Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 230 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Következő
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 06., csütörtök 21:57 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2009. jún. 13., szombat 13:49
Hozzászólások: 440
"Nagyon sokszor önmagunkkal szemben is ez kísért, hogy külsőleg valahogy rendben legyek. Nem régiben voltam egy halottas háznál és beszélgettünk a gyászolókkal, és egyszer az egyik fiatalasszony felugrott és elnézést, egy kicsit rendbe hozom magamat. Aztán túl sokáig időzött már nekem jönnöm kellett és megkérdeztem, hogy olvashatnék e egy igét és imádkozhatunk e? És azt mondták, hogy igen az egyik fiú különösen is nagy örömmel mondta és kérte, és Isten nagyon megáldotta azt az igét és azt a néhány mondatot, amit váltottunk az ige után, és azt, ahogy többen is imádkoztunk. Miután véget ért az imádság és én már búcsúzkodtam, megjelent a fiatalasszony, aki rendbe hozta magát. És egyikük megkérdezte azok közül, akik kint maradtak, hogy: Most már rendben vagy? És abban a pillanatban elsírta magát és megint összemaszatolódott minden, amit magára kent közben, hogy dehogy vagyok, és az a fiú, aki kint különösen is kedvesen is szólt hozzá az igéhez azt mondta, hogy mi viszont rendbe jöttünk.
Ezt úgy elhoztam magammal, hogy mi mindent kenünk mi magunkra és azt hisszük, hogy így jövünk rendbe ezt értjük azon, hogy rendbe hozom magamat. Belül marad minden kuszaság reménytelenség, Istennel szembeni vádak, értetlenség, hitetlenség, szomorúság, veszteség, minden, ami gyászesetben rászakad az emberre, és ami fölkavarodik ott belülről. És most én rendben vagyok, hogy megfésülködtem és megigazítottam a ruhámat és egy kicsit kisminkeltem magamat? Belül ettől nem jött rendben semmi, és ott kint még könnyek is potyogtak imádság közben, de nagy meggyőződéssel mondta még is talán maszatos arccal az a fiú, hogy mi viszont rendbe jöttünk. Isten igéje valamit a helyére tett rendbe hozott bennünket.
Nos mit értünk mi rendben nyilván nem arról van szó, hogy legyek kívülről minél rendetlenebb. De ha csak a külsőre nézünk, mint Jákób abból mindig nagy baj lesz az élet szegényedik meg. És viszonylag rendes külső mögött óriási káosz sok szenny nagy rendetlenség bújhat meg.

Jézus Krisztus mindig a belülről kifelé munkáló szentségnek és rendnek a híve volt. Amikor a farizeusok vádolták Jézust és a tanítványait, hogy a kötelező rituális kézmosásokat nem végzik el, akkor mondj nekik Jézus, hogy onnan belülről a szívből származnak a gonosz gondolatok tisztátalanság paráznaság. És ezektől lesz igazán tisztátalan az ember. Nem mondta Jézus, hogy nem kell kezet mosni. De ha valaki úgy akarja a külső szokásokat megtartani, hogy belsőleg szennyes marad az, rendetlen az Isten előtt.
Nos Jákób, meg is járta ezzel. Ő csak erre nézett és annyira bele szeretett Ráhelbe, hogy teljesen betöltötte ez a leány a szívét. Azt olvassuk itt, hogy megszerette Ráhelt, és azt mondta Lábánnak, hogy szolgállak őérte hét esztendeig és szolgált nála hét évig és csak néhány napnak tetszett neki az, annyira szerette őt. Teljesen betöltötte a szívét ez a szerelem.

Azon gondolkodtam hogy helyes e az Isten gyermeke életében, ha egy szerelem teljesen betölti a szívét? És ha eddig nem tudtam volna, ma ez az ige, megerősített volna benne, hogy nem helyes. Végzetes lehet a szerelem további részére és abból esetleg házasság lesz arra is. Ha teljesen betölti a szerelem vagy a másik, akit szeret a szívét. Ha nem marad helye az Úrnak, ha egy szerelem oda ékelődik Isten és a szerelmes közé. Ebben a hét esztendőben nincs szó az Úrról. Jákóbnak volt közössége Istennel, Jákób imádkozott korábban sok mindent tudunk az ő Istennel való kapcsolatáról. Tán utána is van szó róla. A nagy szerelem idején nincs szó Istenről. Nem maradt hely az Úrnak. Ráhel lett Jákób Istene. Ha valaki ezt mondta volna, kikérte volna magának, meg lett volna sértődve.

Mint ahogy közülünk is mindenki megharagszik, ha a bálványait néven nevezik. És azt mondják, hogy az Úrtól válasz el téged ez vagy az. Hát bűn az, hogy szerelmes lett egy szép leányba? Hát dehogy bűn nem az a bűn. Az a bűn, hogy kiszorította ez a szerelem az Urat az életéből. Aki csak a külsőre néz, az könnyen járhat így.
De egyébként is fenyeget minket száz oldalról az, hogy beékelődjön valami Isten és miközénk és elválasszon tőle. Aki egyszer a szívét az Úrnak adta annak a szívét már nem töltheti be egészen senki és semmi más csak az Úr. És akkor lesz szent és akkor lesz a helyén az életében a szerelem is, a hivatás is minden a világon. Hogyha az Úrral van tele a szíve, és az Úr mondja meg, hogy minek hol van a helye."

_________________
„De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek.” (Mt 6:33)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 07., péntek 21:18 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2009. jún. 13., szombat 13:49
Hozzászólások: 440
"Máig is emlékszem arra, hogy amikor udvarolni kezdtem a feleségemnek és egyszer azt javasoltam, hogy egyik este éppen szabad leszek, és jó lenne, ha sétálnánk és beszélgetnénk. És olyan zavart bocsánatkéréssel mondta, hogy ne haragudjak, de hát ezt nem lehet azon az estén, mert ő már megígérte egy kislánynak az itteni akkori ifjúsági közösségből, hogy beszélgetni fog vele, mert különböző gondjai vannak. És hálát adtam Istennek. Azt mondtam, hogy akkor tovább is szívesen sétálok ezzel a lánnyal, ha ez elmond egy randevút amiatt, hogy valakivel lelki beszélgetése van. Nem jár jól az a hívő ember, aki úgy nézhet a párjára, hogy velem van tele a szíve. Nem tudjuk mi kitölteni egészen a másik életét tartósan egyáltalán nem. Az a jó, ha Istennel van tele a szíve meg az enyém is, és az Úrban leszünk egyek.

Nos Jákób és Ráhel között nem így kezdődött a szerelem és bálványa lett kétségtelenül Ráhel Jákóbnak. Sok fiatal keresztényt ismerek, akik szépen haladnak a hit útján és egyszer csak jön a nagy szerelem és itt teljesen mindegy ebből a szempontból, hogy a másik hívő vagy nem hívő, akivel megismerkedtek és megszerették egymást de, ha az egészen betölti a szívét, visszacsúszik a hitében. Inspirálják e fiatal szerelmesek vagy kevésbé fiatal szerelemesek egymást a hitben? Előbbre visszük e, építjük e egymást? Akkor, azaz Úrtól van. Nos ennyit az ő külsejükről.

És mit tudunk meg a belsejükről? Leáról azt tudjuk meg, hogy Isten az alázat iskoláját járatta vele és Lea engedelmes tanuló volt. Honnan tudjuk ezt? Onnan tudjuk, hogy nyilván valóan több megalázó megjegyzést kellett hallania már otthon is kislány korában is, amikor összehasonlították a testvérével.
Isten őrizzen meg minket az efféle butaságoktól és kegyetlenségektől, hogy külső vonások vagy belső tulajdonságbeli különbségek egyik gyereket a másik elé vagy után helyezzük. Ehhez tényleg mondom azt hogy aki megsértődik sértődjön meg ehhez mérhetetlen butaság és kegyetlenség kell. Ha mi nem tudunk mindenkit úgy elfogadni Istentől, ahogyan ő megteremtette. És úgy a maga nemében értékes kedves ő érte is ugyan úgy meghalt Jézus Krisztus. Ugyan úgy új életet kínál neki, mindnyájunknak vannak bizonyos értékeink, és mindannyiunkban vannak hibák és fogyatkozások, nem szabad ilyen bűnt elkövetni. "

_________________
„De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek.” (Mt 6:33)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 12., szerda 23:16 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2009. jún. 13., szombat 13:49
Hozzászólások: 440
"De ezt elég gyakran elkövetik szülők. Van utalás az igében arra, hogy Leának is ez kellemetlen lehetett.
Aztán jött a menyegző, amikor Ráhelt várja a vőlegény és reggelre kelve, íme ez Lea. Micsoda megaláztatás lehetett az. És úgy kellett még is Jákób feleségének maradnia, hogy tudta, hogy Jákób a testvérét szereti és nem őt. És ő ezt vállalta. Na aztán jönnek a gyerekek egymás után, és itt derül ki az, hogy Isten, hogy járatja az alázat iskolájában Leát és, hogy Lea jól vizsgázik, évről - évre egyik gyermek a másik után és ő egyre mélyebbre megy az alázatban. Honnan tudjuk ezt? Onnan, hogy milyen neveket adott a gyerekeknek és mivel indokolta ezt.

Fogada Lea azért az ő méhében és fiút szült és Rubennek nevezte, mert ezt mondta, meglátta az Úr az én nyomorúságomat. Most már szeretni fog engem az én férjem. Aztán ismét terhes lett és fiút szült és ezt mondta, mivel meghallotta az Úr megvetett voltomat azért, adta nekem ezt is. Elnevezte azért Simeonnak. Megint teherbe esett és fiat szült, és ezt mondta, most már ragaszkodni fog hozzám a férjem, mert három fiút szültem neki, azért Lévinek nevezte. És ismét teherbe esett és fiút szült és ezt mondta, most már hálákat adok az Úrnak és Júdának nevezte őt.

Miről van itt szó? Arról van szó, hogy arra vágyik, hogy szeresse őt a férje. Nem valami rendkívüli vágyakozás ez. Ez lenne a természetes, hogy szeresse őt a férje. De hát ebben a szituációban nem természetes. De erre vágyik, ha már fiút szültem neki biztos szeretni fog. Nem szereti tovább is Ráchelt szereti. Megszületik a második gyermek, azt mondja, hogy az Úr meglátta az én nyomorúságomat, és meglátta megvetett voltomat, azért adta nékem ezt. És elnevezé őt Simeonnak. Most már csak az a vágya, hogy legalább egyenlővé válljék a vetélytárssal. De ezt sem kapja meg. A harmadik gyerek után már csak arra vágyik, hogy legalább kitartson mellette a férje. Most már ragaszkodni fog talán hozzám az én férjem. És amikor megszületik a negyedik fiú, már csak ennyit mond, hálát adok az Úrnak. Most már nem fontos, hogy vélekedik róla a férje. Most már nem a férjének a szeretete a fontos számára. Persze, hogy fontos minden asszony számára fontos az, de értjük itt ezt a háromszöget, hogy milyen nehéz volt az ő helyzete. Most már csak az Úrra koncentrál, csak neki ad hálát. Elég neki Jahve szeretete. Elég az, hogy szereti őt az Úr.
És lemond arról, hogy neki emberi asszonyi, női sikerei legyenek. Lemond arról, hogy ő elismerést kapjon, pedig a legtermészetesebb lenne, hogy ő elismerést kapjon. Lemond arról, hogy együtt örüljenek vele a többiek is a gyerekeknek. Örül nekik és áldja az Urat. Önmagától egészen megszabadul.

Ezt senkinek nem lehet megparancsolni. Ezt egyikünk se tudja önerejéből végre hajtani. És még is, ezt parancsolja Jézus is azoknak, akik Őt követni akarják. Aki, én utánam akar jönni, tagadja meg magát. Hogy én ne legyek fontos magamnak. Hogy azaz elismerés, ami nekem járna. És amire szomjúhozik az én lelkem, az ne legyen létszükséglet, mondjak le róla. Hogy a magam dicsőségéről egészen mondjak le egyedül az Úré a dicsőség. Hálát most már hálát adok az Úrnak. Most már eljutottam oda, hogy csak neki adok hálát. Elég csak az ő dicsősége. Nekem meg elég csak ő. A vele való közösség. Megint mondom, ne értsük félre nyilván az a normális, hogy nem ilyen közösségben él férj és feleség. De ha egyszer ilyen a férj. Akkor nem keseredik meg, nem követelőzik, nem próbál kipréselni tovább az elismerést, egészen az Úrhoz fordul, és önmagáról egészen lemond.

Nem hívő ember számára ez butaság. Vagy túlzás, vagy fölösleges. Jézus szerint ez a tanítványság mértéke, mércéje. Tagadja meg magát, vegye fel az ő keresztjét és kövessen engem. Jézussal közösségben önmagamtól megszabadulva a tőle kapott keresztet hittel hordozva, így töltöm be a tanítványságot, a küldetést. Ehhez bizonyos iskolát ki kell járni, hogy egyáltalán magáévá tegye az ember, elhiggye, fel fogja, akarja, kész legyen rá, de hát elég sokunkat járat Isten az alázat iskolájába. Jó lenne, ha nem bukdácsolnánk ott, hanem mennénk egyik osztályból a másikba és növekednénk egyre lejjebb. Szeicz János az ébredés egyik nagy alakja mondotta ezt falusi gyülekezetben prédikálva, növekedjünk, mint a tehén farka lefelé. Ez a kereszténység azt mondta. Növekedjünk egyre felfelé. Néki növekedni kell, nékem pedig alább szállnom. Nos, Leában megvolt ez a készség. És Isten gazdagon meg is áldotta őt. Csak azt tudja használni Isten az Ő szolgálatában aki, kész erre, hogy egyre jobban megalázza magát.

És harmadszor mit tudunk meg Ráchelnek a belső lelki világáról? Azt, hogy egyre izgatottabbá válik amiatt, hogy Lea kap áldást az Úrtól, neki pedig nem születik gyermeke. A gyermekáldás abban az időben egyértelműen áldásnak volt tekinthető. És Isten áldásának tekintették. Leának már négy fia van, Ráchelnek meg nem születik gyermeke. Egyszer csak elveszíti a türelmét, neki esik a férjének, és ezt mondja; adj nekem gyermekeket, mert ha nem meghalok. És erre Jákób megszeppenve azt mondja; Isten vagyok én, aki megtagadta tőled a méhnek gyümölcsét? Nem tudom ebben a két mondatban is érezni azt a feszültséget, ami ott egyszerre lángra lobbant kettőjük között. A bevezetésben még ezt olvassuk, hogy Ráchel látta, hogy Lea gyermekeket szül, irigykedni kezdett az ő nénjére és akkor, ezt mondja, nézi látja halmozódik az irigység és egyszer kipattan. Adj nekem gyerekeket, mert ha nem meghalok. Ebben először is hálátlanság van. Mert egy csomó ajándékot kapott ő is Istentől. Szerette a férje, boldog lehetett mellette, mindenük meg volt, gondoskodott róla, körülvette őt mindenféle gyöngédséggel. De most mind ez nem számít. Egy vágya nem teljesült, és ha ez nem teljesül nincs értelme az életnek. "

_________________
„De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek.” (Mt 6:33)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 13., csütörtök 20:40 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2009. jún. 13., szombat 13:49
Hozzászólások: 440
"Biztos, hogy hallottunk már lelkileg ennyire vak emberektől ilyen kifakadást. Ha azt el nem érem nincs értelme tovább élni. És a többi, amit megkaptál, és amit élvezhetsz? Nem is tudod mennyi kincset adott neked Isten. Szabad azokért hálát adni, azoknak örülni, azokkal sáfárkodni, azokból másoknak tovább adni. Ezt meg úgy látszik jónak, látja megtagadni tőled, attól még ő az Isten, attól ő még nagyon szeret téged. De nem, aki csak azt látja, ami még nincs az, képtelen hálát adni. És mennyire gyakori kísértésünk ez is nekünk, hogy csak arról beszélni, azért imádkozni, ami még nincs. Miért nem imádkozunk, azért ami már van. Ez lenne a hálaadás, elsorolom az Úrnak, amit kaptam tőle. És hozzá teszem, hogy egyiket sem érdemeltem meg. Már is ott vagyok a magasztalásnál és dicsőítem őt, aki úgy is adott sok mindent, hogy nem érdemeltem meg. Ez lenne az igazi imádság, de nem, soroljuk azt, ami még nincs. Vagy vádoljuk amiatt, amit elvett. Vagy egyáltalán nem is beszélünk már vele azért, mert valami vagy valakit elvett. És azt hisszük, hogy mi még is hívő emberek vagyunk.

Ráchelnek a berzenkedése olyan sokakban ott van. Adj nekem gyermeket, mert ha nem, meghalok. Nincs értelme tovább és elvéti a mértéket is, meg mindent eltéveszt. Hát kicsoda a gyermek? Mindenki tudta és minden hívő ember tudja ma is, Isten ajándéka. Miért Jákóbtól követeli? Kérje az Úrtól. De ahhoz meg kellene alázkodni. Az Úrral így nem beszélhet. Isten a kevélyeknek ellenük áll és az alázatosaknak ad kegyelmet. Ahhoz alázatossá kéne válnia. Alázatos meg talán már azért sem akar lenni, mert Lea az, ő nem akar olyan lenni, mint az. A végén aztán még is megalázza magát Ráchel. Ezt onnan tudjuk, hogy amikor megszületik az első gyermeke József.
Akkor ezt olvassuk itt az igében; „Megemlékezett pedig Isten Ráchelről és meghallgatta őt és megnyitotta az ő méhét.” Tehát könyörgött végül is Ráchel az Úrnak, és mihelyt könyörgött meghallgatta őt. Csak az Úrral nem lehet így beszélni, hogy adj nékem, mert ha nem meghalok. Ő vele csak alázatos hittel lehet beszélni. Úgy, mint ahogy Anna kérte tőle a gyermekét, meg mint ahogy Lea könyörgött a gyermekekért, meg mint, ahogy mi is olykor alázatosan tudunk könyörögni, és arra ő válaszol. De ott is a követelődzés azonnal előbújik belőle, mert Józsefet úgy nevezi hogy adj hozzá még a jó szép szó azt jelenti. Nevezte nevét Józsefnek mondván, adjon nekem az Úr ehhez másik fiú is. Le ne maradjak Lea mögött. Még adjon. Annak se tud örülni. Hálát adni, nem már a másikat követeli. És itt had utaljak arra, hogy Ráchelnek a hite egyáltalán nem volt rendben. Úgy tűnik, hogy egy családban nőttek föl, ugyan annak az apának a gyerekei. Ha volt otthon valamiféle ház áhítat, akkor ugyan azon vettek részt, és még is Lea szívét teljesen Isten tölti ki, és csak az Úrban bízik, Ráchel pedig a házi bálványokban.

Ezt onnan tudjuk meg, hogy amikor megelégeli Jákób, meg az egész család Lábánnak a visszaéléseit, és megszöknek otthonról, Lábán elmegy birkanyírásra, távol van a háztól és ez alatt, ők meglépnek és elindulnak haza. Nem lehetett gyorsan menni, mert terelni kellett a nyájat, apró gyerekek is voltak velük lassan haladtak. Ráchelnek a legfontosabb az, hogy a házi bálványokat ellopja az apjától, és tudja, hogy Jákób sem örülne neki, ha ezt megtudná, tehát a férjének se vallja be a szeretett szerelmes férjnek, előtte letagadja, elrejti, az apjától ellopja. És amikor Lábán megtudja a távozás és utánuk ered és utoléri őket, először is a házi bálványokat követeli tőlük és Jákób széttárja a karjait, és azt mondja, hogy akinél meg találod, öljed meg, én semmit nem hoztam el ami a tiéd. Mert nem tudja, hogy a felesége lopott is, hazudik is, csalt is. És ráadásul bálványokat rejteget. És akkor föl túrja az összes sátrat Lábán dühösen és nem találja a bálványokat, mert Ráchel elrejtette azokat egy teve nyergébe, ő pedig ráült. Azt mondta, hogy sajnos én most nem tudok felállni, mert rosszul érzem magam. Így ott ült a bálványain. És ebből nagy veszekedés lett aztán nagy nehezen kibékült Jákób és Lábán és végül is békességben búcsúztak el."

_________________
„De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek.” (Mt 6:33)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 14., péntek 10:57 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2009. jún. 13., szombat 13:49
Hozzászólások: 440
"Ráchel aki részt vett az igaz Isten imádásában is és közben rajta ül a bálványain, és a házi bálványszobrok nélkül nem mer elindulni az útra, mert sose lehet tudni. Egyre több olyan testvérrel kell beszélgetnem, akiknek az életére ez jellemző, hogy valami módon folyik benne az igaz Istentisztelete, és ott vannak a házi bálványok, és nem csak az ilyenekre gondolok, hogy bálvánnyá lehet a pénz, bálvánnyá lehet a gyerek, bálvánnyá lehet a test, a lakás, nagyon sokszor aj-jaj, vagy bármi más. Hanem ténylegesen babonás ragaszkodás démoni erőkhöz idegen istenekhez, akiket nem lehet az élő Istennel együtt imádni.

A múltkor hívta fel a figyelmemet valaki arra, hogy milyen szomorú keveredés látható falusi házak orom díszeinél a ház végén a padlás, sok helyen a régi házaknál, deszkával takarták és a deszkákba különböző mintákat faragtak, vagy véstek. Lehet látni egy kört az a nap, mellette egy hold alakot, sarlót, középen a keresztet. Ez azt jelenti, hogy az égi testek kultusza az égitestek imádatának a szimbólumai vannak ott, de ott van a Krisztus keresztje is. Vagy néha egészen világosan kirajzolódó termékenységi szimbólumok vannak ott a házorom díszek között, és ott van valahol a kereszt. Vagy a kereszt el is marad, de azért ők kereszténynek vallják magukat. De a házukat idegen istenek oltalmába ajánlották, amikor megépítették, azért vannak azok oda faragva. Lehet, hogy nem is tudnak ennek a jelentőségéről. Akkor is ott van a jelkép. Ott a bélyeg, az ördög bélyege, el van pecsételve az a ház, valami olyan hatalomnak, amit istenként tiszteltek az őseink, és tisztelnek mai is, a világon sok helyen. És ez teljesen mindegy, hogy az illető tudja vagy nem, hiszi vagy, mosolyog rajta. Ott van a jele, és ott van a kereszt is. No, ez az is, ami utálatos Isten előtt.

Az, hogy én imádkozom, de azért le is kopogom. Nem merek boldogan fölszabadultan hálát adni Istennek, vagy örülni valamiért, mert sose lehet tudni, és háromszor kopogom le, bele keverve ebbe a Szentháromságról szóló keresztény tanítást is. Ezt a legtöbben nem tudják, de gyakorolják. Ráchel a házi bálványokat. Ha mi komolyan kértük valóban azt, hogy utálhassuk bűneinket, akkor ma este utáljunk meg minden ilyen bálványimádást a mi életünkben, minden ilyen kettősséget, mert Isten nincs ott, ahol mellette istenként akar tisztelni, valamit vagy, valakit az ember. Onnan eltávozik. Nem véletlen az, hogy amikor aztán megérkeznek már haza, Jákób radikálisan kitisztítja azokat a bálványszobrocskákat. A 35. részben olvassuk, hogy összegyűjteti mindenkitől és ő maga, saját kezűleg, elássa egy fa alá, egy mély gödörbe. Jobb lett volna, ha elégeti, de elásta, ezeket nem szabad tovább használni, és még az amuletteket is összegyűjti tőlük, ilyen babonássággal összefüggő fülön függőket, nyak pereceket, díszeket, ott van a 35. részben mindent összeszed, ami idegen isten tiszteletére való."

_________________
„De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek.” (Mt 6:33)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 14., péntek 17:50 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 19:22
Hozzászólások: 4328
Túl szigorú ez az írás, merthogy nem az igazi bálványokkal foglalkozik. Szerintem farizeus módjára vádaskodik inkább a szerző. Az ember gyereke nagyon sokszor anélkül is követi a szüleinek a szokását, hogy tudná miről is szól az a szokás. Merthogy az ember alapvetően szabálykövető.

Például a feleségem amikor megvágja a kenyeret, keresztet rajzol rá. Meglepve látom, hogy az egyik lányom is követi a szokását. Anélkül, hogy ehhez bármiféle bálványt, vagy imádást kapcsolna.

Egy etológus vendégségben megkérdezte a ház asszonyát, hogy az egybesült húst miért süti úgy, hogy a végét levágva külön süti az egész hús mellett. A ház asszonyának az volt a válasza, mert az édesanyja is mindig így tett. Erre megkérdezték a háziasszony anyukáját, aki elmesélte, hogy a házasságuk elején csak egy rövid tepsire tellett, ebbe nem fért bele az egész hús, amiatt vágta le rendszeresen a hús végét és sütötte külön, amíg csak az edényt használta.

Gyakran olyan szokásokat követünk, amelyek csupán utánzásra alapulnak, de igazából ezen kívül nem irányulnak semmire sem. Kár lenne ilyeténképpen bálványimádásról, meg hasonlókról beszélni és riogatni a szerencsétlen hívőket. Főleg olyat mondani, hogy amikor az emberek valami szokást követnek, amelyet egyáltalán nem kötnek semmi transzcendenshez, főleg nem bálványimádáshoz, akkor ők most emiatt utálatosak Isten előtt. Elég arra gondolni, hogy Dávid, aki házibálványt tartott a háznál, Isten előtt egyáltalán nem volt utálatos. Pedig az a bálvány egy kicsit más volt, mint azok a faragott nap, meg hold díszítések a házon, amelyekkel a szerző találkozott, amelyekről olyan nagyon elítélően ír.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 14., péntek 18:39 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2009. jan. 10., szombat 15:04
Hozzászólások: 1823
Ez nagyon kényes téma. Az első keresztény kőtemplomok is pogány kultuszhelyekből lettek például, de a kérdés valóban az, hogy tiszteli-féli-imádja-e a pogány szimbólumokat az ember, vagy nem.
Cseri Kálmán írta:
Idézet:
Ott a bélyeg, az ördög bélyege, el van pecsételve az a ház, valami olyan hatalomnak, amit istenként tiszteltek az őseink, és tisztelnek mai is, a világon sok helyen. És ez teljesen mindegy, hogy az illető tudja vagy nem, hiszi vagy, mosolyog rajta.

Szerintem nem mindegy, hogy tudja-e vagy nem, hiszi-e vagy mosolyog rajta.
A hívő embernek talán van annyi szabadsága, hogy mosolyogjon azon, amitől a babonás retteg.
Másfelől meg...
Rosta írta:
Idézet:
Elég arra gondolni, hogy Dávid, aki házibálványt tartott a háznál, Isten előtt egyáltalán nem volt utálatos.

Naftali Kraus erről ezt mondja:
Idézet:
Michál erre betette az ágyba a teráfimot (Abarbanel szerint bőrből készült emberszobor, amit a szerető feleségek csináltattak férjük képmásával, hogy mindig előttük legyen. Michál ezt azért csináltatta, mert nagyon szerette Dávidot.) A nem zsidó fordítások házibálványról beszélnek, mások szerint egy nagyméretű falióráról van szó, ugyanis elképzelhetetlen, hogy Dávid házában házibálványok voltak

http://judaizmus.blogspot.com/2009/07/n ... an-14.html


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 14., péntek 19:47 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
Hogy kell képet berakni ide?
:) Rájöttem.

Arra vagyok kíváncsi, hogy akkor ezekhez mit szólt Cseri Kálmán.
Az egyik egy komplett bálványfej, a másikon meg a segédtornyok hordozzák a napot meg a holdat.
ex


Csatolmányok:
siofok_evangelikus_templom-8-m.jpg
siofok_evangelikus_templom-8-m.jpg [ 25.51 KiB | Megtekintve 7238 alkalommal. ]
sztlelek.jpg
sztlelek.jpg [ 30.18 KiB | Megtekintve 7238 alkalommal. ]


A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára exrefis 2011. jan. 14., péntek 19:58-kor.
Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 14., péntek 19:54 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 19:22
Hozzászólások: 4328
Igen, ezek azok amit úgy hívnak, hogy eltérő Tóra és Ószövetségi értelmezések. Már Jézus korában számos, tízes nagyságrendű Tóra értelmező közösség volt Jeruzsálemben, akik mind másként értelmezték a törvényt.

A Talmudok szerinti, mai Tóra értelmezés az farizeusi Tóra értelmezés. Mint keresztyénnek ezért ez nem Szentírás. A farizeusokkal Jézus egyáltalán nem értett egyet:

http://www.amzi.org/html/talmud1.html


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 14., péntek 19:57 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 19:22
Hozzászólások: 4328
exrefis írta:
Hogy kell képet berakni ide?
:) Rájöttem.


Ja, meg az evangélikusoknál a kakas van a tornyon, nálunk meg a csillag....

Különben jól sikerült a kép. Gratulálok!


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 14., péntek 20:00 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
rosta írta:
Különben jól sikerült a kép. Gratulálok!

Nem én csináltam, hanem barátom a Google. :)
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 14., péntek 23:29 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2009. jún. 13., szombat 13:49
Hozzászólások: 440
Idézet:
Túl szigorú ez az írás, merthogy nem az igazi bálványokkal foglalkozik. Szerintem farizeus módjára vádaskodik inkább a szerző. Az ember gyereke nagyon sokszor anélkül is követi a szüleinek a szokását, hogy tudná miről is szól az a szokás. Merthogy az ember alapvetően szabálykövető.

Például a feleségem amikor megvágja a kenyeret, keresztet rajzol rá. Meglepve látom, hogy az egyik lányom is követi a szokását. Anélkül, hogy ehhez bármiféle bálványt, vagy imádást kapcsolna.

...

Gyakran olyan szokásokat követünk, amelyek csupán utánzásra alapulnak, de igazából ezen kívül nem irányulnak semmire sem. Kár lenne ilyeténképpen bálványimádásról, meg hasonlókról beszélni és riogatni a szerencsétlen hívőket. Főleg olyat mondani, hogy amikor az emberek valami szokást követnek, amelyet egyáltalán nem kötnek semmi transzcendenshez, főleg nem bálványimádáshoz, akkor ők most emiatt utálatosak Isten előtt. Elég arra gondolni, hogy Dávid, aki házibálványt tartott a háznál, Isten előtt egyáltalán nem volt utálatos. Pedig az a bálvány egy kicsit más volt, mint azok a faragott nap, meg hold díszítések a házon, amelyekkel a szerző találkozott, amelyekről olyan nagyon elítélően ír.



Azt gondolom Cseri Kálmán példának szánta a falusi házak orom díszeit, a mondani valója nem a sorok között, hanem a sorok mögött van.

Szerintem nem szigorú, mert igen is, lehet a hívő emberek életében bálvány, egy másik ember, sok ilyen van. Nem a rossz szokásokról beszélt Cseri Kálmán, hanem arról, hogy Ráchel hogyan vált bálvánnyá Jákób életében, hogyan állt Jákób és az Úr közé. Sok dolog válhat bálvánnyá.

"Senki sem szolgálhat két úrnak, mert vagy az egyiket gyűlöli, és a másikat szereti, vagy az egyikhez ragaszkodik, és a másikat megveti: nem szolgálhattok Istennek és a mammonnak." /Mt.6.24/

Gondolat sorra, amit pedig az ismételt szokásokról írtál, amit a gyerekek is követnek (akikért felelősséggel tartozunk, és majd számot kell adni arról, hogyan neveljük, gondozzuk és vigyázzuk őket) annyit, hogy :

"Sokszor a szokások rabságában élnek emberek. Bizonyos kialakult szokások parancsolnak."Cseri Kálmán

Ne váljunk a szokások rabjaivá, és főleg ne engedjük, hogy a gyermekeink azzá váljanak!

"Ne uralkodjék tehát a bűn a ti halandó testetekben, hogy engedelmeskedjetek kívánságainak. Tagjaitokat se adjátok oda a bűn szolgálatára, hogy a gonoszság fegyvereivé legyenek. Hanem adjátok oda magatokat az Istennek, mint akik a halálból életre keltetek. Tagjaitokat is adjátok át az igazság fegyvereiként az Istennek. Hiszen a bűn nem fog uralkodni rajtatok, mert nem a törvény, hanem a kegyelem uralma alatt éltek." (Róm 6,12-14).

"Éppen ez itt a kérdés. A törvény uralma alatt élünk-e vagy a kegyelem uralma alatt? Magunk akarunk-e a magunk urai lenni, mindent elrendezni, beosztani, megvalósítani, vagy pedig leszálltunk már erről a bizonyos trónról, és átadtuk azt annak, akit a Jelenések könyve így nevez: Ő a királyok Királya és az uraknak Ura. És a tagjainkat (itt az a szó van: testrészeinket) egyenként tudatosan alárendeljük-e Jézus Krisztus uralmának? A szememet, hogy min akad meg, és mit keres a világban. A nyelvemet, hogy mit mondok, mit nem mondok. A kezemet, minden porcikánkat, tetőtől talpig gondoljuk végig magunkat. Mindent szépen, tudatosan, a benne való bizalommal odarendelni az Ő akarata alá. Legyen meg a te akaratod. Minden területen, az életem minden kérdésében. Ezt nevezik keresztyénségnek. Az ilyen ember tanítványa Jézusnak, és Ő erre hívogat bennünket.
Aki komolyan veszi az Ő királyi uralmát, annak ez nagy evangélium, mert ez az Ő védelmét is jelenti: biztonságot, békességet. Ugyanakkor komoly parancs is. Ha Őt valóban annak a királynak tekintem, akinek adatott minden hatalom mennyen és földön, akkor bízzam benne." Cseri Kálmán


_________________
„De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek.” (Mt 6:33)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 15., szombat 09:19 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 19:22
Hozzászólások: 4328
Kedves Golgotavirág, annyi bálvány van az életünkben, hogy ezt a házdíszítéses bálvány dolgot egyszerűen nem értem, hogy a különben nagyra becsült Cseri Kálmán miért hozta az asztalra. Például itt van rögtön, amit hoztál, a legkézenfekvőbb. A Mammon bálvány imádása. Erről kell igazán szólni! Na de kiprédikálni az embereket holmi díszítések miatt számomra túlzásnak tartom. Főleg, ha abban a díszített házban Isten hívő keresztyének laknak. Nem kellene a ló túlsó oldalára esni...


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 15., szombat 12:10 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
Cseri Kálmánnál ez egy arány érzék torzulás.
Ki is fejtem.
A parasztházak padlásvég lezáró deszka oromzatára faragott nap és hold díszítésben semmi szellemi tudatos gondolat nincs.
Ha már bálvány veszéllyel, pogány beszűrődésekkel akart példálózni, akkor sokkal jobb példa lett volna a mai napig vidéken gyakran látható a házak falában kialakított kis "bálványfészekben" álldogáló máriaszor kisjézussal. Igaz, hogy ennek a kiprédikálása kockázatosabb lett volna a mai "politikai korrekt" világban mint a kutyát sem érdeklő nap/hold díszeket.
Még kínosabb lett volna ha az általam berakott templomformák ellen szólal fel, mert akkor a politikai szövetséges és nagytekintélyű Makovecz Imre munkáját kellett volna megkérdőjelezni. Pedig az ő esetében tudatosan lettek behozva a pogány elemek.
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 16., vasárnap 06:44 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2009. jan. 10., szombat 15:04
Hozzászólások: 1823
Ha jól értem, itt egyszerre vádolod politikai és vallási opportunizmussal Cseri Kálmánt...


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 230 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség