FM írta:
Na igen, kösz, hogy válaszoltál, de miért mondják azt, hogy istennek gondolja magát, de azt nem, hogy bálványnak?
Kezdem a Keltáknál;
A víz sötét ködéből indult a világ, de benne, rajta és fölötte élt a lélek. Az Ős-víz ködnek neve; TEN.
Tengar erőből sűrűsödött a víz köde és létrejöttek az ősanyag világai. Az IZ ereje fény lett s a lélek indult el a fény útján a fény erejével mely IZ magjaként hullt rá a megmarad ős-vízre. Így nemződött az élet. A tin az élet tava lett, az ős víz. Az ős-anyag neve Ama-PALIL. Iz első szülöttje… stb. (ezt tartja a Kelta hitvilág, [Kaldeusok hitvilágában tűnik fel.] és innen van egy érdekes hatalmi egység IZ-TEN.)
Ami a felsőbb hatalmasság erejének megnevezése. Magyarul Isten. Néven vonult a köztudatba, és ezen a néven emlegetjük magát a Teremtő, Mindenható, Istent is. (A szó magát a hatalmat, rangot jelenti. Ahogy azt későbbi hozzászóló is említi, Úr, Király.. stb.)
De, másokat is istennek nevezünk. Jézus egy alkalommal magát Sátánt nevezte istennek.
Ján 14.30. Habár, jól tudjuk Isten egy van. Egy másik helyen azt mondta „Istenek vagytok”
10:34, itt az emberekre alkalmazta.
Egyben hivatkozott Zsolt. 82:6; Ézs 41:23. az írásokból egyértelműen kiderül, hogy milyen értelemben gondolta ezt.
Mózes esetében is olvasunk hasonlót 2Móz 7:1 Maga a Mindenható tette Mózest nagyobb istenné a fáraó istenei előtt.
Tudjuk tehát, hogy sokféle hatalmasság van, és ezeket, mint isten; rangot, hatalmat megjelölő fogalmi névvel említjük.
„1Kor 8:5 Mert ha vannak is úgynevezett istenek akár az égben, akár a földön, a minthogy van sok isten és sok úr;
1Kor 8:6 Mindazáltal nekünk egy Istenünk van, az Atya, a kitõl van a mindenség, mi is õ benne; és egy Urunk, a Jézus Krisztus, a ki által van a mindenség, mi is õ általa. „
De, van egy nagyon érdekes rész a bibliában, ami nem hagy semmi kétséget sem Ézs 43:10-ben. Ti vagytok az én tanuim, így szól az Úr; és szolgám a kit elválasztottam, hogy megtudjátok és higyjetek nékem és megértsétek, hogy én vagyok az,
elõttem Isten nem alkottatott, és utánam nem lesz!
Ezek után már tudjuk, hogy miért is mondjuk valakire, hogy istennek képzeli magát. Mert nem ő az első aki azt hiszi, úgy gondolja, hogy ő isten. Vagy akár mások nevezik annak. (azért itt hozzá is teszem, hogy nem csak emberekre használatos, ahogy azt Jézus említi, hanem a bukott angyalokból lett Démonok. [már maga a démon szó is eredetében istent jelent.] )
Bálvány bármi lehet. Nem csak tárgyak, amik előtt hasra lehet vágódni. Mert ismeretes az a szólásunk is, hogy valakit bálványozni. Vagyis élő személyre is igaz. De, lehet egy fogalom is. Pl. vágy valami után, gazdagság. Habár a gazdagság, egy jól érzékelhető fizikai (mani Káldeai Meni isten után.) pénz utáni vágy és annak bálványozása. De, az oda vezető úton is vannak kisebb-nagyobb (viszonylagos megfogalmazásban, de mind helytelen.) bálványok.
Lehet áldozni annak oltárán, akár szellemiségünket elvesztve. (nem a gazdagság, az anyagi jólét a bálvány, hanem a helytelenül elért. És helytelenül felhasznált. (luk 12:16 példázat, )
Tehát sokféle bálvány van, a bálvány képviseli a bálványozottat. Tehát nem mondjuk egy bálványozott, istenítet, istennek hit személyre, hogy ő bálvány.