Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 230 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Következő
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 16., vasárnap 08:02 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
nemosinex írta:
Ha jól értem, itt egyszerre vádolod politikai és vallási opportunizmussal Cseri Kálmánt...
Igazából Nem CsK-ról van szó, csak az ő prédikációjával kapcsolatban merült fel a pogány beszűrődés témája.
Nem ő építtet templomokat, tehát sokkal bővebb az a kör akinek észre kellene venni a gerendát, ha már szélkaként szemet szúr egy parasztház homlokzat.
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 16., vasárnap 12:57 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
A MAGUNK szemében van a gerenda!
Te a másikéban látod Ex, nagyon pontosan, tudományosan, biblikusan.
:-(

Tudod hol van a bálvány a pünkösdi gyülekezetekben?
Én pontosan látom, mert nekem gerenda, a magamé tűnik a régi természetem szerint szálkának.
Bár ne látnám a TI gerendátokat, bár olyan arány változás lenne, amiben a magamé növekszik és a másiké egyre picuribb. Mert csak ezzel a Lélekkel/Szellemmel tudok segítség lenni, valódi Istenhez fordulást előidézni másokban.

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 16., vasárnap 13:01 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 19:22
Hozzászólások: 4328
Feldobta az ablak és látom, hogy Paulertől teljesen függetlenül ugyanazt írtam, mint ő. Gondolom csak van a közös véleménynek valamilyen alapja...:

Én a gerendát azoknál látom leginkább, akik olyan bálványokat készítenek, mint például az "adósságeltörlő kenet".

Mikor fogjuk megérni azt a napot exrefis, amikor te bármely lelkészeddel, de főleg a kiemelkedő hitgyülis lelkészekkel, például NS-al nem értesz egyet valamiben? Mikor mered azt mondani, hogy ebben és ebben a kérdésben én másként vélekedem? Mikor mersz kritikával élni úgy, ahogy mi tesszük olykor egyes kérdésekben a saját előljáróink felé?!

Minden hitgyülisnél ugyanazt a punnyadt, értelem nélküli lojalitást és vezérelhetőséget látom. A kritika nélküli elfogadást látom és azt, hogy bármikor bárkire rárontotok, ha az előljáróitoknak úgy akaródzik.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 16., vasárnap 13:39 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
pauler írta:
A MAGUNK szemében van a gerenda!
Te a másikéban látod Ex, nagyon pontosan, tudományosan, biblikusan.
:-(

Tudod hol van a bálvány a pünkösdi gyülekezetekben?
Én pontosan látom, mert nekem gerenda, a magamé tűnik a régi természetem szerint szálkának.
Bár ne látnám a TI gerendátokat, bár olyan arány változás lenne, amiben a magamé növekszik és a másiké egyre picuribb. Mert csak ezzel a Lélekkel/Szellemmel tudok segítség lenni, valódi Istenhez fordulást előidézni másokban.

Kedves Péter!
Nem tudom, hogy észrevette-e, de a hitviták mindig az arányokról szólnak. (Tudod, a rántotthús mekkora része van a tányéron, vagy pedig mennyi konkoly van a búzatáblában. Vagy éppen mennyi búza a konkolytáblában.)

Érvelésed egyébként nagyon emlékeztet a valamikori kaptalizmus kontra szocializmus vitákra. A kommunizmus védők valódi érvek hinyában végül mindig elővették a "Amerikában meg verik a négereket" trompfot. :)

Üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 16., vasárnap 14:09 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2009. jún. 13., szombat 13:49
Hozzászólások: 440
"Ennyit Ráchelről és végül, miután már visszatértek, berendezkedtek otthon, ismét terhes lett Ráchel, akkor született Benjámin a kisebbik fiú és szülés közben meghalt. És Jákóbnak, aki akkor már Izráel, mert új nevet kapott Istentől, mert nagy belső megújuláson ment át, el kell temetni a szeretett feleséget. A kedvesebbiket vagy az egyedül kedveset, aki szép termetű és szép tekintetű vala, akibe azonnal beleszeretett, akit mindvégig jobban szeretett, aki mindvégig ott állt Isten és közötte. El kell temetnie. És akinek tetszik, botránkozzék meg, de ilyen a mi Istenünk, akit nagyon szeret azzal kapcsolatosan, semmit nem tűr meg, ami az illetőt elválaszthatja ő tőle. Ennyire szeret. Aki ezt nem érti, az azt mondja, hogy ilyen kegyetlen az Isten. Aki ezt érti és a hitével is fölfogta ne talán ki is próbálta, az azt mondja, hogy ilyen kegyelmes az Isten. Semmit nem tűr meg az éltünkben, ami elválaszthat tőle. Elég hosszú próbaidő adatott, mindig újra kiderült, hogy Ráchel adott esetben fontosabb, mint az Úr. Akkor Rácehlnek mennie kell, mert az Úr egészen akarja most már, a megújított a kiválasztott a nagy feladatra kiszemelt Izráelt. Már nem Jákób, már nem hazug, nem csaló, Izráel az új neve, új feladata van, és ezt csak teljes szívvel, és teljes engedelmességgel lehet elvégezni. Sokaknak a sorsa függ attól, hogy Izráel engedelmes lesz, vagy nem. És ha Izráel megtűr valakit az Úr mellett, annak a valakinek távoznia kell.

Had fejezzem be ezzel az igei gondolattal, hogy még ma tegyünk az oltárra mindent, ami minket Istentől elválaszt. Mindnyájuknak megmutathatja, ha igazán kérjük tőle, hogy mi van úgy ott az életünkben, ami nem égbekiáltó bűn, hát nem volt az szörnyűség, hogy Jákóbnak Ráchel is a felesége volt. De aminek olyan rangja lett az életünkben, hogy Istentől elválasztott, ki vele. Akár egy szokás, akár egy hitetlen félelem, akár valami régi beidegződés, egy emlék, vagy gyűlölet vagy harag vagy bármi. Ki vele. Mert Isten minket egészen kíván, és Isten önmagát egészen akarja adni nekünk. Úgy, mint ahogy Jézusban a kereszten adta. És ezt követheti az, hogy használ minket, az ő dicsőségére és mások javára.” Cseri Kálmán /1983.04.28. elhangzott igehirdetése/

_________________
„De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek.” (Mt 6:33)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 16., vasárnap 14:15 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
Az arányokról az én Uram azt tanította, hogy ha segíteni szeretnék másoknak, akkor a saját hibáimat kell elsőként olyan nagyoknak látni, amekkorák ezek a valóságban az ISTEN ELŐTT!
Ha ezen túl jutottam és látom azt, hogy Isten milyen türelemmel, szeretettel, befogadólag segít nekem, milyen áldozat árán, akkor válok alkalmassá arra nézve, hogy a mások hibájával foglalkozzak.
Addig még ha látszat szerint az igazságról beszélek is, nem vagyok benne az igazságban, ezért semmi amit teszek.

Vissza térve a témához.
Cseri Kálmán példaként hozta elénk a fa szobrokat. Ha hiszem azt, hogy ezek fából készült, emberek által alkotott szobrok és nem többek, akkor képes vagyok ezektől megválni, ha úgy alakul. Az életem nem kötődik hozzájuk, ezért nem bálványok. Amint ezek a fa tárgyak megtelnek bármi olyannal, amit csak Isten adhat meg, átalakulnak bálvánnyá. Aki közel van az Úrhoz, az szabadon sétálhat a bálvány templomban és ott képes még a húsból is enni, mert SZÁMÁRA az olyan, mint a többi hús.

A te általad behozott képek ENGEM a legkisebb mértékben sem visznek előre az én üdvösségem szempontjából.
Nem sokat jelentenek abban a harcban, ahol az én személyes bálványaimmal küzdök.
A képekről vitatkozni, gondolkodni, ezek ellen harcolni nekem olyan, mint az a szuperhős, aki összetévesztette a szélmalmokat a valódi ellenséggel.

El lehet indulni a falusi bálványszobroktól, de ha ez abban teljesedik ki, hogy ennél még MÁSOKNAK sokkal csúnyább bálványai vannak és ehhez vársz támogatást, vagy fokozást, vagy mit tudom mit, akkor én ezen az úton visszatartanálak, de minimum nem megyek veled.
Cseri Kálmánon keresztül az Úr nekem sokat ad, mert ő nem áll le ott, hogy milyen borzasztóak a homoszexuálisok, hanem tovább visz azon az úton, ahol én magam láthatom meg a saját bálványszobraimat.
Ami adott esetben egy szolgálat, vagy lelki ajándék, vagy a szeretett családtagjaim, vagy saját magam is lehetek.
Ezekről nem tudok képet bemásolni ide, de sokkal otrombábbak és iszonytatóbbak, mint ezek az építmények.

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 16., vasárnap 14:16 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
Amit írtam, arról sokkal bölcsebben írt előttem Golgotavirág

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 16., vasárnap 14:32 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
pauler írta:
Nem sokat jelentenek abban a harcban, ahol az én személyes bálványaimmal küzdök.
Fura is lenne, hiszen nem a te személyes bálványaidról van szó. ha arról lesz szó szívesen segítek.

Idézet:
Cseri Kálmánon keresztül az Úr nekem sokat ad, mert ő nem áll le ott, hogy milyen borzasztóak a homoszexuálisok, hanem tovább visz ...
?????? És itt kire gondosz? Ki az aki igáig eljut, de CsK-val szemben nem visz tovább?
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 16., vasárnap 14:49 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
Az áll le itt, akin nem látom a saját harcait, aki nem harcos társ, hanem felülről megmondó hatalom.
Ezt az embert nem tudom elfogadni, mert Istenként viselkedik, így meg már bálvány szaga van.

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 16., vasárnap 14:53 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
pauler írta:
Az áll le itt, akin nem látom a saját harcait, aki nem harcos társ, hanem felülről megmondó hatalom.
Ezt az embert nem tudom elfogadni, mert Istenként viselkedik, így meg már bálvány szaga van.

?????


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 16., vasárnap 16:05 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2009. jún. 13., szombat 13:49
Hozzászólások: 440
Potifár felesége:

/I. Móz. 39,1-23/
Akit nem hagyott el Isten című
dr. P. Tóth Béla igehirdetése

Szentendre,2004. szeptember 19.

" Imádkozzunk!

Mennyei Édesatyánk, te úgy teremtetted a világot, hogy abban elhelyezted törvényeidet. Köszönjük ezek állandóságát, hogy nem változtatod minduntalan a rendet, ami a dolgok mögött rejlik. Megvalljuk, nem látjuk mindig világosan, hol a helyünk és mi a teendőnk, és sokszor még afelől is kételyünk van, hogy érvényesek-e valami féle törvények egyáltalán, hiszen egy vakon kavargó világot látunk magunk körül és magunkban egyaránt. Köszönjük a kegyelem pillanatait, amikor megtetszenek a mélységek és kitágul a magasság annak mértéke szerint, ahogyan te megalkottad a valóságot. Kérünk, adj nekünk most ilyen pillanatokat, amikor igéd szava útmutatássá, sőt törvénnyé lehet számunkra, amiket örömmel és téged dicsőítve vallhatunk. Segíts most minket ebben, és legyen Szentlelked, a Krisztus Lelke mindnyájunk erejévé, szeretetévé és józanságává.
Ámen

Igehirdetés

József életében hullámhegyek és hullámvölgyek gyakran váltották egymást. Egyszer édesapja kedvence, akire a legszebb ruhát adja az atyai szeretet, aztán a kiszáradt vízgyűjtő kút mélyén látjuk, amint azt kérdezheti magától, mikor jön el hozzá a halál. Nemsokára segítő kezek mégis csak kihúzzák, de nem sokáig örülhet a visszakapott életnek, mert a segítő kezek áruvá és haszonná teszik életét maguknak, és így lesz belőle rabszolga Egyiptomban. Innét hallottuk élete folytatását.

Rabszolgából a főember, Potifár házában első megbízottá válik, mert vele van az Úr. A ház asszonya azonban szemet vet rá, és mivel ő nem áll kötélnek, börtönbe kerül. Ott sem hagyja el azonban őt Isten, hanem azt olvassuk, eredményessé tette, amihez csak hozzáfogott.

I.

Nagy bíztatás rejlik ebben a történetben, mert arról van szó, hogy nem az a nagy kérdés, éppen veremben vergődik vagy előkelő házban dőzsölhet valaki, hanem az, hogy vele van- e az Úr vagy sem. A Bibliában sokszor látjuk ezt, de a mindennapok is erről beszélnek. Látunk királyokat a Szentírásban, akik lába előtt egy ország hever, megvan mindenük és a hatalmuk teljes, ám Isten elhagyta őket és aztán csak idő kérdése a romlásuk, mint Saul királyé. Aztán látunk embereket kisemmizettnek lenni, kirekesztve és kinevetve, vagy éppen halálra keresve, mint egy Illyés prófétát, akit azonban nem hagyott el az Úr és ha kell, a hollók táplálják, amint a patak partján ül, hogy elvégezhesse feladatát.

Mert nem a körülmények a fontosak és nem az emberek véleménye, nem is a történelmi fordulatok, az élet hullámhegyei és hullámvölgyei, hanem az, hogy valakit elhagyott-e az Úr vagy pedig vele van. Tehát valami olyasmi, amiben nekünk magunknak igenis nagyon nagy a részünk. Mert ha elhagyott volna is esetleg az Úr, mert rászolgáltunerre, azért még meg lehet fordulni és vissza lehet indulni ő hozzá, és ez egyedül rajtunk áll. Nem az a kérdés tehát, hogy egy főemberi házban kényelemben élünk-e éppen vagy pedig börtön mélyén sínylődünk, hanem az, hogy ott, ahol vagyunk Isten velünk van-e vagy sem. Ez az igazán fontos kérdés.

Tudvalévő, hogy Isten nem jön velünk minden úton. Néha olyan mértékben tagadjuk meg őt a döntéseinkkel, az életvitelünkkel, vagy éppen az eszközökkel, amiket megengedhetőknek tartunk céljaink eléréséhez, hogy ő egyszerűen magunkra hagy, és azt mondja, rendben van, ha nem figyelsz rám, akkor menj a magad útján egyedül, de nélkülem. Az ilyen útjainkon aztán nincs áldás, amit sok jel szokott mutatni.

József útján sokszor csendül fel a szentírónak ez a megjegyzése: De az Úr Józseffel volt! És tudjuk, mivel az Úr vele volt, vagy ami ugyanaz, József az Úrral járt, ezért aztán kihúzták a veremből, mielőtt éhen vagy szomjan veszett volna, ezért nem maradt névtelen rabszolga a Potifár házánál és ezért nem tudott ártani neki igazán a sértett hiúságú asszony sem, mert még a börtönben is – Józseffel volt az Úr.

Erről szól a mai igénk: Isten közelsége oly igen jó nékem. Amikor az ő közelében vagyunk, akkor valami végtelen nagy bizalom lakik az emberben. Istenben bízom, nem félek, ember mit árthatna nékem? -így mondja ezt a zsoltáros egy másik helyen. Nem kell bizonytalanságban éljen az, aki az Úrral jár. Olyankor tudunk benne bízni, merünk ő benne hinni, amikor nem nélküle járunk. “Oly igen jó nékem” – milyen szép a Károli fordítás! Az ember életének van egy egészen pozitív alaphangja, ha Istennel jár. Ez tetszik ki a hangjából, amikor az emberekről vagy az élet dolgairól szól, ez sugárzik szét a mosolyából, ez hagy nyomot a döntéseiben ez a valaki Istennel jár. Nem félti magát, nem kell minduntalan védekeznie és önmagát igazolnia, mert vele van az Úr. Isten közelsége oly igen jó nékem.

Ez az élet igazi minősége. Mert az ilyen életen egyszerűen áldás van. Sikerülnek a dolgok, állapítja meg Józsefről még a börtönben is a szentíró, amihez hozzáfog, az sikerül neki. Pedig ott nem túl sok dologhoz lehetett hozzáfogni. Vannak helyzetek, amikor minden beszűkül, alig van lehetőség, az ember talán a kedvét is elvesztené, de arról az emberről, akivel vele volt az Úr, még ilyenkor is azt halljuk, hogy hozzáfog dolgokhoz és azok sikerülnek is neki. Az életünk igazi minőségét ez teszi: áldás van-e az igyekezeteinken, vagy legfeljebb sikereink vannak, mert a kettő egyáltalán nem azonos. A sikerek dicsőséget hoznak, ami aztán elszáll, de az áldás valami olyasmi, ami maradandó. Beleépül mások életébe is, felemeli őket, vigasztalást ad, élhetőbbé és értékesebbé teszi a világot maga körül.

Ezért jó az, ha valakiről elmondható, hogy az Úr vele van. Áldás lesz a munkáján, és ő maga is áldássá lesz mindenkinek. Erre a fajta életminőségre törekedjünk! "

_________________
„De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek.” (Mt 6:33)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 17., hétfő 15:54 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2009. jún. 13., szombat 13:49
Hozzászólások: 440
II.

" József ellenpárja Potifár felesége. Egy elkényeztetett asszony, akinek mindene megvan, de neki az nem elég, a héber rabszolga is kell. Íme az ember, akit mindenben csak a maga öröme érdekel, semmi más. Meg akarja nyerni az életet, és elveszti azt, pontosan a jézusi mondás szerint. Borzasztó dolog, amikor a sok, amihez hozzájutunk, még telhetetlenebbé tesz minket, és már semmi nem elég. Akit csak a maga öröme érdekel, az rendszerint ide jut. Milyen érdekes, hogy József nem csak azt mondja erre, hogy tartok a férjedtől, hanem azt mondja, hogy hogyan követhetném el ezt a nagy gonoszságot, vétkezve az Isten ellen?

Az olyan embernek van védettsége az élet csábításai ellen, a telhetetlenség észrevétlen csapdája ellen – hiszen amikor a vágy már megfogant, nagyon nehéz ellene bármit is tenni – akinek nem csak örömei vannak, hanem van élő Istene is. József ilyen ember volt.

Józsefnek nem csak elérhető és elérendő örömei vannak, hanem Józsefnek Istene is van. József ezért nem csak Potifár ellen nem akar véteni, hanem tudja azt, hogy amit ő tesz vagy nem tesz, azt Isten számára is teszi vagy nem teszi. És ez tényleg nagy különbség.

Jutott már eszünkbe, amikor ajkunkon volt a becsmérlő szó egy jelen nem lévő embertársunk ellen, hogy ha kimondom ezt, akkor ez Isten számára is ki lesz mondva, nem csak az illetőnek? Jutott-e már eszünkbe, amikor rátettük a kezünket valamire, ami nem járt nekünk, hogy most Isten világrendje ellen is vétettünk, nem csak a magántulajdon un. szentsége ellen? Egy modern gondolkodó úgy fogalmaz, hogy amikor az erkölcs ellen vétünk, olyankor “a létezés sérül”. És valóban, az intrikus beszédtől rosszabb lesz a világ körülöttem, ahelyett, hogy jobb lenne.

Amikor magamnak más mércével mérek, mint egyebeknek, akkor megbillen a dolgok egyensúlya, romlik tőle a világ, rossz példát adtam másoknak. Amikor indulatos szavak vagy éppen trágárság hangzik egy feszült helyzetben, akkor mindenki érzi, hogy rosszabb lett a világ, a létezés megsérült.

Potifár felesége azzal sérti meg a létezést, hogy csak magára gondol, semmi egyéb nem érdekli. Mi emberek másra vagyunk teremtve, nem erre, és ha mégis így élünk, akkor teremtőnket, magát a Létezőt sértjük meg vele. Ezt persze el kell valahogy tagadni, ő nincs is, vagy nagyon messze van és nem figyel ránk – elég sok változata van a magunk igazolásának. Egész hamisság-várakat építünk olykor, míg aztán a fejünkre nem omlanak ezek az erődítmények. Potifár felesége hamisságban él, és ezt persze ráfogja Józsefre, őt vádolja azzal, amit maga el szeretett volna követni. Jellemző menekülés önmagunk elől: másokat vádolni, s hozzá éppen azzal, amiben magunk elmarasztalhatók vagyunk. Ilyen az ember, amikor nem lehet róla elmondani, hogy az Úrral jár. Ez marad, mert valahogy csak meg kell védeni magunkat, ha nem véd minket Isten.

Aki az Úrral jár, vagy ami ugyanaz, akit nem hagyott el Isten, az nem kell igazolja magát. Megigazult hit által, és jó lelkiismerettel szolgálja Istenét. Ezért nem esik kétségbe József a fáraó börtönében sem, pedig tudjuk, hogy onnét valaki vagy kijött, vagy lecsapták a fejét, más lehetőség nem igen volt. És ebben a kétesélyes helyzetben József teszi, amit tennie kell, mint Isten embere. Megmarad alázatban, megmarad küldetésében, teljesíti feladatát. Éli bizalommal azt az életet, amit mások csak nyomorúságos tengetésnek tekintettek volna az ő helyzetében. "

_________________
„De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek.” (Mt 6:33)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 18., kedd 12:53 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2009. jún. 13., szombat 13:49
Hozzászólások: 440
III.

" Tudja azt, vagy sokkal helyesebben így mondhatjuk, hittel hiszi azt, hogy a hűség – ha nagy sokára is – úgy lehet némelykor csak a végső ítéletkor, az Igaz Bíró előtt – de mégis, a hűség valahol mindenképpen igazságnak fog bizonyulni és végül is győz. Nem lehet ellene igazán hatékonyan támadni, mert nagyobb erő védi annál, mint ami egyáltalán ellene támadhat. A hűség Isten tulajdona, tőle való, ő maga hűség, ezért Isten számára nagyon fontos dolog, ha bennünk a legkisebb darabja is megvan. Ő számon tartja és kéri is tőlünk ezt. Légy hív mind halálig, és néked adom az életnek koronáját! Jól vagyon, jó és hű szolgám, kevesen voltál hű, sokra bízlak ez után! Józsefhez is eljött ő, a hűséges Isten és áldássá tette testvérei számára, akik gonoszt gondoltak ellene. Ő azt jóra gondolta fordítani, mert ilyen az ő hűsége.

Jó annak, aki pontosan tudja, hogy nem a körülmények a fontosak, nem a kiszáradt kút vagy a börtön mélye a döntő dolog, hanem az, hogy Isten elhagyott-e minket vagy velünk van. Akinek azonban nincs élő Istene, akihez visszatérhetne, csak örömei vannak és gyönyörűségei, az előbb-utóbb hamisságba jut és ott aztán igazolnia kell magát valahogy mások előtt és önmaga előtt, hogy aztán így még jobban “sérüljön a létezés” és még áthatolhatatlanabb legyen a hamisság uralma. De a hűségeshez eljön a szabadítás, mert él az Úr. A Fiút is kihozta a halálból harmadnapon, mert előtte nem csak a fáraó börtöne, de a halál is semmiség. Legyen övé a dicsőség!

Imádkozzunk!
Mennyei Édesatyánk! Köszönjük neked, hogy te hűséges Isten vagy. Köszönjük ígéretedet, hogy te akkor is hű maradsz, amikor mi hűtlenkedünk, mert te magadat meg nem tagadod. Köszönjük azokat az embereket, akiknek példája évezredek távolából is erőt ad az igaz életre. Legfőképpen köszönjük a mi Urunkat, Jézus Krisztust, akinek hűsége a keresztfán való összetörettetésig és a sír mélyéig is hűség maradt, de te kihoztad őt onnan, a juhoknak nagy pásztorát, örök szövetség vére által és a magad jobbjára ültetted. Szeretnénk őbenne megerősödni, vele járni és az ő szeretetével élni olyankor is, amikor ez nehéznek tűnik előttünk. Segíts ebben minket. Légy velünk, Urunk, ne hagyj el minket, és könyörülj rajtunk, hogy mi sem hagyjunk el téged. Imádkozunk bizakodásért, jó és pozitív belsőért. Imádkozunk azokért, akiknek egészsége sőt élete is kétséges, hallgasd meg imádságukat és az értük mondott könyörgéseket. Imádkozunk az útkeresőkért, aki tőled való vezetésre vágynak és imádkozunk azokért, akik szeretnének megtérni, hogy el ne vesszenek, hanem örök életük legyen. Légy velünk, Urunk, és fogd a kezünket, mert nélküled eltévelyedünk. Tedd áldottá igyekezeteinket a most következő hét napjain és mindent, amibe belefogunk, te vigyél jó véghez. Jézus nevében kérünk, hallgasd meg imádságunkat.
Ámen " /Akit nem hagyott el Isten dr. P. Tóth Béla igehirdetése 1 Móz.39,1-23 alapján Szentendre, 2004. szeptember 19./

_________________
„De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek.” (Mt 6:33)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 19., szerda 16:50 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2009. jún. 13., szombat 13:49
Hozzászólások: 440
Támár
"Igaza van velem szemben…"című igehirdetés
Gazdagrét,2003. febr. 16
/1 Móz.38. alapján/

Az elmúlt héten, az előző fejezet alapján Józsefről hallottunk. Az álmokat látó elkényeztetett ifjút testvérei egy kútba dobják, ahonnan midjánita kereskedők kihúzzák, és eladják rabszolgának Egyiptomba. A következő fejezetben arról olvasunk, mi történik Józseffel Potifár házában. Hogyan kerül a Szentírásban e két fejezet közé közé Júda és Támár története? Miért szakítja meg azt, ami a legfontosabbnak tűnik: mi lesz Józseffel Egyiptomban? Mi köze mindehhez Júdának és Támárnak, ennek a vérfertőzést sem leplező botrányos történetnek?
Többek szerint a 38. fejezet véletlenül került ide, semmi jelentősége nincs a Józseffel kapcsolatos események szempontjából. Ez azonban nem így van. Nemcsak azért, mert az előző fejezet szerint Jákób nemzetségének a története kezdődött el Józseffel és testvéreivel (37.2) - Júda pedig ugyanúgy Jákób fia, mint József -, hanem azért is, mert ebben a fejezetben több olyan téma felbukkan, ami fontos Mózes első könyvében. A probléma az utód körül vetődik fel; amint ez Ábrahám, Izsák és Jákób életében is megtörtént. A történet végén a kisebbik, Perec, lesz az első - amint láttuk Jákób és Ézsau, de József és testvérei esetében is.
De van ezeknél egy még fontosabb indoka a szentírónak arra, hogy ez a történet itt szerepeljen. Ez pedig Júda jellemének, jellemformálódásának a bemutatása. Ne tévesszük szem elől, hogy ez az egy fejezet legalább húsz évet ölel át, hiszen Júda gyermekeiről hallunk, akik megszületnek, majd felnőnek, megházasodnak, és ketten meg is halnak közülük. Kövessük nyomon, milyen ember Júda, és milyen felismerésre jut ebben a húsz évben! Ha ez nem történik meg vele, sohasem lesz az az ember, akit József történetének későbbi részében ismerünk meg Júda személyében.

I. Júda, az öntörvényű

Júdát úgy ismerjük meg, mint egy vezető, keményszívű, gyakorlatias embert, aki nem kíván parancsolni kitörő indulatainak.
Az előző fejezetben Józsefen kívül Jákóbnak két fia szerepel név szerint. Rúben, az elsőszülött az, aki szeretné Józsefet megmenteni a testvérek gyilkos indulatától. Júda, Jákób és Lea harmadik fia pedig az, aki azt mondja, hogy ne öljék meg, hanem inkább adják el. Ebben az ötletben részben szerepet játszik az, hogy Júda nem akar testvérgyilkosságba keveredni, de az is megmutatkozik, hogy Júda nagyon is gyakorlatiasan kezeli a pénz kérdését.
Történetünk azzal kezdődik, hogy Júda elválik családjától, és feleségül vesz egy kánaáni nőt. A szentíró megfogalmazása azonban többet sejtet: "Ott meglátta Júda egy Súa nevű kánaáni embernek a leányát, elvette, és bement hozzá." A "látta" és "vette" igék egymás utáni használata mindig emlékezteti Mózes első könyvének olvasóját arra, amikor ezzel a sorrenddel először találkozott: "Az asszony úgy látta, hogy jó volna enni arról a fáról …. szakított [vett] a gyümölcséből, evett…" (Gen. 3.6.) Úgy tűnik, Júda elég gyors döntést hozott, amely azonnali kívánságaira épült.

_________________
„De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek.” (Mt 6:33)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Re: Nők a Bibliából; Isten és az Asszonyok
HozzászólásElküldve: 2011. jan. 20., csütörtök 16:37 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2009. jún. 13., szombat 13:49
Hozzászólások: 440
"Júdának rövid időn belül három fia születik. Amint Ér, a legidősebb felnő apja feleséget szerez neki; így kerül a családba Támár. Ért azonban Isten gonosznak tartja, ezért meghal. A következő mondat Júda szájából így hangzik: "Menj be a bátyád feleségéhez, vedd el őt, mint a sógora, és támassz utódot a bátyádnak!" Semmi nyoma megrendülésnek és gyásznak. Júda kemény ember.

Ónán engedelmeskedik is és nem is. Az akkori szokásoknak megfelelően feleségül veszi bátyja özvegyét, Támárt, és - a szövegből kiderül - rendszeresen vele is hál. Ugyanakkor gondoskodik arról, hogy Támár ne foganjon meg. Használja az asszonyt, de utódot nem támaszt neki. Pedig az özvegynek erre van igazán szüksége, és ez a korabeli törvények szerinti kötelessége is. Úgy tűnik, Onánnak az a bűne, hogy ezzel szembekerül Istennel, aki azt ígérte üknagyapjának, Ábrahámnak, hogy megáldja, megsokasítja, és nagy néppé teszi. Annyian lesznek, mint az égen a csillag, mint a föld pora. Isten elveszi Ónán életét is - Júda részéről gyásznak, fájdalomnak nyoma sincs a szövegben.

Ezután Júda azt mondja Támárnak, hogy maradjon addig özvegy, amíg legkisebb fia fel nem nő, akkor majd Sélá elveszi feleségül. Kiderül azonban, hogy esze ágában sincs odaadni egyetlen megmaradt fiát annak a nőnek, aki mellet a két idősebbet már elveszítette. Az évek telnek, a fiú felnő, és Támár is rájön, hogy Júda nem teljesíti ígéretét és kötelességét. Közben meghal Júda felesége, akinek a nevét még mindig nem tudjuk. Júda megvigasztalódott, olvassuk itt, de mi ez Jákóbhoz képest, aki nem akart vigasztalódni…

Támár, aki eddig csak passzív szereplő volt, cselekvésre szánja el magát. Prostituáltnak öltözik és kiül az út szélére, ahol Júda fog elhaladni. A férfi ismét hű önmagához, amint meglátja megkívánja, és be akar menni hozzá. Gyorsan megegyeznek, hogy a fizetség egy kecskegödölye lesz, Támár azonban zálogot kér Júdától. Így kerül hozzá pecsétnyomója, amely egy zsinóron függ, valamint botja, ami egy feltehetően gondosan faragott remekmű. A pecsétnyomó és a bot Júda tekintélyét, tehetősségét jelzik. Olyan mindezeket átadni egy idegennek, mintha valaki ma személyi igazolványát vagy bankkártyáját nyújtaná át.

Meglepő, hogy Júda ezt az ígéretét azonnal teljesíteni akarja. Haladéktalanul elküldi barátját a fizetséggel, aki hiába érdeklődik a környéken, nem találja a "parázna nőt". Ennek oka azonban nem más, mint hogy szeretné visszakapni személyes értékeit. Amikor saját érdekéről van szó, emlékszik arra, amit ígért, amikor Támáréról, megfeledkezik róla… A nőt Hirám nem találja, ezért Júda így szól: "Tartsa meg magának, hogy gúnyt ne üzennek belőlünk!" Valóban elég kellemetlen lehet, hogy egy befolyásos ember egy prostituáltat kerestet olyan helyen, ahol az ott élők szerint nincs ilyen.

A hallottak alapján Júda kemény szívű, csak a saját érdekeit szem előtt tartó, a szenvedélyei által mozgatott ember. Olyan valaki, akinek világos elképzelése van a dolgok menetéről, és elvárja, hogy minden úgy történjen, ahogy ő akarja. Most azonban hamarosan csapdába kerül. Nevetségessé lesz, pedig el akarja kerülni. Támár, az idegen, a kánaánita özvegy gyermeket vár tőle…"

_________________
„De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind ráadásul megadatnak nektek.” (Mt 6:33)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 230 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség