Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1493 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 100  Következő
 

Szerinted melyik a helyesebb?
a GYERMEKEK megkeresztelése 43%  43%  [ 26 ]
a FELNŐTTKORI bemerítkezés 57%  57%  [ 34 ]
Szavazatok száma : 60

Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2007. jún. 03., vasárnap 13:33 
Kedves Ex!

Kérem beszélgessünk erről a témáról tovább a "Mi az üdvösség?" topicban.

Köszönöm:
Péter


Vissza a tetejére
  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 04., hétfő 05:21 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 13., péntek 19:09
Hozzászólások: 1521
Tulip, áthoztam ide, hogy ne legyen OFF:

Idézet:
Az sem zavarja, hogy a baptidzo...(?) szó három jelentésű: bemerítkezni, megkeresztelni, meghinteni

Ezt milyen forrásból szeded, mert az én ÚSZ görög szótáramban ilyenről szó sincs.

_________________
Várván ama boldog reménységet


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 04., hétfő 06:40 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
mondták neki... "hiteles ember"...

a tudatlanság is kínos tud lenni, de ez a fajta "tudás" .... igazából EZ a gáz...

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 04., hétfő 06:57 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 14:19
Hozzászólások: 477
Tartózkodási hely: Budapest, Rákoscsaba
Előrebocsátom: elfogadom a gyermekkeresztséget.

DE!
Nekem is mondta már bsz-es bibliaiskolát végzett ember, hogy hát a baptidzó szó szerepel a Septuagintában ott is, amikot az ajtófélfát kellett Egyiptomban vérrel bekenni, ill. meghinteni. Tehát nem csak alámerülni-t jelent. Megnéztem: nem is igaz. Csak hát ezt tanították neki... És amint már említettem, van akinek nincs önálló véleménye, csak azt tudja mondani, amit a szájába adtak, anélkül, hogy utánanézne: vajon igaz-e? :roll:

Ezzel szemben a ref.TH-n meg sem kísérelték ezt bemagyarázni nekünk, mert a görög szótár, amit használunk, leírja: csak a kat. egyház hatására kezdték "megkeresztel"-nek fordítani, de sosem jelentett mást, csak alámerülést (a zsidó kultikus fürdőket először, aztán a Jánosit).
Viszont megtanítanak arra, hogyan kell helyesen élni a gyermekkeresztség "intézményével". Ha már gyermekkorban megkeresztelünk valakit, igenis kutya kötelessége a lelkésznek (hitoktatónak) végigkísérni a gyermeket egészen a konfirmációig, és minden szükséges segítséget és ismeretet megadni neki ahhoz, hogy Istent megismerje, Jézus Krisztust felismerje, és személyes hitre juthasson.
Ha ez megvan, talán nem tragédia a gyermekkeresztség, és nem fog senki sem elkárhozni, ha gyermekként keresztelték meg. Ha viszont ez elmarad, tök mindegy, mikor történik a dolog...

_________________
ex-JennyT :D
"Énekelj az ÚRnak, te egész föld!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 04., hétfő 07:59 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 21:15
Hozzászólások: 4790
Tartózkodási hely: Budapest
JennyT írta:
Ha már gyermekkorban megkeresztelünk valakit, igenis kutya kötelessége a lelkésznek (hitoktatónak) végigkísérni a gyermeket egészen a konfirmációig, és minden szükséges segítséget és ismeretet megadni neki ahhoz, hogy Istent megismerje, Jézus Krisztust felismerje, és személyes hitre juthasson.
Ha ez megvan, talán nem tragédia a gyermekkeresztség, és nem fog senki sem elkárhozni, ha gyermekként keresztelték meg. Ha viszont ez elmarad, tök mindegy, mikor történik a dolog...

Kedves Jenny!
Én megértem, hogy a felekezeti teológiát véded, de te meg értsd meg a következőt.
Egy kívülálló, aki szabad a felekezeti tradíciótól és nem kell csak az igében gondolkodnia, annak ebből az jön le, hogy a csecsemőkeresztségnek nincs semmi értelme és haszna, ha csak attól lesz hatásos, ha a gyereket helyesen nevelik. Milyen szentség az, ami a szülők nevelésétől függ? A rossz nevelés hatástalanítja az Isten által adott szentszéget? Na neee.
Azt jelenti, hogy az üdvösségre jutásban nem a keresztség, hanem a nevelés a döntő. Te mint szülő azt teheted, hogy Isten ismeretre neveled a gyereket, összehozol egy randit és utána, attól kezdve az ő dolguk, hogy mi lesz a kapcsolatból. De ez már egy felnőtt embergyerek döntése.
üdv
ex


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 04., hétfő 10:05 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 13., péntek 19:09
Hozzászólások: 1521
Kedves Jenny!

Köszi szépen, hogy ilyen pontosan és korrektül leírtad ezt a jelentés dolgot. Olyan rossz, hogy volt már egy ilyen tapasztalatom, hogy egy egyetemi bibliakörben előjött egy kérdés, és a lelkész úgy vágta át a gordiuszi csomót, hogy egy kamu jelentés mondott. Ezt tényleg veszélyes dolognak érzem az illetőkre nézve. (Ráadásul Tulip egyik rendszeresen propagált lelkészéről van szó, ha emlékeim nem csalnak, vagy legalábbis rokona)

_________________
Várván ama boldog reménységet


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 04., hétfő 11:52 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 14:19
Hozzászólások: 477
Tartózkodási hely: Budapest, Rákoscsaba
Kedves ex!
Én soha egy szóval nem bántottam azokat, akik felnőtt fejjel úgy döntenek, hogy bemerítkeznek, HA NINCSENEK MEGKERESZTELVE. De ha megkereszteltek valakit, akkor nem látom értelmét újrakeresztelkedni és bemerítkezni, csak azért, mert az a tuti, és ha maga dönt úgy az ember, akkor az igazi. Igen, szép lett volna, ha a hitrejutásomat egy ilyen külsőséggel is meg lehet "koronázni", de nekem sokkal nagyobb tapasztalat és csodálkozás volt az, hogy "nem éltem még a föld színén", de értem is megszületett Krisztus, és "már anyaölben is volt mindig gondja" rám, és amikor én még semmit nem tudtam róla, ő már akkor gondoskodott arról, illetve kiválasztott arra, hogy az ő egyházának tagja és részese legyek.
Ezért egy pillanatig nem bánom, hogy gyermekként kereszteltek meg. És bár még a konfirmációm sem volt feltétlenül hitbeli döntés (máshol írtam már ezzel kapcsolatban, hogy kitolnám az életkori határt felnőtt korra), de újra és újra elémjön az a kérdés-felelet, amit akkor kérdeztek tőlem, és erőt merítek abból az igéből, amivel akkor megáldottak. Jó volt, hogy így történt. Isten akarata és terve volt ez az életemben.
És ezek után nem tud megingatni az, hogy dogmatikailag és gyakorlatilag, és akárhogy is ki, miért, hogyan köt ebbe bele.
Pont.

_________________
ex-JennyT :D
"Énekelj az ÚRnak, te egész föld!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 04., hétfő 21:32 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 14:19
Hozzászólások: 477
Tartózkodási hely: Budapest, Rákoscsaba
Idézem a szakaszt, ami a szemöldökfa megkenéséről szól:
Exodus 12:22 írta:
És vegyetek egy kötés izsópot és mártsátok a vér be, a mely az edényben van, és hintsétek meg a szemöldökfát és a két ajtófelet abból a vérbôl, a mely az edényben van

lémpszeszte de deszmén kai bapszantesz apo tou haimatosz tou para tén thüran kathidzete tés flias kai ep' amfoterón tón sztatmón apo tou haimatosz
A baptidzó szó arra vonatkozik, hogy mártsák bele az izsópot a vérbe. A szemöldökfa megkenésére a kathidzete szót használja a LXX. Magyar szótárban nem találtam meg, mivel azt csak az újszövetségi görög szavakhoz készített Varga Zsigmond. A BibleWorks angol szótára ezt írta ki: to come down to: metaph. to reach, touch, hast touched my heart.
De hogy izgalmasabb legyen, a héber szó (vöhiggadtem) is megérinteni-t jelent (touch, reach, strike).
Na megint lesz min vitatkozni. :D És még nem is másoltam be Varga Zsigmond: Újszövetsgéi görög-magyar szótárának "baptidzó" szócikkét, mert nincs meg digitálisan, és tényleg nem unatkozom egyébként.

u.i.: ha valaki egyszer elárulná nekem, hogyan tudok görög karaktereket beírni a fórumba, nagyon megköszönném :)

_________________
ex-JennyT :D
"Énekelj az ÚRnak, te egész föld!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 04., hétfő 22:39 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 09:37
Hozzászólások: 6093
Dr. Victor János: Miért lesznek baptistákká?

2. A keresztség eredeti neve.
A keresztségnek bemerítési módja mellett felhozzák a baptisták azt az érvet is,h. az a szó, amellyel az újtestamentumi nyelv, a görög, megjelöli a keresztségét, bemerítést jelent. Görögül: keresztelni - "baptizen"; keresztség - "baptizmosz". Innen maga a "baptista" elnevezés is. Ebben az állításban van igazság, - de az egész állítás - csak félig igazság. Hogy áll a dolog? Ezek a szavak eredetileg csakugyan bemerítést jelentettek és ezt a jelentést meg is tartották, de megtörtént velük az, ami minden nyelvben, meg szokott történni a szavakkal, hogy az eredeti jelentésükhöz még hozzájárult egy másik jelentés is, hogy ne mondjuk: több más jelentés. Arról nem is szólva, hogy a fizikai cselekvést, vagy történést kifejező szavaknak ki szokott alakulni egy "átvitt" értelme is, úgy hogy lelki dolgokat fejeznek már ki képlegesen, - az is meg szokott történni, hogy még magában a testi világban is kitágul az értelmük. Pl. jól tudjuk, h. mit jelent eredetileg az a szó: "átugrani". Mégis, ha azt mondom: "átugrottam egy szóra a szomszédba" - már nem az első szoros értelemben vesszük ezt a szót. Általánosabban: fürge mozgást értünk alatta. Jól tudjuk, mit jelent: "gyújtani". És ma már a villanylampáról is azt mondjuk, hogy "felgyújtani", pedig a szó eredeti értelmében itt nem lehetne a "gyújtásról" beszélni. Hogy tehát a keresztségét jelző görög szó eredetileg bemerítést jelentett, az magában még nem bizonyít semmit. Az a kérdés: mit jelentett ez a szó az újtestamentumi használatban?
Erre feleletül csak egy sokatmondó példát. A Márk evangéliuma (7,3-4) elmondja, hogy milyen tisztálkodási szertartásai voltak a farizeusoknak. Megmosták - és pedig akkor is, ha testileg nem voltak bepiszkoltak - vallási okokból a kezüket, edényeiket - még nyoszolyáikat is. Nos, - a "megmosás" szó az az eredetiben a "baptizejn". Úgy képzeljük-e hát, hogy heverő ágyaikat, a Napkeleten szokásos díványokat "bemerítették" a vízbe? Nyilvánvaló, hogy "baptizejn" itt már nem azt az eredeti, szoros értelemben vett alá merítést, hanem általában a vízzel való érintkezésbe hozást jelenti, akármilyen formában, még ha az ÓT-ban már régen gyakorolt "meghintés" formájában is.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 04., hétfő 23:09 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 14:19
Hozzászólások: 477
Tartózkodási hely: Budapest, Rákoscsaba
Csak az a baj egyébként, hogy már megint a víz mennyiségén lovagolunk :oops:

_________________
ex-JennyT :D
"Énekelj az ÚRnak, te egész föld!"


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 05., kedd 06:32 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 09:37
Hozzászólások: 6093
Indu írta:
Tulip, áthoztam ide, hogy ne legyen OFF:

Idézet:
Az sem zavarja, hogy a baptidzo...(?) szó három jelentésű: bemerítkezni, megkeresztelni, meghinteni

Ezt milyen forrásból szeded, mert az én ÚSZ görög szótáramban ilyenről szó sincs.



Jenny, nem folytatni kívánom a vitát, teljes mértékig elfogadom Puritán véleményét ezzel kapcsolatban.
Csupán Indu kérdésére hoztam fel részletet ebből a cikkból, mely megvilágosítja, miért fogadja el biblikusnak a mi egyházunk a gyermekkeresztséget.
Ha valaki kéri, az egész cikket bemásolhatom.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 05., kedd 08:30 
Kedves Erika!

Róma 6.-ban van az a keresztség, bemerítés, amire a reformátorok alapozták azt a gyakorlatot, ami most az egyházban működik.
Ez a Krisztus halálába és feltámadásába való bemerülés.
Ennek KÉPE az a víz, ezért mindegy a mennyisége.

Nem a János által mutatott példát élik a reformátusok, hanem a Róma 6. által mutatott keresztségbe merítik, keresztelik magukat és a gyermekeiket.

Hit által fogadják el, hogy Jézus vére, halála és feltámadása megvédi az egész családot - ahogyan a bárány vére megvédte a teljes családot Egyiptomban - a pusztulástól, a bűntől és szabadulást hoz arra, hogy Istent dícsérjék.


Péter


Vissza a tetejére
  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 05., kedd 08:57 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 09:37
Hozzászólások: 6093
Kavics,

csupán arra hoztam fel egy cikket, mit mond egy ref. teológus, lehet-e a baptidzo szó alatt meghintést érteni.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 05., kedd 09:12 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 02., hétfő 08:52
Hozzászólások: 4464
vuhhh... skacok.... AKKKORA üzenetet kaptam ebben a témában.... (nem "kötelességből" kérdezve Istent, mivel - legjobb tudomásom szerint - most "nem én jövök" pénteken)

"gyanútlanul aludtam az én ágyamban"... és "erre ébredtem" :D

aztán MEGÉRTETTEM, hogy egy nehéz lelkigondozói beszélgetés ALAPJÁUL szánta ezt az igét Isten... érdekel?

Kolossé 2:17 és környéke... azt gondolom hogy ERRRE a (baptidzo, de hogyan) témára is erősen aktuális az igehely (amúgy a KONKRÉT BESZÉLGETÉS során ez igazi "kétélű kard" volt, ami bizony ELVÁLASZTOTTA egymástól, amit el kellett választani)

nézzétek meg, ÉRDEMES erről beszélni :)

én meg szívesen elmondom amit kaptam (kiváltságos helyzetben lesztek (már amennyiben van, akit érdekel), mivel TI tudjátok meg ELŐSZÖR (na jó, másodszor, az "érintett" után)), még a HÉV előtt :D

_________________
/mT


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. jún. 05., kedd 09:15 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. aug. 29., kedd 09:37
Hozzászólások: 6093
Ha már ilyen kiváltságos helyzetben vagyunk, éljünk vele./ha vállalod az azt követő hozzászólásokat :D /


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1493 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség