Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 810 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54  Következő
 

Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2009. ápr. 18., szombat 09:31 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Az akarat két okból nem lehet szabad:
1. Ha valaki uralja és korlátozza, mit akarhat. Ez a bűnös ember állapota.
2. Ha ugyan szabad, de amit így akar, azt önerőből nem tudja elérni, hogy véghez is menjen. Ez a megtért, de még testben levő ember állapota, ahogy ezt Pál Rm7-ben világosan leírja. Akarom a jót, de a véghezvitelt nem találom.

Persze akikkek vitázni se érdemes, Rm7-et a hitetlenekre értelmezik, az se zavarja őket, hogy hívő írta hívőknek...


Loisz írta:
Miskolczy József írta:
Nos, kedves Pauler - pont ezt akartam hallani! :wink: :) :D :*:



--A nagyon "kerülgetett" SZABADAKARAT kérdése -az isteni üdvterv
jó átgondolása alapján- egészen egyértelmű is lehet.-

-Teremtéskor: - Kapott az ember szabad akaratot ! (Fel is használta -rosz-
szul- és hátat fordított Istennek)

-Bűnesettel: - Megszünt a szabadakarata,- a Gonosz akarata alá került.

-Űjjászületéskor: - Visszakapja szabad akaratát és már TUD Isten sze-
rinti különbséget tenni a jó és rossz között, TUD dönteni és a jót csele-
kedni,- de az esetleges elbukásoktól sem mentes.


L.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2009. ápr. 18., szombat 10:12 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
rosta írta:
Kedves Tulip, azért szögezzük le, hogy az eleve elrendelés más felekezetek számára egy botrány.


Pontosítsunk: nem az ee a botrány számukra, hanem az amit annak hisznek. S a fő baj éppen ott van, hogy a moderációnak legalább terelnie kellene a helyes értelmezés felé, de neki se a sajátja, így képtelen rá, így viszont a megbotránkozottak csak hozzászólás szinten kapnak válaszokat, ami azért nem ugyanaz, mintha felelőség hordozoktól kapnák, nagyobb tekintéllyel. Persze aki érti miről van szó egy-egy hozzászólás mögött is megtalálja a felsőbb tekintélyt, Istenét...

rosta írta:
Emlékszem a katolikus munkatársamra, aki önmagát nagyon nyitott szemléletű embernek tartotta, de amikor az eleve elrendelés szóba került, akkor haragra ráncolódott a homloka, és elkezdte gyorsan kifejteni, hogy az egyik legkárosabb nézet lenne ez a tan. Még szerencse, hogy jött a főnökasszony és be kellett fejezzük a diskurzust.


Nem kell ilyen messzire menni. Nekem közeli rokonom is tűzet fujtatott - szintén megtért református -, s csak mivel részletezhettem a kérdést csillapodott egy kicsit, mert talán rájött lehet benne valami, hogy ő érti félre. Isten az egyedül aki elfogadásig el tud valakit juttatni. S ehhez nem árt, ha a felelőséget hordozóktól hallja. Mert míg egymás közt hangzik el sokan egyik kutya másik eb szindrómát észlelnek.

rosta írta:
Az eleve elrendelés amúgy nem a kálvinizmus központi tanítása. Kálvin nem az első helyen foglalkozik vele, nem is a második helyen. Ez a tan Kálvin teológiájának egy fogaskereke, amely fontos fogaskerék, de nem a leglényegesebb elem. Mindemellett nagyon könnyű ellene érvelni, és a szabad akarat mellett populista módon vitatkozni. Magyarul iszonyatos energia kell hozzá, hogy a szabad akarat mellett kiállókat valamennyire is megismertessük álláspontunkkal.


Ahogy ez igaz a többi fogaskerékre nézve is a hitetlenek felé. Általában nem egy két óra, míg valaki annyira átformálódik, hogy maga is észreveszi, hogy a gondolkodása átfordult.

rosta írta:
Ha például a felnőttkeresztség témát nézed, láthatod, hogy minden erőfeszítésünk meddő volt ebben a jóval egyszerűbben támogatható kérdésben, pedig ott tényleg odafigyeltünk a vitára. Miből gondolod, hogy ebben a sokkal nehezebb kérdésben lenne egy csöppnyi esélyünk is a szabad akaratosak megrögzöttségének fellazítására?


A megrögzötteknél nem látok esélyt. Esély azoknál van, akik ugyan ee ellenesen növekedtek, de hallottak róla valamit, ami megfogta őket, s addig nem hagyta őket nyugodni, míg utána nem járnak, s a vége az nem lesz, hogy elfogadják. Ezt csak a Szentlélek végezheti el. Amiről itt szó lehet, hogy ehhez mennyire adunk hátteret. S amint írtam ez itt jelenleg vagy a teljesen ellenséges, vagy a veszekedős háttér. Egyik se ideális. (Ne vedd magadra, ez a hozzászólásod teljesen korrekt.)

rosta írta:
Nekem személy szerint is nehéz ez a téma. Ismerem Kálvin a kérdéssel kapcsolatban kifejtett véleményét, de megmondom őszintén nem vagyok biztos benne, hogy jól tudnék érvelni az eleve elrendelés teológiai kérdésében. Főleg azután, hogy nem tartom elsődlegesen fontos kérdésnek. Meg vagyok az elv kimondása nélkül úgy, hogy csak a használom azt. Amint te is tetted a mostani hozzászólásodban. Más szóhasználattal is lehet érvelni a kérdésben anélkül, hogy az eleve elrendelés kifejezést említené az ember.


Én is említettem. hogy Kálvinnál Krisztus az első. S meg se kísérlem megkeresni, hogy Isten szuverenitáa hanyadik a sorban. Amíg valaki nem fogadta el Jézust személyes megváltójának, megtérvén bűneiből, elveszett ember. Gondolhat az ee-ről bármit. Arról viszont már volt szó, hogy a megtért ember e kérdésben való véleménye nagyban befolyásolja hitéletét, hitvédelmét, misszióját. Érdekes amúgy, hogy ahogy nem mi megyünk a baptista lelkűekhez, úgy nem mi megyünk a szabad akarat pártiakhoz se, hogy indulatokat szítsunk. Régi szomorú hagyomány, hogy a református egyház vadászterület.

rosta írta:
Szóval megértem az indulatodat, mert hát tudom, hogy bár az életben a legbékésebb ember vagy, de írásban maga vagy az oroszlán. Innen kezdve, ha ennyire szíveden viseled az eleve elrendelés kérdését, örömmel vennénk, ha továbbra is felkarolnád ennek a topicnak a szakszerű, de békés támogatását. Ehhez minden adottságod megvan, mindnyájan csak nyernénk ezzel.

Üdv! :)


Nem ígérek semmit.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2009. ápr. 18., szombat 11:01 
Offline

Csatlakozott: 2009. márc. 07., szombat 23:14
Hozzászólások: 222
Tartózkodási hely: Tiszakeszi
tulip írta:
Az akarat két okból nem lehet szabad:
1. Ha valaki uralja és korlátozza, mit akarhat. Ez a bűnös ember állapota.
2. Ha ugyan szabad, de amit így akar, azt önerőből nem tudja elérni, hogy véghez is menjen. Ez a megtért, de még testben levő ember állapota, ahogy ezt Pál Rm7-ben világosan leírja. Akarom a jót, de a véghezvitelt nem találom.

Persze akikkek vitázni se érdemes, Rm7-et a hitetlenekre értelmezik, az se zavarja őket, hogy hívő írta hívőknek...

- Most én sem vitázni akarok veled, Dear Tulip!
- csak kérdeznék: s bevezetőül a Rm. 7-ből egy hosszabb idézet:
14 Tudjuk ugyanis, hogy a törvény lelki, én pedig testi vagyok: ki vagyok szolgáltatva a bűnnek.
15 Hiszen amit teszek, azt nem is értem, mert nem azt cselekszem, amit akarok, hanem azt teszem, amit gyűlölök.
16 Ha pedig azt cselekszem, amit nem akarok, akkor elismerem a törvényről, hogy jó.
17 Akkor pedig már nem is én teszem azt, hanem a bennem lakó bűn.
18 Mert tudom, hogy énbennem, vagyis a testemben nem lakik jó, minthogy arra, hogy akarjam a jót, van lehetőségem, de arra, hogy megtegyem, nincs.
19 Hiszen nem azt teszem, amit akarok: a jót, hanem azt cselekszem, amit nem akarok: a rosszat.
20 Ha pedig azt teszem, amit nem akarok, akkor már nem én teszem, hanem a bennem lakó bűn.
21 Azt a törvényt találom tehát magamban, hogy - miközben a jót akarom tenni - csak a rosszat tudom cselekedni.
22 Mert gyönyörködöm az Isten törvényében a belső ember szerint,
23 de tagjaimban egy másik törvényt látok, amely harcol az értelmem törvénye ellen, és foglyul ejt a bűn tagjaimban lévő törvényével.
24 Én nyomorult ember! Ki szabadít meg ebből a halálra ítélt testből?
25 Hála az Istennek, a mi Urunk Jézus Krisztus! Én magam tehát értelmemmel az Isten törvényének szolgálok ugyan, testemmel azonban a bűn törvényének.

Érdekelne, Te hogyan látod Pál apostolnak ezeket a sorait - annak a fényében, hogy az itt leírtakkal - a Te felfogásod szerint "ellentétben" :wink: Pál mégiscsak képes volt olyanokat is cselekedni, hogy Krisztus evangéliumát hirdette, emberek megtérésében vált Krisztus munkatársává, hitben állt meg nehéz helyzetekben is... stb.
(Nem akarom tovább magyarázni a kérdésemet, nehogy azzal befolyásoljam a válaszod...)

_________________
Salom aléhem - mijjószéf :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2009. ápr. 18., szombat 13:08 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2007. okt. 25., csütörtök 20:49
Hozzászólások: 1814
tulip írta:
Az akarat két okból nem lehet szabad:
1. Ha valaki uralja és korlátozza, mit akarhat. Ez a bűnös ember állapota.
2. Ha ugyan szabad, de amit így akar, azt önerőből nem tudja elérni, hogy véghez is menjen. Ez a megtért, de még testben levő ember állapota, ahogy ezt Pál Rm7-ben világosan leírja. Akarom a jót, de a véghezvitelt nem találom.

Persze akikkek vitázni se érdemes, Rm7-et a hitetlenekre értelmezik, az se zavarja őket, hogy hívő írta hívőknek...




----2. Rm 7,14-24. "A belső ember harca a benne lakó bűnnel."

24.v. "Én nyomorult ember ! Kicsoda SZABADÍT meg ebből a halálra ítélt
testből ? Hála az Istennek, a mi Urunk Jézus Krisztus."

Rm 8,1 "Nincs tehát mostmár semmiféle kárhoztató ítélet azok ellen, akik
a Krisztus Jézusban vannak, mivel az élet Lelkének törvénye megszabadi-
tott téged Krisztus Jézusban a bűn és a halál törvényétől."

-"Ha tehát a Fiú megszabadít titeket, VALÓBAN SZABADOK lesztek."
Ján 8,36


--Konklúzió: Az újjászületett belső ember már akarja és az élet Lelkének
erejével képes is Isten akaratát cselekedni.

-A saját természeti embere azonban harcol ez ellen. Makacsul ragasz-
kodik az ÉN-akarathoz - tehát a kettő szembenáll egymással. - Amikor
kellőképen közösségben van Isten Lelkével, annak irányitása és segítsé-
gével a lelki ember már KÉPES cselekedni, ami Isten előtt kedves.-

-Vannak azonban olyan helyzetek, amelyek váratlanul állítják döntés
elé, és ha éppen akkor nincs a "Krisztusban",- beleeshet a természeti
ember csapdájába és az ÉN-akarata szerint cselekszik.- Később észre-
veszi, mint bűnt, megvallja és a bűnbocsánat kegyelméből megkapja az
ujrakezdés lehetőségét.--- De alapjában már szabad és TUDJA is csele-
kedni Isten akaratát.-

-A megszentelődés folyamatában éppen ez a csodálatos,- ha egyre több-
ször tudom cselekedni az Ő akaratát, mert egyre szorosabb KÖZÖSSÉGBE
KERÜLÖK VELE !


L.

_________________
"A teljes Irás Istentől ihletett."
2.Tim.3,16


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2009. ápr. 18., szombat 13:20 
Offline

Csatlakozott: 2009. márc. 07., szombat 23:14
Hozzászólások: 222
Tartózkodási hely: Tiszakeszi
Kedves Loisz! - Köszönöm gyors válaszod, ami - érzésem szerint - helyénvaló is :D - bár, ha nem haragszol, kiíváncsi lennék azért Tulip személyes állásfoglalására is.
Ha sikerül a nyulat kiugrasztani a bokorból... :wink: ... akkor talán nem hiábavaló, ha pár mondatban felvázolom, hogy mit-miért kérdeztem:
Ha - a Rm. 7-et "abszolutizálva" azt tételeznénk fel - hogy bármennyire akarHATOM ugyan én a jót - akaratom mégsem s z a b a d - mert amit akarNÉK, azt VALÓJÁBAN mégsem vagyok képes végbevinni
... talán itt már felsejlik, hogy mit-miért kérdezek...
- akkor hogyan lett volna képes Tarzusi Saul Paulussá lenni, Krisztust hirdetni, mellette kiállni, Érette szenvedést is hordozni - és mindennek örülni?
- Úgy gondolom, ez az, amit csak Loisz módján lehet megválaszolni: NEM magától(!) - hanem "a Fiú által megszabadítva"!!
--
Tehát valójában valami olyasmire szeretnék/próbálok rákérdezni, hogy Tulip az általa hivatkozott Rm 7-et mennyire abszolutizálja / mennyire hajlandó "kontextuálisan" ( a többi bibliai ige közé behelyezve, azokkal összevetve) szemlélni...

_________________
Salom aléhem - mijjószéf :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2009. ápr. 18., szombat 13:31 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2007. okt. 25., csütörtök 20:49
Hozzászólások: 1814
Miskolczy József írta:
Kedves Loisz! - Köszönöm gyors válaszod, ami - érzésem szerint - helyénvaló is :D - bár, ha nem haragszol, kiíváncsi lennék azért Tulip személyes állásfoglalására is.
Ha sikerül a nyulat kiugrasztani a bokorból... :wink: ... akkor talán nem hiábavaló, ha pár mondatban felvázolom, hogy mit-miért kérdeztem:
Ha - a Rm. 7-et "abszolutizálva" azt tételeznénk fel - hogy bármennyire akarHATOM ugyan én a jót - akaratom mégsem s z a b a d - mert amit akarNÉK, azt VALÓJÁBAN mégsem vagyok képes végbevinni
... talán itt már felsejlik, hogy mit-miért kérdezek...
- akkor hogyan lett volna képes Tarzusi Saul Paulussá lenni, Krisztust hirdetni, mellette kiállni, Érette szenvedést is hordozni - és mindennek örülni?
- Úgy gondolom, ez az, amit csak Loisz módján lehet megválaszolni: NEM magától(!) - hanem "a Fiú által megszabadítva"!!
--
Tehát valójában valami olyasmire szeretnék/próbálok rákérdezni, hogy Tulip az általa hivatkozott Rm 7-et mennyire abszolutizálja / mennyire hajlandó "kontextuálisan" ( a többi bibliai ige közé behelyezve, azokkal összevetve) szemlélni...



---Kedves Joszef !

-Hát persze ! - Én nem helyetted írtam, se a Te hsz-ra,... én Tulipnak
az általam idézett pár sorára írtam.- Külön,---mielőtt a Te soraidat elolvas-
tam volna.- Hogy vannak összecsengések,- az csak a "VÉLETLEN"
műve lehetne, ha volna véletlen! :)



L.

_________________
"A teljes Irás Istentől ihletett."
2.Tim.3,16


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2009. ápr. 25., szombat 17:42 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Miskolczy József írta:
tulip írta:
Az akarat két okból nem lehet szabad:
1. Ha valaki uralja és korlátozza, mit akarhat. Ez a bűnös ember állapota.
2. Ha ugyan szabad, de amit így akar, azt önerőből nem tudja elérni, hogy véghez is menjen. Ez a megtért, de még testben levő ember állapota, ahogy ezt Pál Rm7-ben világosan leírja. Akarom a jót, de a véghezvitelt nem találom.

Persze akikkek vitázni se érdemes, Rm7-et a hitetlenekre értelmezik, az se zavarja őket, hogy hívő írta hívőknek...

- Most én sem vitázni akarok veled, Dear Tulip!
- csak kérdeznék: s bevezetőül a Rm. 7-ből egy hosszabb idézet:
14 Tudjuk ugyanis, hogy a törvény lelki, én pedig testi vagyok: ki vagyok szolgáltatva a bűnnek.
15 Hiszen amit teszek, azt nem is értem, mert nem azt cselekszem, amit akarok, hanem azt teszem, amit gyűlölök.
16 Ha pedig azt cselekszem, amit nem akarok, akkor elismerem a törvényről, hogy jó.
17 Akkor pedig már nem is én teszem azt, hanem a bennem lakó bűn.
18 Mert tudom, hogy énbennem, vagyis a testemben nem lakik jó, minthogy arra, hogy akarjam a jót, van lehetőségem, de arra, hogy megtegyem, nincs.
19 Hiszen nem azt teszem, amit akarok: a jót, hanem azt cselekszem, amit nem akarok: a rosszat.
20 Ha pedig azt teszem, amit nem akarok, akkor már nem én teszem, hanem a bennem lakó bűn.
21 Azt a törvényt találom tehát magamban, hogy - miközben a jót akarom tenni - csak a rosszat tudom cselekedni.
22 Mert gyönyörködöm az Isten törvényében a belső ember szerint,
23 de tagjaimban egy másik törvényt látok, amely harcol az értelmem törvénye ellen, és foglyul ejt a bűn tagjaimban lévő törvényével.
24 Én nyomorult ember! Ki szabadít meg ebből a halálra ítélt testből?
25 Hála az Istennek, a mi Urunk Jézus Krisztus! Én magam tehát értelmemmel az Isten törvényének szolgálok ugyan, testemmel azonban a bűn törvényének.

Érdekelne, Te hogyan látod Pál apostolnak ezeket a sorait - annak a fényében, hogy az itt leírtakkal - a Te felfogásod szerint "ellentétben" :wink: Pál mégiscsak képes volt olyanokat is cselekedni, hogy Krisztus evangéliumát hirdette, emberek megtérésében vált Krisztus munkatársává, hitben állt meg nehéz helyzetekben is... stb.
(Nem akarom tovább magyarázni a kérdésemet, nehogy azzal befolyásoljam a válaszod...)


Javíts ki ha tévedek, de tudtommal egy szóval se állítottam, hogy Pál ne lett volna képes Istennek dolgozni, csak azt, hogy erre pusztán saját akaratából soha se lett volna képes! Válaszom legyen mondjuk: Gal2,20-21.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2009. ápr. 25., szombat 18:46 
Offline

Csatlakozott: 2009. márc. 07., szombat 23:14
Hozzászólások: 222
Tartózkodási hely: Tiszakeszi
Dear Tulip! :)
Akkor tehát:
Idézet:
Gal. 2,20
Krisztussal együtt keresztre vagyok feszítve: többé tehát nem én élek, hanem Krisztus él bennem; azt az életet pedig, amit most testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, aki szeretett engem, és önmagát adta értem.
Gal. 2,21
Én nem vetem el az Isten kegyelmét: mert ha a törvény által van a megigazulás, akkor Krisztus hiába halt meg.

- - - - - - - -
Csak nem haragszol meg - ha tovább "finomítom" a kérdésemet:
Taruszi Saulként ez az ember tehát maradt volna a "törvény" alatt - s akkor "hiába" halt meg érte (is) a Krisztus...
de Paulusként (saját szavajárása szerint "új emberként") már még testben való életét is "hitben éli" = "Krisztus él bennem" (vagyis új teremtés), és ez a "Paulus" képes a Krisztus szeretete által (ld. fentebb...) olyan életet élni, amely jó gyümölcsöket terem?

_________________
Salom aléhem - mijjószéf :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2009. ápr. 27., hétfő 19:34 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Tarzuszi születésétől fogva Pál és Saul. Az egyik római polgári neve a másik zsidó neve. Pál/Saul azért nem maradt törvény alatt mert Krisztus érte meghalt. Szentlélek által munkálkodott. Mondja is, mennyivel többet tett a többi apostolnál, de hozzáteszi, hogy nem ő, hanem Istennek benne munkálkodó lelke. Akiért Krisztus meghalt, azért senkiért se halt meg hiába.

Miskolczy József írta:
Dear Tulip! :)
Akkor tehát:
Idézet:
Gal. 2,20
Krisztussal együtt keresztre vagyok feszítve: többé tehát nem én élek, hanem Krisztus él bennem; azt az életet pedig, amit most testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, aki szeretett engem, és önmagát adta értem.
Gal. 2,21
Én nem vetem el az Isten kegyelmét: mert ha a törvény által van a megigazulás, akkor Krisztus hiába halt meg.

- - - - - - - -
Csak nem haragszol meg - ha tovább "finomítom" a kérdésemet:
Taruszi Saulként ez az ember tehát maradt volna a "törvény" alatt - s akkor "hiába" halt meg érte (is) a Krisztus...
de Paulusként (saját szavajárása szerint "új emberként") már még testben való életét is "hitben éli" = "Krisztus él bennem" (vagyis új teremtés), és ez a "Paulus" képes a Krisztus szeretete által (ld. fentebb...) olyan életet élni, amely jó gyümölcsöket terem?


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2009. máj. 03., vasárnap 19:36 
Offline

Csatlakozott: 2009. márc. 07., szombat 23:14
Hozzászólások: 222
Tartózkodási hely: Tiszakeszi
Dear Tulip!
Akkor talán nem magyarázlak túlságosan félre, ha az eddig leírtakat valahogy úgy próbálom összefoglalni, hogy az eleve elrendelés az Isten Lelkének személyes munkája - amelyet elsősorban az tud/képes elfogadni, aki személyesen kapta azt - meg tudja érteni (leglább részben), aki ismer ilyen embert, látja a Lélek által való útját, és el tudja ezt fogadni - és vitatkozik vele mindenki más, akinek gondjai vannak a Lélek "szuverénitásával", a keresztény (lélekben járó-élő ember) szabadságával... tehát a kérdés valóban kontextuális - de nemcsak a bibliai szavakhoz, hanem az életpéldákhoz is kötött módon.

_________________
Salom aléhem - mijjószéf :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re:
HozzászólásElküldve: 2009. máj. 30., szombat 23:07 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Miskolczy József írta:
Dear Tulip!
Akkor talán nem magyarázlak túlságosan félre, ha az eddig leírtakat valahogy úgy próbálom összefoglalni, hogy az eleve elrendelés az Isten Lelkének személyes munkája - amelyet elsősorban az tud/képes elfogadni, aki személyesen kapta azt - meg tudja érteni (leglább részben), aki ismer ilyen embert, látja a Lélek által való útját, és el tudja ezt fogadni - és vitatkozik vele mindenki más, akinek gondjai vannak a Lélek "szuverénitásával", a keresztény (lélekben járó-élő ember) szabadságával... tehát a kérdés valóban kontextuális - de nemcsak a bibliai szavakhoz, hanem az életpéldákhoz is kötött módon.


Éljen a posztmodern "kontextualitás", ami vagy semmitmondóan triviális mondatokban nyilvánul meg, vagy hamis. Ezért válaszolok csak ennyi idő után. Isten kijelentései nem kontextuálisan igazak, nem kell őket újra és újra tartalommal megtölteni, mint Karl Barth hirdette, hanem abszolút igazságok. Még attól se függ, hogy aki hirdette, amúgy mennyi kegyelembe részesül, s mennyi bukás részese. Sokkal nagyobb a bűne annak, aki tehetne ellene, de inkább feladja az abszolút igazság eszményét egy kis intellektuálkis imposztorkodásért. Mert ha a moderátorok kiállnának az Igazság mellett nyilván kevesebb hülyeség hangozhatna el "gondolkodásnak" álcázva.

ui. Ne engem akarj megérteni, han em a Bibliát! Ne azt próbáld el mondani más szavakkal, amit én írkálok, hanem ami a Bibliában áll! Én uigyanis mint már sokszor leírtam nem egy igazságot képviselni jöttem e fórumra, hanem hirdetni, hogy létezik abszolút igazság, mégpedig a Sola Scriptura Sacra.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Eleve elrendelés
HozzászólásElküldve: 2009. máj. 31., vasárnap 16:32 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
Idézet:
[Jn. 5.39] Ti fürkészitek az írásokat, mert úgy vélitek, hogy azokban örök életetek van, és éppen azok tesznek tanúságot felőlem.
Ti azonban mégsem akartok hozzám jönni, hogy életetek legyen.
Emberektől nem fogadok el dicsőséget,
titeket azonfelül ki is ismertelek, hogy Isten szeretetét nem hordjátok magatokban.


NYILVÁN kizárólag a zsidóknak mondta ezt Jézus... NYILVÁN mi soha nem kerülhetünk ebbe a helyzetbe...

mégis... ha máskor nem, PÜNKÖSD (a "Nagy Szent Izé") ünnepén talán érdemes elgondolkodni azon, amit Pál a KORINTHUSIAKNAK (ergo NEM-ZSIDÓKNAK) írt:

Idézet:
[1Kor. 2.12] Mi pedig nem a világ szellemét kaptuk, hanem az Istenből kiáramló szellemet, hogy tudjuk azt, amivel Isten kegyelme ajándékozott meg bennünket.
Amit szólunk is, nem emberi bölcsesség tanította szavakkal szóljuk, szellemi dolgokkal mérve össze a szellemi dolgokat.
Lelki ember (pszüchikosz de androposz) nem fogadja el Isten Szellemének dolgait, hiszen ostobaság neki. Nem is ismerheti meg, mert szellemileg vizsgálhatók meg.
A szellemi ember (pneumatikosz) mindent megvizsgál, ő maga azonban senki vizsgálata alá nem esik.
Hát ugyan ki ismerte meg úgy az Úr gondolkodását, hogy taníthatná őt? Bennünk azonban az Úr gondolkodása van.

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Eleve elrendelés
HozzászólásElküldve: 2009. máj. 31., vasárnap 16:46 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
Ez a lelki és szellemi nekem nem jön át még mindig- lehet a magyar nyelv miatt.
:-)
Több olyan szellemileg magas szinten álló embert ismerek, akik semmit sem értenek Isten Országából. Bolondság számukra a kereszt üzenete, nem élnek belőle és nem is adják tovább.

Viszont vannak, akiknek a szívük méllyéig ért az Ige, én őket hívom lelki embereknek, akik nem a testben bíznak és még csak nem is a tudás megszerzésében látják üdvösségüket.
Mennyi magas szinten képzett teológus van, akik ismerik az Írásokat, szellemileg magas szinten lévők és még sincsennek bent Isten Országában.

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Eleve elrendelés
HozzászólásElküldve: 2009. máj. 31., vasárnap 18:02 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Mint írtam kegyelemben élünk, mi is bukdácsolunk, s nem egyszer előfordul, hogy saját szellemünk kerül Isten lelke elé. A lelki Izrael számára ez mindig egy ideiglenes állapot és a kegyelem kimenti belőle őket, míg a testi Izrael számára ez egy állandó állapot. Arról is írtam már, hogy Pál figyelmeztetései a bukások ellen voltak, s az eredmény mindig kettős volt: a lelki Izrael megtért eltévelyedéséből, míg a testi Izrael megátalkodott benne, s folyamatosan Pál és munkatársai elvesztésén volt.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Eleve elrendelés
HozzászólásElküldve: 2009. máj. 31., vasárnap 20:19 
Offline

Csatlakozott: 2009. márc. 07., szombat 23:14
Hozzászólások: 222
Tartózkodási hely: Tiszakeszi
Dear Pauler!
Idézet:
Ez a lelki és szellemi nekem nem jön át még mindig- lehet a magyar nyelv miatt.
:-)
Több olyan szellemileg magas szinten álló embert ismerek, akik semmit sem értenek Isten Országából. Bolondság számukra a kereszt üzenete, nem élnek belőle és nem is adják tovább.

Ha jól értelek, azzal a kérdéssel viaskodsz, ami számomra is sokáig nem volt egyértelmű.
Manapság "agyoncsaptam" - (lehet, hogy túl-egyszerűsítés, de nekem bejött...)
pszükhé-pszükhikosz (lélek-lelki) és pneuma-pneumatikosz (szellem-szellemi) - hogy a "klasszikus" kifejezéseknél maradjak, amibe a magyar bicska beletörni látszik.
Ezt próbáltam átrakni magamnak, valahogy így:
a pszükhé a testtel (szarksz) szembeni másik pólus: az a "lélek", ami az ember öntudatát, tulajdonképpen teljes értelmi körét foglalja magába=számomra (emberi) értelem
a pneuma pedig a főleg emberi(!)pszükhé-vel szembeni, isteni pólus: a szellem - vagyis, az, akit magyarul mégis isnkább "Szentlélek"-ként ismerünk jobbadán.
Amikor a magyar "szellemiség" (értelmi/érzelmi - emberi - sík) és "lelkület" (a szellemiség fölött álló, azt irányító régió) szavait vesszük elő, ezek a klaszikus ker. lélek(alacsonyabb)//szellem(magasabb) meghatározással pont szemben vannak. Hogy magyar nyelvünk természetéhez alkalmazkodjak, ezért tekintem inkább a fentebb mondottak szerint - tudva, hogy ez sem tökéletes megoldás.

_________________
Salom aléhem - mijjószéf :roll:


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 810 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség