Az átok szó alatt egyet kellene értenünk, hogy egyről beszéljünk. Átok számomra az, amit Dávid mondott, pusztulás kívánás, a másik végének a kérése, erre utalás, az ebben való erős hit és Istennek való parancsolás.
Nem csak, hogy nem átkozza meg az embert az Úr Jézus, de a tanítványainak sem engedi, sőt felhívja a figyelmüket arra, hogy nem tudják minémű Lélek van bennük, amikor egy falu megégetését kérik.
Lukács 9. 54. Mikor pedig ezt látták az ő tanítványai, Jakab és János, mondának: Uram, akarod-é, hogy mondjuk, hogy tűz szálljon alá az égből, és emészsze meg ezeket, mint Illyés is cselekedett? 55. De Jézus megfordulván, megdorgálá őket, mondván: Nem tudjátok minémű lélek van ti bennetek: 56. Mert az embernek Fia nem azért jött, hogy elveszítse az emberek lelkét, hanem hogy megtartsa. Elmenének azért más faluba.
Küzdött az emberek Lelkéért, akár azon az áron is, hogy eléjük adta az áldást és az átkot, mind a kettőt és kérte az embert, hogy az ÁLDÁST válassza.
2.Sámuel 3. 28. Mely dolgot minekutána megtudott Dávid, monda: Ártatlan vagyok én és az én országom mindörökké az Úr előtt, Abnernek, a Nér fiának vérétől. 29. Szálljon ez Joábnak fejére, és az ő atyjának egész háznépére; és el ne fogyjon a Joáb házából a folyásos, a bélpoklos, a mankón járó, és a ki fegyver miatt vész el, és a kenyér nélkül szűkölködő.
Az esetleges büntetést Dávid áthárítja Joábra, szálljon az ő fejére a büntetés ezért a tettért. A Krisztusban lévő embernek lehetősége van arra, hogy ne tegyen ilyet, mert elfogadja, hogy Isten Jézus Krisztusra hárította át a bűn minden átkát. Minden ember, minden bűnének az átkát kapta meg a Fiú.
Most olvassuk a római levelet, ami ide vág, az Ex által idézett Barjézushoz:
Róma 9. 1. Igazságot szólok Krisztusban, nem hazudok, lelkiismeretem velem együtt tesz bizonyságot a Szent Lélek által, 2. Hogy nagy az én szomorúságom és szüntelen való az én szívemnek fájdalma; 3. Mert kívánnám, hogy én magam átok legyek, elszakasztva a Krisztustól az én atyámfiaiért, a kik rokonaim test szerint; 4. A kik izráeliták, a kiké a fiúság és a dicsőség és a szövetségek, meg a törvényadás és az isteni tisztelet és az ígéretek; 5. A kiké az atyák, és a kik közül való test szerint a Krisztus, a ki mindeneknek felette örökké áldandó Isten. Ámen. 6. Nem lehet pedig, hogy meghiúsult legyen az Isten beszéde. Mert nem mindnyájan izráeliták azok, kik Izráeltől valók; 7. Sem nem mindnyájan fiak, kik az Ábrahám magvából valók; hanem: Izsákban neveztetik néked a te magod. 8. Azaz, nem a testnek fiai az Isten fiai; hanem az ígéret fiait tekinti magul. 9. Mert ígéretnek beszéde ez: Ez idő tájban eljövök, és Sárának fia lesz. 10. Nemcsak pedig, hanem Rebeka is, ki egytől fogant méhében, Izsáktól a mi atyánktól: 11. Mert mikor még meg sem születtek, sem semmi jót vagy gonoszt nem cselekedtek, hogy az Istennek kiválasztás szerint való végzése megmaradjon, nem cselekedetekből, hanem az elhívótól, 12. Megmondatott néki, hogy: A nagyobbik szolgál a kisebbiknek. 13. Miképen meg van írva: Jákóbot szerettem, Ézsaut pedig gyűlöltem. 14. Mit mondunk tehát: Vajjon nem igazságtalanság-é ez az Istentől? Távol legyen! 15. Mert Mózesnek ezt mondja: Könyörülök azon, a kin könyörülök, és kegyelmezek annak, a kinek kegyelmezek. 16. Annakokáért tehát nem azé, a ki akarja, sem nem azé, a ki fut, hanem a könyörülő Istené. 17. Mert azt mondja az írás a Faraónak, hogy: Azért támasztottalak téged, hogy megmutassam benned az én hatalmamat, és hogy hirdessék az én nevemet az egész földön. 18. Annakokáért a kin akar könyörül, a kit pedig akar, megkeményít. 19. Mondod azért nékem: Miért fedd hát engem? Hiszen az ő akaratának kicsoda áll ellene? 20. Sőt inkább kicsoda vagy te óh ember, hogy versengsz az Istennel? Avagy mondja-é a készítmény a készítőnek: Miért csináltál engem így? 21. Avagy nincsen-é a fazekasnak hatalma az agyagon, hogy ugyanazon gyuradékból némely edényt tisztességre, némelyt pedig becstelenségre csináljon? 22. Ha pedig az Isten az ő haragját megmutatni és hatalmát megismertetni kívánván, nagy békességes tűréssel elszenvedte a harag edényeit, melyek veszedelemre készíttettek, 23. És hogy megismertesse az ő dicsőségének gazdagságát az irgalom edényein, melyeket eleve elkészített a dicsőségre, mit szólhatsz ellene? 24. A kikül el is hívott minket nemcsak a zsidók, hanem a pogányok közül is, 25. A mint Hóseásnál is mondja: Hívom a nem én népemet én népemnek; és a nem szerettet szeretettnek. 26. És lészen, hogy azon a helyen, a hol ez mondatott nékik: Ti nem vagytok az én népem, ott az élő Isten fiainak fognak hívatni. 27. Ésaiás pedig ezt kiáltja Izráel felől: Ha Izráel fiainak száma annyi volna is, mint a tenger fövenye, a maradék tartatik meg.
Barjézuson Isten a HATALMÁT mutatta meg, Jézus Krisztusban Isten hatalma el volt rejtve, mert nem tekintette zsákmánynak, hogy Ő Istennel egyenlő. Az Őt követők az irgalom edényei. Pál irgalmas volt, amikor kihírdette, hogy Isten egy ideig nem engedi meg ennek az embernek, hogy lásson. Mi volt a célja ennek? Nem az, hogy ez az ember, vagy Sergius Paulus elpusztuljon, elvesszen, sőt. (az átok célja sok esetben nem csak egy ember pusztulása, de egy egész családi vonalé is lehet, sőt maga az ősi átok az egész emberiségre kihat)
Amit Pálon keresztül az Úr tett annak három következménye is lett: Sergius Paulus meglátta, hogy Pál szavai mögött hatalom van. Barjezus nem látván vezetőt keresett. (Pál nem ezt tette megtérése közben? Saulust is az ördög hajtotta a keresztyének üldözésében) Az apostolok nyugodtan odébb állhattak.
1Pt 3,9 Nem fizetvén gonoszszal a gonoszért, avagy szidalommal a szidalomért; sőt ellenkezőleg áldást mondván, tudva, hogy arra hivattatok el, hogy áldást örököljetek,
_________________ Békesség Istentől
|