Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1097 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 74  Következő
 

Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2007. jún. 05., kedd 16:44 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 14:19
Hozzászólások: 477
Tartózkodási hely: Budapest, Rákoscsaba
tulip írta:
Ez elég halovány. Az ihletettség különböző fokú megkérdőjelezése az amit a mondanivalót és az üzenetet kikezdi, pontosabban a beléjük vetett hit értelmét. Másrészt a kérést egyszerűen nem értem. Azt akarod mondani, hogy nem tudjátok, hogy például a budapesti teológián ki mit tanít, s hogy ez hol tér el a biblikus református látásmódtól? Ezt a BSZ-nek kellene, minden egyes oktatóval kapcsolatban megtennie? A BSZ-nek van bőven kiadványa. Például 92. Sípos Ete Zoltán: Mi bajunk a modern teológiával? című előadása. Össze kell vetni az egyes oktatót használt módszerével, s hogy mit és hogyan tanítanak, milyen hitet képviselnek, s ott lesz a válasz. A BSZ nem tud más helyett gondolkodni, összevetni.

Én pontosan tudom, ki mit tanít a ref. teológián, és úgy látom, elég konzervatív beállítottságú, református hívő tanáraink, professzoraink vannak. Ezért nem értik sokan, hogy a BSZ-nek mi a baja, ezért kérték, hogy ne csak úgy általánosságban beszéljenek a liberális teológia bűnéről, hanem konkretizálják. Nem történt meg.
tulip írta:
Szóval neked szüklátókörűség a hitvallásainkat és a Bibliát zsinórmértékül szabni? Sejtem, hogy nem erre gondolsz, de ehhez konkretizálnod kell, mert így üres kinyilatkoztatás, amit leírtál.

Nem konkretizálok, mert egyrészt sokaknak semmit nem mondanának a nevek, másrészt nem kívánok fogadatlan prókátor lenni. Aki kíváncsi, keressen meg privátban.
De mégis mondok pár dolgot. Nem választják meg azt a seniort, aki az egyetem többi karával kitűnő kapcsolatot ápol, aki az országos hallgatói önkormányzat 12 tagú döntéshozó testületének tagja, mert "alkalmatlan". Értsd: nem BSZ-es.
Nem járnak azoknak a tanároknak az óráira, akik "nincsenek megtérve" (hogy ennek megítélésére ki jogosította fel őket, azt csak az Úr Isten tudja :oops: )

tulip írta:
Nem kell. Úgy is meg fog látszani, abból ahogy Isten szavához viszonyulsz.
Ámen.
De ezek után egy szó kritikát nem kérek arról, hogy meg vagyok-e térve. Nem neked tartozom elszámolással - szerencsére)

_________________
ex-JennyT :D
"Énekelj az ÚRnak, te egész föld!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 05., kedd 19:27 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 06., péntek 15:14
Hozzászólások: 1052
JennyT: vigyázz, mert a végén még tulip lesz a vita győztese, és mindenki ki lesz innét moderálva a fórumról, csak ő maradhat... :)

_________________
http://hollocsillag.blog.hu
νιψονανωμηματαμημωνανοψιν


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 07., csütörtök 16:24 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Indu írta:
Idézet:
Ó! A hármas jelentés Alföldy-Boruss Dezső előadásában is elhangzik


Huh, kicsit féltem ettől, komolyan - de terveztem, hogy utána nézek. Mert emlékeim szerint ő volt az, aki egy másik igehelyre is frappáns fordítást rögtönzött az említett bibliakörben, lelkészi tekintélyét latba vetve, ezzel zárva le egy kérdést - csakhogy a jelentés az nem volt oké.


Ellenőrizhetetlen. Esetünkben viszont van még egy esély a feloldásra. Ki kell gyűjteni az összes igeverset, ahol mosakodás, fürdő, keresztség, meghintés szerepel, s összevetni őket, hogy nem-e ugyanazon árnyképei-e az egy valóságnak, Krisztusnak. Ha eltérnek mennyiben térnek el? Azaz mennyiben áll meg, amit Viktor Jánostól Erika idézett a keresztség vs. bemerítés rovatban, vagyis hogy ilyen távlatból nézve valóban egymás szinonimái? Nem lehet, hogy ezek éppen Kavics által hangoztatott Róm6,4-ben összegződnek? Figyelembe vették ezt a lehetőséget azok akik kimondták, hogy a baptidz... (?) csak a bemerítést jelenti? Mert ha nem és csak a betűt nézték, arra csak egy igei frázis illik: A betű öl, a lélek pedig megelevenít.

---

Weöres Sándor: Én is

Én is világot hódítani jöttem,
S magamat meg nem hódíthatom.
Csak ostromolhatom nehéz kövekkel,
Vagy ámíthatom és becsaphatom.
Valaha én is úr akartam lenni,
Ó bárcsak jó szolga lehetnék,
De jaj, szolga csak egy van: az Isten,
S uraktól nyüzsög a végtelenség.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 07., csütörtök 17:36 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
JennyT írta:
tulip írta:
Ez elég halovány. Az ihletettség különböző fokú megkérdőjelezése az amit a mondanivalót és az üzenetet kikezdi, pontosabban a beléjük vetett hit értelmét. Másrészt a kérést egyszerűen nem értem. Azt akarod mondani, hogy nem tudjátok, hogy például a budapesti teológián ki mit tanít, s hogy ez hol tér el a biblikus református látásmódtól? Ezt a BSZ-nek kellene, minden egyes oktatóval kapcsolatban megtennie? A BSZ-nek van bőven kiadványa. Például 92. Sípos Ete Zoltán: Mi bajunk a modern teológiával? című előadása. Össze kell vetni az egyes oktatót használt módszerével, s hogy mit és hogyan tanítanak, milyen hitet képviselnek, s ott lesz a válasz. A BSZ nem tud más helyett gondolkodni, összevetni.

Én pontosan tudom, ki mit tanít a ref. teológián, és úgy látom, elég konzervatív beállítottságú, református hívő tanáraink, professzoraink vannak. Ezért nem értik sokan, hogy a BSZ-nek mi a baja, ezért kérték, hogy ne csak úgy általánosságban beszéljenek a liberális teológia bűnéről, hanem konkretizálják. Nem történt meg.


Mit jelent az, hogy elég konzervatív? Mind nyíltan vallja például a 6 napos teremtést? (Vagy milyen visszhangja volt, például Carsten Peter Thiede Jézus papiruszról pár éve tartott előadásának?)

JennyT írta:
tulip írta:
Szóval neked szüklátókörűség a hitvallásainkat és a Bibliát zsinórmértékül szabni? Sejtem, hogy nem erre gondolsz, de ehhez konkretizálnod kell, mert így üres kinyilatkoztatás, amit leírtál.

Nem konkretizálok, mert egyrészt sokaknak semmit nem mondanának a nevek, másrészt nem kívánok fogadatlan prókátor lenni. Aki kíváncsi, keressen meg privátban.
De mégis mondok pár dolgot. Nem választják meg azt a seniort, aki az egyetem többi karával kitűnő kapcsolatot ápol, aki az országos hallgatói önkormányzat 12 tagú döntéshozó testületének tagja, mert "alkalmatlan". Értsd: nem BSZ-es.


A maga módján ez konkrétum, konkrét vádaskodás.

JennyT írta:

Nem járnak azoknak a tanároknak az óráira, akik "nincsenek megtérve" (hogy ennek megítélésére ki jogosította fel őket, azt csak az Úr Isten tudja :oops: )



Nos akkor innen is elmondom, amit Sípos Ete Álmos egy előadás végén elmondott: Aki ma Magyarországon lelkész akar lenni, teológiát kell végeznie.
Ezek szerint ez megtehető úgy, hogy a hallgatók nem látogatják a szerintük meg nem tért oktatók óráit? A megítélés pedig egyenesen kötelességünk, miként akadályoznánk meg amúgy, hogy felemás igába kerüljünk, amit Jézus maga tiltott meg? Miért írta János, hogy „valamely lélek nem vallja Jézus testben megjelent Krisztusnak, nincsen az Istentől” (1Jn4,3a)? A Biblia tele van a vigyázásra való felszólítással, s hogy mire kell vigyázni. S ez még ennek ellenére is igen nehéz kérdés. Minél jobban fellazul a fegyelem, annál könnyebben beszivárognak oda nem való egyének, s amikor valaki rendet tesz, akkor ők vannak a legjobban megsértődve. Jó példa erre, amikor Nehemiás megjelent Jeruzsálemben, hogy milyen kavarodást okozott. Avagy Jonathan Edwards következő esete, a Közép-Kelet Európia Református Presbiteriánus Egyház negyedéves kiadványából, a Keskeny Úton márciusi számából: http://www.reformatus.org alatt megtalálható PDF-ben. Amikor megtagadta az úrvacsorát a hitetlenektől, elküldték a szolgálatból. Gyaníthatóan a BSZ hasonló rendrakási javaslatai nem tetszenek neked se, s ezért próbálod befeketíteni, szűklátókörűséggel, személválogatással, általánosságokban beszélőnek, aki nincs velünk az ellenünk van szemléletűnek beállítva.

JennyT írta:
tulip írta:
Nem kell. Úgy is meg fog látszani, abból ahogy Isten szavához viszonyulsz.
Ámen.
De ezek után egy szó kritikát nem kérek arról, hogy meg vagyok-e térve. Nem neked tartozom elszámolással – szerencsére)


Aki nincs megtérve, azt embernél erősebb hatalom kísérti meg annyira, hogy ha addig csak azt hitte meg van térve, onnantól nem hogy nem fogja ezt hinni, de harcos ellensége lesz az Igének, ahogy Jézus meg is mondta az útszélre vetett mag esetében. Nem test és vér ellen van nekünk tusakodásunk! Ismerünk ilyen esetet: Michael Shermer: Hogyan hiszünk? (Typotex) A szerző szkeptikus, a saját bevallása szerint hívő keresztyénként indult, - a református tanítás persze ezt lehetetlennek tartja, csak hiszi, hogy bármikor is hívő volt – ahhoz képest elégé ellenségessé lett. Az ő esete is figyelmeztető arra nézve, hogy mi történik, ha valahol elhagyják a megítélését, hogy valaki hívő-e vagy sem. Ha meg vagy térve akkor persze az ilyen kísértések csak megerősítenek. Ha viszont nem egyre több eltérést fogsz tapasztalni, s ez egyszer szakadáshoz vezet. Az Ige kétélű kard.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 07., csütörtök 18:18 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 29., péntek 15:30
Hozzászólások: 2408
tulip írta:
Az Ige kétélű kard.


Ebben teljesen egyet értek veled :)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 08., péntek 07:28 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 13., péntek 19:09
Hozzászólások: 1521
Tulip
Idézet:
Esetünkben viszont van még egy esély a feloldásra. Ki kell gyűjteni az összes igeverset, ahol mosakodás, fürdő, keresztség, meghintés szerepel, s összevetni őket, hogy nem-e ugyanazon árnyképei-e az egy valóságnak, Krisztusnak.


És ha találok olyat ami nem, akkor én nyertem meg a vitát? vagy mi a konzekvencia? (Jaj néktek képmutató írástudók és farizeusok! mert megtisztítjátok a pohárnak és tálnak külsejét, belől pedig rakvák azok ragadománynyal és mértékletlenséggel Mt 23,25)

Nekem van egy másik megoldási javaslatom. Gyűjtsük ki az összes Újszövetségi keresztelésről szóló igét, amikben nagyon sok utalás lesz a mikéntre: pl

Jézus megkeresztelkedvén, azonnal kijöve a vízből;
És azonnal feljővén a vízből, látá az egeket megnyilatkozni.
Mikor pedig a vízből feljöttek, az Úrnak Lelke elragadá Filepet
Eltemettetvén Ő vele együtt a keresztségben, -> ez a jelképes jelentése, mikor teljesen belemerítenek a vízbe
Eltemettettünk azért ő vele együtt a keresztség által a halálba:

És te is hozzál olyan újszövetségi igéket, amiben a konkrét emberek keresztelésére nézve meghintés, vagy egyéb módszer van. Ezeket összevetve meglátjuk, hogy az apostolok idejében hogy állt ez a gyakorlat.

A Victor János fejtegetésre inkább nem is akartam reagálni, de ha már így újból felhozódott, megteszem. Az, hogy egy szó jelentése módosul ezzel párhuzamba állítva, hogy egy bibliai gyakorlat eltorzul - ne legyen már erény. Így alakult ki a sok szép szenthagyomány is a katolikus egyházban.

Az is tökéletesen mellékes, hogy hogy mosták meg a nyoszolyáikat. A kérdés, hogy kereszteltek az apostolok? Meghintettek vagy alámerítettek?

A legrosszabb a gyerekkeresztség gyakorlatában nem is a módszer, szerintem, hanem az, hogy a hitbeli döntés örömét veszi el. Mintha a szüleid előre csinálnának neked egy esküvőt Katival gyerekkorodban, akibe aztán tényleg szerelmes is leszel később, de már nem tudod elvenni feleségül, mert a szüleid még mielőtt döntöttél volna mellette, már elvették neked. Ettől még lehet boldog a házasságod, csak nem tudtad Isten és ember előtt kimondani az Igent, mert ezt már a szüleid kimondták neked.

_________________
Várván ama boldog reménységet


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 08., péntek 07:39 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
igen!! NAGGGYONjóóó példa! :)

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 08., péntek 07:46 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 09:37
Hozzászólások: 6093
Indu ezt írod:

A Victor János fejtegetésre inkább nem is akartam reagálni, de ha már így újból felhozódott, megteszem. Az, hogy egy szó jelentése módosul ezzel párhuzamba állítva, hogy egy bibliai gyakorlat eltorzul - ne legyen már erény. Így alakult ki a sok szép szenthagyomány is a katolikus egyházban.

Az is tökéletesen mellékes, hogy hogy mosták meg a nyoszolyáikat. A kérdés, hogy kereszteltek az apostolok? Meghintettek vagy alámerítettek?



már nagyon bánom, h. mégis beleszóltam ebbe a vitába. Mert azt mindenki leírja, h. a üdvösség hitből van, kegyelemből----de aztán csak az a bibliai amit ő hoz fel.

Azért nem lényegtelen a nyoszolyák megmosásának a módjáról beszélni, mert az volt a te kérdésed: lehet-e a baptidzo szó másként is olvasni a Bibliában, mint alámerítést...erre hoztam fel példát,erre mondod, hogy tökéletesen mellékes- no comment.

Este bemásolom az egész cikket, nem azért,mert úgy gondolom, h. ez valakit is meggyőz bármiről-nem célom, tegye mindenki a saját lelkiismerete szerint-de azért, h. ne csorbítsak a cikk komolyságán, bibliai alapokon való nyugvásán azzal, h. kiragadva belőle pár mondatot válaszoltam egy kérdésedre.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 08., péntek 07:52 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
Kedves Indu, és Többiek!
Most hallhattátok a Szentszellem egyik ajándékát, a böcsesség beszédét.
Kedves Indu, áldjon az Úr!
Nem tudom Tulip észre fogja-e venni, hogy miközben az alámerítésre hívtad fel figyelmét, több érvet hoztál fel a csecsemőkeresztség mellett, mint a fanok eddig együttvéve.
Elvégre attól még lehet jó egy házasság, hogy a szülők találták ki az öntudatlan gyerekeknek.
Most itt lennél, adnék egy nagy puszik a homlokodra. *:)
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 08., péntek 08:34 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 09:37
Hozzászólások: 6093
Ex, mint a Többiek közül 1, kérdezem:

akkor vehetjük ezt egy érvnek a csecsemőkeresztség mellett, hitelesítve a "Felsőbb hatóságtól"?


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 08., péntek 08:53 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 13., péntek 19:09
Hozzászólások: 1521
>már nagyon bánom, h. mégis beleszóltam ebbe a vitába
Nem akartalak megbántani, ezért is halasztottam a reagálást a cikkre, pedig nálam kiverte a biztosítékot, mert nagyon katolikusszerű az érvelés. De nem szidom tovább, lássuk egészben.

A nyoszolyás érvedben lehet, hogy igazad van, hogy most súlytalanítottam rajta - de nekem nagyon hajánál fogva előrángatott. Lehet, hogy a nyoszolyát jó volt meghinteni, lehet, hogy van ilyen jelentése egy szónak (bár az ÚSZ görög szótár, és Jenny a teol. végzettségével ezt cáfolta) de ETTŐL még nem tudsz mutatni egyetlen olyan helyet, ahol az apostol vette, és meghintette a csecsemőt az Atya a Fiú és a Szentlélek nevében. Ami jó a nyoszolyánál, azt nem lehet áthurcibálni másra. (emellett mi van, ha a nyoszolyát megmosták rendesen, és kitették a napra száradni, nem szivacsos ágybetét volt, mint manapság, kb. egy pokróc, meg egy vékony keret - hiszen a gutaütött is felkapta és hazavitte könnyedén)

Tényleg ne bánd, hogy beleszóltál, főként ne vedd ellened irányulónak a választ. Mindenki maga áll vagy bukik az ő Urának.

Ex, Net :)

_________________
Várván ama boldog reménységet


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 08., péntek 09:02 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
AKÁRHOGY RISZÁLJUK: ez akkor is ÁRNYÉK...

marha jól lehet KAPASZKODNI bele...

de kb. ugyanott van egy megkeresztelt "minden másnap templombajáró" (=karácsony és húsvét másnapján), mint egy "már igazán illendő volna" alapon víz alá dugott baptista (aki aztán békésen elüdögél a hátsó sorban, elvégre másfél óráig kibírja ezt más is...)

ha valaki a MEGTÉRÉST vitatja, az MÁS kategória nálam... de most EZEN ölremenni... maradjunk ezügyben is abban, hogy majd jön nekem egy Mennyei BigMac-kel az illető, ha kiderült, h mégis nekem volt igazam...

Filippi 3:15-16 még mindig ALAPIGE...

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 08., péntek 09:14 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 09:37
Hozzászólások: 6093
Ex, feltettem egy kérdést,s várom a választ.

Indu, eszembe se jutott,hogy ellenem irányult volna - a múltkor még kart karba öltve vívtunk, történt azóta valami, ami ezt beárnyékolná?

Este hozom a cikket.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 08., péntek 10:47 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
Erika írta:
Ex, mint a Többiek közül 1, kérdezem:

akkor vehetjük ezt egy érvnek a csecsemőkeresztség mellett, hitelesítve a "Felsőbb hatóságtól"?

Röviden: nem
Hosszan: A "Felsőbb hatóság" megmondta a módit, bibliai alapon ma is csak a felnőttek alámerítését lehet becsületesen hirdetni, de van a kegyelemnek egy "egérútja". Nem mondható, hogy ez(cs.ker.) kizáró ok. Olyan mint a sportversenyen, akinek a normál úton nem ment, a vigaszágon még bejuthat a döntőbe. :)
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 08., péntek 11:22 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
azt lehetne mondani, hogy igazad van... ha Jézus is IGAZAT ADOTT VOLNA a Jn4-ben a samaritánusokkal szemben a zsidóknak... TÉNYSZERŰEN igazuk volt, Jézus MÉGSE lökte bele a nőt a kútba...

és ugye:

http://www.parokia.hu/ext/forum/viewtopic.php?p=23754&#23754

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1097 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 74  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség