exrefis írta:
pauler írta:
Miért fontos István szentsége?
Azért fontos, mert ő katolikus értelemben szent és nem bibliai értelemben.
Bibliai értelemben keresztény sem volt.
Hála Istennek ezt nem te döntöd el.
Mégegyszer (mert ezt nem lehet elégszer idézni) István királytól:
Idézet:
„AZ IGAZ ÍTÉLET ÉS A TÜRELEM GYAKORLÁSÁRÓL
A türelem és az igaz ítélet gyakorlása a királyi korona ötödik cifrázása. Dávid király és próféta mondja:
"Isten, a te ítéletidet add a királynak."
És ugyanő másutt:
"A királynak tisztessége szereti az igaz ítéletet."
A türelemről így beszél Pál apostol: "Türelmesek legyetek mindenki iránt."
És az Úr az evangéliumban:
"A ti béketűréstek által nyeritek meg lelketeket."
Ehhez tartsd magad, fiam: ha becsületet akarsz szerezni királyságodnak, szeresd az igaz ítéletet; ha hatalmadban akarod tartani lelkedet, türelmes légy.
Valahányszor, kedves fiam, ítéletet érdemlő ügy kerül eléd, vagy valamely főbenjáró bűn vádlottja, türelmetlenül ne viselkedjél, esküvel se erősködjél, hogy megbünteted; bizony ez ingatag lenne és mulandó, mert a bolond fogadalmat megszegi az ember; és ne is ítélkezz te magad, nehogy királyi méltóságodban a hitvány ügyben forgolódva folt essék, hanem az efféle ügyet inkább bírákhoz utasítsd, az ő megbízatásuk, hogy a törvény szerint döntsenek.
Óvakodj bírónak lenni, ám örülj királynak lenni s neveztetni.
A türelmes királyok királykodnak, a türelmetlenek pedig zsarnokoskodnak.
Ha pedig egyszer olyasvalami kerül eléd, amelyben ítéletet hozni méltóságoddal összefér, türelemmel, irgalommal, esküdözés nélkül ítélkezz, így lesz majd koronád dicséretes és ékes.”
Vagy:
Idézet:
„A KEGYESSÉGRŐL ÉS AZ IRGALMASSÁGRÓL, VALAMINT A TÖBBI ERÉNYRŐL
Az erények mértéke teszi teljessé a királyok koronáját, és a parancsok közt a tizedik. Mert az erények ura a királyok királya, miként égi serege áll kereken tíz karból, úgy életed vitele kerekedjék ki tíz parancsból.
Kell hogy a királyt kegyesség s irgalmasság díszítse, de a többi erény is hassa át és ékesítse.
Mert ha a királyt istentelenség és kegyetlenség szennyezi, hiába tart igényt a király névre, zsarnoknak kell nevezni.
Ennek okából hát, szerelmetes fiam, szívem édessége, sarjam jövő reménysége, kérlek, megparancsolom, hogy mindenütt és mindenekben a szeretetre támaszkodva ne csak atyafiságodhoz és a rokonságodhoz, vagy a főemberekhez, avagy a gazdagokhoz, a szomszédhoz és az itt lakóhoz légy kegyes, hanem még a külföldiekhez is, sőt mindenkihez, aki hozzád járul.
Mert a szeretet gyakorlása vezet el a legfőbb boldogsághoz.
Légy irgalmas minden erőszakot szenvedőhöz, őrizd szívedben mindig az isteni intést: "Irgalmasságot akarok és nem áldozatot."
Légy türelmes mindenekhez, nemcsak a hatalmasokhoz, hanem azokhoz, akik nem férnek a hatalomhoz.
Azután légy erős, nehogy a szerencse túlságosan felvessen, vagy a balsors letaszítson.
Légy alázatos is, hogy Isten felmagasztaljon most és a jövőben. Légy majd mértékletes, hogy mértéken túl senkit se büntess vagy kárhoztass.
Légy szelíd, hogy sohase harcolj az igazság ellen.
Légy becsületes, hogy szándékosan soha senkit gyalázattal ne illess.
Légy szemérmes, hogy elkerüld a bujaság minden bűzét, valamint a halál ösztönzőjét.
Mindez, amit fentebb érintettünk, alkotja a királyi koronát, nélkülük sem itt nem tud senki uralkodni, sem az örök uradalomba bejutni. Ámen.”
exrefis írta:
Mint mondtam, a magyarság nem találkozott a bibliai kereszténységgel.
Mondtad, de attól még ez sem lesz igaz.
Lásd fentebb, ha ilyen gondolatok születtek abban az időben, bizonyítja, hogy a magyarság találkozott már abban az időben is a bibliai keresztyénséggel.
exrefis írta:
Addigra a katolikus egyház már velejéig romlott volt és nem keresztény, csak terminológiákban, hanem keresztény üldöző.
Katolikusgyűlöleted mondatja ezt veled, s láttatja veled meg mindig csak a rosszat.
Isten gondoskodott arról, hogy ebben a nemzetben is elvesse az Evangélium magját, római katolikusokat is felhasználva ebben.
exrefis írta:
István politikus volt. Meg vagyok győződve, ha az akkori Európa buddhista lett volna, akkor buddhizmusta téríti át a magyarokat, mert akkor az volt a túlélés útja.
Ez így megint csak feltételezés.
Ami viszont tény:
- Az, hogy politikusnak, uralkodónak lett elhívva István király, nem zárja ki azt, hogy megtért hívő keresztyén volt.
- A törökkorszakban pl. a balkáni népekkel szemben a magyarság nem tért át muszlim hitre, pedig látszólag ez lett volna a „túlélés” útja.
De a „maradék” ragaszkodott a keresztyénségéhez, István szellemi „hagyatékának” is köszönhetően.
exrefis írta:
Erre a kereszténységre való hivatkozás nem hiányzik az alkotmányból, a szentkorona tan pedig egyszerű bálványimádás.
Ahogyan István utal a keresztyén értékekre, illetve a „korona” lényegét magyarázza, kifejezetten szükséges az alkotmányba. Tiszteld azt, Akit a korona jelképez - Istent, Akitől van a hatalom.
Ne imádd a koronát, s nem leszel bálványimádó. Keresztyén létedre tudnod kellene, hogy bálványok márpedig nincsenek.
Azt kell érteni a korona mögött, amit István értett, amire ő utalt, s nem lesz gond. A világ meg úgyis azt ért alatta, amit akar.
exrefis írta:
Ez az egyik problémája az alkotmánytervezetnek, annak ellenére, hogy van benne néhány nagyon jó tétel.
Ez az egyik, melyik a másik? Akkor egész jó az arány, merthogy ez sem probléma, csak nézőpont kérdése.
exrefis írta:
…Jobb lenne egy modern jövőbe tekintő alkotmányt alkotni, …
Kohn-Bandit is ezt javasolta, szinte szó szerint, s mit értett alatta? Te is hallgattad az interjut? Se család, se Isten, se semmi….
Csak az alkotmány – önmagáért… A törvénytelenség, istentelenség törvényesítése a szabadság (szabadosság) nevében.
Ez így paradoxon. Reméljük, hogy erre Isten rádöbbentette, s éppen emiatt jelentette be visszavonulását.
Kérdés, hogy az EU mikor jön rá.
Ha az EU teljesen átadja a világi jogrendszert a keresztény alap megtagadásával, ha eljön az ideje, úgy fog áthatolni rajta az antikrisztus szelleme, mint kés a vajon.
exrefis írta:
….és ha tiszteli akarjuk Istvánt, ezzel tisztelnénk leginkább, hiszen ő is egy jövőbe tekintőt alkotott anno.
Tiszteljük meg
Istent azzal, hogy a jövőre tekintve alkotmányba foglaljuk azt most, amit Ő a jövőbe tekintve alkotott, s adott anno Istvánnak.
Intelmei a koronával (hatalommal) kapcsolatban a mai napig aktuálisak.
A probléma ugyanaz ma is, mint az ő korában volt. Az ateistáknak, Istentagadóknak természetes, hogy ez nem tetszik. Kérdés, hogy nekik kell e engedni, vagy Istennek.