Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 525 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 35  Következő
 

Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2007. júl. 03., kedd 08:44 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
ezt most nem értem :(

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. júl. 03., kedd 08:57 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 29., péntek 15:30
Hozzászólások: 2408
kavics írta:
Kedves Net!

PLÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍZ!

Egy démoni lélek se szeretné a szabadítást! Egy démoni lélek se szeretné azt, hogy az emberek egymással szeretettel éljenek és MINDEN dolguk szeretetben menjen végbe!

Vagy haszon reményében cselekednek, vagy a maguk dicsőségének keresésére és FÉLNEK!


Kedves Kavics milyen szeretetben :idea: :?:

Te tudod, vagy csak gondolod, hogytudod; mit ért az Örökkévaló a szereteten?

Aki áll vigyázzon, hogy el ne essen :arrow:


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. júl. 03., kedd 11:37 
Meddig akarsz még elgáncsolni? Meddig vádaskodsz még? Meddig vádolsz abban, hogy nem vagyok az Úr gyermeke, hogy önjelölt vagyok?
:cry:
:cry:
:cry:
:!:

Abban a szeretetben, ami a másik SZABADSÁGÁT kívánja!
Abban a szeretetben, ami ISTEN SZERETE, amit megmutatott a KERESZTEN az Ő FIÁBAN! Abban a vérben és halálban, ami Téged is megtart!
A MENTŐ szeretetben és nem a pusztító utálatosságban!

Miből táplálkozik az a gyűlölet az irányomba, ami így elvakít Magda?


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kavics 2007. júl. 03., kedd 12:07-kor.

Vissza a tetejére
  
 

félreértés kiigazítása
HozzászólásElküldve: 2007. júl. 03., kedd 11:43 
Offline

Csatlakozott: 2007. jún. 20., szerda 10:20
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Kunbábony
Elnézést kell kérnem, de nem értettem, mire mondta net2rist azt, hogy V. J. spiritiszta. (mentségemre legyen mondva, az nem ebben a topicban történt). Most már értem. De ő is tévedés áldozata. Ugyanis azt nem V. J. írta, hanem én.
Az igaz, hogy szerkesztési hibát követtem el, ugyanis elfelejtettem bezárni az idézőjelet a bibliai idézet után, aztán meg a dőlt betűs részt. De ettől függetlenül azért (az előzőekben követett gyakorlat szerint) lehetett volna gondolnia net-nek, hogy az nem victorjánosi idézet, mivel utána következik a Csendes percek-ből az idézet, feltüntetve V. J. nevét.

Erről ennyit. Ami pedig a mondandómat illeti a témával kapcsolatban, idézni fogom Blumhardt-ot, csak az előbb begépelendő a Word-be, hogy átmásolhassam.

_________________
Tanuljunk (elsősorban) az Úrban megbízható református tanítóinktól!


Vissza a tetejére
 Profil  
 

folytatás
HozzászólásElküldve: 2007. júl. 03., kedd 21:00 
Offline

Csatlakozott: 2007. jún. 20., szerda 10:20
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Kunbábony
Kedves Testvéreim!

Azt mondtam, hogy "az elhalt emberek lelke" a démon sokszor, tehát hogy pl. a jövendőmondó lánykában meghalt ember szelleme volt talán.
Én nem szoktam megalapozatlanul beszélni.
Aki ismeri Blumhardt János Kristóf életrajzát, az tudhatja, hogy miért mondtam ezt.
Mindenesetre ez a topic maradjon a Bibliaolvasó Kalauz napi igéjének magyarázatáé. Tehát itt ne nagyon vitatkozzunk, ha lehet kérni. A napi Igéhez pedig jó lenne, ha többen hozzászólnának olyanformán, hogy mit üzent nekik a Lélek abból az igéből.

Szeretnék egy másik topicot nyitni a fenti téma tárgyalására a Teológia - Református Egyház felirat alatt, tehát ott vitatkozzon velem, aki akar.[/url][/list][/list][/quote]

_________________
Tanuljunk (elsősorban) az Úrban megbízható református tanítóinktól!


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Ap.Csel.16, 25-40.
HozzászólásElküldve: 2007. júl. 03., kedd 22:55 
Offline

Csatlakozott: 2007. jún. 20., szerda 10:20
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Kunbábony
saját gondolataim:

Pál apostol "tettének következményeit" aratja. Micsoda félreértés ez a magyarázat! Pál apostol, Szentlélektől vezettetve űzte ki a jövendőmondás lelkét a szolgálólányból, és emiatt bántalmazás és börtön (kaloda) következett rá. Meg lehetett volna ezt spórolni? Nem. Mert a börtönőrnek szüksége volt a nagy csodára és az az általi megtérésre.
Én sem spórolhatom meg a Lélek által irányított történések következményeit az életemben.

Isten Igéje az emberi történetben lett üzenetté. Mennyi történet az Ap.Csel-ben! És mind más és más! És a saját történetemben is hatékonyan munkál Isten igéje.


Victor János magyarázata:

KÜLÖNÖS RABOK 25-34.versek

Különös emberek azok, akikre rányomódott a Jézus Krisztus bélyege! Legalábbis Pál és Silás nem úgy viselkedik, ahogy hasonló helyzetben mások szoktak!
"Éjféltájban énekkel dicsőítették az Istent."(25.) A börtön sötétségében, az elszenvedett bántalmak emlékével lelkükben és sajgó nyomaival testükön! Más telve volna keserű méltatlankodással, ingerült panasszal. Nekik van valami szent örömük, ami elfelejteti velük minden sérelmüket és fájdalmukat: ők az Úrban vigadozó szívvel, énekszóval győzedelmeskednek a bajokon.
"Mindnyájan itt vagyunk!" (28). A börtönajtót feltörte a földrengés ereje, de ők nem menekülnek, sőt másokat is visszatartanak a szökéstől! Más ilyen helyzetben megragadta volna az alkalmat a szabadulásra. De ők nem akarnak tiltott előnyökhöz jutni. Még igazságtalan ítéletben is fegyelmezetten tisztelik a felsőbbség akaratát. Törvényes úton várják igazságuk diadalát.
"Hirdették neki az Úrnak Igéjét." (32.) A tömlöctartónak, aki megkínzóiknak, ellenségeiknek a megbízottja volt. Nemcsak, hogy visszatartották az öngyilkosságtól és megmentették az életét, hanem még megajándékozzák a Krisztus ismeretének drága kincsével is. Szemrehányás és vád helyett Örömhírt mondanak neki!

_________________
Tanuljunk (elsősorban) az Úrban megbízható református tanítóinktól!


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Ap.Csel. 16, 35-40. Victor János
HozzászólásElküldve: 2007. júl. 03., kedd 23:13 
Offline

Csatlakozott: 2007. jún. 20., szerda 10:20
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Kunbábony
Victor János, Csendes Percek:

FÖLDI JOGOK (Ap.Csel. 16, 35-40.)

Ha valaki a maga jogát hangoztatja és nem hajlandó abból engedni, az nagyon sok esetben az emberi önzés leplezetlen megnyilatkozása. De amikor Pál apostol elégtételt kér római polgárjoga megsértéséért, akkor nem az önzés szól belőle, hanem arra ad példát, mint kell a keresztyén embernek megbecsülnie földi jogait is, mint Istentől kapott ajándékot.

Földi jogaink védelmet nyújtanak sok bántalom és szenvedés ellen, ami különben ránk szakadna. S ahogy hálás örömmel vesszük az árnyas fának oltalmát a tűző nap ellen, vagy a meleg otthonnak védelmét a tél fagya ellen, ugyanúgy kell megbecsülnünk azt a biztonságot is, amelyet jogaink adnak a ránk leselkedő rosszakarat, szeszélyek, indulatok ellen. Isten adta ezt is javunkra és segítségünkre.

Földi jogaink védelme alatt végezhetjük el szolgálatunkat is, amelyet Isten bízott ránk. Pál apostol is bizonyára ezért becsülte sokra római polgárjogát. És évszázadokon keresztül azért folyt szent küzdelem a Krisztus híveinek szabadságjogaiért, hogy kifejthessék a maguk erejét mindenek javára. Akkor becsülöm meg igazán jogaimat, ha Isten dicsőségére és mások megsegítésére használom ki a bennük kapott lehetőségeket.


Kálvin Jánostól is még idézek röviden, visszatérve a 19. vershez:

"Ugyanaz az ördög, aki a leányka szája által olyan hizelgően igyekezett Pált megnyerni, most a leányka gazdáit haragra ingerli, hogy Pált halálra hurcolják, s ilyen alakba öltözve tragédiát játszik, mivel eddigi játéka nem járt eredménnyel, De, ámbár a buzgóság heve, amely Pált haragra lobbantotta, felkeltette az üldözés viharát, mégsem lehet őt azért hibáztatni; de maga Pál sem bánta meg a csodatételt, mintha azt, ami megtörtént, meg nem történtté akarná tenni, mivel biztos meggyőződése volt arról, hogy kinek az ösztönzésére űzte ki a leánykából a rossz szellemet.
Megtanuljuk ebből, hogy nem szabad könnyelműen ítéletet mondani a szerencsétlen kimenetel miatt a felett, amit helyesen cselekszünk, s ha valamit az Isten parancsából vállalunk, mivel Isten akkor az övéinek kitartását teszi próbára, amíg végül egy vidám és szerencsés végződés minden szomorúságot elűz."

_________________
Tanuljunk (elsősorban) az Úrban megbízható református tanítóinktól!


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. júl. 04., szerda 07:37 
Apcsel 16.25.-40.

Pál és Szillász éjfélig a sebeik körül forgolódtak és valószínűleg azon gondolkodtak, hogyan fognak ebből kikecmeregni.
Különböző megoldásokan törhették a fejüket, míg ÉJFÉLKOR elkezdtek imádkozni és énekkel dícsérni Istent.

Ez elég volt a szabaduláshoz!

A börtönőrnek elmondják, hogy ha üdvözülni akar, akkor higgyen Jézus Krisztusban. Ezt cselekedje!
Csak hogy ebből a börtönőr nem ért még semmit - ennek ellenére előre ezt mondják az apostolok -, mert nem ismeri Isten Igéjét.
Ekkor az apostolok elmondják neki és a családjának az Evangéliumot, hírdetik Isten Igéjét.
Ekkor nyílik meg a börtönőr szeme, hogy hát az apostolok tele vannak sebekkel és ezt ki kellene mosni, segíteni a gyógyulást.

Miután ez megtörténik megkeresztelkednek, ami nekem azt jelenti, hogy belemerülnek Krisztus halálába, a hirdetett Igét önmagukba veszik.
Önmagukra vonatkoztatják Isten Igéjét.
Mennyien vannak, akik a templomban úgy ülnek a sorokban, hogy "de kár, hogy ezt az én férjem/feleségem nem hallja", de önmagukra nézve nem fogadják el Isten üzenetét.

És akkor újjonganak, hogy de jó, hisznek Istenben, most már TUDJÁK ezt!


Vissza a tetejére
  
 

Ap.Csel. 17, 1-9.
HozzászólásElküldve: 2007. júl. 05., csütörtök 03:48 
Offline

Csatlakozott: 2007. jún. 20., szerda 10:20
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Kunbábony
"amint szokása volt" - Pálnak az volt a "szokása", hogy Jézus Krisztust hirdette. Nekem mi a "szokásom"? Szívügyem a Jézusról való bizonyságtétel? Isten látja lelkem: igen. Soha ne haljon el ajkamon: "Jézus a KRISZTUS!"

A harc, a kellemetlenségek folytatódnak Pál számára. De ez továbbra sem akadály - a kijelölt úton mennie kell. - Gyerünk hát, mi is!


VictorJános: Csendes Percek:

HARCRA IS SZÁMÍTHATOK!

A Krisztus Evangéliumának apostoli hirdetését nem csak örvendetes események kísérték, amelyekben a keresztyén egyház jövendő története csírázott (1-4.), hanem fájdalmas jelenségek is. Ellenségek is jelentkeztek sokhelyt, mint itt Thesszalonikában is.
Megállapíthatom ennek az ellenségeskedésnek az indító okát. "Irígységtől felindított" emberek támadtak az Evangélium ügye ellen. Annak terjedése és győzelme mindig felingerli a maguk érdekeire féltékeny emberek indulatait! (5.)
Megfigyelhetem az ilyen emberek elvakultságát. Ha nem tehetik rá kezüket az apostolokra, akkor másokon töltik ki a dühüket. Valakin ki kell tombolnia magát bosszúságuknak! (5-6.)
Láthatom, milyen lelkiismeretlen tud lenni az ilyen ellenség. Nem válogat az eszközeiben. Ha érzi, hogy a tiszta igazság nem szólna mellette, kész hamis vádakkal és rágalmakkal is előállni (6-7.)
De megjegyezhetem azt is, hogy alapjában véve ostoba ellenségekkel áll szembe az Evangélium ügye Thesszalonikában. Mesterkedésük nem ámíthat el örökre mindenkit. Előbb, vagy utóbb szégyent vall és kudarcba fullad harcuk. (8-9.)
Bizonyos, hogy sok nehéz órát szerezhetnek a hű bizonyságtevőknek. Vállalom?

_________________
Tanuljunk (elsősorban) az Úrban megbízható református tanítóinktól!


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. júl. 05., csütörtök 07:23 
Apcsel 17.1.-9.

Pál az Ószövetségből hírdette a zsinagógában, hogy a Messiás nem egy politikai király, demokratikus miniszterelnök, hanem a kereszten feláldozott Bárány aki a harmadik napon feltámad!
Ez már az Ószövetségben is prófécia formájában benne van.
Jézusban VALÓSÁG lett minden ígéret!

Kik hittek?
- néhány zsidó
- sok Istenfélő görög
- tekintélyes asszonyok

Aztán részegeseket hoznak a piacról, akik képesek zavart kelteni és ezek megvádolják az apostolokat, hogy zavart keltenek.
:-(


Vissza a tetejére
  
 

Ap.Csel 17. 10-21.
HozzászólásElküldve: 2007. júl. 05., csütörtök 22:50 
Offline

Csatlakozott: 2007. jún. 20., szerda 10:20
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Kunbábony
Gondolataim a szakasz elolvasása után:

- Pál nem félt a Krisztusért való (fizikai) üldözéstől, bántalmazástól sem. De - mint minden egészséges lelkületü ember - nem szerette azt. Ha egy mód volt rá, (nem a Krisztusról való hallgatás árán!) - kikerülte. Ebben a szakaszban is (miután már többször olvastuk, hogy megverték, és a későbbiekben is lesz még része benne) azt látjuk, hogy a testvérek segítségével megmenekül a bántalmazástól az által, hogy odébb áll. De csak azért áll odébb, hogy hirdesse a Krisztust máshol is.

- A Krisztus Evangéliumának ellensége is sokszor kitartó: gyakran megy az üldözött után, mert viszi a gonosz indulat.

- Voltak "nemesebb lelkű" igehallgatók is (hála Istennek!), akik "tudakozták" az igazságot "teljes készséggel", és a végére akartak járni annak. - Ma is vannak ilyenek is, olyanok is.

- A filozófusok is megtérhet(né)nek. Volt már erre is példa.

Victor János magyarázata a szakaszhoz:

ÉRDEKLŐDŐ HALLGATÓK

Egészen másfajta közönsége volt Pál apostolnak a béreai zsinagógában és az athéni piacon. De abban megegyeztek, hogy érdeklődéssel fogadták szavát itt is, ott is. Nem süket füleknek kellett beszélnie.
A béreabeliek között sok olyan lélek volt, aki nagyon komolyan vette addig is már, amennyi világosság felragyogott előtte Isten dolgairól az Ótestamentumból. Ezért voltak fogékonyak a még több, a Krisztusban megjelent teljes világosság elfogadására. Elfogultságtól mentesen meghallgatták, és meggyőzetvén, hittel magukévá tették a hozzájuk érkezett üzenetet. Ilyen őszinte érdeklődés már eleve is biztosítja az eredményt.
Az athénbeliek érdeklődése felületesebb volt. Az ő városuk találkozó helye volt mindenféle új gondolat vándorprédikátorainak. Az volt a mindennapi időtöltésük, hogy a közéjük érkezett bölcsek és szónokok előadásait hallgatták. Érthető, ha kíváncsiak az Evangélium hirnökeire is. Kétes értékű az ilyen érdeklődés. De mégis jobb a tompa közönyösségnél. Hátha csak azért kapkod mindenfelé az ilyen lélek, mert az igaz táplálékot még senki sem kínálta neki?
Legyen mindig öröm számomra, ha olyanokra találok, akikkel lehet Isten dolgairól beszélnem. A többit bízzam Istenre!

_________________
Tanuljunk (elsősorban) az Úrban megbízható református tanítóinktól!


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Ap.Csel 17. 10-21.
HozzászólásElküldve: 2007. júl. 06., péntek 04:49 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
prophet írta:

- A filozófusok is megtérhet(né)nek. Volt már erre is példa.



60as éveiben járó zsidó filozófus-pszichológus professzor tért meg kb. 2 hete...

a visszatérő kérdése (amire végülis Valaki választ adott): "mindenem megvan, MINEK NEKEM ez a Jézus?"

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. júl. 06., péntek 06:53 
Kedves Net, dicsőség a Mindenhatónak!
:-)

Kedves Prophet, én is hasonlókra jutottam.
Az hogy Pál nem engedi magát sokadszorra megkövezni, hanem odébb áll és ott hírdeti Krisztust, Isten bölcsességét mutatja.
Milyen érdekes, hogy bármerre ment, soha nem a pogányok felé nyitott elsőre. A legfontosabb számára a "belmisszió" volt, mert tudta, hogy a megtért zsidók - vallásoskodó keresztyének - vonzani fogják a körülöttük élő pogány embereket.

Apcsel 17.10.-21.

Napi üzenetem az Úrtól! Remélem eljut nem csak a fülemig! :-(
A görög filozófusok "egyébbel sem töltötték az idejüket, mint hogy valami ÚJDONSÁGOT MONDJANAK, VAGY HALJANAK!"

Milyen silánnyá válhat a hívő ember élete, ha ez tölti ki a napjait, az Istennek való szolgálat és az Isten dícsérése helyett...
Milyen nagy kísértés, - főleg az interneten - ez a görög életvitel.


Vissza a tetejére
  
 

HozzászólásElküldve: 2007. júl. 09., hétfő 07:49 
Apcsel.18.18.-28.

Mostanában annyit lehet arról olvasni, hogy vitatkoznak az apostolok.
Ennek a vitának a zsidókkal az a következménye, hogy némelyek Jézushoz térnek.

De jó lenne úgy vitatkozni az írások magyarázata kapcsán, hogy emberek felfedezzék az ószövetségben is Jézust, mint Krisztust.

Apollos sokat tudott az Úrról, de "nem eleget" :-)
Milyen jó, hogy volt benne alázat meghallgatni ezt a két embert, akik a János féle keresztségből tovább vezették.
Akik a kegyelemből való üdvösségre mutattak neki.


Vissza a tetejére
  
 

Ap.Csel. 19, 1- 22.
HozzászólásElküldve: 2007. júl. 10., kedd 05:50 
Offline

Csatlakozott: 2007. jún. 20., szerda 10:20
Hozzászólások: 209
Tartózkodási hely: Kunbábony
Ap. Csel. 19, 1-22.

Micsoda mozgalmasság, micsoda lüktetés! A történések sohasem állnak meg, de amikor valóban a láthatatlan Szentlélek ereje lesz láthatóan nyilvánvalóvá a történésekben, akkor bizony „elközelített az Isten Országa”.
Ezért hát – térjetek meg (azaz: tartsatok bűnbánatot), és higgyetek Jézus Krisztusban, aki elvette bűneiteket, és veszitek a Szent Lélek ajándékát!

A 12 efézusi férfi – akik még „nem vettek Szent Lelket” – története eszembe juttatja hívő életem kezdetét. Akkor bizony nagy „divat” volt a Szentlélek keresztségét összekötni a nyelveken szólással, mint „bizonyítékkal”. Persze ez a kérdés mindig újból meg újból felüti a fejét, különösen, ha valaki tényleg szeretne – úgymond – „győzedelmes keresztyén életet élni.”
Én is azt szerettem volna élni, ezért nem csekély problémát okozott a kérdés: vajon vettem-e Szent Lelket? Honnan vehettem volna a választ? Természetesen a Bibliából. És ez igaz is. Csakhogy – „visszanézetből” – a Biblia az élet könyve, nem pedig tankönyv, ami azt jelenti, hogy értelmezni, magyarázni kell azt, arra hivatott tanítóknak.
Így van ez a Szentlélek keresztsége kérdésével is. Én hálás vagyok Istennek, hogy megnyugtató választ adott kérdésemre annakidején, amit most megosztanék Testvéreimmel is.
Két könyvben találtam meg a megnyugtató választ. Egyik: Watchman Nee: A normális keresztyén élet c. könyve. Arra emlékszem azzal kapcsolatban (mert most nincs kéznél az a könyv), hogy a Szentlélek elfogadása egyedül hit kérdése, tehát ha Krisztus hittel elfogadtam, lehetetlen, hogy ne kereszteltettem volna meg Szentlélekkel.
A másik könyv, (ami most is kéznél van, és amiből idézni is fogok), James H. Mr. Conkey: „A Szentlélek hármas titka” címet viseli. Én a magam részéről nem találtam még ehhez hasonlóan jó könyvet ebben a témában. (Sajnos, ma már szinte hozzáférhetetlen.). Ez alatt azt értem, hogy ez a legbiblikusabb, legelfogadhatóbb magyarázat a Szent Lélek keresztsége ügyében számomra.
Mi a lényege? Az, hogy a bibliai tanítást nem szabad összekeverni az esetleges tapasztalattal. Mert a bibliai tanítás a következő, Péter apostol pünkösdi prédikációjából: Térjetek meg (bűnbánatot tartsatok), higgyetek Jézus Krisztusban, és veszitek a Szentlélek ajándékát. Tehát a Szentlélek vételének két előfeltétele van: a bűnbánat, és a Jézusban való hit. Ha egyik is hiányzik, akkor nem történt meg a Szentlélek keresztsége.
Hadd idézzek most hosszabban ebből a könyvből a mai Igénk magyarázataként is:

„Az Ő bennlakásának titka - Feleletek egyes ellenvetésekre.

….Van a Szentléleknek olyan teljessége, amilyenben a legtöbb keresztyén nem részesül a megtéréskor, s ennélfogva az időt tekintve mintegy második tapasztalatnak jelölhető meg. De ez nem a Szentlélek ajándéka. Nem a Szentlélek vétele, nem a Szentlélek keresztsége,, amint azt Isten Igéje tanítja. A Szentlelket egyszersmindenkorra a megtérésnél kapjuk. Ő egy személy. Ő betér akkor egyszersmindenkorra, hogy megmaradjon.
Akkor nyerjük el Őt – bár talán nem adtuk oda magunkat egészen Neki – éspedig úgy a szolgálatra, mint az újjászületésre. Az Ő jelenlétének és erejének nagyobb megtapasztalása, amely előbb vagy utóbb követi a megtérést, nem a Szentlélek ajándéka, vétele vagy keresztsége, amint ezeket a kifejezéseket Isten használja, hanem a teljességre jutás, amely ama Szentléleknek való feltétlen odaadás következménye, aki már az újjászületésnél megadatott…..

De milyen volt az efézusi tanítványok helyzete, akiket arra utasítottak, hogy Szentlelket kell venniük, miután hívőkké lettek? Nem bizonyítja ez azt, hogy sokan, habár keresztyének, nem kapták a Szentlelket, s hogy éppen ez náluk az erő és győzelem hiányának a titka? Ha ezt a körülményt Isten Igéjének világosságánál előítélet nélkül vizsgáljuk, azt fogjuk találni, hogy ez a gyakran idézett hely (Ap.Csel.19,2) nem úgy értendő, mintha a Szentlélek e vételének az újjászületés után kellene megtörténnie, hanem inkább Isten Igéjének legerősebb bizonyítékát nyújtja ez a hely arra vonatkozólag, hogy az apostolok a megtéréskor várták a Szentlélek vételét. Más szavakkal Pál apostol e pontban teljesen megegyezik Péter apostol tanításával. Az előző rész szerint az egyszerű feltételek, amelyeket Péter a Szentlélek adományának vételéül felállított, ezek voltak: bűnbánat, és az Úr Jézus bűnbocsánatában való hit. Csak e kettő volt szükséges. De ne felejtsük el, hogy mind a kettő lényeges. Egy önmagában nem elégséges. Szükséges, hogy az ember megbánja bűnét és higgyen. Egyedül a bűnbánat, bűntől való elfordulás, az Úr Jézus Krisztus bűnbocsánatában való hit nélkül nem hozhatja meg az embernek a Szentlélek adományát, mert a lényeges feltételek egyike hiányzik. Nem kell többet tennünk, mint amit Isten kíván tőlünk, de kevesebbet se merészeljünk tenni. Ezt Isten országának minden munkása meg fogja erősíteni. Milyen sokszor találkozunk olyan üdvkeresővel, aki sohasem kaphatja meg a békességet és a Szentlélek bizonyságát, mert egy titkos bűnét nem adta fel, tehát bűnbánata hiányos.
Másrészt őszinte bűnbánó lélek nem juthat békességre, mert egyszerűen nem akarja hinni, hogy Jézus eleget tett helyette is bűnei bocsánatára. Sok ilyen eset által igazolva lesz Isten Igéjének e nagy igazsága, t.i. hogy csak két lényeges feltétel van a Szentlélek ajándékának elfogadásához: bűnbánat és hit; és hogy egyedüli ok, amiért nem kapja meg valaki ezt az ajándékot, abban áll, hogy nem bánta meg bűnét, vagy hogy nem hisz a Jézus Krisztus bűnbocsánatában.
Ezt az igazságot tartva szem előtt, vegyük át a 19, 1-6. verseit. Pál Efézusba jön, és talál bizonyos tanítványokat, akiket, mint láttuk, nem így kérdez: „Vettetek-e Szentlelket, minekutána hívőkké lettetek”, hanem helyes fordítás szerint: „Vettetek-e Szentlelket, mikor hívőkké lettetek?” (Czeglédy). Ez azt jelenti: Pál elvárja, hogy a megtéréssel egyidőben a Szentlelket is elnyerték. Mikor tagadó választ adnak, Pál rögtön az okát kutatja, éspedig a Péter által lefektetett feltételekkel teljesen megegyezőleg jár el, ahogy ezt már idéztük: „Hát akkor mire keresztelkedtetek meg?” kérdi Pál, s ők felelik: „A János keresztségére.” „Óh igen”, feleli Pál rögtön, „de nem tudjátok, hogy János csak a megtérésre (bűnbánat) keresztelt, azonban a bűnbánat nem elegendő, hogy a Szentlélek adományát elnyerjük; hinnetek kell a Jézus Krisztusban.” Mikor ezt hallották, hittek a Jézus Krisztusban, megkeresztelkedtek az Ő nevére és vették a Szentlelket.
Ők azelőtt nem voltak olyan hívők, mint mi vagyunk. Hívők voltak, de az ó-szövetség, és nem az új szerint. Csak a János által megtértekhez számíthatók, akik nem vehették a Szentlélek ajándékát, mivel csak az egyik feltételt teljesítették, t.i. a bűnbánatot. Semmi esetre sem voltak olyan hívők, mint mi vagyunk, s nem lehet őket mint bizonyítékokat felhozni arra, hogy a hívők a Szentlelket megtérésük után mint második tapasztalatot nyerik el; mert határozott tudomásunk van róla, hogy ezideig egyáltalán nem is hittek Jézus Krisztusban. Pál egyszerűen közölte velük a még hiányzó újtestamentumi megváltás feltételét, t.i. a Jézus Krisztusban való hitet, amelyre a bűneik megbánásánál kellett volna őket utasítani. Ugyanabban a helyzetben voltak, mint ahogy ma áll a bűnbánó, aki őszintén megbánja bűneit, de még nem jutott el odáig, hogy higgyen az Úr Jézus Krisztusban a bűnök bocsánatára. Ez akkor sem volt elégséges a Szentlélek ajándékának vételéhez, mint ahogy nem volna elégséges ma sem. Így azonban az összefüggés világosan megmutatja nekünk, hogyan kell ezt a sokat vitatott helyet értelmezni.”
Idézet vége.

_________________
Tanuljunk (elsősorban) az Úrban megbízható református tanítóinktól!


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 525 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 35  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség