Idézet:
A csodatévő erőket, a gyógyítást a nyelveken szólást viszont nem lehet elmaszatolni.
Mt 7,22
Jézus mondja: Sokan mondják majd nékem ama napon: Uram! Uram! nem a te nevedben prófétáltunk-é, és nem a te nevedben űztünk-é ördögöket, és nem cselekedtünk-é sok hatalmas dolgot a te nevedben?
És akkor vallást teszek majd nékik: Sohasem ismertelek titeket; távozzatok tőlem, ti gonosztevők.Nem csupán maszatolni lehet ezekkel, hanem gonosz dolgokat tenni JÉZUS KRISZTUS szerint!
Idézet:
Például a bölcsesség beszéde nagyon jól maszatolható dolog, már aki maszatolni akar, ugyanis, hogy valaki bölcsen beszél-e, annak a megítélése lehet nagyon szubjektív. Tehát nagytekintályű püspök úr beszédét a szószékről, sok egyszerű hívő bölcsességnek gondolhatja akkor is ha egy sor sületlenséget mond.
Az emberi beszéd (ha Igét hirdet az ember) Isten Lelke által válik ÉLŐ SZÓVÁ, Teremtő erővé. Bölcsesség beszéde az Úr Lelke által adatik és az Úr Lelke által hallható. Aki hallja, pontosan tudja miről beszélek és különbséget tud tenni emberi bölcselkedés és Isteni bölcselet között, hiszem, hogy a hit gyülekezetében is vannak olyanok, akik a Lélek által taníttatnak az Ige (Jézus Krisztusról szóló bizonyság tétel) hallgatása közben.
Ezért nem maaszatolható a megtért hívő embernek, mert különbséget tud tenni az emberi bölcselkedés és az Isten személyesen szóló bölcsessége között.
Idézet:
A tudomány beszédét esetleg lehet tanult tudásra érteni.
A tudomány beszéde a Krisztus tudománya, a Krisztus ismerete. Aki nem éli a Krisztus követését, annak nincs tudása, ismerete Jézus Krisztusról és ez átsüt az életén. Legfőképpen onnan, hogy pökhendi és nincs benne alázat. Tehát a valódi Krisztus ismeret nagyon könnyen felismerhető, olyan egyszerű különbséget tenni egy betanult viselkedés között és a valódi Jézus tudományát élő ember között, mint a gyümölcsöktől roskadozó fügefa és a leveleiben pompázó zölden buja fa között, amin nincs egyetlen virág sem. csak közelebb kell hajolni az ágakhoz, kicsit elhajtani az ágakat és kiderül mi van, vagy mi nincs Jeruzsálemben, vagy a betanult élet mögött.
Idézet:
A prófétálás is lehet határeset, hiszen prófétálásnak lehet nevezni egyszerű bibliai ismereten alapuló tanítást, ha nem konkrét jövöbeli leellenőrizhető eseményről van szó.
Prófétálás nem a jövőbe látás önmagam érdekeinek megfelelően. Prófétálás a bűnre mutatás abban a közösségben, amiben élek. ezt megelőzi Jézus Krisztus szerint, hogy Isten az én bűneimre mutat rá és szabadít. Az IGAZ prófétálás tehát alázattal, tisztulással kezdődik, majd a saját közösségemen belül a bűn megnevezésével. És azzal, hogy megmutatom a kiutat, a bűnbánat helyét, lehetőségét. Az, hogy ezután mi történik az az Úr titka.
1Jn 4,1
Szeretteim, ne higyjetek minden léleknek, hanem próbáljátok meg a lelkeket, ha Istentől vannak-é; mert sok hamis próféta jött ki a világba.Sőt, nem csupán maszatolásról lehet szó, hanem gonosz "prófétákról" is, akik hamisak, csalók, olyanok, mint a király talpnyalói. Nem az igazságot prófétálják, hanem amit a király és a nép hallani akar.
Ex, te prófétálsz a saját közösségedben? Kaptál ilyen ajándékot, vagy csak itt akarsz prófétálni, nem azon a helyen, ahova az Úr rakott?