Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 578 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 39  Következő
 

Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2007. okt. 01., hétfő 20:11 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 19., vasárnap 12:51
Hozzászólások: 298
Tulip,nagyon köszönöm a válaszod!Igazán érdekes és elgondolkodtató.Kár hogy ritkán találkozom ilyen "minőségű" értelmezésekkel a Biblia kapcsán.
Lehet,hogy még lesz kérdésem,most még próbálom összerakni a puzzle-t. 8)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 03., szerda 02:16 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 23., hétfő 11:00
Hozzászólások: 348
Tartózkodási hely: Budapest, Újsolt
kavics írta:
...
Kedves Lucius!

Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére!

Kol 1,16
Mert Ő benne (Krisztusban) teremtetett minden, a mi van a mennyekben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Ő általa és Ő reá nézve teremttettek;

Ennek valóságát azonban csak azok fedezik fel (még egy ideig), akik Tőle vették bűneik bocsánatát! Akik az Ő kegyelmi trónja előtt kaptak szabadulást a bűn, halál, Sátán és a jelen való gonosz világ uralma alól!

Bár minnél többen belépnének az Ő Országába, Tőle fogadnák el bűneik bocsánatát és az örök életet!


Jeromos 410-ből így adja elő( neki azért beszélni, és írni is könnyebb volt ezen nyelvet);
quia in ipso condita sunt universa ….
Olvasatomban; nem benne, hanem általa.
Vagyis a vers: mert általa teremtetett minden…

A 19. versben pl. Ő benne lakozzék (lakjon) itt helyesen adta vissza a mondanivalót a fordító.
Másik esetben pl. 2.9 szintén.
Viszont mondat szerkezetben, más-más helyeken Ő mint mutató névmás (magyar szerint) a helyesebb. Érdemes megkülönböztetni a cselekvő, és szenvedő alanyokat. Pl.jel 19.15
(nem véletlenül használjuk a zsargonban az ipse = valaki, és nem valakiben c. szót)

De, most elkülönülök ettől; mármint nyelvtan. És nézem a szöveg tartalmi jelentését.
Isten azt mondja nincs semmi köze a gonoszhoz. Jézus pedig azt, hogy a gonosz teremtette önmagát. Ha azt veszem, hogy Ő benne teremtett, És Jézus az Isten, akkor a gonosz Istenben van. Ő teremtette, akaratlagosan. Vonhatnám le az értelmezést. És jelenleg is Benne van. 17 vers (Itt érintjük Jing-Jang elmélet, filozófiát)
De, ha azt veszem, hogy általa, Isten akaratából, az ige (majd később Jézus) mestermunkás teremtetett mindent, de tőle, és Atyjától függetlené váltak. Ebben a megfogalmazásban később akár el is különülhetett tőlük a gonosz. Mi több; tudjuk, hogy Isten akaratából, az angyalok vetik ki maguk közül.
Majd jogot kérve (látjuk meg Jóbnál) kap hatalmat, amit már korábban is gyakorolt. Láthatjuk Egyiptom. Isten azt mondja; 2Móz 9:16. Vagyis Kol 1:17 olvasatomban így néz ki; Ezenkívül ő minden előtt van,és általa hozatott létre minden más,
Károli pedig; És Ő előbb volt mindennél, és minden Ő benne áll fenn. Vagyis jelenleg is van. Sátán pedig létezik. Viszont nemlétezhet Krisztusban. Nem állhat fenn benne. Ergo Istenben. Sem pedig Jézusban.

Abban viszont osztom nézeted; Jézus Krisztus Úr, az Atya Isten dicsőségére!

Kétség kívül Jézusé azon feladat, hogy ítélkezzen, mint ahogy a bűnök bocsánata is.
De, hagyott apostolaira is, Ján 20:21-24

Azon gondolatoddal is egyetértek;
Bár minnél többen belépnének az Ő Országába, Tőle fogadnák el bűneik bocsánatát és az örök életet!

Egy IGAZ Istent ismerek akit az Ószövetség és az Újszövetség prófétái láttak!
Ezt talán nem így akartad kifejezni. Istent látni, és tovább élni? Szerintem a megismerni fogalomra utaltál.


De, nem jutottunk előrébb a háromság gondolatával.

_________________
Pihenek, ha lesz értelme benézek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 03., szerda 02:20 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 23., hétfő 11:00
Hozzászólások: 348
Tartózkodási hely: Budapest, Újsolt
szrobcsek írta:
...

Szóval egyetértünk, érdemes nyitott szívvel olvasni!

Üdv.


Akkor az őszinte kutakodást, Isten folytonos szavainak szem előtt tartásával le is zárhatjuk.
Köszönöm.

_________________
Pihenek, ha lesz értelme benézek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 03., szerda 05:06 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 23., hétfő 11:00
Hozzászólások: 348
Tartózkodási hely: Budapest, Újsolt
szrobcsek írta:
Én nem értem, hogy ha a Szent Szellem erő, ami (és nem aki) , akkor hogyan cselekszik "úgy, ahogy õmaga akar"
....


Márk 12:36. Ki szólt? Dávid? Vagy Isten?
Indulok ki abból, hogy Isten. Viszont akkor nem Dávid mondta; Monda az Úr az én uramnak:

Mária a Szent Lélektől lett viselős. Ki az apa? Ok. Egyazon személy mármint Szellem, és Isten. Mihez kezdjek Luk 1:41. Erzsébet betelt a Szent Lélekkel (szellemmel) Két viselős nő, mindkettőben a szent szellem munkálkodik.
Luk 1:67 Zakariás betelt szent szellemmel. Ki szólt? A Benne lévő Isten? Önmagára mondott Áldást?
Máté 3:11. Mivel, vagy kivel keresztel?
Csel 10.38 Jézus felkenve Szent Szellemmel.
Az én értelmezésemben, és olvasatomban; A biblia több esetben is megszemélyesíti, tanúskodik, beszél, hall. Ami nem okvetlenül jelenti, hogy személy. Hiszen betelnek vele, felkenhető, alámerítkezhetnek benne stb. Mindezek nem személyre utalnak.

Nem ritka dolog ez az írásokban; a Bölcsességnek fiai vannak. Luk 7:35
A halál pedig mint király Róm 5:14, 21.
Vagy a víz és vér,megszemélyesítése. 1Ján 5: 6-8

Igen, olvasom;a Szellem beszél. Máshol pedig olvasom; Csel 4:24, 25.
Azt olvasom; Dávidnak, a te szolgádnak szája által ezt mondottad:
Csel 28:25 ismét.
Mat 10:19,20; Csel 20.23

Magam részéről, az írásnak egységben kell lennie. Nem mondhat ellent önmagának. A Zsoltárokban azt olvasom; 104:30, ahol Isten kibocsátja Szellemét, hogy újjá tegye a földet.
Vagy, 2Pét 1:21. Világosan elkülönül A Szellem által indítatva, Isten emberei. (A szellem és Isten.)

Jézus azt mondja; luk 4:18 Az Úrnak lelke van és rajtam, mivelhogy felkent engem
31-35. Beszédében hatalom (Erő)

Viszont a Szellemnek gyümölcsei vannak, Gal 5:22, 23

Nem látom, hogy hol van. Talán megmutathatnád! Hol mondja az írás, hogy a Szent szellem úgy cselekszik, ahogy ő maga akarja?

Vagy megszomorítani? Ef. 4:30. olvasom hozzá; Ézs 63:10. 1Tesz 5:19

"hogy megcsald a Szent Szellemet=nem embernek hazudtál, hanem Istennek!"
Ezt nem értem. (bambán mosolygok)
Az én szótáromban, és fogalmi körömben a hazugság szó. Szándékosságot is jelent. Ami társul a rosszakarattal.
Hogy került ide Csel 5:5?
(Off kicsit eltérek; Többször tapasztaltam már, utalásokat. ’Ha nem így gondoltad, ne vedd magadra!’ Utalásokat olyanképpen, hogy nincs megjelölve a cél, csak sejtetve. Olyan ez, mint amikor valaki utcán belelép a piszokba, és a talpa bűzlik. Aztán mások feltűnően szimatolgatnak, gondolják, csak észreveszi. {Nah ez félmegoldás} Ahelyett, hogy mondanák; Figyi, száros a cipőd, egész bokáig. És rámutatnának a gond gócpontjára. És lehet azt egész kulturált módon közölni. Hiszen itt, beszélgetésekről van szó (remélem) a személyek véleménye pedig nem okvetlenül egyezik. Szóval nincs nekem azzal gondom, ha őszinte szavakból, véleményt, meglátást közöl valaki. És meglátását megtámogatja az írásból. Mert abban hisz. De, beszélgetünk Szent Szellemről, és egyszer csak ’ugrik a lemez, pár taktus egy másik zenéből’. Aztán ott folytatódik ahol megszakadt. Mert az idézet gondolat, egyrészt számonkérés, másrészt szándékosság. Mivel nincs köze a témakörhöz, amiről beszélgetünk, másként is értelmezem. Sokat mondogatom; És talán emiatt el is laposodik, pedig komolyan gondolom; Nem lelem abban örömöm, ha másokat megbotránkoztatok. És főleg nem bántani érzelmeiben, mert hit és érzelem szorosan együtt van. Ezért aztán 18,701298701298701298701298701299 percenként hajlandó vagyok bocsánatot kérni, vagy még sűrűbben. :) On )


Vizsgál; 1Kor 2:10 alapján. (érdekes a 11. vers is.) {Vajon szellemünk tőlünk külön létező személy}
Jób 11:8; rom 11:33, Ef 3:18. Mit,és kinek milyen tulajdonságait?
Mi által? Ján 14:26 1Ján 2:27. És az a kenet, a melyet ti kaptatok tőle, bennetek marad, és így nincs szükségetek arra, hogy valaki tanítson titeket; hanem a mint az a kenet megtanít titeket mindenre, úgy igaz is az és nem hazugság, és a miként megtanított titeket, úgy maradjatok ő benne.

Gal 2:20 hanem él bennem a Krisztus" ( Krisztus él bennem?)
Az én olvasatomban; Nem én élek már, hanem Krisztus él velem egységben.
(nem félre érteni! Nem arról van szó, hogy Krisztust rendeli maga mellé, hanem ellenkezőleg. Nemén élek már, ….) Ján 17.23 Én velük egységben, te pedig velem egységben. (ugyancsak olvasatomban)

Rom 8:11-ből pedig világosan látszik, hogy valakinek a valamije és nem valakije. Ismét csak értelmezésemben. A szellem nem személy.

