Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 768 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52  Következő
 

Re: Nehezen értehető igerészek
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2009. aug. 07., péntek 10:10 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
:) :)

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nehezen értehető igerészek
HozzászólásElküldve: 2009. aug. 07., péntek 11:11 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 19:22
Hozzászólások: 4328
Idézet:
Nem szabad válogatnunk parancsaiban


nemosinex írta:
Én mindenesetre köszönöm.
Közel van hozzád az ige, a te szádban és a te szívedben.


Remélem Nemosinex és Net2rist az alábbi parancsot betartjátok, illetve betartatjátok. Ha nem tartjátok be, akkor nyilván válogattok a parancsokban:

Idézet:
15,19 Ha egy asszonynak folyása van, vérfolyás a testében, hét napig számít havi tisztulásban levőnek, és mindenki tisztátalan legyen estig, aki érinti őt.
15,20 Tisztátalan mindaz, amin fekszik havi tisztulása idején, és tisztátalan, amin ül.
15,21 Ha valaki a fekvőhelyéhez ér, mossa ki a ruháját, mosakodjék meg vízben, és legyen tisztátalan estig.
15,22 És aki olyan holmit érint, amelyen az ilyen asszony ült, mossa ki a ruháját, mosakodjék meg vízben, és legyen tisztátalan estig.
15,23 Ha valaki megérint valamit abból, ami a fekvőhelyén volt vagy amin ülni szokott, legyen tisztátalan estig.
15,24 Ha pedig vele hál egy férfi, akkor az asszony havi tisztulása miatt legyen a férfi is tisztátalan hét napig, és legyen tisztátalan mindenestül az a fekvőhely is, amelyen feküdni szokott.
15,25 Ha több napig tart az asszony vérfolyása, a havi tisztulása idején kívül is, vagy ha a folyás a havi tisztulás idejénél tovább tart, akkor tisztátalan legyen folyásának egész idején, éppoly tisztátalan, mint havi tisztulásának idején.
15,26 A fekvőhelye, amelyen folyásának egész ideje alatt fekszik, mindenestül olyan legyen, mint amilyen a fekvőhelye a havi tisztulásakor. Minden holmija, amelyre ráül, tisztátalan legyen, mint amilyen tisztátalan a havi tisztulásakor.
15,27 Bárki ér hozzá azokhoz, tisztátalan legyen, mossa ki azért a ruháját, mosakodjék meg vízben, és legyen tisztátalan estig.
15,28 Ha az asszony megtisztul folyásától, számoljon még hét napot, és azután már tiszta.
15,29 A nyolcadik napon vegyen két gerlicét vagy két galambfiókát, és vigye el azokat a paphoz, a kijelentés sátrának a bejáratához.
15,30 A pap pedig készítse el az egyiket vétekáldozatul, a másikat égőáldozatul, és így végezzen érte a pap engesztelést az Úr színe előtt, tisztátalan folyása miatt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nehezen értehető igerészek
HozzászólásElküldve: 2009. aug. 07., péntek 12:44 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
5Móz 23,12. A táboron kívül valami helyed is legyen, hogy kimehess oda.
13. És legyen ásócskád a fegyvered mellett, hogy mikor leülsz kivül, gödröt áss azzal és ha felkelsz, betakarhassad azt, a mi elment tőled;
14. Mert az Úr, a te Istened, a te táborodban jár, hogy megszabadítson téged, és elődbe vesse a te ellenségedet: legyen azért a te táborod szent, hogy ne lásson te közted valami rútságot, és el ne forduljon tőled.

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nehezen értehető igerészek
HozzászólásElküldve: 2009. aug. 07., péntek 12:54 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 19:22
Hozzászólások: 4328
Idézet:
1,14 Ha pedig valaki madarat akar égőáldozatul bemutatni az Úrnak, akkor gerlicét vagy galambfiókát mutasson be áldozatul.
1,15 Vigye oda a pap az oltárhoz, és miután a nyakát kitekerte, füstölögtesse el az oltáron, a vérét pedig nyomja ki az oltár peremére.
1,16 A begyét tartalmával együtt távolítsa el, és dobja az oltár keleti oldalára, a hamu gyűjtőhelyére.
1,17 Hasítsa be a szárnyait, de ne szakítsa le, és füstölögtesse el azt a pap az oltáron, a tűzre rakott fán. Égőáldozat ez, kedves illatú tűzáldozat az Úrnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nehezen értehető igerészek
HozzászólásElküldve: 2009. aug. 23., vasárnap 15:28 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2009. jan. 10., szombat 15:04
Hozzászólások: 1823
Idézet:
Pál azt írja, kívánna átok alá kerülni, csak hogy Izráel üdvözüljön – és ebben a pillanatban megjeleníti a saját életében a vörös tehén hamva princípiumát: őt ugyan megtisztította a tiszta Fiú a tisztátalanná válás, átok alá kerülés, bűnné tétetés árán, de ő, a tiszta, most bemegy, és ugyanazt a hamut a kezébe veszi, és azt mondja: nem önmagamért lettem tisztává, hanem hogy továbbadjam ezt az irgalmat.

A vörös tehén hamva princípiumával kapcsolatban kérdeztetek, nem válaszoltam. A Hírek topikban van valahol. (Olyat, hogy viewtopic én nem tudok csinyálni, aki tud, mondja meg). Nem is Izráel és a kereszténység vonatkozásában szeretnék erről beszélni, az túl nagy falat volna nekem. De tegnap volt egy személyes megtapasztalásom, sokkal kisebb léptékben, de talán ugyanarról van szó.
A lányom tegnap jött haza ifitáborból, ahol, mint mindig, nagyon jól érezte magát. Kb. mint Jakab, János és Péter a hegyen.
Szegénykémnek pechje volt, mert a földszinten ismét buli volt, mint hétvégén rendszeresen: zaj, ocsmány beszéd, stb. Egy ideig türelmesen beszélgetett velünk is, de aztán, amikor már valami kis édes semmiségekről kezdtünk el dumálni, láttam rajta, hogy egyre inkább elnyúlik a képe. Megkérdeztem tőle, hogy most ugye, olyan mocskosaknak érez minket, és visszamenne inkább oda, ahonnan jött.
Igen-igen. Meg azt is szeretné, ha Jézus már most visszajönne. (Ebben persze, ha jól sejtem, az is benne van, hogy akkor nem kéne jövő héten iskolába menni, meg aztán érettségizni és egyáltalán felnőni).
Az gáz lenne, mondtam, mert akkor apáddal meg a húgoddal mi lenne, például?
Eszembe jutott a vörös tehén. Mondtam is, hogy átküldöm neki, olvassa el. Nem lesz könnyű megérteni, de reménykedem.
A vörös tehén hamva elve, ugye, ha jól értem, ugyanaz, mint a hegyről lejönni. Vagyis nem magamnak megtartani azt a szentséget, tisztaságot, amit kaptam, hanem lemondani róla a másikért. Nem különbözni, hanem közösséget vállalni a bűnössel, akár azon az áron is, hogy ugyanolyannak tartanak. Mert lényegemben ugyanolyan vagyok. Amiben különbözöm, az nem tőlem van, az a vörös tehén hamva.
Minden olyan szó, amely arról vall, hogy engem ez nem érinthet, ez a bűn, mocsok stb. nem a vörös tehén hamva elve.
Én legalábbis ennyit értettem meg ebből.

n.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nehezen értehető igerészek
HozzászólásElküldve: 2009. aug. 23., vasárnap 22:08 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
net2rist írta:
5Móz 23,12. A táboron kívül valami helyed is legyen, hogy kimehess oda.
13. És legyen ásócskád a fegyvered mellett, hogy mikor leülsz kivül, gödröt áss azzal és ha felkelsz, betakarhassad azt, a mi elment tőled;
14. Mert az Úr, a te Istened, a te táborodban jár, hogy megszabadítson téged, és elődbe vesse a te ellenségedet: legyen azért a te táborod szent, hogy ne lásson te közted valami rútságot, és el ne forduljon tőled.


a vörös tehén aktualitása után hadd jöjjék egy másik "értelmetlen" igerésznek az aktualitása:

a fórumtalálkozó körül kialakult kupackát a résztvevők és részt-nem-vevők szíves engedelmével ezennel ELFÖLDELNÉM...

indoklás: "Mert az Úr, a te Istened, a te táborodban jár, hogy megszabadítson téged, és elődbe vesse a te ellenségedet: legyen azért a te táborod szent, hogy ne lásson te közted valami rútságot, és el ne forduljon tőled"

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nehezen értehető igerészek
HozzászólásElküldve: 2009. nov. 29., vasárnap 07:13 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2009. jan. 10., szombat 15:04
Hozzászólások: 1823
Mert egy az Isten, aki megigazítja a körülmetéltet hitből, a körülmetéletlent pedig hit által.
Én ezt a különbséget sehogy sem értem.
King James-féle angolban: by faith - through faith.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nehezen értehető igerészek
HozzászólásElküldve: 2009. nov. 29., vasárnap 09:27 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
nemosinex írta:
Mert egy az Isten, aki megigazítja a körülmetéltet hitből, a körülmetéletlent pedig hit által.
Én ezt a különbséget sehogy sem értem.
King James-féle angolban: by faith - through faith.


utánanéztem :)

a KingJames PONTOS: "EK piszteósz" (ek=ex, vagyis ból-ből) és "DIÁ tész piszteósz" (=ezen a hiten KERESZTÜL)

tetszik-nem tetszik: a "körülmetéltek" UGYANABBAN az Istenben hisznek, mint mi, vagyis eleve "HITBŐL jönnek a HITBE"
de UGYANEZ az ajtó NEKÜNK POGÁNYOKNAK is adott: be lehet UGYANODA jutnunk nekünk is (ha nem is UGYANONNAN jöttünk) :)


ha "ki akarom hagyni a zsidókat ebből" (egyesek ízlése szerint), úgy is lehet érteni, hogy aki "keresztény háttérből jön", az csak átlép a "tanult hitből" a megtérésen keresztül a "megélt hitbe", míg aki "kívülről" jön, az UGYANEZEN az ajtón keresztül valami EGÉSZEN MÁSBA jut be, mint az eddigi élete :)

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nehezen értehető igerészek
HozzászólásElküldve: 2009. nov. 29., vasárnap 09:35 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2009. jan. 10., szombat 15:04
Hozzászólások: 1823
de jó!
köszönöm!
:)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nehezen értehető igerészek
HozzászólásElküldve: 2009. dec. 30., szerda 12:19 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 01., vasárnap 15:43
Hozzászólások: 1128
Tartózkodási hely: otthon
Az alábbi írással kívánok mindenkinek Istentől áldott új esztendőt:


MINT A KISGYERMEK


Minden ember Istentől elszakítottan, bűnben születik. A bukott, Isten parancsát megszegő Ádám a „prototípusa”, s mint tőle származó „sorozatgyártmány” nem is lehet más, mit a rontott mintát öröklő, hibás „termék”. Ez alól nincs kivétel, bármennyire is tiltakozna ez ellen valakinek az érzékeny öntudata. S bármennyire meglepő, Isten beépítette ezt a tényt üdvtervébe. A Biblia szava szerint így lehet róla tudomásunk: „Mert az Isten az összes embereket engedetlenségbe zárta össze, hogy valamennyin könyörülhessen” (Róma 11,32 Csia ford.).
Az Úr Jézust, az Ő egyszülött Fiát küldte el a világba, hogy üdvtervét végrehajtsa. Krisztus engesztelő keresztáldozata adta meg a lehetőségét annak, hogy bárki, aki hisz benne, az megmeneküljön kárhozatos állapotából és elnyerhesse az örök életet. A Golgotán békült ki Isten az emberrel, bontotta le a bűn válaszfalát, mely elzárta az ember útját Hozzá. Mindezt ingyen, kegyelemből ajándékozta, mintegy „biankóban” mindenkinek (vö. Ef 2,8-9).
Hajlamosak vagyunk azt, ami ingyen van, kevéssé becsülni, már-már értéktelenként kezelni. Igen, világi viszonylatban sokkal inkább vigyázunk arra, amiért erősen meg kellett szenvedni, komoly befektetés útján jutottunk hozzá. Isten utolérhetetlen pedagógiája, hogy be kell látnunk a rászorultságunkat, elveszett állapotunkat, amin ha belefeszülünk se tudunk változtatni. Csak, és kizárólag Isten előtti teljes kapitulációnk, levetett sarunk teszi lehetővé a kegyelemért folyamodás állapotát. (Nagyon is nem véletlenül e kettőt írja elő az Úr Jézus tanítványainak – s így mindenkinek –, mint Tőle megtanulandót: szelídség és alázat. A büszke ember sohasem szelíd. Az alázatra kész viszont tudja, s megéli: „nincs mire büszkének lennie.”).
Tehát az üdvösség, az örök élet, a bűnbocsánat, a megmentettség a kárhozatos megkötözöttségből annyiban ingyenes az ember számára, hogy semmiképp sem tudná megnyerni, megvásárolni, kiérdemelni – de a hozzájutásnak feltételei vannak. Több ilyent is említ Isten Igéje. Alapvető és gyűjtőfogalomnak is mondható a HIT. E nélkül lehetetlen Istennek tetszeni (vö. Zsid 11,6a). Ám, hogy miben is áll a hit megvalósulása, az gyakran homályban marad, sokszor adott információban való kételkedés-nélküliséget értenek alatta. Pedig ilyen „hite” az ördögöknek is van (ld. Jak 2,19).
A Jn 3,36 konkretizálja az isteni hit mibenlétét: „Aki a Fiúban hisz, annak örök élete van, aki nem engedelmeskedik a Fiúnak, nem fog életet látni, hanem Istennek a haragja marad rajta.” (Az is ritkán kerül tudatosításra, amiről még szól ez az Ige; hogy ti. mindannyian Isten haragját hordjuk magunkon, sőt magunkban születésünk kezdetétől. S mindaddig így marad ez, amíg a megtérés, újjászületés révén ki nem engesztelődünk az Úrral. Sátán nagyfokú ámítása az, amikor a jóságos Atya, a „Jóisten” jellegű, hamis istenképpel nyugtatgat vallásos, kétfelé sántikáló tömegeket semmittevésre, világias lelkületben maradásra..!!)
Az Úr Jézusban elközelített Isten Országa. Hogyan kell ehhez viszonyulnia az embernek? A Mt 18,3-ban ezt olvashatjuk: „Bizony, mondom nektek; ha meg nem tértek, s nem lesztek olyanok, mint a kis gyermekek, semmiképpen sem mentek be a Mennyek Országába.” A következő vers említi a gyermek alázatosságát is.
De hát milyen is az a gyermeki lelkület, amely még alázattal is jellemezhető? Nyilván nem az önző, akaratos megnyilvánulására gondolt a Mester, ami minden emberi lénynek a sajátossága.
Ha a felnőttnek „meg kell térnie”, el kell fordulnia a saját mentalitásától, s a gyermeki mintához kell igazodnia, akkor ez csakis egy olyanféle hit lehet, ami nem kételkedik, nem okoskodik/bölcselkedik, nem próbál emberi logika útján összefüggéseket, magyarázatokat keresni vagy találni. Ezzel együtt sem azonos a HISZÉKENYSÉGGEL, a mindent, kritika nélkül „benyeléssel”, a felelőtlenséggel, ami nem vizsgál meg mindent Isten Igéjének mérlegén, s így szinte a „mesék világában él”.
A gyermeki alázat pedig nyilván azt jelenti, hogy semmilyen magabiztosság sincs a kisgyermekben, a maga természetességében éli meg azt, hogy rászorult állapotban van, élete, léte a gondviselőjétől, szülőjétől függ.
Mennyire egy volt az Istenfia az Atyával, mennyire azonos volt a nézetük az üdvtervre vonatkozóan is! Kevés olyan hely van a Szentírásban, ahol ez ilyen plasztikus gyönyörűséggel megnyilvánul. A gyermeki lelkület, s az afeletti egyetértés, mint a kegyelem megértése, s annak „átvételi feltétele” az egyik ilyen:
„Abban az órában felujjongott Jézus a Szent Szellemben és ezt mondta: vallást teszek melletted Atyám, Égnek és Földnek Ura, hogy elrejtetted ezeket a bölcsek és értelmesek elől, és kinyilatkoztattad (kijelentetted, leleplezted) a gyermekeknek. Igen Atyám, mert így tetszett neked (így láttad jónak)”. Lk 10,21 Vida ford.).
Isten nem ellenzi a tudásszint növelését, az ismeretszerzésre törekvést. De a vele való kapcsolatfelvétel, Igéjének értelmezése a Szent Szellem által – mindenkinek adódó lehetősége. Nem előfeltétel a teológiai képzettség. Sőt – ahogy a gyakorlat bizonyítja – az sokszor hátrány a gyermeki hit megvalósulásának… Akinek van füle, hallja.
Nem az Istennek tetsző igehirdetés mellőzésére szeretnék bárkit is bíztatni, hiszen írva van : „Tetszett Istennek, hogy az igehirdetés bolondsága által tartassunk meg”(1Kor 1,21) – de a gyermeki lelkületre bíztatásként hadd utaljak Isten ígéretére, amit már a Ószövetségben, prófétái által adott ((Ézs 54,13 és Jer 31,33-34) és az Újszövetségben megismétel:
„Meg van írva a prófétáknál: És mindnyájan Istentől tanítottak lesznek. Valaki azért az Atyától hallott és tanult, én hozzám jő”. (Jn 6,45).

Áldott legyen az Örökkévaló a körülményeinkért, amelyben folyamatos „gyakorlati terepet” biztosít a gyermeki alázat elsajátítására!




2009. 12. 30. Mihálovics Zoltán

_________________
"Mindenekben hálát adjatok, mert ez az Isten akarata Krisztus Jézusban tihozzátok"(1Thess 5,18 )


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nehezen értehető igerészek
HozzászólásElküldve: 2010. jan. 11., hétfő 11:29 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 01., vasárnap 15:43
Hozzászólások: 1128
Tartózkodási hely: otthon
„MEGKEMÉNYÍTEM A SZÍVÉT”



Hívő emberek között, a bibliaolvasók számára nem ismeretlen ez a kijelentés, ami Istentől való. Mózesnek mondja a fáraóról, abban a megbízatási feladat részletes közlésében, melynek tárgya az egyiptomi szolgaságban sínylődő izraeli nép, s célja az ebből való kiszabadulás, kiszabadítás. Mindezt az ÚR kívánja végbevinni, amihez Mózest használná „eszközül”.
Felkészíti megbízottját arra, hogy mindez nem fog simán menni, hiszen a fáraó, aki ország-világ mindenható urának tartja magát (sőt, alattvalói istennek gondolva őt, rettegnek tőle) a hatalmas, ingyenes munkaerőt nem „kótyavetyéli” el… Így olvassuk Isten Igéjében: „Amikor visszamégy Egyiptomba, ügyelj arra, hogy megtedd a fáraó előtt mindazokat a csodákat, amelyekre képessé tettelek. Én ugyan megkeményítem a fáraó szívét, és nem akarja elbocsátani a népet, de te ezt mondd a fáraónak: ’Így szól az ÚR: Izrael az elsőszülött fiam. Azért azt mondom neked, hogy bocsásd el az én fiamat, hadd szolgáljon nekem! Ha te vonakodsz elbocsátani, akkor én megölöm a te elsőszülött fiadat.’” (2Móz 4,21-23).
Amennyiben hitetlenül, emberi ésszel/logikával olvassa valaki mindezeket, annak botránkoztató. Hiszen, ha a Mindenható intézi a fáraó szívének megkeményítését, akkor nincs jogalapja, hogy az automatikusan, ennek megfelelő cselekedeteket számon kérje, megbosszulja. Hivatkozási alap lehet ez, ha valaki Istent próbálja „vizsgáztatni”, ahelyett, hogy alázatosan elfogadná az őt megillető helyet, ami fényévekkel van hátrább…
Az eleve elrendelést vallók kapaszkodók találhatnak ez irányú hitelvükhöz ebben az Igében, mert; „lám, mindenkinek a sorsát Isten intézi, annak a megkérdezése, beleegyezése nélkül”. (Sőt, a kettős predestinációhoz is „bizonyítékként” szolgálhat, hiszen; „ugye, hogy van, aki kárhozatra rendeltetett..”) Mások Isten szuverenitását szem előtt tartva ugyan, de - nem tudván mit kezdeni vele, hogy ne illessék az Urat negatív jelzővel – igyekeznek elkerülni a magyarázat, értelmezés feladatát.
Jobbára ilyenszerűen voltam magam is. Tagadom a predestinációt, vallom az ember mindenkori szabad akaratát, mérlegelési-döntési lehetőségét – mégsem volt megnyugtató válaszom. Legalábbis mindmáig. A mai istentisztelet igehirdetése közben ugyanis létrejött bennem a válasz. (Ha szépen, karizmatikus terminológiával mondanám, akkor felvilágosított a Szent Szellem, szólt hozzám az ÚR. Watchman Nee szerint ez az intuíció, Isten önközlése).
Tehát, amikor az ÚR azt mondja: megkeményítem a szívét, az nem azt jelenti; „noha a fáraó meghódolna, belátná, hogy én vagyok Isten, s ezért engedelmeskedni
óhajtana, viszont én nem engedem. Konokká teszem, bárhogy is nem akar az lenni”.
Amennyiben ez lenne a Mindenható tényleges akarata, a Szentírásnak nem csupán sok-sok oldalát, de alapvető fogalmakat is törölni kellene. A szabad akaraton túl a megtérést, a bűnbánatot, a tettekért való felelősséget, Istennek nem-személyválogató jellemét, stb.
Akkor hát mi a megoldás – tehetjük fel a költői kérdést?
Egy kedves testvérem szokta volt mondani: „Ige Igét magyaráz.” Sugallatom közben a krisztusi szegletkő képe tolult tudatomba. Hogy is írja, mondja a Szentírás? „Íme szegletkövet teszek le Sionban, amely kiválasztott, becses; és aki hisz abban, meg nem szégyenül. Nektek tehát, akik hisztek, érték ez, a hitetleneknek azonban kő, melyet eldobtak az építők, az szegletkő lett, a megütközés (botlás) köve és a botránkozás (botrány) sziklája lett, akik beleütköznek az Igébe, nem engedelmeskednek abban, amire rendelve is lettek.” (1Pét 2, 6b-8). Hozzá vehetjük még az Úr Jézus szavait is: Aki nincs velem, az ellenem van, aki nem gyűjt velem, az szétszór!” (Lk 11,23).
Semmi másról nem szólnak ezek a figyelmeztetések, vagy a fáraó esete, minthogy NINCSEN KÖZTES ÁLLAPOT, SEMLEGES ZÓNA. Amikor, amennyiben az Úr teljesen egyértelműen megismerteti magát, megmutatja hatalmát, az embernek a reakciója kétféle lehet. A gőgös ellenállás, önerőből való versengés, erőlködés, engedetlenség, istentagadó teóriák gyártása – vagyis a szív megkeményedése.
De választhatja (és Isten mindenki számára ezt szeretné) a meghódolás, az alázatos hit, az engedelmesség „erőtlenségét” is – ami által az ÚR Szent Szelleme győzedelmeskedhetik, megdicsőülhet benne és általa.

Isten keresi az ember társaságát. Méghozzá éppen az ember érdekében, üdvössége céljából. Olyan Ő, mint a lakmuszpapír (bocsássa meg a profán hasonlatot!). Az „ember-folyadékba” merülve kiderül, hogy sav vagy lúg az „ember-közeg”.

Az Örökkévaló jelenlétében a szív vagy megkeményedik, vagy meglágyul. Mindenkinek önálló döntést kell hoznia; mit választ.




2009-10-04 Mihálovics Zoltán

_________________
"Mindenekben hálát adjatok, mert ez az Isten akarata Krisztus Jézusban tihozzátok"(1Thess 5,18 )


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nehezen értehető igerészek
HozzászólásElküldve: 2010. ápr. 08., csütörtök 00:02 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2007. okt. 25., csütörtök 20:49
Hozzászólások: 1814
"Különben mi értelme van annak, hogy a halottakért megkeresztelkednek?
Ha a halottak egyáltalán nem támadnak fel, miért keresztelkednek meg értük?"
1.Kor 15,29
(BT új ford.)

-Hogyan értitek ezt az igét ? (nem csupán kiemelten, összefüggéseiben)

üdv
L.

_________________
"A teljes Irás Istentől ihletett."
2.Tim.3,16


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nehezen értehető igerészek
HozzászólásElküldve: 2010. ápr. 08., csütörtök 05:33 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
Loisz írta:
"Különben mi értelme van annak, hogy a halottakért megkeresztelkednek?
Ha a halottak egyáltalán nem támadnak fel, miért keresztelkednek meg értük?"
1.Kor 15,29
(BT új ford.)

-Hogyan értitek ezt az igét ? (nem csupán kiemelten, összefüggéseiben)

üdv
L.

Ehhez kell egy görög tudor. Én megvárom vele net-et.
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nehezen értehető igerészek
HozzászólásElküldve: 2010. ápr. 08., csütörtök 16:23 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2007. okt. 25., csütörtök 20:49
Hozzászólások: 1814
exrefis írta:
Loisz írta:
"Különben mi értelme van annak, hogy a halottakért megkeresztelkednek?
Ha a halottak egyáltalán nem támadnak fel, miért keresztelkednek meg értük?"
1.Kor 15,29
(BT új ford.)

-Hogyan értitek ezt az igét ? (nem csupán kiemelten, összefüggéseiben)

üdv
L.

Ehhez kell egy görög tudor. Én megvárom vele net-et.
üdv
ex



-Köszönöm, én is várom. :)

üdv
L.

_________________
"A teljes Irás Istentől ihletett."
2.Tim.3,16


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nehezen értehető igerészek
HozzászólásElküldve: 2010. ápr. 09., péntek 13:21 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
a görög nem túl sokat segít sajnos :(

annyi derül ki belőle, hogy lehet ilyesminek is fordítani: "halottakra nézve, halottak helyett (halottak FÖLÖTT, ha szószerint fordítjuk a hyper-t)"

ALFORD thinks there is an allusion to a practice at Corinth of baptizing a living person in behalf of a friend who died unbaptized; thus Paul, without giving the least sanction to the practice, uses an ad hominem argument from it against its practicers, some of whom, though using it, denied the resurrection: "What account can they give of their practice; why are they at the trouble of it, if the dead rise not?"

tehát:
a gyakorlat maga nem volt elterjedt a kereszténységben, csak egyes korintusiak kereszteltek meghalt barátaik "nevében" élő embert. Pál - bár nem ítéli el direktben magát a gyakorlatot - ad hominem argumentummal azt mégis kifejezi, hogy nem ért vele egyet (lásd a linket). A "halott-keresztelési" gyakorlat folytatói között voltak olyanok, akik tagadták a feltámadást. Pál erre azt mondja: "miért bajlódnak ezzel, ha egyszer szerintük a halottak úgyse támadnak fel?"



http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 768 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 16 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség