tulip írta:
Hát ha neked a megadott igék össze vannak keverve, akkor van min elgondolkodnod. Válaszold meg a következő kérdéseket magadnak. (A válaíszokat lehetőleg a megadot igeversekből olvasd ki.) Azután döntsd el, hogy a megadott bibliai válaszokat elfogadod-e, azaz hiszed-e.
Mit várt el Isten az (állati) véráldozat helyett?
Miért tehette ezt meg, ha egyszer valóban nincs vér nélkül bünbocsánat?
Mi köze Zsid9,22nek a vérevéshez?
Jézus egyetlen egy áldozata időben emnnyire és miylen irány(ok)ban érvényesül?
Mit jelent, hogy csak a megjobbulás idejéig voltak kötelezőek a mosakodási és étel törvények?
Kedves Tuli
Nem tudom hogy szándékosan értesz félre vagy csak felületesen olvastál.
Az Igéid nagyon jól bizonyítják hogy nem az áldozati bárányok vérében higgyünk, mármint hogy igazi megváltást, bűnbocsánatot hoznak.
Csak hogy nem erről beszéltem, az állatok vérét nem a megváltás vagy az Úr vére helyet említem.
Hanem hogy Isten a vért= léleknek tekinti.
És mivel számára lélek és ezt Ő jobban tudja elfogadom hogy nem étel, azt meg még inkább hogy evését tiltja sőt számon kéri.
Furcsa logika hogy az Úr Jézus megváltom ezért eszek vért.
Ugyanis Atyja akaratát jött teljesíteni és betölteni nem eltörölni.
Ezen felül akik az Úr Jézust nem fogadják el törvény alatt vannak. (maradnak)
Rm 6,23
Mert a bűn zsoldja halál; az Isten kegyelmi ajándéka pedig örök élet a mi Urunk Krisztus Jézusban.
Ha nem fogadják el marad a bűn zsoldja.
Rm 3,19
Tudjuk pedig, hogy a mit a törvény mond, azoknak mondja, a kik a törvény alatt vannak; hogy minden száj bedugassék, és az egész világ Isten ítélete alá essék.
--
A törvény a bűnt mutatja meg. (ezrét tud vezérlőmesteré lenni) Így fel ismerhetjük mi az ami Isten előtt bűn és ítéletet hoz maga után.
Aki nem eszmél fel és nem tér meg bizony olvashatod ítélet alá esik, mert nem fogja tudni a benne lakozó bűn miatt cselekedni törvényt.
--
De mi már nem vagyunk a törvény alatt, és nem is kell cselekednünk a bűnt amit törvény mutat meg.
Rm 6,14
Mert a bűn ti rajtatok nem uralkodik; mert nem vagytok törvény alatt, hanem kegyelem alatt.
--
Sokan tovább cselekszik és azt mondják nincsenek a törvény alatt. Viszont a bűnt cselekszik.
Pedig nem azt mondja az Ige hogy nem vagytok a törvény alatt ezért nyugodtan cselekehetitek a bűnt.
Ellenkezőleg már nem vagyunk sem szolgái a bűnnek sem sem cselekvésre kényszerítve hogy a bűnt cselekedjük.
Szabadok vagyunk ha valóban az Úr Jézus Krisztusnak engedelmeskedünk.
Mert az Övéi vagyunk és az Ő szabadító erejével tagjainkat is megtudja eleveníteni Istennek szánt életre.
Isten nem változik csak mi nem értjük meg sokszor akaratát vagy nem veszünk tudomást róla.
--
A mosakodás, ceremóniák, áldozatok nem a törvény betartására hanem a megtisztulást szolgálta.
Már pedig ezt az Úr vére teszi rajtunk és Ő ad nekünk új életet.
Az igazságunk Isten előtt az Ő kegyelmében van Jézus Krisztusban.
A törvény szerepe viszont nem a megtisztulásban van hanem a bűn felismerésében.
Ne öl, nem paráználkodj stb. A törvény jó mert rámutat hogy mi is a bűn.
Róm 7
12.
Azért ám a törvény szent, és a parancsolat szent és igaz és jó.
Aki becsukja a szemét a törvény előtt nem hajlandó fel ismerni mi alól szabadult meg és tovább képes cselekedni a bűnt. Saját magát becsapva.
14.Mert tudjuk, hogy a törvény lelki; de én testi vagyok, a bűn alá rekesztve.
De ha már lelki az ember az Úrban van e kifogása hogy a bűnt szolgálja?
nem vagyunk a törvény alatt de tudnunk kell használni a törvényt.
Arra amiért adták nekünk hogy fel ismerjük a bűnt.
-
Jel 21,8
A gyáváknak pedig és hitetleneknek, és útálatosoknak és gyilkosoknak, és paráznáknak és bűbájosoknak, és bálványimádóknak és minden hazugoknak, azoknak része a tűzzel és kénkővel égő tóban lesz, a mi a második halál.