Gal 4:6; (Kinek a Szellemét?) Ján 14:26. olvasom még Rom 5:5
Ismét csak olvasatomban (qui) nem okvetlen személyre vonatkoztatható. Hanem, ami, amely, melyik, miféle, jelentések. Olvasatomban; kitöltetett szívünkbe a nekünk adott szent szellem által

Röviden; így látom, hiszem a Szent Szellemmel kapcsolatos leírást, és gondolom.

_________________
Pihenek, ha lesz értelme benézek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 03., szerda 05:59 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 23., hétfő 11:00
Hozzászólások: 348
Tartózkodási hely: Budapest, Újsolt
szrobcsek írta:
Jujj ez nagyon tetszett, muszáj veletek megosztanom :oops:
Topicba való, úgyhogy nem off:)

"A gazdagról és Lázárról szóló példabeszéd mindig is tüske volt a Tanúk oldalában, mert hiszen első olvasásra úgy látszik, hogy a lélek halál utáni továbbélését természetesnek veszi. A hagyományos keresztény magyarázat alapján a benne szereplő alakok - ha nem szó szerintiek is - mindenképpen egyes embereket jelölnek, nem pedig embercsoportokat. A történet annyira közismert, hogy az Őrtorony Társaság kénytelen volt részletes magyarázatot fűzni hozzá.
....


Szóval a Legnagyobb ember 88. rész kivonatosan ismerjük ezen írás alapján.
Sosem értettem, hogyan lehet eldönteni egy nadrágról; méretünk-e, ha csak annak szárát látjuk…
Mondjuk érdekelne, hogy mi a véleményed? Luk 13:22 – 19:22 úgy röviden. Természetesen, ha van kedved erről beszélgetni.

Az ítélet üzenete, és az evangélium közti párhuzam;
Magam részéről úgy gondolom, hogy Isten a szeretet, amit bizonyított már sok alkalommal. De, tudom azt is, hogy képes a pusztításra, és meg is fogja tenni.
Amikor egy vallásos ember kimondja; Írva van, hogy Isten elpusztítja a világot. Akkor ez kinek rossz hír, és kinek evangélium? Mert az Evangélium szerves része;Öröm hír, Van megváltó. Isten gondoskodott arról, hogy hozzá hű, és Őt imádó embereknek ne kelljen sokat szenvedniük a világtól. Tehát ígéret van aa pusztításra, a nem kívánt rész kivágására is.
Pusztán szemlélet, azaz nézőpont kérdése, hogy kinek mit jelent.
Pl. sokan vádolják Istent, gonosznak tartva, mert Izraelitáknál, Ai város és környéke még a csecsemőket is leölték. Hogy ez gonoszul hangzik? Igen. Nekünk, embereknek, mert mi szentimentálisan tekintünk a világra. Nem Izrael ölte meg azokat, hanem Isten, az ember csak eszköz volt. Nem az eszköz, és nem az Isten okolható ezért. Mert hogyan is került oda az a csecsemő? Úgy, hogy anyja, apja, eldöntötte; Isten ellen harcol mikor az ígéret földjét nem adják oda a jogos örökösnek. Ergo Saját apja, anyja hozta helyzetbe gyermekét. Bízva abban, hogy biztonságos résekből majd jól lenyilazzák a hébereket. (amúgy pedig többségükben Molokban is hittek, vagyis ők maguk dobták tűzre gyermekeiket, hogy saját istenüknek tessenek.) szóval az evangélium nem csak azt mondja; Jaj de jó van megváltónk. Igen, ezen van a hangsúly. De mondja azt is, hogy mi a következmény. Mert így teljes.
És mivel emberből vagyunk, szívesen el is hagyjuk ezen gondolatokat. Mert csak önmagunkat rémisztgetnénk, amikor belegondolunk helyzetünkbe. És abba, hogy milyen esélyünk van Isten előtt mindennapos bántásainkkal, amiket okozunk neki.

Viszont van, volt bűnök bocsánata Józs 8:33. Érdekes, hogy álltak itt jövevények, és bennszülöttek is. De, hogyan is állhattak ot?

Viszont! Szívesen olvasnám, ha ezen gondolat menet, mármint gazdak és lázár.Valamint hogy miért is badarság c. részt a logika, és filozófia (már megvolt) az írások alapján is kétségbe lehet vonni? Hogyan néz ez ki? Mik a bibliai érvek?
Lehet túl sokat vetettem fel, és sokra vagyok kíváncsi. (mármint gondolok itt, idődre.)

_________________
Pihenek, ha lesz értelme benézek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 04., csütörtök 07:19 
Kedves Lucius!

Azért nem jutsz tovább a Szent, Szent, Szent az Isten gondolatában, mert csak egy Úr létezik!
Ha Jézus Krisztus ÚR AZ ÉLETEDBEN, akkor Jézus Krisztus Isten!
Egy az Úr!

János látta az Urat!
Olvasd el a Jelenések könyve első fejezeteit!

És még nagyon sokán látták saját szemükkel az Atyát, mert Jézus Krisztusban, - emberi formában - itt járt a földön és nem haltak bele, sőt életük lett Benne és Általa!


Vissza a tetejére
  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 04., csütörtök 10:06 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2007. jún. 08., péntek 17:52
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Sweet home:)
Az én értelmezésemben, és olvasatomban; A biblia több esetben is megszemélyesíti, tanúskodik, beszél, hall. Ami nem okvetlenül jelenti, hogy személy. (de nem is zárja ki a Szellem esetében. A bölcsesség nem személy, de a bölcsesség Szelleme már az pld.)Hiszen betelnek vele, felkenhető, alámerítkezhetnek benne stb. Mindezek nem személyre utalnak.
A jelkép használata, amit azért használ az Ihlető, hogy valamiképp be tudjuk fogadni, vagy elképzelni azt, amit jelképez az eredeti, nem zárja ki hogy a Szellem, akit ekéép is megjelenít, Személy legyen, pusztán azért mert a jelkép már tárgyias jellegű.
Ahogy a vízkeresztség is jelképez valami értelemel befogadhatatlan(de nem úgyhit által) természetfölötti valamit.


Nem ritka dolog ez az írásokban; a Bölcsességnek fiai vannak. Luk 7:35
A halál pedig mint király Róm 5:14, 21.
Vagy a víz és vér,megszemélyesítése. 1Ján 5: 6-8

Ez nem zárja ki, hogy mikor a Szellemről mint személyről beszél, akkor valóban személyről beszél.

Igen, olvasom;a Szellem beszél. Máshol pedig olvasom; Csel 4:24, 25.
Azt olvasom; Dávidnak, a te szolgádnak szája által ezt mondottad:
Csel 28:25 ismét.
Mat 10:19,20; Csel 20.23

Magam részéről, az írásnak egységben kell lennie. Nem mondhat ellent önmagának.

Nem is mond! Mikor nem személyesíti, akkor is a Szent Szellemről, mint személyről szól, de azt amit ott megjelenít, a Szellem mozdulása, hatása, már mint személytelent említi


Jehova Tanúi hiszik, hogy a Szent Szellem Isten tevékeny ereje, és nem személy. (Érveljünk., 136, 137, 361.o., Make Sure of All Things, 487.o.)

János 6/63 A Szellem az, AKI megelevenít, a hús nem használ semmit. Azok a beszédek, amelyeket elmondtam nektek: szellem és élet.

7/39 Ezt pedig a Szellemrõl mondta, AKIT kapniuk kellett azoknak, akik benne hittek. Nem volt ugyanis még Szellem, mert Jézus nem dicsõült meg.

14/17 Az igazság Szellemét, AKIT a világ nem képes befogadni, mert nem látja, s nem is ismeri ŐT, ti ellenben ismeritek ŐT, mert nálatok marad és bennetek lesz.

14/26 A Bátorító azonban, a Szent Szellem, AKIT az Atya nevemben küldeni fog, mindenre meg fog tanítani titeket, s mindenre emlékeztetni fog, amit mondottam nektek.

15/26 Ha eljõ a Bátorító, AKIT Atyám mellõl én fogok küldeni, az igazság Szelleme, AKI Atyám mellõl jõ elõ, Ő fog tanúskodni mellettem.

16/7 De én megmondtam nektek az igazat: Hasznotokra van, hogy én elmenjek. Mert ha nem megyek el, a Bátorító nem jön el hozzátok, ha ellenben elmegyek, elküldöm ŐT hozzátok.

16/13 Ha azonban eljön Ő, az igazság Szelleme, útmutatótok lesz a teljes igazságban. Mert nem magától fog beszélni, csak amit hall, azt mondja el, s a jövendõt tudatja veletek.

A Zsoltárokban azt olvasom; 104:30, ahol Isten kibocsátja Szellemét, hogy újjá tegye a földet. A Fiút is az Atya küldte, mégis mondja róla:
"A Te királyiszéked, oh Isten, örökkön örökké megáll!"

Vagy, 2Pét 1:21. Világosan elkülönül A Szellem által indítatva, Isten emberei. (A szellem és Isten.)

Vagyis a Szent Szellem által prófétáltak Isten szolgái, emberei.

Jézus azt mondja; luk 4:18 Az Úrnak lelke van és rajtam, mivelhogy felkent engem
31-35. Beszédében hatalom (Erő)

Viszont a Szellemnek gyümölcsei vannak, Gal 5:22, 23

Nem stimm, ezt milyen vonatkozásban hoztad ide.
Nem a Szellem maga gyümölcsözik, hanem te gyümölcsözöl, a te szellemed termeli ki magából a gyümölcsöket a Szellem benned lakozásának következményeként. Épp ezt állítja szembe Pál: test a szellem ellen, szellem a test ellen, leírja az érzékektől uralt lelkület milyen cselekedetek felé vonogat(test cselekedetei) és felsorolja, hogy az szellemi élet uralma alatt miként cselekszik az Isten előtt élő szellemű ember.


Nem látom, hogy hol van. Talán megmutathatnád! Hol mondja az írás, hogy a Szent szellem úgy cselekszik, ahogy ő maga akarja?

"Mindezeket egy és ugyanaz a Szellem cselekszi, mindenkinek osztogatván külön, amint AKARJA." I. Kor. 12/11


Vagy megszomorítani? Ef. 4:30. olvasom hozzá; Ézs 63:10. 1Tesz 5:19
Ezek az Igék inkább erősítik a személy, mintsem a személytelen erő voltát

"hogy megcsald a Szent Szellemet=nem embernek hazudtál, hanem Istennek!"
Ezt nem értem. (bambán mosolygok) Annaniás és Safira esete, mikor is a A Szent Szellemnek hazudva Istennek hazudtak. Igen rosszakarattal, és szándékkal.

Vizsgál; 1Kor 2:10 alapján. (érdekes a 11. vers is.) {Vajon szellemünk tőlünk külön létező személy}
lásd Csia Lajos: Bibliai lélektan, talán tud segíteni
Jób 11:8; rom 11:33, Ef 3:18. Mit,és kinek milyen tulajdonságait?
Mi által? Ján 14:26 1Ján 2:27. És az a kenet, a melyet ti kaptatok tőle, bennetek marad, és így nincs szükségetek arra, hogy valaki tanítson titeket; hanem a mint az a kenet megtanít titeket mindenre, úgy igaz is az és nem hazugság, és a miként megtanított titeket, úgy maradjatok ő benne.

Gal 2:20 hanem él bennem a Krisztus" ( Krisztus él bennem?)
Az én olvasatomban; Nem én élek már, hanem Krisztus él velem egységben.
(nem félre érteni! Nem arról van szó, hogy Krisztust rendeli maga mellé, hanem ellenkezőleg. Nemén élek már, ….) Ján 17.23 Én velük egységben, te pedig velem egységben. (ugyancsak olvasatomban)

Rom 8:11-ből pedig világosan látszik, hogy valakinek a valamije és nem valakije. Ismét csak értelmezésemben. A szellem nem személy.

Számomra épp ezek az Igék erősítik a háromságot. Jézus él bennem, de a Szellemén keresztül, hisz Ő a trónon van, de ez a Szellem mégis annak a a Szelleme, aki fetámasztotta Jézust, aki pedig az Atya.

Gal 4:6; (Kinek a Szellemét?) Ján 14:26. olvasom még Rom 5:5
Ismét csak olvasatomban (qui) nem okvetlen személyre vonatkoztatható. Hanem, ami, amely, melyik, miféle, jelentések. Olvasatomban; kitöltetett szívünkbe a nekünk adott szent szellem által

Röviden; így látom, hiszem a Szent Szellemmel kapcsolatos leírást, és gondolom.[/quote]

_________________
Róma 9/5


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 04., csütörtök 10:17 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2007. jún. 08., péntek 17:52
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Sweet home:)
Lucius írta:
szrobcsek írta:
Jujj ez nagyon tetszett, muszáj veletek megosztanom :oops:
Topicba való, úgyhogy nem off:)

"A gazdagról és Lázárról szóló példabeszéd mindig is tüske volt a Tanúk oldalában, mert hiszen első olvasásra úgy látszik, hogy a lélek halál utáni továbbélését természetesnek veszi. A hagyományos keresztény magyarázat alapján a benne szereplő alakok - ha nem szó szerintiek is - mindenképpen egyes embereket jelölnek, nem pedig embercsoportokat. A történet annyira közismert, hogy az Őrtorony Társaság kénytelen volt részletes magyarázatot fűzni hozzá.
....


.............
.............
.............

Lehet túl sokat vetettem fel, és sokra vagyok kíváncsi. (mármint gondolok itt, idődre.)
(igen túl sokat :wink: )

A fenti részt azért idéztem, mert csodásan:*: szemlélteti, hogyan rúgta ki valaki JT egyik hamis tanítása alól a sámlit. Ezt csak azért tehette meg, mert az a tan nem a kősziklán alapult.
Akinek van füle, hallja.

Ettől még a tanúk jó emberek, a teológiájuk már kevésbé fényes.

_________________
Róma 9/5


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 04., csütörtök 10:25 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2007. jún. 08., péntek 17:52
Hozzászólások: 82
Tartózkodási hely: Sweet home:)
Aztán tanátam ilyet is.
Konkrét megjelölésekkel, tessenek utánnanézni aki akar.

Íme néhány jövendölés, ami az évek során Jehova Tanúi hű és bölcs rabszolga osztályától származott:
Az 1799-es év határozottan jelzi a végidő kezdetét. (Creation, 294, 298.o.)
Krisztus 1000 éves királysága 1873-ban kezdődött. (The Time is at Hand, előszó, 2.o.)
Szentírási bizonyíték van arra, hogy az Úr Jézus Krisztus második jelenléte i. sz. 1874-ben kezdődött. (Prophecy, 76.o.)
A nagy nap csatájának kezdete 1874 októberében lesz. (Az Őrtorony, 1892/1/15, 1355.o.)
Isten Királysága 1878-ban fogja elkezdeni gyakorolni hatalmát. (The Time., 101.o.)
Krisztus formális beiktatása királyi hatalmába 1878 áprilisában történt. (The Day of Vengeance, 621.o.)
Krisztus láthatatlanul jelen van 1884 októbere óta. (The Day of., 621.o.)
A Mindenható Isten nagy napjának csatája 1886-ban elkezdődött. (Az Őrtorony, 1886/1, 7. kötet, 816, 817.o.)
A Mindenható Isten nagy napjának csatája elkezdődött. (The Time. (1908), 101.o.)
A zűrzavar nyomása 1910 és 1912 között fog bekövetkezni. (The New Creation, 77.o.)
Az I. világháború Armageddon csatájához vezet. (Az Őrtorony, 1915/1/15 102.o.)
1914 végére a test szerinti Izrael vaksága kezd elvétetni. (The Time., 77.o.)
A nagy nap csatájának pontos időpontjaként az Írás 1914 októberét jelöli meg. (Az Őrtorony, 1892/1/15 1355.o.)
Armageddon valószínűleg elkezdődik 1915 tavaszán. (Az Őrtorony, 1914/9/1)
1918-ban Isten el fogja pusztítani általában az egyházakat, és egyháztagok millióit. Azok, akik megmenekültek, Russell Pásztor munkáihoz fognak jönni, hogy megértsék a .kereszténység leomlását. (The Finished Mystery, 485.o.)
Az 1925-ös év határozottabban van megjelölve az Írások által, mint 1914, és 1925 előtt elkezdődik a nagy nyomorúság, és talán el is múlik. (Az Őrtorony 1922/9/1)
Ábrahám, Izsák, Jákob és a régi hűséges próféták 1925-ben fel fognak támadni, és helyre lesznek állítva tökékletes emberként. (Millions Now Living will Never Die, 88-90.o.)
Nem sokkal 1925 utánra várjuk, hogy meglássuk Ábel, Énok, Noé, Ábrahám, Izsák, Jákob, Melkisédek, Jób, Mózes, Sámuel, Dávid, Ézsaiás, Jeremiás, Ezékiel, Dániel, Keresztelő János és mások felébredését, akik a Zsidók 11. fejezetében vannak említve. (The Way to Paradise, 224.o.)
Az ember teremtésétől számított hatezer év 1975-ben fog letelni. Talán az Isten szándéka, hogy Krisztus uralma párhuzamosan fusson az ember létezésének hetedik millenniumával. (Life Everlasting., 29, 30.o., Az Őrtorony, 1968/8/15 497-501.o.)

Jehova Tanúi hiszik, hogy valaki hogyan fogadja Jehova Tanúi ajtóról ajtóra történő prédikáló tevékenységét, nagyban befolyásolja az ő igazságos, vagy igazságtalan állapotát Jehova Isten előtt. (Organized to Accomplish Our Ministry, 106.o.)

_________________
Róma 9/5


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 04., csütörtök 15:37 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 04., szerda 16:49
Hozzászólások: 1317
kavics írta:

És még nagyon sokán látták saját szemükkel az Atyát, mert Jézus Krisztusban, - emberi formában - itt járt a földön és nem haltak bele, sőt életük lett Benne és Általa!


Kedves Péter

A mennyben levő Atyát senki sem látta még emberi szemmel,mivel az a nem látható világban van.

Még az sem aki látta Jézust emberi testben.

Jézus szimbolikussan értette,hogy aki őt látta az az Atyát is látta.Ez a közte és az Atya közötti kapcsolatra utal,és nem arra,hogy ténylegessen lehetett látni az Atyát emberi szemmel.

Ezt értették félre a farizeusok,azért is akarták megőlni Jézust.

Jézus arra utalt,hogy az Atya,álltala nyilvánult meg tisztán evilágban.

Tehát a megnyilvánulásaiban van ott az Atya,így volt "látható" az Atya.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 04., csütörtök 16:51 
Kedves Gabriell!

Jézus Krisztus ezt mondja:

Jn 14
8 Monda néki Filep: Uram, mutasd meg nékünk az Atyát, és elég nékünk!
9 Monda néki Jézus: Annyi idő óta veletek vagyok, és még sem ismertél meg engem, Filep? a ki engem látott, látta az Atyát; mimódon mondod azért te: Mutasd meg nékünk az Atyát?
10. Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? A beszédeket, a melyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, a ki én bennem lakik, ő cselekszi e dolgokat.
11. Higyjetek nékem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van; ha pedig nem, magokért a cselekedetekért higyjetek nékem.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kavics 2007. okt. 04., csütörtök 17:03-kor.

Vissza a tetejére
  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 04., csütörtök 17:00 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 04., szerda 16:49
Hozzászólások: 1317
A SzentLélek = IstenLelke,tehát így személyként és mint a világmindenség alap alkotó egysége,energiája is értelmezhető,hisz minden belőle fakad.

Személyi mivoltát az egyéni akarata addja,energia mivoltát pedig a változékonysága.

a változékonyság a minőségre nem vonatkozik,mivel az mindig egyforma,ez addja Isten abszolut tisztaságát.

A változékonysága az akaratának a megnyilvánulásában a teremtésben mutatkozik meg.

Ami érdekes lehet még,hogy Isten,hogyan materializálja az akaratát,és ,hogy az hogyan realizálódik az ember tudatos szintjén.

Szerintem Isten alapvetően belülről old meg mindent.

Ez azt jelenti ,hogy mivel alap alkotórésze mindennek amit teremtett,így értelemszerűen
jelen is van mindenben,és mivel Ő az alapegysége mindennek így képes belülről mindenre hatni.

Ugyan akkor egy másik nézőpontból az is igaz,hogy kivülről old meg mindent.

Mivel amire hat az nem olyan minőségű mint
Ő,így onnét nézvel már kivülről mint egyfajta
Istenierőhatásként érzékelhető,az egész hatásmechanizmus.

Ezért igaz az,hogy IstenLelke jelen van mindenkiben már a teremtése pillanatában és igaz az is,hogy akkor száll IstenLelke vagy más néven a SzentLélek az emberre amikor prófétál,vagy veszi a SzentLelket a megtéréskor,vagy kiáradt a SzentLélek az Apostolokra,stb.

Vagyis az a lényeg melyik irányból nézzük.
Mindenesetre nem árt ha az ember mind a két irányból képes "látni".

Ezért is ír a Biblia több féle módon arról,amikor az ember IstenLelkével kerül kapcsolatba.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 04., csütörtök 17:07 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 04., szerda 16:49
Hozzászólások: 1317
kavics írta:
Kedves Gabriell!

Jézus Krisztus ezt mondja:

Jn 14
8 Monda néki Filep: Uram, mutasd meg nékünk az Atyát, és elég nékünk!
9 Monda néki Jézus: Annyi idő óta veletek vagyok, és még sem ismertél meg engem, Filep? a ki engem látott, látta az Atyát; mimódon mondod azért te: Mutasd meg nékünk az Atyát?
10. Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? A beszédeket, a melyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, a ki én bennem lakik, ő cselekszi e dolgokat.
11. Higyjetek nékem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van; ha pedig nem, magokért a cselekedetekért higyjetek nékem.

Benne úgy lett láthatóvá az Atya dicsősége a kereszten, hogy az ember új életet kaphasson!


Kedves Péter

Igen erről az Igéről beszéltem,amikor azt mondtam,hogy Jézus nem arra gondolt,hogy a szemükkel látták az Atyát akik őt látták,hanem arra "amit most ki is emeltem az idézetedben",hogy a cselekedetei álltal volt látható az Atya. Vagyis álltala nyilvánult meg evilágban az Atya.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 04., csütörtök 17:24 
Krisztusban láthatóvá vált az Atya, amit a tanítványok a szemükkel és a fülükkel láttak és hallottak, még sem hittek! (annyi idő óta veletek vagyok, mondja Jézus Fülöpnek, annyi mindent mondtam nektek és tettem veletek és körülöttetek)

Hitetlenségük oka a bűn volt, ami elszakította őket attól, hogy megláthassák az Úr dicsőségét Krisztusban!

Ezt jött legyőzni Isten Báránya, győzni jött a bűn a halál és a Sátán uralma fölött.
Ezért halt meg a kereszten és támadt fel a harmadik napon!
...és azért ment vissza az Atyához, hogy elküldhesse a Vígasztalót!


Vissza a tetejére
  
 

HozzászólásElküldve: 2007. okt. 05., péntek 00:04 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 23., hétfő 11:00
Hozzászólások: 348
Tartózkodási hely: Budapest, Újsolt
szrobcsek írta:
Jujj ez nagyon tetszett, muszáj veletek megosztanom :oops:
Topicba való, úgyhogy nem off:)
....
"



Kedves Szrobcsek!

Kicsit elidőzők még azon amit hoztál… (Jujj ez nagyon tetszett, muszáj veletek megosztanom ..)

Nos, nem óhajtok J.T. Nevükben szólni, hiszen nem az a célom, hogy általuk előadott dolgokat megvédjem, vagy meggyőzzek bárkit. Pusztán magam nézetéről és hitemről beszélgetve maradok a témánál. Luk 13:22 – 19:27
Pereában Jézus szemléltetéseket alkalmaz, hogy megértesse az emberekkel Isten célját.
Az embernek nem elsőbbségre, vagy kierőszakolt vezetőségekhez, emberek tiszteletére kell,és érdemes vágyakoznia. Mert azok megaláztatnak. Hanem pont a szolgasággal, a szeretettel kapcsolatos dolgokat emeli ki, mint szeretet, azokat hívja meg akik nem tudják vissza fizetni. Utal az igazakra. Ekkor elmondja a nagy ünnepi lakomáról a példázatot (ahol meghívottak, kifogásokkal maradnak távol.) De, a terítet asztal akkor sem marad üresen, így sokan odajuthatnak.
Ezt követően az elveszet juh példázata, aminek nagy jelentősége pont azon van, hogy pont a megtérő bünös van központban. Luk 15:7. És annak értéke. Ahogy az a következő példázatban a tékozló testvére amúgy atyja mellett marad; tehát hűségével amúgy is apját szolgálta, vagyis értéke folyamatos. Szemben testvérével, aki ott hagyta, de mégis vissza tért, vagyis ok az örömre. (Mert Jézus a bűnösökért jött. A cél pedig, minél több embert a helyes útra terelni.)
A tékozló fiú esete is példázat volt.
Ezt követi a sáfár példázat, itt elhangzik egy érdekes rész azon kívül, hogy mi a példázat tanítása. 16:14 (kik is voltak pénzszeretők?) 15. versben mit is mond? „mert a mi az emberek közt magasztos, az Isten előtt utálatos. „
Majd 19. vers belekezd egy másik példázatba a gazdag, és Lázár.
17:1 „elkerülhetetlen, hogy ne jöjjenek megbotránkoztató dolgok. De jaj annak, aki által jönnek! ( Mikor felosztották a bibliát fejezetekre, versekre. Jól jött az, és hasznos a keresésekben, viszont egyik hiányossága, hogy a történeteket emiatt nem mindig látjuk egyben. 18.1-ben van a példázatoknak folytatása. Majd a 9. alapján a 10 versben újabb példázatba kezd. 18.18-ban ott van egy elöljáró = főember…

És akkor a tüskéről; Engem nem foglalkoztat, hogy melyik egyház, gyülekezetben mi a tüske. Inkább érdekel az, hogy ha másból kihúzni nem tudom, akkor ne nyomjam mélyebbre, vagy ne tetézzem újabbal. De, ahogy olvasom a Gazdag és Lázár példázatát, előttem az válik világossá, hogy ez előtte lévő történetek is példázatok, és az azt követő történetek is példázatok. Ha pedig példázatok, akkor arra nem is tekintek tárgyszerűen. Hanem annak értelét próbálom felfogni, és mondanivalóját hitemben magamévá tenni. Magam nem hiszek a pokolban. Egyszerű logika alapján. Teremt-e Isten rosszat, vagy gonoszt? Azt mondom; nem. Tehát a pokol nem lehet Isten teremtése. Engedi-e Isten, hogy sátán magának teremtsen egy helyet, ahol a holtakat kínozhatja? Azt mondom; nem. Mert a felvetett vitakérdés, nem a holtakra vonatkozik. Hanem az élőkre. Vagyis Isten még csak hozzá sem járul egy átmeneti hely, akár részleges fenntartásához sem. Vagyis nem tudom valós eseménynek felfogni a pokol létezését. Egyrészt mert Isten Jó. Másrészt, mert a példázat sorozat, mindegyike, nem valós eseményt tár fel. Hanem csak annak értelme a lényeges.

Azt viszont olvasom nem egy helyen, hogy az akkori vallási vezetők folyamatosan kémkedtek Jézus után, megfigyeltették, csapdákat, cselszövéseket állítva neki. Hol kaphatják el, hitükkel ellenkező tanításon. Mer, szálka volt az oldalukban ;) Maga lukács említi is, hogy pénzszeretők voltak. Olvassuk, és tudjuk, hogy bizony nem szenvedtek szegénységben. Ergo gazdagok voltak. Jogot érezve akár a gúnyolódásra is. (Ézs 53:3)
Jézus szólt hozzájuk; Ti vagytok, a kik az emberek előtt magatokat megigazítjátok;
Mat 6:2, 23:28, Luk 10:29, Luk 18:9

Tehát kire gondol, beszél Jézus 16:19-ben? És miért is? Mat 13:34.
A ruházat leírása miért is volt fontos? „és öltözik vala bíborba és patyolatba”
(patyolat jelentése = lenvászonra utalás)
Miért fontos Ábrahám keble? Ézs 63:16
Hogyan értem én Luk 16:23? Olvasom Csel 5:33
Hogyan szomjazik a gazdag? Olvasom Ézs 65:13
Hogyan értem Ábrahám szavait? „ te pedig gyötrettetel” Olvasom Rom 11:22
Hogyan értem a nagy szakadékot ami a gazdag és lázár közt van? Olvasom Zsolt 36:5, 1kor 1:23
Hogyan nem lehetséges átjárás köztük? Olvasom 2Kor 6:14
Hogyan értem Ábrahám szavait? „ott van nekik Mózes” olvasom Móz 18:18; 1Pét 1:1
Ján 5:46

A szöveg kontextusában, felmerült tehát egyrészt, hogy a történet nem valós. Felmerült az is, hogy azon irástudók pénzszeretőek voltak. A példázat pedig rá világit arra, hogy mi helyes, és mi nem. Hogyan értelmezzük, az értelmezést pedig maga a Biblia hordozza magában. Magam részéről mindegy, hogy ezen értelmezésre C. T. Russel jött-e rá, vagy kapot-e ihletést. Mindegy, hogy mely gyülekezet hírdeti. Hitem szerint igaznak látom, és kellően megalapozottnak a következtetés levonásához. Magam ezen Gazdag ember fogalmát nem csak vallási vezetőkre értem, és terjesztem ki. Hanem mindazokra Akikre ezen mentalitás rá illik.

(Minap ütköztem autómmal, én voltam a hibás. A szabályok szerint, pedig csak a forgalom íratlan szabályai szerint mentem. Zöld a lámpa, menni kell. Kereszteződésben ragadva, nekem jöttek. Biztosítótól egy fillért sem fogok kapni, javítás pedig nem kis pénz lesz. Kaptam tanácsot, méghozzá rendőrtő; Mond, hogy ált az autód, ahelyett, hogy lépésben haladtál, és máris a másik ember lesz a hibás. Megkaphatnám a pénzt. De, egy másik ember kárára. De, nem teszem, mert akkor úgy járnék, hogy éjjel azon forgolódok az ágyamon, hogyan is zsebelhetnék ki más.)

Nem az a lényeg, hogy ki adta ki. „Legnagyobb ember 88. fejezetét” hanem a magyarázó anyag egybe vág-e a Biblia szavaival.

A szózat ami a két példázat közé ékelődik; 16:14 vezeti fel, és a 16. vers tehát kiknek szól?
Ki tehát a házas fél? És miben van a házasságtörés? Én nem látok közbe ékelődést, illetve elválasztást a 14. versben felhozott gondolat, magyarázata található a 16-18.ig

Aztán itt most kapcsolok; ismét csak ott vagyok, hogy másodkézből hozott infókról beszélgetek. Pedig azzal nem szívesen foglalkozom. Ne érts félre nincs nekem gondom a kopi/pészt eljárással. Mert mindannyian támaszkodunk, különböző forrásokra, amikkel egyetértünk. De, talán elegendő lenne egy link is. És ahhoz csatolni saját meglátásainkat.

Köszönöm.

_________________
Pihenek, ha lesz értelme benézek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 578 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 39  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség