| 2013. május 16., csütörtök - Nagy Dávid | 
Hitvallás

2013 a HITVALLÁS ÉVE. Ez lehet nagyon általános, de nagyon személyes is. Egy református középiskolában különleges lehetőségek kínálkoznak egy CSENDESNAP megszervezésére, hogy a három téma végigjárása után megszülethessen egy személyes hitvallás is.
ÚTON A SZEMÉLYES HITVALLÁS FELÉ…
Hit - vall – „ás” – O.K.
________________________
Hitvallás a családról
IMASÉTA
1.	ANYA-SAROK
-	Miért vagyok hálás? - kövek kupaca: mindenki rakosgathat rá újabb és újabb köveket  (filctollal írjuk rá egy kőre)
-	Mit kérek édesanyámnak+családnak is ? - lyukas téglákból fal: cetlikkel, amelyekre fel lehet írni a kívánságokat – 
Eszközök: sok kis kő, olyan filctoll, amely kőre ír, legalább 10 lyukas tégla, amelyből falat lehet építeni, cetlik, tollak, útmutató feliratok
2.	APA-SAROK
-	Nekem milyen édesapám van? - férfi idol-képek körben felragasztva (híres emberek, részeges férfi képe, gyermeket verő férfi képe dolgozó férfi képe, stb., 
-	Imádság az apákért - középen egy-két párna (fiúknak azért is, hogy jó (jobb?) apák lehessenek)
-	Levél Édesapámnak -  A/4-es lapok, amelyre lehet írni (akár el is vihetik)
Eszközök: sok a/4 kép férfiakról, a felerősítéshez ragasztó-gyurma, nagy szőnyeg kispárnákkal; papírok, filctollak (esetleg postaláda)
3.	TESTVÉR –SAROK
-	homokba írható bűnök: el lehet „simogatni”, azaz meg lehet bocsátani
(ugyanez lehetséges papírra írva+iratmegsemmisítő)
-	Mi szeretnék másként tenni ez után a testvéremmel?
(gyertyagyújtás, fogadalmak egy asztalon, mert rendezni kell, amit elrontottunk)
-	Mosd meg arcodat! Egy lavór víz, törölközővel, s felette ige
Eszközök: egy láda homok, kis mécsesek, sok a/4 papír tollakkal, lavór, papírtörülközővel, felette ív papíron ige – minden alkalommal lehessen cserélni a vizet (!)
CSOPORTBESZÉLGETÉS
Bevezető játék: Egy „asztal”, mint a család szimbóluma – minden csoporttag üljön oda mellé.  Esetleg fotózzuk le! – s a beszélgetés végén mindenki üljön újra oda, s ha változtatott, indokolja meg egy mondattal, ha nem, akkor azt is.
Mire való a család?
Mit hozunk a családból?
Mit tehetünk a jelenlegi családunkért?
Mit tehetünk a jövőbeli családunkért?
Közös imádsággal zárhatunk…
Eszközök:  asztal – szék, tollak, fényképezőgép, post-itek
________________________
Hit – vallás, hit – vállalás
REFORMÁTUS VAGYOK! 
Bevezető játékok:
1.	Fogd meg, és add át
-	egy labdát adunk körbe, két labdát adunk körbe, időre adjuk körbe, stb.
2.	Csomó, vagy nem csomó, hány csomó?
-	egy lefektetett kötélről együtt gondolkodni, dönteni csoportban, majd kibontani
3.	Hol vagy a hajón?
-	egy nagy csomagolópapíron egy hatalmas hajó rajza. Mindenki választ egy kis képet, ami őt szimbolizálja, s elhelyezi a hajó képén. Amikor mindenki készen van, jöhet a csoportbeszélgetés.
Csoportbeszélgetés:
1.	Melyik játék (vagy lépés az úton) szólt neked legjobban az egyházról?
Mi volt a legnehezebb?
2.	Mit jelképezhet a hajó? (az egyházat sokszor hasonlítják hajóhoz: Hányattatik, de nem süllyed el – régi latin mondás)
Mi minden, ki mindenki kell ahhoz, hogy célba érjen? Te mit tudsz tenni a magad helyén? Mi, ki hiányzik? Mit gondolsz az iskola mennyire az egyház része?
3.	Mikor, kinek könnyű megvallani, hogy református keresztyén vagy?
Van ilyen? Kik a reformátusok? Aki konfirmált már az? 
4.	Hogyan fogalmaznád meg a saját hitvallásodat? Mit hiszel igazán?
Eszközök: labdák, hosszú kötél, sok kis kép újságokból, nagy csomagolópapír a hajó rajzával, sok papír és tollak
________________________
Nemzeti hitvallás
1.	MAGYAR VAGYOK, MAGYARNAK SZÜLETTEM…
-	Asszociáció: Mi jut eszedbe arról, hogy „magyar”?
-	Állítások a magyarságról + szerzőket kell keresni hozzá – érveléssel, miért épp azok, leülve adjuk körbe, s tisztázzuk mit jelent magyarnak lenni.
Eszközök: idézetek kigyűjtve, szerzők külön kártyán.
 
2.	Vakvezetés több variációban
Eszközök :sálak a szembekötéshez, s megfelelő helyszín – biztonságosan válasszuk ki!)
3.	Az ország megmentése
-	végveszélyben az ország, valaki ellopta az értékeket, s elrejtette titkos barlangjában – nektek kell visszaszerezni, s ki kell eljuttatni. Ám csak ha az összeset kihozzátok a labirintusból, akkor fog megmenekülni az ország. 
(A játék leírása: egy teremben labirintus formára fektessük le a kötelet, néhány helyen egérfogó körül legyenek az értékeket jelző golyók. Kettesével mennek végig, de úgy, hogy aki megy annak be van kötve a szeme, aki „vezeti” – csak szavakkal - , az irányítja, hogy ki tudja hozni az értékeket. Mindenkinek végig kell menni – aki vezetett, az utána ugyanúgy végigmegy.)
Eszközök: nagy kötél, labirintus formában letéve, egérfogók, golyók(labdák) – értékek ráragasztva, szembekötéshez sálak (legalább annyi, ahogy csoporttag)
Beszélgetés:
1.	Milyen volt bekötött szemmel járni, mások irányítása alatt? Vezetni, vagy vezettetni volt a jobb? Érezted, hogy felelős vagy, hogy rajtad is múlik?
2.	Milyen értékeket mentettetek ki – elég ezek megtartása? Mit tennétek még hozzá? Milyen a jó vezető? Gyűjtsük össze az értékeket! (részlet felolvasása a NEMZETI HITVALLÁSBÓL)
3.	Kötelezze el magát mindenki, hogy az ország javát szolgálja – s találja ki, hogy mivel?
Egy nagy ÜZENŐFALAT kell a kijárathoz tenni, ahová a nemzet vezetőinek üzenhetnek:
 Milyen értékeket képviselő országot szeretne a jövő ifjúsága ahhoz, hogy ez az ország ÉLHETŐ LEGYEN, s ne akarjanak elmenni.
Fodorné Ablonczy Margit
- Úton a személyes hitvallás felé ( 43.0 KB )
Copyright © 2008 Parókia Portál, Minden jog fentartva.
Látogatók ma: 306, összesen: 1655120


 
			 RSS
 RSS









 
				
				
			


 
				