Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 230 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2012. szept. 24., hétfő 10:19 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2009. jún. 13., szombat 13:49
Hozzászólások: 440
Nem a teljes :) de igyekszem hogy az egész olvasható lehessen. :)

_________________
„De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek.” (Mt 6:33)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2012. szept. 24., hétfő 11:27 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2009. jún. 13., szombat 13:49
Hozzászólások: 440
"Vagy olyan nagy butasággal találja magát szembe, hogy nincsenek ellen érvei. Tud e akkor is higgadtan az Úrra nézni és a tényeket elmondani? A tények biztos ismeretében? Hogy ezt meg ezt tette az Úr . Ez ezóta azé, úgy került oda tehát ti nem mondotok igazat, ne háborúzzunk emiatt. Ha a mi ige ismeretünk biztosabb lenne, sok sok ellenségeskedésnek elejét vehetnénk. Sokszor tudnánk tiszta vizet önteni a pohárba és átélhetnénk, hogy Isten igéje az igazság beszéde, és aki biztosan tudja hasogatni az igazság beszédeit azt Isten sok jóra föl tudja használni. Ha Jefte leányáról van szó csak azt mondhatjuk hogy boldog gyermek az akinek ilyen apja van, aki a békességet keresi, aki higgadt ember, aki használja az eszét, de az Isten igéjétől megvilágosított értelmét. Aki otthon van Isten igéjében, aki ismeri az Úr tetteit. Aki úgy néz még az ellenségére is hogy ha lehet őt is őrizzem meg az oktalan vérontástól és az enyéimet is visszatartom attól. Inkább építsünk, gazdagítsuk egymást. Az élet Urának a szolgálatába szegődött. Ó de nagy hiány van ilyen férfiakban testvérek. Istenfélő és művelt férfiakban. Akik ismerik Isten igéjét, ismerik a történelmet . A történelemben is a történelem Urát látják és az Ő tetteit várják a továbbiakban is. Akik nem ugrálnak nem handabandáznak, nem kiabálnak. Nem tévesztik össze a férfiasságot a bohóckodással. Amikor valaki azonnal üt azonnal visszaüt, előbb beszél mint gondolkodna és ezzel többet árt mint használ és nevetségessé teszi magát. Amikor azt hiszi valaki hogy attól férfi hogy nagy hangja van, vagy nagyokat tud inni vagy enni vagy káromkodni, vagy kiabálni. Vagy ő olyan határozott hogy meg sem kell kérdeznie az Urat hogy mit kell csinálni mert Ő tudja. Boldog az a férfi aki annyira férfias hogy még alázatos is tud lenni az Úr előtt, és így használhatóvá válik az Úr kezében. Aki által valóban nagy dolgokat tud cselekedni az Úr. De sok családnak a tragédiája azért következik be, mert nem ilyen férfi az aki ott férfi. De nagy szükség lenne ilyen férfiakra mindenütt ahol a fiatalokkal foglalkoznak. De nagy szükség lenne ilyen férfiakra a gyülekezetekben. Istenre figyelő, higgadt értelmes, áldozatkész presbiterekre, diakónusokra, szolgálókra. Nem handabandázó, kapkodó, felszínes túlbuzgó emberekre. Hanem engedelmes és alázatos férfiakra, akik tudják, hogy mit akarnak, azt amit az Úr akar. És akik együtt ismerik fel mindig, újra hogy mit akar az Úr és mondanak áment az Ő akaratára. Ebben van az egységük is az erejük is. Ezért céltudatosak, nem azért mert ők el akarnak érni valamit, hanem azért mert oda ajánlották magukat az Úr szolgálatába, hogy az Úr érje el a maga céljait általuk. Jefte ilyen embere volt és ilyen ember példáját láthatta otthon a lánya.
A második amiről szólnunk kell, hogy, hogy született ez a különös fogadás? Azt mondja Jefte mielőtt hadba indul, mert végül is nem előzheti meg a csatát. Az ellenség nem hallgatott az értelem szavára az ellenség minden áron háborúzni akart. Akkor viszont Jefte kénytelen volt megvédeni, az ő népét amelyik benne vetette bizodalmát és rábízta a sereget. Akkor a hadba indulás előtt, amikor az Úrnak Lelke már mozgásba hozza Jeftét, ez is nagyon fontos adat hogy nem indul el addig amíg Isten Lelke nem indítja. Csak aki Isten Lelkére figyel az érzékeli, hogy mikor indítja őt Isten Lelke. Csak aki az Úrnak akar engedelmeskedni és nem az indulatai és ötletei hajtják, az indul akkor amikor az Úr Lelke indítja. Amikor Isten Lelke indítja akkor ezt mondja : „Uram ha mindenestől a kezembe adod az ammón fiait, és én békességgel térek haza a házamhoz, akkor ami először az én házam ajtaján kijön, az legyen az Úré, megáldozom azt egészen égőáldozatul."

_________________
„De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek.” (Mt 6:33)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2012. szept. 27., csütörtök 19:13 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2009. jún. 13., szombat 13:49
Hozzászólások: 440
"Ez egy fogadás. Egy ígéret, egy fogadalom. Szükség volt erre? Miért kellett ezt mondania? Hol van a Szentírásban olyan parancs hogy én tegyek fogadásokat az Úrnak? Én ilyen parancsot nem találtam. Olyan igét találtam, hogy ha fogadást tettél az Úrnak azt tarts meg azt teljesítsd! De hogy tegyek fogadást, ilyet eddig még nem találtam. Mire való volt ez? Íme minden hívő embernek még a legnagyobbaknak is valami árnyék vetődik a hitére. Teljesen a mi ó-emberi természetünknek felelnek meg a fogadások. Miért tesz az ember ilyen fogadásokat? Azért hogy kicsikarjon valamit az Úrtól. Azért hogy bebiztosítson valamit amit szeretne elérni. Azért hogy rávegye az Urat valamire. Egyfajta egyezség ez. Egyezkedik Istennel. Te megteszed azt amit én nem tudom megtenni, hogy legyőződ az ammón fiait. Én meg akkor ezért ezt adom neked. Kell az az Úrnak? Rászorul ő arra? Kérte ő ezt? Nem fogadásokat kér. Bizalmat kér. Hitet kér. Azt a hitet, hogy amit ő megígért, azt megadja. Nem kell bebiztosítani. Elég biztosíték az Ő szava az Ő Isteni ígérete. Ő megígérete én meg csöndes hittel várjam hogy, hogyan teljesedik be. Nem kell se bebiztosítani, se eröltetni, se kikényszeríteni nem is lehet kikényszeríteni Istentől semmit. A pogányok gondolják azt, hogy az ő isteneik kegyeit megnyerhetik bizonyos áldozatokkal és felajánlásokkal kicsikarhatnak tőlük olyan ajándékokat is amiket maguktól nem adnának meg. Ez tiszta pogány szemlélet. Minden babonás ember szemlélete mögött is és tele vannak a gyülekezeteink is babonás emberekkel ez húzódik meg hogy én valamit kicsikarhatok Istentől amit magától nem adna meg. Egyértelmű hitetlenség. Jól tudja a ti mennyei Atyátok mire van szükségetek, mielőtt kérnétek tőle. Mikor még ajkunkon sincs a szó Ő már érti azt. Én még kiáltok és Ő már megfelel. Micsoda hitetlenség ez hogy én rávegyem őt valamire? Ha te azt megteszed, akkor én ezt megteszem. Nem kell az Ő neki amit én kínálok. Nem azt kívánja Ő . Engedelmességet kíván. Jobb az engedelmesség a véresáldozatnál, olvassuk az igében. Hitet és engedelmességet kíván. Ő pedig teljesíti amit megígért. Nem azért teljesíti, mert én várom és erőszakolom, hanem azért mert megígérte. Csak azt fogja teljesíteni amit megígért. Amikor elcsöndesedtem e fölött az ige fölött, nagyon élesen éreztem a különbséget aközt amit Jézus a gyermeki lelkületről mond és eközt a lelkület közt ami itt Jeftét kísértette, meg de ne az ő feje fölött törjünk pálcát magunkról van itt szó, a mi bűnünk ez, hogy ilyen fogadásokkal akarjuk befolyásolni Istent. A gyermek az kér, és várja hogy megkapja. Aztán megköszöni leszalad vele és örül neki. E mögött már ravaszság van már rafinéria van. Már az én akaratom ágaskodik, hogy valamit kierőszakolni. Aztán persze nem ingyen kérem hanem én is föl ajánlok valamit. Jefte fogadalmát sokszor csak meggondolatlan elhamarkodott fogadásnak szokták tekinteni. Azt hiszem egy kicsit a mélyére látva önmagunk bizalmatlan, hitetlen szívét érjük tetten. Nem merem magam egészen rábízni az Úrra. Az Úr választotta ki Jeftét erre a feladatra. Jefte maga sorolja el hogy Izráel milyen ellenségeit adta már Isten Izráel kezébe. Ezzel a reménységgel indul el a harcba. Nem elég ez? Minek ez a fogadalom? Ebbe kapaszkodik? Nem elég nekünk az Úr ígérete? Nem elég. Ezért erőlködik olyan kézzel lábbal a teológia tudománya ma világszerte valahogy természettudományosan is megtámogassa a Biblia egyik másik állítását. Mert az úgy önmagában nem biztos."

_________________
„De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek.” (Mt 6:33)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2013. feb. 27., szerda 16:22 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2009. jún. 13., szombat 13:49
Hozzászólások: 440
"Ha a tudomány is azt mondja akkor már biztos. De a tudomány két év múlva mást fog mondani, mert újabb felfedezéseket szerez addig. Az Úr szava meg megáll évezredek óta és míg ez a világ világ lesz igazság marad. Az én beszédem lélek és élet mondja Jézus. Uram kihez mehetnénk örök életnek beszéde van tenálad – mondja Péter az Úrnak.
Nem elég nekünk, hogy Ő azt mondja? Persze sokszor nem is tudjuk, hogy mit mond. Nem ismerjük az Ő ígéreteit. Vagy ha ismerjük azt mondjuk, hogy nem úgy kell azt érteni. Hát úgy kell érteni ahogy Ő mondja. Csak komolyan kellene érteni. Hittel ráállni és várni, hogy beteljesül. Mind igazak és ámenek amik szádból kijöttenek. Énekli a gyülekezet hangosan és tele van bizalmatlansággal és hitetlenséggel, mert nem lehet azt tudni azért, hogy igazak e és ámenek. Micsoda belső tartást békességet biztonságot ad a hívő embernek az, hogy az Úr megmondta, meg van írva én bízom benne és várom. Akkor is ha késik, akkor is ha sok minden ellentmond annak amit Ő megmondott, akkor is az az igazi. Ki fog derülni. Próbáljuk ezt ki. A hívő életben nagy előre lépés az, ha valaki ráhagyatkozik az igére és csak az igére.

A harmadik az amiről néhány szót ejtenünk kell, miféle áldozatról van itt szó? A Biblia magyarázók évszázadok óta két véleményen vannak és nem tudnak megegyezni ebben. Vannak akik azt mondják hogy itt ténylegesen arra gondolt Jefte, hogy égő áldozatként megáldozza azt ami vagy aki először kijön a házán. És a lányával is ezt tette volna. Mivel ő jött ki és nem egy bárány lépett ki, a leányát megölette, és elégette az oltáron égőáldozatként, mert itt ez a szó van. Ezt olvastunk a 31. versben: Megáldozom azt egészen égőáldozatul. A másik vélemény pedig az, hogy mivel a Szentírás tiltja az emberáldozatot és Isten ezt a pogányok utálatos szokásának mondja és megtiltja az ő népének, s mivel Jefte hívő ember és az Írást ismerő ember volt lehetetlennek tűnik, hogy ő megölette volna az ő tulajdon gyermekét és megáldozta volna az oltáron. Hanem itt arról van szó mondják ezek a magyarázók, hogy a szentsátorban sok olyan szolgálat volt amit nők végeztek el. A 2Móz 35,38 részében föl is vannak ezek sorolva. És voltak többen olyan nők akik egy életen át ezt a szolgálatot vállalták ilyen módon szentelték oda életüket az Úrnak. Ezek nem is mentek férjhez. Házasság nélkül maradtak, hogy teljesen és egészen az Úrnak szolgálhassanak. És amikor itt Jefte a leányát látja kijönni, akkor ő arra gondol, hogy erre a szolgálatra adja oda a leányát. Ezt látszik megerősíteni az, hogy Jefte lánya is azonnal megérti miről van szó vállalja ezt, és azt mondja hogy két hónapot kér hogy elsirassa az ő szüzességét az ő leánybarátaival. A férjhezmenetel előtt volt ez szokás Izráel népénél. Tehát úgy tekinti Jefte leánya ezt, mint aki férjhez megy az Úrhoz. Mint aki elkötelezi magát egy szolgálatra, többén nem a lány pajtásaival lesz, de nem is fiatalasszonyokkal, asszonyokkal mert nem fog férjhez menni, hanem azoknak a közösségében, akik szolgálnak az Úrnak. Ezért hangsúlyozza a következő versben még egyszer, hogy: ő pedig soha nem ismert férfiút. Ne döntsük el most, hogy mi történhetett ott. Ténylegesen megáldozta e vagy ez volt az áldozat.

Az ige ismeretében én valószínűnek tartom azt, hogy ez volt az áldozat. Erre áldozta oda Jefte a leányát, és a leány önmagát. Hogy ilyen módon szolgálja Istent egy életen át. Ez sem volt ám könnyű dolog! Maga a munka sem volt könnyű, amit ott végezni kellet. Meg ez az elhatározás sem. Jefte részéről sem. Azt olvassuk, hogy ő volt az egyetlen lánya. Se több fia se több leánya nem volt. Az egyetlen gyermek, akitől unokája születhetett volna. És nagyon fontos volt, hogy ki ne haljon a család. Rendkívül fontos volt. Óriási áldozat egy egygyerekes édesapa részéről, hogy az egyetlen olyan szolgálatra kötelezi, az Ő fogadása miatt, ahol házasság nélkül fog élni megfosztja őt ezzel mindattól ami akkor egy leánynak az álma volt. Szerelemtől, családtól, gyermektől. Megfosztja önmagát attól, hogy unokát ringathasson a karján vagy lovagoltathasson a térdén és kihal a család. Éppen most, amikor ő dicsősége csúcsán van, a nagy győzelem után. Ez óriási áldozat volt. De egy pillanatra sem rendül meg az elhatározásában. Mert azt mondja, hogy az Úrnak fogadtam és amit az Úrnak fogadtam azt teljesíteni kell. Hálával áldozzál az Úrnak, és teljesítsd a felségesnek tett fogadásaidat. Ebből nem lehet engedni. És ha az édeslánya? Akkor is. És ha az egyetlen? Akkor is. Nem csak az szent amit az Úr mond, az is szent amit mi mondunk neki. És ebből engedni nem lehet. Utólag visszakozni nem lehet. Nagyon tiszteletre méltó ez a keménység Jefte hitében. Önmaga ellen dönt ő itt. És így tud engedelmes lenni.

És végül azt nézzük meg hogy mit jelentett ez a lányának. Azt amit már eddig is röviden elmondtam. Ráadásul úgy hogy nem ő vállalta. Hanem ő csak tudomásul veszi. Nem ő akarta ezt. De elvállalja. Csodaszép az amit az édesapjának mond. És ebben lehet ő példa a számunkra. A 36. verset érdemes lenne könyv nélkül megtanulnunk. „ Ő pedig ezt mondta az atyjának : Atyám, ha fogadást tettél az Úrnak, úgy cselekedjél velem, amint fogadtad. Miután az Úr megadta a győzelmet a te ellenségeiden.” Ha fogadást tettél az Úrnak, úgy cselekedjél velem, ahogyan fogadtad.Nem mondja azt hogy atyám hogy mondhattál ilyet. Hogy nem gondoltál erre? Nem mondja azt, hogy ezt az Úr sem kívánhatja. Tévedés történt. Nem mondja azt, hogy ez a te dolgod az Úrral, én ezt nem vállalom. Egy szó ellenkezés sincs benne. Emberileg el lehetnek ítélni Jeftét, de ha az Úrnak tette a fogadást senki nem szólhat tovább semmit. Meg kell tenni. Cselekedni kell. Ezzel mint egy oda áldozza magát képletesen mondom mint egy maga megy fel az oltárra. És meghozza ezt az áldozatot. Ebben szégyenít meg minket Jefte leánya.

Hálát adtam Istennek, hogy éppen most került sorra ez az ige, ahogy sorba megyünk most ezeken az igéken, mert éppen az elmúlt napokban ma, tegnap, tegnapelőtt, beszéltem többekkel, akik tele vannak keserűséggel, és elégedetlenséggel amiatt, hogy valami miatt rosszul sikerült a nyaruk. Nem sikerült egy utazást megvalósítani és ez borzasztó.
Hétfőn reggel találkoztam valakivel, akivel szombaton szakított a vőlegénye és dühöngött és tele volt keserűséggel, szidta az életet, szidta Istent, káromolta az Ő szent nevét. Mindenkire dühös volt. Annyira elborult, hogy nem is lehetett vele józanul beszélgetni. Majd talán később vissza lehet térni még rá.
Tegnap találkoztam valakivel, akinek máig is fáj még húsz év után is, hogy nem azon a pályán dolgozhat, amit mindig szeretett volna és még most is megpróbálja, hogy átmenjen arra a pályára, amire a szíve húzta. Emberileg teljesen érthető . De emiatt egy életen át keseregni, öklöt rázni Istenre, emberekre, mindenkire. Helyes magatartás ez? Hívő embertől semmiképpen nem. Jefte leánya fölmegy maga az oltárra. Azt az oltárt más építette, a háta mögött egyezett meg valaki az Urral, hogy arra az oltárra valakinek oda kell kerülnie, ez a valaki éppen ő lett . Zokszó nélkül elfoglalja ott a helyét.

Vajon nem erről beszél Jézus is az Újszövetségben? Nem ezt jelenti az, hogy aki én utánam akar jönni, tagadja meg magát, vegye fel az ő keresztjét naponta, és kövessen engem? Én nem tudom mennyire értjük mi ezeknek a Jézusi szavaknak a mélységét? Amikor olyan rettenetes dühvel tudunk duzzogni apró kellemetlenségek miatt. Amikor úgy érezzük, mint Jónás hogy méltán haragszunk a tök miatt. Ahelyett, hogy egész életünket oda szánnánk az Úrnak. Az a tapasztalatom testvérek, hogy sok hívő embernek sincs fogalma se arról mit jelentene az egész életünket odaszánni. Hogy ezen belül, hogy tagadja meg önmagát milyen nevetséges, milyen tragikomikus az, hogy ha én egy egy meghiúsult álmomat siratom. Hogy ha én föl vagyok háborodva, mert Isten áthúzta egy egy számításomat. Teljesen értelmetlen ezen az összefüggésen belül. Hát vagy őrá bíztam mindent és akkor nekem nincsenek is külön számításaim őnélküle. Ha még is vannak adjak hálát hogy áthúzta. Mert az engedelmességem hiúsulna meg, ha másfelé mennék. Legyen áldott az Ő neve, hogy nem enged arra. De én úgy szerettem volna. Hát az az én bajom, hogy én még mindig csak itt tartok hogy nem látom hogy hol a helyem és ő hol áldana meg. És olyan helyere akarok menni ahol őrá nem számíthatok. Hát kell az neked? Ettől akar megőrizni. Nem engedi meg. Legyen áldott érte! Ez a hitnem már a magas iskolája. Na de azért az alap meg a közép iskola után oda kellene eljutnunk minél többünknek. Áldani az Istent, azért amit nem enged meg. Hát vagy igaz az, hogy azoknak akik Isten szeretik miden a javukat munkálja. Vagy, ha nem igaz akkor, miért idézzük vagy miért kezdtünk hallgatni Istenre? Ha viszont igaz, akkor ezzel a hálával fogadjak mindent, ami az Ő kezéből jön. Még akkor is ha ilyen nehéz kimutatni olykor, mint Jefte lánya esetében, hogy az Ő kezéből jön . Mert ugye itt lehetne ám okoskodni, hogy miért ígérte ezt az apukája? Miért nem igazgatta Isten másként ezt a dolgok? Miért őneki kellett először kilépnie az ajtón? Nem volt e ez véletlen? Ilyeneket azok kérdeznek akiknek fogalmuk sincsen arról, mit jelent az Úr vezetése szerint élni. Mit jelent az engedelmesség. Mit jelent az hogy valaki eldöntötte egy életre hogy ő odaáldozza magát az Úrnak. Magát mindenestül. Ebben benne foglaltatik a pénze, az ideje, a gyerekei, a karrierje, az egészsége, a kényelme, minden, minden, minden. És hogyha olyan szolgálatokat kér tőle az Úr, ami miatt a kényelme szenved csorbát, tegnap emiatt háborgott valaki. Akkor nem háborog. Hát ő azt is odaadta az Úrnak. És ha most átmenetileg kényelmetlenné akarja tenni az Úr az életét tegye. Nyilván így kell megtanulnia valami, vagy így lehet áldássá . Neki mindent megér az, hogy az Úrral együtt maradjon. Inkább kelljen kényelmetlenül élni, mint hogy elszakadjon az Úrtól. Hát ez világos! Ha világos. Nem könnyű ez, könnyű erről így beszélni, meg hallgatni és nagyon nehéz amikor az elevenünkbe vág és valamit el akar venni.Ami nekünk drága volt. De ha ő akarja elvenni, hát akkor ott már nincs huzakodásnak helye, ha én mindenestül odaadtam magamat neki. Az az övé! Hát vegye el, az övé! Ha a gyerekemet. Az is az övé. Itt csak ugyan vérre megy a játék. És erre csak az képes testvérek, aki életében egyszer már igazán megértette azt hogy valakinek a vére hullott ki azért,hogy mi egészen és igazán az Úréi legyünk. Hogy valaki maga ment föl az oltárra, és nem áldozatot hozott, hanem önmagát áldozta oda. Azért, hogy mi képesek legyünk elengedni mindent, ami megkötöz ,és ami lehetetlenné teszi azt, hogy igazán gazdagok legyünk és használjon minket az Úr.

Jézus Krisztus önmagát áldozata oda azért, hogy mi is készek legyünk önmagunkat, élő szent és Istennek kedves áldozatul tényleg az oltárra tenni. Nem csak ígérgetni a Róm.12.1-et hanem élni. Ami testünket, is az van ott, élő szent és Istennek kedves áldozatul, mint a mi okos tiszteletünket. Így lehet a mi egész életünk, egyetlen szép istentisztelet. Így lehet a mi életünk, akár milyen erőtlen nyomorult is az, de ha magunkat az Úrnak szenteltük, a nagy mennyei istentisztelet előképe itt, és utalhat arra, és így olvad bele majd a mi életünk, a mennyei seregek sokaságába, ha véget ér ez a küzdelem, és magasztaljuk szüntelen az Urat. A bárány Krisztusnál, aki önmagát adta érettünk, azt tudja önmagát adni hálából neki és másoknak."/Cseri Kálmán 1983.08.18 igehirdetése /

_________________
„De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek.” (Mt 6:33)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2013. feb. 27., szerda 19:03 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 19:22
Hozzászólások: 4328
Jefte és lányának sokat emlegetett esete elgondolkoztató. A történet, az internetet nézve is sok embert érdekel. Ami nem véletlen, hiszen Istennek, Ábrahám és Izsák példája által adott pedagógiája köszön vissza, ha csak néhány tíz sorban is.

Az alábbi linken hasonló érveket sorol fel a szerző, amelyet Cseri úr az igehirdetésen elmondott. Sőt még egy égőáldozattal ellentétes érvet is írt, miszerint az égőáldozatnak Mózes szerint hímneműnek kell lennie. A szerző erős érvként írja, hogy Jefte is hímnemben fogalmaz, amikor azt mondja, hogy „bármi jön ki”.

http://www.bpbibliaiskola.hu/Tanulmany/ ... adalma.pdf

Mint laikusnak, viszont érthetetlen számomra, hogyha himnemű, elsőként megjelenő áldozatról van szó, akkor Jefte miért is nem várta meg azt az első hímneműt, amit (akit?) aztán égő áldozatként feláldozhatott? Miért is kellett neki a nőnemű lányát feláldozni ilyen, vagy olyan módon? Egyáltalán Jeftének hogyan juthatott eszébe, hogy az ajtaján kijövő bárkit is égő áldozattal áldozzon fel, mégha férfi is lett volna az illető? Talán nem tudta, hogy Isten előtt útálatos az efféle áldozat?

A szememben tovább bonyolítja a dolgot az a tény, "hogy évről évre elmennek Izráel leányai, és megéneklik a gileádi Jefte leányát, évente négy napig."

Azért az a feltételezett áldozat, miszerint a templomi közösségben fog ezentúl szolgálni a lány, talán mégsem olyan nagy, jelentős, hogy ezután nemzedékeken keresztül négy napos megemlékezést tartsanak erről. Hiszen ilyen áldozatot nem egyedül vállalt, nagyon sok lány után ünnepelhettek volna Izráel lányai négy napot, lehet az év minden napjára is jutott volna az ünneplésből. Ilyen komoly megemlékezést csak végzetesen komoly esemény után tartanak. Esetünkben ilyen komoly történés csak Jefte lányának tűzben való feláldozásában látható.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 230 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 12, 13, 14, 15, 16

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség