Kedveseim!
Sok mindenben egyetértek veletek, főleg, mert több éves igei ismereteim egyeznek az elhangzottakkal. És valóban nincs Krisztusban sem nő, sem férfi. Örülök Zsolt, hogy így tapasztalod a gyülekezetetekben..tehát ott egy lelkész házaspár van. Szerintem ez sokkal jobb, mintha a "nő hordaná egyedül a nadrágot"
Ahány hely, annyiféle bizonyság. Mégis, ha mindkét nem helyéről van szó, megoszlanak a vélemények, és az igei tanítások is.
Olvasok egy könyvet, amit nemrég kaptam, R.K. Campell : A nő helyzete a Szentírás szerint, és a következő cáfolatokat találtam, bibliai hivatkozásokkal:
„ A Szentírás különböző részeiben láttuk, hogy az asszony helye a gyülekezetben nem a nyilvános szolgálatban van, hanem sokkal inkább rejtve marad, és őrá is sokféle tevékenység és feladat vár az Uráért és Megváltójáért való szolgálatban. Ha mindezidáig azt vizsgáltuk, mi az, amit az asszony nem tehet meg, rendkívül tanulságos, ha megkeressük a Szentírásban azokat az igehelyeket, amelyek kifejezetten az asszony számára fenntartott szolgálatokkal foglalkoznak. A Szentírás 66 könyvét kivétel nélkül férfiak írták. Egyetlen asszonyt sem használt fel Isten Szent Lelke erre a célra. Egyetlen asszonyt sem választott ki Isten arra, hogy lévita vagy papi szolgálatot végezzen a szent sátorban, vagy templomban. Az Úr egyetlen asszonyt sem választott ki arra, hogy apostola legyen…ugyancsak hét férfit választottak ki, akikről jó bizonyságot tett a Szent Lélek, akiknek bölcsességet adott, hogy az asztalok körül szolgáljanak, és az özvegyekről gondoskodjanak….
Az Úr feltámadásának tanúbizonyságául az 1.Kor. 15 szerint számos férfi nevét olvassuk, de nincs köztük egyetlen nő sem. Ennek rendkívül nagy jelentősége van, mert Mária Magdaléna volt az első, aki a feltámadott Urat látta, és akit az Úr a csodálatos jó hírrel a tanítványokhoz küldött. Itt azonban nem szerepel a neve a sok tanúbizonyság közt. Nem meggyőző bizonyíték ez arra, hogy hogy a Szentírás szerint nem az asszonyok feladata a nyilvános bizonyságtétel?.../egyéb felsorolások/
…Ha tehát azt látjuk, hogy valamennyi nyilvános szolgálatban a nők háttérbe kerülnek, ebből felismerhetjük, hogy ez nem az ő munkaterületük.”/aztán hoz pozitív példákat az igéből, de az asszonyok ott mind háttér szerepet kaptak, még Debóra is…/
Tovább azt taglalja a könyv, hogy Ádám tudatosan vétkezett Éva miatt, míg Éva az érzelmein keresztül csalattatott meg, de Ádámot vonta felelősségre Isten, ezért nem engedi a nőnek az Úr a nyilvános tanítást, sőt a nőn uralkodni fog a férje. Érdekes, hogy ezt Isten elrendelésének veszi, és úgy fogalmazza, hogy így került alárendelt szerepbe a nő, a férfi oldalán. /Nekem ez érdekesen hangzik a kegyelmi helyreállítás alapján/
„Egyenrangúan élnek egymás mellett úgy, hogy a férj a nő védelmezője, a nő pedig szeretetben követi férjét. Ma is ez a helye a feleségnek a házasságban, mert ezt kapta Istentől.”(53.o.)
„Itt két okát találjuk annak, miért ne tanítson az asszony a gyülekezetben: 1. A teremtésben Ádámé az első hely, és övé a főnek tisztsége. 2. Az asszony volt az, akit megcsalt a kígyó….ily módon lett a bűneset részese, s mivel rossz vezetőnek mutatkozott, Isten a maga bölcsességében megfosztotta őt attól a pozíciótól, ahonnan vezethetett volna, és taníthatott volna.”
„Az asszony nem foglalhatja el a tanító helyét, és nem is taníthat összejöveteleken, ahol férfiak és nők együtt vannak jelen, mert akkor a férfi, mint tanuló ülne az asszony lábánál, és ez teljesen ellentétes lenne az isteni renddel.” (55.o.)Hivatkozások: 1Tim.2,11-14. Titus 2,3-4.
A fej befedéséről még nem is írtam…ott is aztán van kavarás rendesen.
Jenny, köszi a bíztatást, tényleg nem egyszerű, de szeretnék tisztán látni igeileg…és ha nekem kell „megrefomálódnom”, akkor legyen…
Köszönöm a gondolatokat továbbra is, remélem az Úr ebben fog nekünk adni bölcsességet...
Anti és exrefis, Fony gondolatait is szívesen olvasnám erről a témáról..