2019. június 03., hétfő - Kardos Ábel Nyomtat Elküld Olvasási nézet

III. hangverseny - 2019. július 27. 19 óra

Szokolay Balázs zongoraművész és családtagjai hangversenye

Műsor:

Glinka: Variációk egy orosz témára

Liszt: d-moll etűd op.1.

Schubert: Négy Ländler

Brahms: Három magyar tánc

Schumann:  Tizenkét zongoradarab kis és nagy gyermekek számára

op. 85 - részletek

(Kerti melódia - Gyász - Bújócska)

Bizet: Gyermekjátékok op. 22 - részletek

(Szappanbuborékok - Kicsi férj, kicsi asszony)

Fauré: Dolly-szvit

Rachmaninov: Románc és keringő hat kézre

Beethoven: Hat variáció fuvolára és zongorára op. 105 - részletek

Debussy: Prelűdök - részletek

(Köd – Amit a nyugati szél látott – Tűzijáték)

Dohnányi: Ruralia Hungarica, Op. 32a - Presto, ma non tanto

Bartók: Táncszvit BB86

 

Szokolay Balázs zenész családban született Budapesten, 1961-ben. Öt éves korában kezdett zongorázni, tanára Czövek Erna volt. Tanulmányait a Budapesti Zeneakadémia Előkészítő Szakán folytatta Máthé Kláránál, majd 1977-től 1983-ig volt Kadosa Pál, Kocsis Zoltán, Kurtág György és Rados Ferenc professzorok hallgatója. Diplomája után két további évig ösztöndíjas volt Münchenben és Moszkvában, mesterei voltak még Mihail Voszkreszenszkij, Amadeus Webersinke, Ludwig Hoffmann, Yvonne Lefebure.

Az 1973 – 1990 években több nemzetközi zongora- és kamarazenei verseny győztese, illetve díjazottja, melyek közül a legfontosabbak: Usti-nad-Labem, Zwickau, Leeds, Brüsszel, Montreal, Terni, Glasgow, Monza, Budapest. Az utóbbi időben gyakran zsűritag rangos zenei versenyeken, többek közt Németországban, Hollandiában, Olaszországban, Bulgáriában, Oroszországban. Négy kontinens több mint 30 országában járt koncertezni, vagy mesterkurzusokat tartani.

Repertoárja minden stílusban igen széles skálát ölel fel, melyben jelentős szerepet kap a kamarazene. Eddig legjelentősebb partnerei voltak: Jean-Efflam Bavouzet, Amadinda ensemble, Clemens Hagen, Aurèle Nicolet, Kocsis Zoltán, Perényi Miklós, Gervaise de Peyer, Kelemen Barnabás, Szabadi Vilmos, Banda Ádám, Baráti Kristóf, Várdai István. Szólistaként több jelentős zenekarral fellépett, mint például a Liszt Ferenc Kamarazenekar, Birminghami Szimfonikus Zenekar Sir Simon Rattle vezényletével. Belgrádban egy alkalommal Nikita Magaloff helyett játszotta Brahms d-moll zongoraversenyét. Zenei sokoldalúságát bizonyítja az is, hogy Bach 5. Brandenburgi versenyét csembaló mellől vezényelte Londonban.

A legrangosabb fesztiválok, amiken eddig részt vett: Schleswig-Holstein; La Roque d'Antheron; Miami Piano Festival; Sebők Festival Bagneres Bigorre... Fellépett még pl. a Royal Festival Hall; Wigmore Hall; Concertgebouw; Wien-Konzerthaus és más híres termekben.

Számos felvétele jelent meg a NAXOS, a HUNGAROTON és más lemezkiadó társaságoknál (köztük saját átiratai is), amik közül több nyert nemzetközi díjakat. Számos rádió- és televíziófelvételt készített, többek között BBC-London, RIASBerlin, Bajor Rádió, AVRO és TROSHollandia, RAI-Torino, Magyar Rádió és Televízió.

1987 óta tanít a Budapesti Liszt Ferenc Zeneakadémia zongora tanszakán. 1997-98-ban a Dél-Koreai „Yeungnam” Egyetem vendégprofesszora volt. A 2006. év tavaszi szemeszterében a New Jersey Montclair State University (USA) meghívott zongoraprofesszora, valamint 2009-12. között Graz KUG Egyetem vendégprofesszora volt. Jelenleg Weimarban a Liszt F. Zeneművészeti Főiskolán professzor. Növendékei eddig több mint 50 nemzetközi díjat nyertek zenei versenyeken.

Érdemei elismeréseként 2001-ben a Magyar Kormány Liszt Díjjal tüntette ki.

 

Szőke Diána nyolcévesen kezdett zongorázni Szabó D. Botta Ilona tanárnőnél. Tizenhárom évesen felvételt nyert a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola előkészítő tagozatába, ahol Gács Anikó és Kékesi Judit egyengettek tovább az útját. 2002-2006 között a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Budapesti Tanárképző Intézetében folytatta tanulmányait Hargitai Imre növendékeként. 2006-2007 között a II. kerületi Kodály Zoltán Zeneiskolában dolgozott, mint zongoratanár és korrepetitor. 2006-2009 között a Zeneakadémián tanult tovább Falvai Sándor es Némethy Attila növendékeként. 2007-ben megszületett első gyermeke, Dominik. 2008 júliusában a nemzetközi Carl Filtsch zongoraverseny győztese lett Nagyszebenben. 2010 márciusában a IV. Nemzetközi Bartók Béla Zongoraverseny első díját nyerte el. A kötelező darab – Madarász Iván „Tetrafónia” című kortárs művének – előadásáért Artisjus díjat kapott. 2011-től Weimarban él családjával. 2012-ben született meg második fia, Patrik. Ezután öt éven keresztül zenei kurzusvezető volt a Familienzentrumban. Egy évig a helyi Waldorf iskolában volt korrepetitor. 2016-tól a Weimarer Mentoring Programm fő mentora, a Musikgarten (Zeneóvoda) kitalálójával, Dr. Lorna Heyge-vel intenzíven dolgozik együtt Türingia különböző óvodaiban. Céljuk, hogy az óvodai intézményekben a nevelőnők zenével tegyek a mindennapokat „könnyebbé“ és szebbé. 2018-tól az állami Hummel Zeneiskolában tanít zongorát, illetve a már fent említett Musikgartent – itt a továbbfejlesztett változatát: szülőkkel.

A tanítás és a családja mellett vállal koncerteket is: legutóbb Line Ildikóval a Rádió Márványtermében, illetve Weimarban koncerteztek. Családjával pedig Németországban, Magyarországon, illetve legutóbb Franciaországban jártak.

Szokolay Dominik 2007. június 12-én született Budapesten. Négyévesen saját kívánságára kezdett el dobolni, először Pesten, majd Weimarban a Hummel Zeneiskolában. Már akkoriban megmutatkozott komponálási készsége – még nem tudott írni-olvasni, de már komponált "Dob iskolát" nagyon bonyolult ritmusokkal. Hatévesen elkezdett a dob mellett furulyázni, illetve az iskolája zenekarában két évig nagybőgőzött. Furulyával is már szép versenyeredményeket ért el, de igazából akkor bontakozott ki a tehetsége, amikor a most kilencvenéves Prof. Sigrid Lehmstedtnél elkezdett zongorát tanulni nyolcévesen. Hamar megmutatkozott, hogy ez az ő útja – mutatja ezt számos első díja, amiket zongorából és kompozícióira is kapott. Nemcsak Türingiában tette ezt, de a Hessen-Thüringen Bundeswettbewerb versenyen mar kétszer nyert a kompozíciója díjat. Illetve a híres Bad Sulza-i zongoraversenyen is különdíjat kapott kompozíciója, és 1. díjat zongorázása. Nemzetközi versenyeken is díjakat nyert: Athénban és Usti nad Labemben. Legutóbb a Carl Schroeder Zongoraverseny 1. díját hozta el Sondershausenből, maximális pontszámmal.

Szokolay Patrik 2012. október 23-án született Weimarban. Háromévesen kezdett el hegedülni a japán Suzuki-módszer szerint. A gyermekek mindent hallás után tanulnak meg, illetve nemcsak szólót játszanak, de kis zenekarban együtt is. Egy éve kezdett el zongorázni, szintén Prof. Sigrid Lehmstedtnél, akinél Dominik. Augusztusban megy iskolába. Játszott már testvérével is többször.

 

Szokolay Ádám fuvolaművész, aki gyerekkorától aktívan foglalkozik zenével. Zeneakadémiai diplomáját 1984-ban szerezte, ahol Kovács Lóránt osztályában tanult. 1977-től sok éven át a Szent István Szimfonikus Zenekar fuvolistája volt. 1996 óta, több mint 20 éve a budaörsi Leopold Mozart Zeneiskola sikeres fuvolaszakos tanára. Nagy felelősséget és szeretetet érez minden növendéke iránt. Emellett rendszeresen ad koncerteket budapesti és vidéki koncerttermekben.

Szokolay Ádám Zsolt zongoraművész, a weimari Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola hallgatója. Gyermekkora óta a zenének szenteli életét. Négyéves korában kezdett zongorázni édesanyja irányításával. Két év múlva négy országos zongoraverseny nyertese volt. Aszalós Tündénél folytatta tanulmányait a budapesti Tóth Aladár Zeneiskolában, majd nyolcévesen felvételt nyert a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem előkészítő tagozatára, ahol az évek során tanárai Keveházi Gyöngyi, Eckhardt Gábor, Várjon Dénes és Némethy Attila voltak. 2015-től a New York-i Bard College Konzervatóriumában Peter Serkinnél tanult, 2018-tól pedig a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola hallgatója Weimarban, ahol Grigory Gruzman osztályában tanul.​

A fiatal zongorista számos nemzetközi verseny győztese és díjazottja, többek között a Carl Filtsch Nemzetközi Zongoraversenyről, a Ferenczy György Nemzetközi Chopin Zongoraversenyről, a Peter Toperczer Kassai Zongoraversenyről, a Yamaha Fiatal Előadóművészek Versenyéről és a Stecher & Horowitz New York-i Nemzetközi Zongoraversenyről vitt haza díjakat. Munkájáért Bíró Sári Emlékdíjban és Fischer Annie ösztöndíjban részesült. 2017-ben Ádám saját zenekart alapított a New York-i Bard Konzervatórium tanulóival, akikkel Rachmaninov 2. zongoraversenyét és Gershwin Rhapsody in Blue-ját adta elő.

 

 

 

 

Copyright © 2008 Parókia Portál, Minden jog fentartva.

Impresszum / Média Ajánlat / Kapcsolat / Hírlevél

Látogatók ma: 79, összesen: 180634

  • 2019. augusztus 25., vasárnap

    Nem mindenki sikeres, aki jól teljesít, ugyanakkor nem minden sikeres ember büszkélkedhet kiemelkedő teljesítménnyel. Akkor végül is min múlik a siker...
  • 2019. augusztus 23., péntek

    Rendhagyó olvasónapló és könyvajánló - 2.rész
  • 2019. augusztus 22., csütörtök

    Szerette a csendet. A vidék csendjét különösen. Ritkán volt alkalma itt lenni. Megállt a kertben és nézte a fákat, bokrokat. A szilvafa ágai roskadozt...
  • 2019. augusztus 21., szerda

    A valódi önmegvalósítás nemcsak rólunk szól, hanem a kapcsolatainkról is. Ez egyszerre szabadság és kihívás. Pál Feri ennek a lehetőségeiről és dilemm...
  • 2019. augusztus 20., kedd

    Isten háza nem a változatlanság, hanem a gyógyulás és a remény helye. Akkor van értelme felújítani, ha a benne élő gyülekezet erőt és hitet ad a telep...
  • 2019. augusztus 19., hétfő

    Mit jelent érettnek lenni?
  • 2019. augusztus 18., vasárnap

    Miért és hogyan lesz valakiből kutató-mentő, és mi ad neki erőt ehhez az elhíváshoz a bevetések során? Többek között erről is mesélt nekünk Hegedüs Gá...
  • 2019. augusztus 17., szombat

    Kinek ne lennének fontosak a kapcsolatok…hiszen kapcsolatra vagyunk teremtve! Rendhagyó olvasónapló és könyvajánló – első rész
  • 2019. augusztus 16., péntek

    Segítség a lelkipásztoroknak, hogy a saját gyülekezetükben a szolgálatba bekapcsolódó aktív munkatársakat, világi vezetőket, presbitereket, tanítókat ...
  • 2019. augusztus 15., csütörtök

    Az érzelmi intelligencia fontosságát nem szabad se túlmisztifikálni, se lebecsülni. De fejleszthető-e mindenkinél? Amennyiben igen, akkor milyen mérté...