semibrevis írta:
Kérdés: szabad-e másban HINNI, mint Istenben?
....
Kérdés: szabad-e másban HINNI, mint Istenben?
Válasz: nem, mert az a Törvények (vagyis Isten szava) szerint bálványimádat.
Isten által ajánlott, hogy ne tegyük.
Azért nem hiszek hamis isteneknek, mert Látom Isten igazságát, és az írásokból feltárt jogosságát, szeretetét, és legfőképp szuverenitását.
eddig OK?
Iigen, eddig ok.
Kérdés: ismerte-e az ÚR Jézus a Törvényeket?
Válasz: igen.
Ez is világos.
Ez is világos
Kérdés: azért jött-e az ÚR Jézus, hogy eltörölje a Törvényeket?
Válasz: nem, hanem, hogy betöltse azokat.
Ez tiszta sor.
Igen ez is tiszta sor.
Be is töltötte, és az egész törvényt a ’szívbe’ elménkbe helyezte át, ebben van a hit. Az összes törvényt két parancsolatban foglalta össze.
Kérdés: Hogyan mondhatta tehát az ÚR Jézus azt, hogy: Jn 16,9 A bűn az, hogy nem hisznek énbennem; ?
Válasz: azért, mert Jézus Istennel egylényegű, Jézus Isten.
És itt eltérnek nézeteink, vagyis hitünk.
(a rövid válaszom az lenne, igen egy lényegű, de nem egyenlő. Ergo nem Isten.)
A gondolat sor, ahogy annak értelme van.
16:4 „… először azonban nem mondtam el nektek ezeket, mert veletek voltam. Most viszont elmegyek ahhoz, aki küldött engem, és mégsem kérdezi meg tőlem egyikőtök sem: >Hová mész?< hanem mivel ezekről beszéltem nektek, bánat töltötte el szíveteket. De az igazságot mondom nektek: hasznotokra van, hogy elmegyek. Mert ha nem megyek el, semmiképpen nem jön el hozzátok a segítő; ám ha elmegyek, és elküldöm őt hozzátok. És ez, amikor megérkezik, meggyőző tanúbizonysággal szolgál majd a világnak a bűn, az igazságosság és az ítélet felől:
először is a bűn felől, mert nem gyakorolnak hitet bennem; azután az igazságosság felől, mert az Atyához megyek, és nem láttok többé engem; azután az ítélet felől, mert e világ uralkodója megítéltetett.
12-ben új gondolatot kezd
16:5-Most viszont elmegyek ahhoz, aki küldött engem, ..
Ján 17:3 Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és a kit elküldtél, a Jézus Krisztust.
Nem én találom ki, hanem a Biblia szavai.
Külön említi az Igaz istent, és ismét alárendeltségi kijelentésben mondja; és akit elküldtél a Jézus krisztust.
Ján 20:17 Monda néki Jézus: Ne illess engem; mert nem mentem még fel az én Atyámhoz; hanem menj az én atyámfiaihoz és mondd nékik: Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, és az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez.
Ismét olyan kijelentést tesz, ami alárendeltségre utal. Nem mentem fel az én Atyámhoz;… Felmegyek az én Atyámhoz … Istenemhez, és a ti Istenetekhez.
Többszörösen megerősítő kijelentő forma, 1 Atyám, Atyátok, 2 Istenem, 3. Istenetek. Háromszor is kijelenti ezen versben.
1:1, Ö.f.: „Kezdetben volt az Ige, és az Ige az,Istennél volt, és Isten volt az Ige
A Káldi lábjegyzete szerint, „Az Ige jelenti Krisztust isteni természete szerint."
Mit látnak a fordítók a görög szövegben, amiért ezt a részt így fordítják le: „Isten volt az Ige" ? Az első the•os' (Isten) előtt határozott névelő áll, a második előtt viszont nem. A névelő, ha kiteszik, személyazonosságra vagy személyiségre utal, ezzel szemben a névelő nélküli egyes számú főnév, amelyet ige követ (a görög mondatszerkesztés szabálya szerint), az illető tulajdonságára, minőségére utal. A szövegnek tehát nem az az értelme,
hogy az Ige (Jézus) azonos lenne Istennel, akinél volt, ellenkezőleg, azt fejezi ki, hogy az Ige istenformájú, isteni, vagyis egy isten.
Ugyanezen fejezet ján 1:18. versében János azt írta: „Az Istent soha senki [„senki", Békés—Dalos, Csia, Káldi, Ö.f., ÚSz. Károli] nem látta; az egyszülött Fiú „az egyetlen-nemzett isten",
(rögtön 6 féle fordítás magyarból amik megegyező értelmezéssel adják vissza.)
Mat 1:23 Ímé a szûz fogan méhében és szûl fiat, és annak nevét Immanuelnek nevezik, a mi azt jelenti: Velünk az Isten.
Itt nem azt mondja, hogy Isten fog megszületni, hanem a jelentésére utal.
Luk 1:31 És ímé fogansz a te méhedben, és szülsz fiat, és nevezed az õ nevét JÉZUSNAK.
Luk 1:32 Ez nagy lészen, és a Magasságos Fiának hivattatik; és néki adja az Úr Isten a Dávidnak, az õ atyjának, királyi székét;
Ismét világos kijelentés, hogy a magasságos Fia, (Jézus nevének héber alakja azt jelenti: „Jehova a megmen¬tés" )
Aztán ismét egy Teokratikus elrendezés. Isten neki adja a királyi széket. (ha jézus Isten, és Isten neki adja a trónt, akkor kinek adta? Magának?)
1Ján 5:7,8 versekben kijelentve, hogy Ők hárman Egy.
Viszont ÚSz. Kiadásában maguk a kiadók teszik hozzá:
. „A 7. és 8. versek közt vannak beszúrva a Szentháromságra vonatkozó szavak a latin fordí¬tásban ... Ez egyetlenegy görög szövegben sincs meg, sőt még szent Jeromos-féle fordítás régebbi példányaiból is hiányzik, s nincs meg a többi régi fordításban sem.”
Hogy honnan való a szentháromság tétel (Amiben benne foglaltatik Jézus = Isten) meg sem említem.
Aztán sorolhatnám… De, nem célom mások bosszantása. Mint inkább a beszélgetés és nézetek kicserélése.
Így talán már világosabb ez az Ige is:
Fil 2,6 mert ő Isten formájában lévén nem tekintette zsákmánynak, hogy egyenlő Istennel,
A fenti versek alapján, és más Bibliai részek alapján. Számomra nem elfogadható. Mert ahogy említettem, és hoztam az idézet. Maga a biblia mondja ki, hogy Ki az aki zsákmánynak tekinti Isten trónját. Ezért is hozza szóba itt, hogy Jézus szemben a Sátánnal nem tekinti annak. (Habár nem mondja ki, mert nem célja a párhuzam állítása, hiszen semmi közösségük nincs.)
Semmi nincs ami arra utalna, hogy itt egyenlőség lenne.
‘αρπαγμος (hárpágmosz) v. har•pag•on'
fosztogatás (a szó szoros értelmében konkrét):--rablás.
De, maga a vers is visszás lenne, ha Jézus Isten, akkor hogyan tekinthetne zsákmányként arra ami az övé?
Számomra a Biblia, és ezáltal maga Isten jelenti ki, hogy van a Mindenható, Teremtő Isten, (Akit én ugyancsak a Biblia szavai alapján Jehova néven imádok.) És van a Fiú mindennek kezdete, Isten teremtette, tehát teremtmény. Ami nem azt jelenti, hogy ezzel lefokoznám az Igét, Jézust, és Most, mint főangyal, első számú mennyei és földi vezető, Isten akaratából uralkodó. (Ha pedig az igének volt kezdete, akkor nem Isten, mert Istennek nincs kezdete. Öröktől fog van, és lesz. De, ez meghaladja emberi értelmünket. Már Jézus létezése, is túl van azon ami emberi mértékkel megérthető, De Isten szelleme által ez sem lehetetlen annak, aki benne hisz.)
Én így értettem meg. És ahogy mondtam is, boldogan beszélnék arról, hogy Jézus = Isten, ha a Biblia ezt mondaná. Mert ami számomra fontos, hogy Isten-t soha többé ne vonja kétségbe senki, se szellemi teremtmény, se földi. Isten azon terve, hogy békesség, egység legyen úgy a mennyekben, mint a földön. És terveinek megfelelően mi emberek örökéletűek legyünk, hogy betegségek nélkül élvezhessük az életet, azon áldással, amit maga Isten ad az embernek.
Ezért is forgatom az írásokat, mert abban az ő útmutatásai vannak, arra nézve, hogy én mit tehetek, és kell tennem (önként felvállalt kell, kötelezőség), hogy az ígéreteinek részese lehessek.
De, ha valaki rámutat az írásokból, és megmagyarázza úgy, hogy azok ne ütközzenek más kijelentésekkel. Isten iránti lojalitásom alapján készséggel módosítanék hitnézetemen, mert azt el is várná tőlem. De, ez idáig nem találtam…