogysem az embernek!


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. márc. 15., csütörtök 09:58 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 13., péntek 19:09
Hozzászólások: 1521
Kedves Bogi!

Örülök, hogy egyetértünk :) Máris jól indul a napom!

A botránkozás köve magyarázat teljesen érthető úgy is, ahogy te látod, ott nem tudom eldönteni melyik, majd a mennyben megkérdezzük :)

_________________
Várván ama boldog reménységet


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. márc. 15., csütörtök 13:03 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 30., szombat 08:33
Hozzászólások: 1884
Tartózkodási hely: Bács-Kiskun megye
Tamás12 írta:
Erre hallottam egy kifejezést:titkon zsidó

:) Titkon zsidó? Ezt a kifejezést még nem hallottam.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. ápr. 04., szerda 08:44 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 29., péntek 15:30
Hozzászólások: 2408
Én sem hallottam ezt a kifejezést, igazán nem értem van e haszna, ha valaki titkon akar valamit csinálni.
A haszon szó nem igazán jó, talán a van e értelme, van e eredménye, megfelelő e a következménye, stb.

új de kapcsolódó

1Pt 2,8 A kik engedetlenek lévén, megütköznek az ígében, a mire rendeltettek is.

Ti erről mit gondoltok?


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2009. feb. 02., hétfő 16:19 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
Gyerekekkel olvassuk a példabeszédeket és tanítom őket.

Olyan szemléletes az Ige és könnyű megtanulni, ha a saját testünkön végignézünk, az mindig emlékeztet.

Példabeszédek 6.

16 Hat dolgot gyűlöl az ÚR, sőt hét dolog utálatos előtte:
17A nagyravágyó szemek,
(minden legyen az enyém, amit csak meglátok)
Kép

a hazug nyelv (nem kell magyarázni)
Kép

az ártatlan vért ontó kezek (akik nem katonákat ölnek?)
Kód:
- a képet szerzői jog megsértése miatt eltávolítottam - admin


18a gonosz terveket koholó szív (aki azon gondolkodik, hogyan tudna ártani másoknak)
Kép

a rosszra sietve futó lábak (ha rosszat lehet tenni, már szaladok is oda, csípőből jön a rossz)
Kép

19a hazugságot beszélő hamis tanú és a testvérek közt viszályt szító ember

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Egy tűz körül!
HozzászólásElküldve: 2010. nov. 03., szerda 17:22 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 03., kedd 07:57
Hozzászólások: 1476
Tartózkodási hely: Rákoskeresztúr
Sziasztok!
A Máté evangéliumából elgondolkodtam ma két részen, hogy hogy is van, és arra gondoltam, megkérdezem itt a fórumon is.
Tehát:
Máté 6,5-6
"És mikor imádkozol, ne légy olyan, mint a képmutatók, akik a gyülekezetekben és az utcák szegeletein fenállva szeretnek imádkozni, hogy lássák őket az emberek. Bizony mondom néktek: elvették jutalmukat. Te pedig amikor imádkozol, menj be a te belső szobádba, és ajtódat bezárva, imádkozzál a te Atyádhoz, aki titkon van; és a te Atyád, aki titkon néz, megfizet néked nyilván."
Kérdés: Ha az ember odamegy Istenhez, és elmondja neki a kis együgyű gondolatait, azért jutalom jár? Én nagyon, tényleg őszintén örülök, hogy fejbecsapás nem jár érte, nade jutalom??! Így önmagában, imádkozásért? Miért?

MÁsik:
Máté 7,1-6
"Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek.
2Mert amilyen ítélettel ítéltek, olyannal ítéltettek, és amilyen mértékkel mértek, olyannal mérnek néktek.
3Miért nézed pedig a szálkát, amely a te atyádfia szemében van, a gerendát pedig, amely a te szemedben van, nem veszed észre?
4Avagy mi módon mondhatod a te atyádfiának: Hadd vessem ki a szálkát a te szemedből; holott ímé, a te szemedben gerenda van?
5Képmutató, vesd ki előbb a gerendát a te szemedből, és akkor gondolj arra, hogy kivessed a szálkát a te atyádfiának szeméből!
6Ne adjátok azt, ami szent, az ebeknek, se gyöngyeiteket ne hányjátok a disznók elé, hogy meg ne tapossák azokat lábaikkal, és néktek fordulván, meg ne szaggassanak titeket."

A kérdés az, hogy szerintetek ez hogy jön össze?? A hatodik vers nem totál ellentétes az előtte leírtakkal? Ne ítéld meg embertársadat, előbb magadra figyelj oda, ne a másikat piszkáld.. és ezután közvetlenül az, hogy ha viszont disznónak bizonyul, ne állj vele szóba. Vagy nem ezt jelenti ez a mondat, hogy ne hányjátok gyöngyeiteket a disznóknak? Kíváncsi lennék rá, mások hogy értik ezt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Egy tűz körül!
HozzászólásElküldve: 2010. nov. 03., szerda 19:46 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
De jó, hogy Ige körül lehetünk. :-)
Az egyik jutalom az imádkozásban, hogy az ember átéli Isten jelenlétét. Ha valaki az embereknek imádkozik (akár nagyon szépen), annak is van jutalma, az emberek jelenléte, esetleg dicsérete.

A második Ige résznél csak arra tudok gondolni (ha a két részt egybe veszem), hogy a bölcs és szeretetteljes ítélet KINCS! Aki önmaga szeméből már kivette a gerendát, az kincset talált arra nézve, hogy segítsen másokon. De ezt a kincset érdemes bölcsen használni, mert kevés van belőle.

Én ezt gondolom.

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Egy tűz körül!
HozzászólásElküldve: 2010. nov. 04., csütörtök 07:23 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2009. jan. 10., szombat 15:04
Hozzászólások: 1823
Szerintem nem az imádkozásért fizet meg, hanem azért, hogy az imádkozásnak ezt a rejtett módját válaszottad. Vagyis az emberek jutalma helyett valami mélyebbet. És ez az imádság sokkal többet ad, mert Isten "kizárólagos" jelenlétével ajándékoz meg. De jó, hogy leírtad ezt, mert nekem például eddig fel sem tűnt, hogy a nyilvános imádkozás nemcsak az utcasarkokra vonatkozik, hanem a gyülekezeti hangos imádságra.
A disznós példa számomra is rejtély ebben a környezetben. Csak azt tudom, hogy nem merném alkalmazni az általam ismert emberekre.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Egy tűz körül!
HozzászólásElküldve: 2010. nov. 04., csütörtök 07:39 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
Kamilla, te mit gondolsz?

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Egy tűz körül!
HozzászólásElküldve: 2010. nov. 04., csütörtök 08:32 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 19:22
Hozzászólások: 4328
Kicsi korban megtanítják a református gyereknek, hogy amikor imádkoznak mondjuk a gyülekezetben, azt ne másokat túlharsogva, az ő nagy bizonyságtételét bizonyítani akarva, hanem csendesen, magában, Istenhez szólva tegye. Otthon is amikor imádkozik, csukja be az ajtót, ne csináljon az imájából produkciót az embereknek. Mélyedjen magába, kezdeményezzen őszinte párbeszédet az Istennel, aki a Szentlelke által beszélget vele. Már ha arra érdemesnek tartja az ember gyerekét.

Ha érzed a Szentlélek jelenlétét, már ott is van az Isten jutalma, áldása, azt tapasztalhatod önmagadon.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 131 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség