Literaty írta:
Kedves rosta, utoljára írok e témában.
Krisztus teste, eklézsiája, összességében láthatatlan. Nem egy felekezet, gyülekezet, mozgalom, vagy bárminek is nevezzem.
Bárki aki Krisztushoz tartozik az Krisztus testének a része.
És mindenki annak tagja, része, aki hisz az Úr Jézusban, mint személyes megváltójában. Rész szerint látható a hívők közösségeiben(nem összeségében).
Semmilyen egyház mozgalom, gyülekezet nem mondhatja magáról, hogy ők képezik(kizárásos alapon) a Krisztus Testét, más nem tartozik abba csak az Ő hozzájulk tartozó.
Aki ezt mondja az téved a Szentírás alapján.
Krisztus teste lelki (szellemi) valóság, nem fizikai organizáció.
Semmi baj a fogalmakkal: Görög eklézsia, fordítható, anyaszentegyháznak, egyháznak, gyülekezetnek.
Láthatatlan egyház, gyülekezet, eklézsia: Minden idők hívői összességében.
Látható egyház: Nos ez jó kérdés. A hívőknek egy részben körülhatárolható helyi megjelenése.
Vagy: egy hitvallást valló, körülhatárolható közösség, felekezet.
Itt nem feltétlenül mindenki üdvösséggel bíró hívő, mert a látható egyház, gyülekezet, nem tökéletes, akármilyen jelzőt aggat magára.
(hogy Ők az anyaszentegyház, láthatóan is és senki más.
A vallás az többértelmű szó. A kérdés mit vallasz? Miben hiszel? Kiben hiszel?
A vallásos hihet a saját tanrendszerében, felekezetébe, avagy Krisztusban. Ezek nem feltétlenül egymást kizáró dolgok, de lehet az is.
De lehet negatív is, vallásoskodó, látszatkeresztyén, Olyan keresztén aki nem is az(csak nevében) mert nem tért meg.
A Keresztyén pedig azt jelenti egész egyszerűen, hogy Krisztusi, Krisztust követő.
Miért keresel fogást rajtam, mi indít erre?
Mit olvasol bele az írásaimba?
Kérlek gondolkozz el, én nem hiszem, hogy ezt a témát már tovább görgetem. Aki akarja és a Szentírás a kezében van az érti.
---Kedves Literaty !
-Örömmel és egyetértőleg olvastam írásaidat e témában.- Elhangzott talán
az összes lényeges, ami a Krisztus Teste Egyháza ismérvei.- Érthető és
rajongás nélküli megállapítás arról az elhagyhatatlan szükségességről,
ami a megreformálását illeti.- nemcsak a katolicizmussal szemben, hanem
ami a vallásosság és az evangéliumi hit óhatatlan vitáját jelenti.
-Szerintem ennek a vitának voltunk tanúi,-- de nem volt érdektelen !
-Csak aki nem akarja látni, az nem látja, hogy a NÉPEGYHÁZI STRUKTÚ-
RA olyan befogó háló, amelyben mindenféle hal ott van egymás mellett; az a makacs tudat, - hogy aki vallásos szívvel, templombajáró, megke-
resztelt. konfirmált egyén, az stabil tagja a református egyháznak ! De a
feébredt, megtért, ujjászületett keresztyén is megtalálható, aki pedig TUDJA, hogy a ez a vallásosság nem elég az üdvösséghez.
Igazat adok abban, hogy "aki akarja és a Szentírás a kezében van, az érti"
--Egy mentsége azonban van a vallásosság eddigi gyakolata mellett vok-
solóknak, az a mérhetetlen féltés, amivel a MRE egységét szeretnék meg-
tartani. - És van is olyan érv, amellyel eredményesen lehet küz-
deni a MPRE ellenében.
Az Úr áldjon minden Érte és Egyházáért munkálkodót, akik "hallják az Ő
hangját és engedelmeskednek neki".
Üdv.
Loisz