szrobcsek írta:
Lucius írta:
szrobcsek írta:
Én nem veled beszélgetek, hanem fórumozok, és a fórum témájához kapcsolódóan idézek iratokból. Nem neked, hanem mindenkinek, aki elolvassa.
Elnézésed kérem! Valamit nagyon félre értettem.
Köszönöm.
Én köszönöm, hogy sem meg nem sértődsz, sem nem robbansz fel mint egyesek.
Ha idézek valahonnan, igyekszem olyant, ami nem személyek szíve fölött kardoskodik, hisz egyedül az Úr az, aki szívek vizsgálója, s aki a szándékot helyesen látja.
De Igei felhatalmazásunk van a tanokat megítélni, s esetleg rávilágítani az olyan dolgokra, melyek nem a világosság oldaláról valók, így sem békességet, sem nyugalmat nem árasztanak.
Szeretettel, egy testvér az Úrban.
Tartok attól, hogy ezt sem nekem mondod; hanem a fórumnak
Vagyis elnézésed kérem, ha ismét megszólítva érzem magam.
Sértődésre valóban nincs okom.
Az én szótáramban a sért(és)ődés, az egyén és személységének megbántása, vagy a személy úgy érzi, hogy őt személyesen bántották meg. Ekkor megsértődik.
Ahogy mondtam is, a hit és érzelem szorosan együtt jár. Ha hitében bántunk meg valakit, akkor személyisége (amit nagyrészt a hitére épít {tudatos újra építés 1Pét 5:5}) is sérül.
1Pét 5:5 viszont beszél az alázatról.
Nem titkolom el, hogy habár beszélgetéseknek szánom, vélem ezen fórumot. (Sok kellemes időt eltöltve olvasgatásokkal, és gondolkozással.) Mégis sok esetben akár földhöz is csapkodnám ezt a masinát. Mert nem tudok elszakadni (számotokra vélt) igazságomtól. De, pont az Isten iránti hűség, Jézus által mutatott szeretet, és Általa hagyott utasítás miatt kényszerítek magamra alázatot. Továbbá tudom, vendég vagyok.
Mert átgondolom, hogy Te, és a Másik ember is épp annyira meggyőződve a maga hitéről, mint én. És nincs jogunk ahhoz, hogy egymást ítélgessünk
Ahogy mondod is Péld. 21:2 Az embernek minden úta igaz a maga szemei elõtt; de a szívek vizsgálója az Úr..
Ezzel egyetértve, igyekszem magam tartani ahhoz.
Igen, van jogunk, azaz felhatalmazásunk arra, hogy téves dolgokat megítéljünk. Nem egyénenként, hanem csoportra, vagy akár gyülekezetre vonatkozóan.
Mat 23:15, 23,24; 15:4-9
De, a magam részéről pusztán a felhatalmazás nem jelenti azt, hogy azt ki is kell aknázni.
Mikor érdemes elővenni az előbbi részeket? Mat15:14
Hogy Ján 8:31,32 elnyerje értelmét.
Sok személyeskedő megjegyzést láttam már itt (fórum). Amik főleg abból adódnak(tak) hogy egyén meggyőződve saját hitéről, a másik hitet azonnal földbe tiporja És gondolok itt akár gyülekezeten belül lévő feszültségekre. Pusztán mert mindenki egyenként hitétől túlfűtve, amit megértek. Időnként elcsúszik egy-egy dolgon. A másik pedig sértve, érezvén magát, ezt szóba hozva eléri, hogy akár ki is tiltsák ’testvérét’ (Megjegyzem: a Kitiltásokat is időnként felül kéne bírálni. Nem azt mondom, hogy jogtalan, hanem azt, hogy a megtörtént dolog után a vétséggel összhangban meghozni a kitiltás mértékét. De, ez nem az én dolgom. És most nem a nagyon szélsőséges esetekről beszélek. Ill. gondolok.)
Megfosztva Istent, a végrehajtástól. Mert kinek van joga végrehajtani?
Ezért aztán miért is hoznék én képeket, vagy iratokat, vagy más dolgokat akár a II. világháború és egyházak kapcsolatairól? Én a magam részéről sárdobálásnak tartom.
Az viszont tudomásul veszem, hogy egy református portál nem hivatott más hitek, vallások reklámozására.
Egyértelmű tehát, ha pont itt, kerülnek elő azon tételek, amiket hibásnak tartanak.
Vagyis ahogy mondtam is; hozol egy gondolatot (fórum fogalmi keretén belül, kitérek, mire gondolok) az én meglátásomból elég, ha hozod a hivatkozást, pl.
http://www.exjt.hu/mindex.html
Azon belül pedig
http://www.exjt.hu/m6.html És kifejted, hogy ezen írások alapján Te egyetértesz azokkal (látsz benne rációt). És itt jön a Te személyes meggyőződésed. Mert a szövegben felmerülő gondolatokhoz hozod a hited, vallásod tanításait, úgy, hogy meg is támogatod a Bibliából (Könyv, Fejezet, vers) az én meglátásomból, ekkor vagy hiteles. Mert azt látom; Íme, egy ember, aki kifejti, elmondja, hogy mire alapul a hite, és mit tart helyesnek, ill. helytelennek. Mert akit érdekel, az amúgy felkeresi a linkelt oldalt….
Ha pedig nem érdekelt, akkor felesleges oldalakon át behozni olyan részeket, aminek nincs értelme. Hogyan jutott ahhoz a könyvhöz, kiment a piacra, sütött a nap, madarak repkedtek… 24 gallon üzemanyagot eszik autója, vagy épp mit sütött a felesége stb. csupa értéktelen infók.
Ahelyett, hogy a lényegre összpontosítanánk…
Tudom, nekem meg szómenésem van.
Képtelen vagyok röviden fogalmazni. De, ezt ne rójátok fel hibának!
Röviden; Hozd a linket, esetleg kontextusban a szöveg lényegét copy. Fűzd hozzá személyes meglátásod! Nah, ezt érdemes bő lére ereszteni, mármint saját meglátásod, hogy biztos megértsem(sük) Magam részéről pont erre vagyok kíváncsi. Hogyan hiszi, érti, vallja egy embertársam.
A fórumról;
Átvitt értelemben: a közélet, a nagy nyilvánosság, a közvélemény. Ezennel a nyilvánosság fóruma elé bocsátom javaslataimat. Az ókori Rómában és a birodalom nagyobb városaiban a fórum ('nyílt tér'), a piactér volt a közélet, a politikai élet színtere.
Már akkor is, amikor ezt definiálták az volt a szokásos, hogy ezen a nyílt téren Egyik ember beszélt a másikkal, mindezt úgy, hogy a nagyérdemű hallhatta, majd akár a harmadik, negyedik stb… ember, a hozzászólás szabályai szerint elmondta, hogy ő maga hogyan gondolja, és így gördült a forum működése.
Mert ’Actor sequitur forum rei’ nem hiszem, hogy pont ide illenék, mint ahogy F. piscatorium sem állja meg helyét. Vagyis nem a vádbeszédek helyének vélem, tartom. Sem pedig a halpiacokra jellemző (kufárok) ordibálása bűzös halak felett. Hanem a szó mai, kulturált értelmében Candidus in simlicis mitis in colloquium. Becsületes, egyszerű nyílt, békés megbeszélés.
Én ezt tartom a fórum jelenlegi értelmezésének, adaptálva a vallási témákra.
Továbbá ezen virtuális ajtón már amúgy is ott a tábla..
Én már annak is örülök, ha nem óhajtod kirúgni alólam a sámlit.