Idézet:
Akkor sem értem, hogy ha mindnyájan egyformán bűnösök voltunk, mindnyájan a Gonosznak engedelmeskedtünk, hogyan tudtuk mégis a jót választani.
Úgy hogy jött egy erősebb fegyveres, aki felszabadította az akaratunkat egy döntés erejéig. Ami fontos, hogy a felszabadításkor hívjuk be a ház Urát, ez nagyon fontos!
Idézet:
Isten kegyelméből van üdvösségünk, nem?
Igen, nem azért szabadította fel az akaratunkat, mert bármi jót tettün, bármivel megszolgáltuk, kiérdemeltük, hanem azért, mert bűnösként is szereti az embert, látja benne az eredeti tervét.
Idézet:
Rajtunk miért könyörült, míg másokon nem, ha azt akarja, hogy mindenki eljusson az üdvösségre?
Másokon is könyörül, csak vannak akik nem kérnek a könyörületből. És Ő nem erőlteti rá senkire a könyörületét, az irgalmát, mert az már nem üdvösség, hanem erőszak.
Idézet:
Ti komolyan értitek ezt, vagy csak nem mertek belegondolni?
Én így értem, azt viszont nem értem, hogy mi alapján dönt valaki a kegyelem elfogadása mellett és mi alapján dönt egy ember a kegyelem visszautasítása mellett.
A predesztináció jó, abból a szempontból, hogy az ezt vallók nem lesznek beképzeltek, felfuvalkodottak, ugyan akkor az a veszélye, ami a teljes Holland református egyházat szétzilálta.
Azt keresték, hogy mi az alapja Isten elhívásának, választásának. És kijelöltek egy csomó pontot, szabályokat, eredményeket, hogy mit kell teljesíteni ahhoz, hogy az embert Isten kiválassza, hogy számára is kinyiljon az Ige.
És ezzel elveszítették az erejüket, amivel pedig példák voltak a hitben. A kiválasztottság tudat átfordult rossz irámyba, mert KRISZTUS NÉLKÜL használták.
Ex, válaszolsz valamikor a kérdésemre?