kavics írta:
Kedves MM!
Engedj meg egy egyszerű hasonlatot!
Ha utálsz egy ételt, akkor attól tartozkodsz és folyamatosan távolodsz.
Ha szeretsz egy ételt, akkor ezt keresed és minnél többet szeretnél belőle enni.
A bűn nem más, mint egy bűzös váladék egy ételen.
Az ember amikor bűnbe esett, akkor a Szent Isten számára halottá, utálatossá, eltaszítottá vált. Bevonta ez a bűzös váladék.
A bűn (nem csak az eredendő, hanem az abból fakadó személyes) ott áll mint fal az Isten és az ember között.
Az Isten gyűlöli a bűnt, mert Szent és az ember ezt a bűnt hordozza!
Isten sok mindennel próbálkozott, hogy az embert megtisztítsa ettől a fertőzéstől, de egy próféta se volt képes ezt elvégezni.
Az áldozati rendek, a vallásos cselekedetek, a próféták tanításai, semmi sem volt tökéletes arra nézve, hogy az embert elválassza a bűntől.
Ezért Isten nem tehet és tehetett mást, mint hogy a bűn miatt végleg megromlott embert újonnan szüli, újjá teremti.
Ezért küldte el Jézus Krisztust! Hogy elhozza Isten Országát és ebbe beleszüljön embereket Igéje és Lelke által!
Ott a kereszten felragyog Isten Szentsége és szeretete egyszerre!
Hogy Isten mennyire gyűlöli a bűnt a Szentsége miatt, azt láthatjuk Fia halálában.
Máté 27.
45. Hat órától kezdve pedig sötétség lőn mind az egész földön, kilencz óráig.
46. Kilencz óra körül pedig nagy fenszóval kiálta Jézus, mondván: ELI, ELI! LAMA SABAKTÁNI? azaz: Én Istenem, én Istenem! miért hagyál el engemet?
Hogy Isten mennyire szereti az embert, azt abban láthatjuk, hogy Krisztus nem a saját bűnei miatt halt ott meg, hanem önként kiitta a világ bűnét tartalmazó poharat, hogy az embernek ne kelljen bűnei miatt örökké Isten nélkül maradnia.
A megváltás miatt az ember megtérhet, amíg ennek az ideje van.
A Krisztusba vetett hit által.
Azt gondolom,a tartózkodás (távolmaradás) és az utálat szavak nagyon eltérnek egymástól,és ez az eltérés lényeges az Istenhez és a bűnhöz való viszonyunk szempontjából.
A példádból látható,hogy az utálatból következik a tartózkodás,azonban a tartózkodásból pl. nem követekzik az utálat.
Az,hogy én pl. böjtölök,vagy aszkézist folytatok és távoltartom magam a hústól,húsevéstől,vagy akár a szexualitástól,az nem jelenti azt,hogy én utálom ezeket,csupán azt jelenti,hogy nem azonosulok velük,nem merülök bele az élvezetükbe.Míg az utálat negatív érzelmi töltést hordoz,addig a távolmaradáshoz elég a puszta közöny,a semleges érzelmi állapot,az ítélkezés mindennemű hiánya.