Nyomtat Elküld Olvasási nézet

Bemutatkozás

A kezdet:

Soós Katalin alapító írja:
1989. nyarán, egy tábor vége felé - melyet a Kispest-Rózsatéri ifjúság tartott ugyanezen gyülekezet gyermekeinek - álmodozva beszélgetnek arról, milyen jó lenne egész évben ilyen légkörben foglalkozni gyerekekkel.

Hazatérve váratlanul-véletlenül olyan példával találkoznak (Kodály Kórusiskola), mely reményeket kelt bennük: álmuk megvalósítható. Lelkes szervezésbe kezdenek. Zászlójukra Karácsony Sándor nevét tűzik, zászlóvivőül az “alexandrinusokat” (Karácsony Sándor tanítványait) kérik fel.
/Részlet az iskola jubileumi évkönyvéből/

A fent említett “álmodozók”:
Bartha Anikó, Donát István, Donát Jordánka, Gödöllei Piroska, Halmos Istvánné, Nagy Gábor, Pénzes László, Soós Katalin, Varényi Erika és Varga László - a megálmodott iskola megvalósításának első lépéseként 1990. június 10-én létrehozták a Karácsony Sándor Iskola Alapítványt.








Copyright © 2008 Parókia Portál, Minden jog fentartva.

Impresszum / Média Ajánlat / Kapcsolat / Hírlevél

  • 2020. március 31., kedd

    Krízis és újrakezdés: munkaadót és munkavállalót, családos embereket és gyülekezeteket egyaránt érinthetnek a következő időszakban. A GLS Nemzetközi V...
  • 2020. március 30., hétfő

    Lelkesítő, fáradhatatlan, nagy műveltségű géniusz, aki óriási tudását gyülekezete, egyháza és a magyarság fejlődésére használta. Korának modern tudós-...
  • 2020. március 29., vasárnap

    Faragó Laura énekművész és népdalénekes előadása az ősi etikai norma és az igei tanítás kapcsolatáról a XV. Harkányi Szabadegyetemen.
  • 2020. március 28., szombat

    Mikor jön el a húsvét, az igazi lehetetlen lehetőség? Nem tudom. De azt tudom, hogy eljövetele az önkéntes áldozattal kezdődik. Nem karanténban vagyun...
  • 2020. március 28., szombat

    Keresztyén emberként a kialakult helyzet akarva akaratlanul eszembe juttat bibliai történeteket. A babiloni fogságot, a pusztai vándorlást, Nóé történ...
  • 2020. március 26., csütörtök

    Várakozásainkat sokszor ellentétpárokban éljük meg. Mindnek megvan a maga szerepe, ám ha megpróbáljuk őket közelíteni egymáshoz, gazdagabbnak élhetjük...
  • 2020. március 25., szerda

    Miben segíthet most a Református Tananyagfejlesztő Csoport az otthonról tanító pedagógusoknak? Pompor Zoltánnal beszélgettünk.
  • 2020. március 24., kedd

    Minden krízis magában rejti a növekedés lehetőségét. Milyen kapaszkodóink lehetnek a magány, a bezártságérzés vagy a távmunka nehézségeiben? Miként vi...
  • 2020. március 23., hétfő

    Pedagógiai reflexió
  • 2020. március 22., vasárnap

    Tanárok, diákok és szülők támogató együttműködése kell ahhoz, hogy a digitális távoktatás hosszú távon működőképes legyen. Körképünk az első hét után.