Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1493 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 100  Következő
 

Szerinted melyik a helyesebb?
a GYERMEKEK megkeresztelése 43%  43%  [ 26 ]
a FELNŐTTKORI bemerítkezés 57%  57%  [ 34 ]
Szavazatok száma : 60

Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 02., szerda 10:49 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 13., péntek 19:09
Hozzászólások: 1521
Péter, én sem szeretnélek szomorúnak látni, nevess léci :*:

(most nem emlékszem, de végül a 4. gyerkőcöt ti megkereszteltétek? Úgy rémlik, mintha szó lett volna róla, hogy nem)

_________________
Várván ama boldog reménységet


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 02., szerda 11:40 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 01., vasárnap 15:43
Hozzászólások: 1128
Tartózkodási hely: otthon
Erika privátban kért a 66.oldali Victor János elolvasására. Nagy önfegyelemmel, leszámítva az utolsó bekezdést - megtettem. Ímhol a reflexióm:

„Hogy mennyire egy húron pendül itt sok baptistának és a római egyháznak felfogása, az abból is kitűnik, hogy mindkét részről ugyanazokat a bibliai helyeket szokták idézgetni a keresztség jelentőségének megvilágítására. Nikodémusnak Jézus úgy beszélt az újjászületésről, hogy az "víztől és Szent Lélektől való születés" (Ján. 3,5). Tehát nem születhetünk újjá, amíg a "víz" - értsd alatta a keresztvizet - nem mos meg bennünket, - mondják a szóban forgó baptisták és mondja a római egyház is. "Aki hiszen és megkeresztelkedik, üdvözül" (Márk. 16,16) - mondotta Jézus tanítványainak. Tehát, hangoztatják ezek a baptisták, a keresztség az üdvösségnek feltételéül van kitűzve és szakasztott úgy hivatkoznak erre a helyre a római egyház mesterei. És így tovább.”
Nem tudom mennyire általános ez a felfogás a neoprotestáns gyülekezetekben – én több helyen is úgy hallottam; a Nikodémusnak említett víz alatt az Igét értik, hiszen Jézus a samáriai asszonynak mondja: „Valaki abból a vízből iszik, amelyet én adok neki, soha örökké meg nem szomjazik; hanem az a víz, amelyet én adok neki, örök életre buzgó víznek kútfeje lesz őbenne.”
A római katolikusok (korábban bizonyosan, a jelenlegi hitvallásukat nem ismerem, változott-e?) valóban az üdvösség feltételének mondták/tudták a keresztséget. Azért igyekeztek mielőbb véghezvinni e szertartást a csecsemőn, mert – hitük szerint – ennek hiányában elkárhozik. Elképzelhetően máig is így vallják, hiszen az orvoslási technika nem túl régen jutott el arra a szintre, hogy már az anyaméhben is meg tudja keresztelni a magzatot, amennyiben életveszély áll fenn…
A bemerítkezést gyakorlók nem üdvösségi feltételnek, hanem hitvalló gesztusnak és az Úr rendelkezése iránti engedelmességnek gondolják az alámerülést, egyáltalán az önálló hit- és Jézus melletti döntés megpecsételéseként.

Sehol sincs szó az egész Szentírásban a keresztség két külön mozzanatáról, a keresztségnek alá merülésre és előbukkanásra való szételemzéséről,- ami olyan fennen hangsúlyozott gondolata a baptistáknak. Szép gondolat; kifejező gondolat. A keresztség nagyon sokatmondó, megkapó szertartás, ha ezzel a gondolattat hajtják végre - bemerítkezés formájában. De nem a bibliai gondolat.
Szételemzésről ugyan nincs szó, de teljes alámerülésről igen, az ApCsel 8,38 Igében.

A bűn szenny az ő lelkén. Krisztus által tisztává lesz. És pedig kettős értelemben. Tisztává lesz mindenekelőtt Isten színe előtt. Isten az Ő nagy megbocsátó szeretetében eltörli az ember sok tisztátalanságát, nem tekinti az ő bűneit és úgy fogadja, mint mocsoktalan gyermekét.
Igen, de ez a „megtisztítás” kizárólag az Ő szent halála által megy végbe, s csak attól és akkor lesz ránk érvényes, ha hittel azonosulunk ezzel a „helyettes, áldozati halállal”.

Hát pünkösd napján a megtért 3000 embert ugyan hogyan "merítették" be - Jeruzsálem városában az apostolok? El lehet képzelni ezt a tömeges keresztségét rövid idő alatt ("azon a napon") másként, mint meghintés által? (Ap. csel. 2,41). Hát Kornéliust és házanépét (Ap.Csel. 16,33) hogyan merítette volna be Péter, ill. Pál apostol? Kivitték őket a tengerpartra?
Az utóbbi esetben "azonnal" - éjnek idején? Vagy volt a házuknál valamilyen fürdőmedence?[/i]
Én el tudom képzelni, hogy valahány csoportba verődve, egymást merítették be – hiszen nem a kiszolgáltató személyétől függ az ő bemerítkezése. És, ha a higiéniára gondolunk, akkor nyilván kellett lennie minden háznál valami dézsa-szerű edénynek, ahol nem csak kéz és lábmosást végeztek. (a „lavór-használatot” felejtsük el!).

Mert bizonyos, hogy a keresztség az egyház tagjai közé, a Krisztus nyájába való felvételnek a sákramentuma. Akiknek a Krisztus gyülekezete kiszolgáltatja a keresztségét, azokról elismeri ezáltal, hogy őhozzá tartoznak. Helyes dolog tehát megkeresztelni bárkit is, aki keresztyén gyülekezetek tagjául tekinthető és tekintendő.
Akkor én meg visszakérdeznék: az üdvösség feltétele az egyháztagság? Vagy elég a hit?
Ha utóbbi az igaz, akkor megint csak hiábavalónak, sőt károsnak bizonyul a keresztség. De, ha már csecsemőként, szakrálisan betagozódik az egyháztagságba valaki, milyen jogon tagadtatik meg tőle az úrvacsora, mint ugyancsak sákramentum az egyház tagjainak?

a keresztség nem szerzi, vagy nem közvetíti az üdvösséget, csak megpecsételi azt, mert azt nem külsőség által, hanem hit által nyerjük el,
Akkor most megvan van nincs meg a kisded üdvössége? A mások hite alapján? Ezen az alapon senki sem kárhozik el, mert, ha valaki hisz (HELYETTE), akkor ő üdvözül. Hát ez kiváló..

a keresztség is, mely emberi kezekre van bízva, soha sem igazolhatok abszolúte bizonyos ítélet szerint, történhetnek tévedések és mindig számolni kell azok kockázatával
Ezért mindenki a maga urának áll vagy bukik, a saját felelőssége, önmaga hitéről nyilatkozni. Így kisebb esély lesz a gyöngyök disznók elé kerülésére..

A másik mozzanatnál van az eltérés, amikor a baptisták azt is megállapítják, hogy szerintük az öntudatos bizonyságtétel az egyetlen megnyugtató biztosíték. Mi ezenkívül ismerünk egy másikat is: a keresztyén nevelést.
Ez a „biztosíték” (pontosabban feltétel) „baptistáéknál” is létezik, sőt, ha úgy vesszük, nagyobb súllyal esik a latba, hogy úgy neveljék példájukkal gyermeküket, hogy az a maga döntésével felzárkózzon, ő is azt akarja, amit a szülei. Míg a megkeresztelt gyermek szülei tudat alatt is elkényelmesedhetnek kissé: „már nem pogány a gyermekem..”

Várnunk kell még talán hosszú évekig, míg ők maguk is tudni fogják ezt és be is tudnak róla számolni, - de a valóságban ők már újjászületett emberek és ezért jogunk és kötelességünk őket a keresztséggel is megpecsételni, mint a keresztyén egyház tagjait.
Ez nem így működik. Aki megtért, az egyháztagságságtól függetlenül vágyódik arra, hogy bemerítkezzen (ahogy velem is megesett, 42 év katolikussága mellett/után/ellenére). És egyáltalán nem titokban, elrejtetten…

[i]az apostolokról szóló történetekben is mindig felnőttek, megkereszteléséről van szó... Ez egészen természetes. A keresztyénség, amikor elindul útján, hogy egyházzá fejlődjék és meggyőzze a népeket, - először
természetesen a felnőttekhez fordul s azokat nyeri meg. Csak egy későbbi lépésnél válik aktuálissá az a kérdés, hogy mi a helyzetük azoknak a gyermekeknek, akikkel Isten megáldja Krisztushoz megtért felnőttek házasságát. Olvasunk ugyan arról, hogy Péter Kornéliussal együtt megkeresztelte mindazokat, akik "az ő házánál" voltak (Ap.csel.10), Pál is a filippibeli börtönőrt az "övéivel" együtt (Ap.csel 16,33). De arról nem szól a történet, hogy milyen korúak voltak ezeknek a családoknak a tagjai. És mindenki aszerint képzelheti el a dolgot, hogy már eleve lehetségesnek tartja-e, vagy nem, a gyermekkeresztség előfordulását az apostoli korban.

Számomra az már nagyon árulkodó, hogy ezek az esetek, keresztelések nem azért történtek, nem azért vonult oda Péter, volt ott Pál, mert gyermek született, hát meg kell keresztelni. A felnőttel hitre jutását, Krisztusba tagozódását csecsemőkeresztség valószínűsítésével összeeszkábálni, háát…

A gyermeknek nem a sorompón kívül van a helye a keresztyének gyülekezetében, hanem annak kellős közepében, az Úr Jézus Krisztus ölében, mert ő tud legjobban odasimulni
Őhozzá! Nem mondhatjuk neki mi felnőttek: "megvárjuk, amíg úgy tudsz hinni, mint
mi". Ellenkezőleg, azt kell mondanunk neki: "bárcsak mi is úgy tudnánk hinni, mint
te!"

De Krisztus ölébe nem azért ülhetnek, mert meg vannak keresztelve, illetve körül voltak metélve, hanem csak úgy, á lá natur..


[/i]

_________________
"Mindenekben hálát adjatok, mert ez az Isten akarata Krisztus Jézusban tihozzátok"(1Thess 5,18 )


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára figyelő 2008. ápr. 03., csütörtök 11:37-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 02., szerda 13:14 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2008. feb. 22., péntek 22:22
Hozzászólások: 830
Sokprotestáns konzervatív gyülekezet, hitvalló bemerítést vallók nem értelmezik a keresztséget, bemerítést az üdvösség feltelének. Ahogy sok Baptista testért is ismerek ők sem mondanak ilyet.
Hanem mint az engedelmesség egyfajta csümölcsének.
Ahogy Luther is mondta: nem üdvösség szerző hanem üdvösség jelző. (Elferdülés, üdvösség szerző hatásként, avagy bebiztosító téves értelmezés pedig minden oldalon van: Református, Katolikus, Baptista stb)

A Jánosi ige pedig sokféleképpen értelmezhető,csak a keresztségről, bemerítésről végkép nem szól. Inkább egy messianisztikus tartalma van.

_________________
http://literaty-nazo.blogspot.com/
Üdv, Literaty


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 03., csütörtök 08:22 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 30., szombat 09:04
Hozzászólások: 967
Tartózkodási hely: Arany Baranya
Hitből való engedelmesség!

Mi más alapján nevezheti valaki az Úr követőjének magát?
A gazdag ifjú is a "saját" elképzelése szerint szerette volna "KÖVETNI" az Urat!
A példázat is úgy mutatja hogy ez nem megy!
Követésnek feltételei vannak!
A tanítványok esetét nézve:
Jézus által mondott dolgok IGAZSÁGának feleismerése, Igazságként való elfogadása, és az ezkeszerint való élet átrendezés! :arrow: Engedelmesség!
A tanítható és engedelmes tanítványoknak egyre részletesebben fejtette ki a mennyek országának, Istennek titkait!
Majd amikor a küldetéséről nyíltan beszélt akkor vizsgáztak "le" vagy jól, a tanítványok ítt Péter bizonyságtételére gondoltam, és azokra akik nem bírták az IGAZSÁGOT befogadni, és elhagyták !
Ján 6:67 Monda azért Jézus a tizenkettőnek: Vajjon ti is el akartok-é menni?
Ján 6:68 Felele néki Simon Péter: Uram, kihez mehetnénk? Örök életnek beszéde van te nálad.

Ki mennyire volt hit által engedelmes, és ezáltal nyitott a tanításaira, annak annál jobban megnyílva tanította , az Igazságot, azaz Magát!

Szeretettel Tamás


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 03., csütörtök 12:06 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 24., péntek 14:01
Hozzászólások: 104
Tartózkodási hely: Budapest
Kedves Tamás!

Engedd meg, hogy hozzáfűzzek néhány gondolatot.

Hitből való engedelmesség!

Mi más alapján nevezheti valaki az Úr követőjének magát?


Szerintem így, ilyen formában senki!

Kereszténynek nevezheti magát az, aki hisz abban, hogy Jézus Krisztus az Isten Fia, Megváltó, aki az ő bűneiért is meghalt, és ezt a váltságot a saját életére nézve hittel elfogadja. Ez egy személyes hitbeli meggyőződés, amit mindenki saját magáról el tud dönteni, és amihez aztán a cselekedeteit is igazítani fogja.

A "keresztény" kifejezést viszont csak később kezdték használni, a Bibliában Jézus követőire a "tanítvány" szó szerepel. Ebben benne van, hogy nem csak elméletben, hanem a cselekedeteiben, a döntéseiben is Jézus tanításait veszi figyelembe, és igyekszik azt (jól - rosszul) a saját életére alkalmazni. A tanítvány folyamatosan tanul a mesterétől, és kijavítja a hiányosságait. Azt is mindenki el tudja dönteni magáról, hogy hajlandó-e odafigyelni, és tanulni Jézustól.

A "követésre" viszont Jézus mindig felszólít: ez egy kötelesség, egy feladat. Persze, lehet úgy érteni, hogy "követem Jézust", hogy adott helyzetben mindig figyelembe veszem, mit tenne Ő. Vagy mondhatom, hogy "az a célom, hogy engedelmesen kövessem Jézust". Magyar nyelven nagyon szépen lehet árnyalni...

De Jézus szerint a "követés" ennél többről szól: "és aki nem veszi fel keresztjét, és nem követ engem, nem méltó hozzám". Vagyis itt nem az elhatározásról, hanem a tényleges cselekedetekről van szó! Azt pedig, hogy valaki az engedelmessége alapján mérve megvalósítja-e ezt a "követést", nem döntheti el saját magáról!

Ha valaki azt állítaná magáról, hogy "a hitből való engedelmességem alapján vagyok méltó arra, hogy Jézus követőjének nevezzem magam", azzal azt állítaná, hogy a cselekedetei alapján "megfelelt" a vizsgán, "jó keresztény". Nagy bajban lennénk, ha Jézus csak azt fogadná el, aki "megfelel a követelményeknek", mert elégséges mértékben engedelmes...

A gazdag ifjú is a "saját" elképzelése szerint szerette volna "KÖVETNI" az Urat!
A példázat is úgy mutatja hogy ez nem megy!
Követésnek feltételei vannak!


"Ha pedig be akarsz menni az életre, tartsd meg a parancsolatokat." Az megkérdezte: "Melyeket?" Jézus így felelt: "Ezeket: ne ölj, ne paráználkodj, ne lopj, ne tanúskodj hamisan, tiszteld apádat és anyádat, és szeresd felebarátodat, mint magadat!" Az ifjú erre ezt mondta: "Ezt mind megtartottam, mi fogyatkozás van még bennem?" Jézus így válaszolt neki: "Ha tökéletes akarsz lenni, menj el, add el vagyonodat, oszd szét a szegényeknek, és kincsed lesz a mennyben; aztán jöjj, és kövess engem."

A gazdag ifjú "elképzelése" is az volt a követésről, hogy be kell tartani a parancsolatokat, ahogyan azt Jézus is tanítja. A probléma, hogy ő úgy gondolta, mind be is tartotta őket! Erre Jézus mondott neki valami olyat, amiről tudta, hogy nem tartja be, és nem is fogja: szeresd felebarátodat, mint önmagadat - akkor ne nézd, ahogy éhenhal, hanem adj neki a vagyonodból... Ez nem a "követés feltétele" hanem a két legfontosabb parancsolat egyike!!!

A tanítványok esetét nézve:
Jézus által mondott dolgok IGAZSÁGának feleismerése, Igazságként való elfogadása, és az ezkeszerint való élet átrendezés! :arrow: Engedelmesség!
A tanítható és engedelmes tanítványoknak egyre részletesebben fejtette ki a mennyek országának, Istennek titkait!
Majd amikor a küldetéséről nyíltan beszélt akkor vizsgáztak "le" vagy jól, a tanítványok ítt Péter bizonyságtételére gondoltam, és azokra akik nem bírták az IGAZSÁGOT befogadni, és elhagyták !
[color=red]Ján 6:67 Monda azért Jézus a tizenkettőnek: Vajjon ti is el akartok-é menni?
Ján 6:68 Felele néki Simon Péter: Uram, kihez mehetnénk? Örök életnek beszéde van te nálad.

Ki mennyire volt hit által engedelmes, és ezáltal nyitott a tanításaira, annak annál jobban megnyílva tanította , az Igazságot, azaz Magát![/color]

Az "engedelmes", az Igazságot elfogadó tanítványok közül egy elárulta, a többi elhagyta, amikor elfogták, Péter pedig, aki "jól levizsgázott" háromszor megtagadta Jézust! Miközben pl. Pál nem volt engedelmes, sőt nem volt hívő, mégis megjelent neki, Személyesen, ami olyan hatással volt rá, hogy felismerte az Igazságot és végül apostol lett. És nagyon szépen írt arról, hogy milyen nehéz neki engedelmesnek lenni.

Szeretettel

Shannon


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 04., péntek 18:46 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
Kedves Admin!

Ismét csak azt gondolom, hogy minden érv és ellen érv elhangzott ebben a témában. Ha valaki ismeretre akar szert tenni, elolvashatja ezt a topicot.
Szabadon elmondhatta mindenki, hogy mit gondol a keresztségről.

Hogy mi a valóság, arról nem egy rossz kérdésre feltett szavazás fog dönteni, ezért kérem a topic bezárását.

Köszönöm:
Péter

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 04., péntek 22:10 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 19:22
Hozzászólások: 4328
Egyrészt hajlok arra én is, hogy zárjuk be a topic-ot, mert már több száz hozzászólás után is csak ugyanazokat az elcsépelt sablonokat halljuk vissza, másrészt talán jöhetnek fiatalok, akiket érdekelne a téma, és írának róla.

Közbenső megoldásnak gondolnám azt, hogy bezárjuk azt a kígyó hosszú a topic-ot, és nyitunk egy ugyanilyet, csa a címében szerepelne, hogy ez a 2. ilyen témájú topic.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 05., szombat 11:44 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 30., szombat 09:04
Hozzászólások: 967
Tartózkodási hely: Arany Baranya
Kedves Shannon!
Engedd meg hogy hozzáfűzzek néhány gondolatot :-)

Senki még Pál sem mondta hogy elérte volna, hanem a mögötte lévőkre nem tekintve, az előttelévőknek nekifeszülve IGYEKEZETT!
Fil 3:14 De egyet [cselekszem], azokat, amelyek hátam megett vannak, elfelejtvén, azoknak pedig, amelyek előttem vannak, nékik dőlvén, célegyenest igyekszem az Istennek a Krisztus Jézusban onnét felülről való elhívása jutalmára.

Amit a Tanítványok Jézustól magától láthattak,-gondolom egyet értünk ebben,- az a tanítás volt a legtökéletesebb mindegyiküknek saját képességeik , és hibáik, hiányaikra való tekintetben személyre szabottan!

Ilyen tanítót senki emberfia nem helyettesíthet tökéletesen, így sajnos lassabb és tökéletlenebb az "érett férfiúságra" válásunk a hitben!
Én sem azt mondom hogy cselekedetek által Üdvözülnénk! DE! Hogy meg lesznek vizsgálva a cselekedeteink azt meg van ígérve!
Máté 7:17 Eképpen minden jó fa jó gyümölcsöt terem; a romlott fa pedig rossz gyümölcsöt terem.
Máté 7:18 Nem teremhet jó fa rossz gyümölcsöt; romlott fa sem teremhet jó gyümölcsöt.
Máté 7:19 Minden fa, amely nem terem jó gyümölcsöt, kivágattatik és tűzre vettetik.
Máté 7:20 Azért az ő gyümölcseikről ismeritek meg őket.
Máté 7:21 Nem minden, aki ezt mondja nékem: Uram! Uram! megyen be a mennyek országába; hanem aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát.


A többihez csak annyit fűznéka leírtakat ROBERT E.COLEMAN : AZ EVANGELIZÁCIÓ MESTERTERVE C. könyvéből hoztam!
:oops: ahogy bennem megmaradt!
Szeretettel Tamás

ui: Nem minimalizált követés, és épp hogy a "léc felett átmegy" hanem inkább a Páli mondatok állnak közelebb hozzám!
1Kor 11:31 Mert ha mi ítélnők magunkat, nem ítéltetnénk el.
A topic bezárásról meg az a véleményem hogy akit zavar , ne olvassa, de a később jövőktől miért is akarják elvenni a hozzászólás lehetőségét?
Pl én nem hinném hogy lenne különböző nációjú, vagy felekezetű , vagy jobb vagy baloldali menyország, mégsem kérem a politikai" hírek" topic bezárását!
Olvassák szóljanak hozzá ha meg böki a szemüket ne nyissák meg! 8)


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 05., szombat 20:14 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. szept. 01., péntek 19:22
Hozzászólások: 4328
A topichoz több mint 1100 hozzászólás érkezett, és több mint 91000-szer néztek bele.

Más fórumokon, például a Prohardveren 5000 hozzászólás után indítják újra a topic-ot, de azok pörgősebb fórumok. Szerintem nálunk már 1000 után lenne érdemes újraindítani egy topic-ot. Ez nem egy olyan pörgős fórum.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 07., hétfő 14:10 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 24., péntek 14:01
Hozzászólások: 104
Tartózkodási hely: Budapest
Kedves Péter!

Igazad van, már minden érv és ellenérv ezerszer elhangzott, és úgysem az számít, hogy mi mit gondolunk.

Viszont, akkor azok a keresők (miért is csak a fiatalok?), akik nap mint nap megkapják, hogy nem is vagy keresztény, mert nem vagy rendesen megkeresztelve, nem tértél meg, nem születtél újjá, stb. hová fogják írni a kérdéseiket?

Igenis valakinek le kell írni ugyanazokat az ezerszer leírt, "elcsépelt" szövegeket, amiket ismételgetünk több mint kétezer éve :) Tudom, hogy már unjátok, de mindig van, aki meglepődik rajta.

Ha lehet beleszólásom, szerintem fogadjuk el Net példáját, legyen szabad a fórumon kérdezni, de mindenki privátban válaszoljon.

Az egyéb témákat pedig áttehetjük másik topikba (ha rájövök, hogyan kell :) )

Shannon


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 07., hétfő 19:02 
Offline

Csatlakozott: 2007. aug. 24., péntek 14:01
Hozzászólások: 104
Tartózkodási hely: Budapest
Kedves Tamás!

A fentiek alapján kérlek, hogy ezt majd tegyük át valamilyen másik topikba, ha már egyszer lezárják. És hadd fűzzem tovább...

Senki még Pál sem mondta hogy elérte volna, hanem a mögötte lévőkre nem tekintve, az előttelévőknek nekifeszülve IGYEKEZETT!
Fil 3:14 De egyet [cselekszem], azokat, amelyek hátam megett vannak, elfelejtvén, azoknak pedig, amelyek előttem vannak, nékik dőlvén, célegyenest igyekszem az Istennek a Krisztus Jézusban onnét felülről való elhívása jutalmára.


Tehát nem az eredmény számít, hanem az igyekezet, a törekvés a helyes cselekedetekre, az engedelmességre. Ezzel már tényleg nem vitatkozhatom, ez nagyon fontos. De, hadd vitatkozzam mégis :)

Ha azt látom, hogy nem tudok mindig engedelmeskedni, honnan tudom, hogy eléggé igyekszem?

Az igyekezet, ugyanúgy, mint az engedelmesség, hitből van. Az ember akkor igyekszik kezét-lábát törve engedelmeskedni Jézus tanításának, ha hisz abban, hogy a helyes úton jár. A hit az igyekezete, az engedelmessége alapja.

A hit tényleg nagyon fontos, tekintettel arra, hogy Jézus maga mondja, aki nem hisz, az elkárhozik.

Honnan tudom, hogy a hitem elég-e, hogy az engedelmességem alapja legyen? És mit tegyek, ha rájövök, hogy kisebb egy mustármagnál? :oops:

És bárhogy küzdenék, ezt a kicsit sem tudom növelni, mert ezt is ajándékba kaptam: nem én küzdöttem meg érte, hanem Ő küzdött meg értem...

Amit a Tanítványok Jézustól magától láthattak,-gondolom egyet értünk ebben,- az a tanítás volt a legtökéletesebb mindegyiküknek saját képességeik, és hibáik, hiányaikra való tekintetben személyre szabottan!

Ilyen tanítót senki emberfia nem helyettesíthet tökéletesen, így sajnos lassabb és tökéletlenebb az "érett férfiúságra" válásunk a hitben!


Látod, ezt most nem értem, miért kellene helyettesíteni?

Én sem azt mondom hogy cselekedetek által Üdvözülnénk! DE! Hogy meg lesznek vizsgálva a cselekedeteink azt meg van ígérve!

Na, most akkor hogy is van ez:

Máté 7:15 Óvakodjatok a hamis prófétáktól, akik juhok ruhájában jönnek hozzátok, de belül ragadozó farkasok.
Máté 7:16 Gyümölcseikről ismeritek meg őket. Tüskebokorról szednek-e szőlőt, vagy bogáncskóróról fügét?
Máté 7:17 Eképpen minden jó fa jó gyümölcsöt terem; a romlott fa pedig rossz gyümölcsöt terem.
Máté 7:18 Nem teremhet jó fa rossz gyümölcsöt; romlott fa sem teremhet jó gyümölcsöt.
Máté 7:19 Minden fa, amely nem terem jó gyümölcsöt, kivágattatik és tűzre vettetik.
Máté 7:20 Azért az ő gyümölcseikről ismeritek meg őket.


Máté 7:15 - 7:20 a hamis prófétákról ír, és arról, hogyan lehet őket és a tanításaikat kiszűrni.

Akik "juhok ruhájában jönnek" vagyis kívülről tetszetős a fellépésük, a tanításuk, "de belül ragadozó farkasok", a farkas, ugye, felfalni akar...

De hogyan lehet őket megkülönböztetni, ha egyszer a tanításuk látszólag helyes, logikus, bibliai Igékre épített, és a gyakorlott elme is csak hosszas elemzés után tudja megtalálni benne a tripla logikai hátraszaltót...

Jézus azt mondja, egyszerű: ne a tanításokat nézzétek, hanem mindig annak eredményét! A gyümölcsöket azoknak az életében, a cselekedeteiben, akik követik ezeket a tanításokat.

Namármost, hogy jönnek ide a keresztények cselekedetei? Igaz, ez azt jelenti, hogy aki helyes tanításokat követ, annak az életében ezek jó gyümölcsöket fognak teremni, de ez nem jelenti szükségképpen azt, hogy mindig sikerül is követnie ezeket a tanításokat.

Máté 7:21 Nem minden, aki ezt mondja nékem: Uram! Uram! megyen be a mennyek országába; hanem aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát.
Máté 7:22 Sokan mondják majd nekem ama napon: Uram, Uram, nem a te nevedben prófétáltunk-e, nem a te nevedben űztünk-e ki ördögöket, és nem a te nevedben tettünk-e sok csodát?
Máté 7:23 És akkor kijelentem nekik: Sohasem ismertelek titeket, távozzatok tőlem, ti gonosztevők!"

Itt Máté megint azokról ír, akik Jézus nevében prófétálnak, sőt csodákat tesznek, de valójában nem az Ő tanítványai, Jézus azt mondja, nem is ismeri őket! Vagyis itt megint nem a keresztényekről van szó...

A többihez csak annyit fűznék a leírtakat ROBERT E.COLEMAN : AZ EVANGELIZÁCIÓ MESTERTERVE C. könyvéből hoztam! ahogy bennem megmaradt!

Köszönöm, hogy leírtad, sajnos nem ismerem ezt a könyvet, de ha alkalmam lesz rá, elolvasom. Ennyire nem vagyok művelt, csak néhány teológiai témájú könyvet olvastam. Amit a gazdag ifjú esetéről és a tanítványok életéről, engedelmességéről írtam, azokat a példákat a Bibliában találtam (az internetes változatban kerestem rá) és az alapján értelmeztem, hogy nekem mit mond.

Nem minimalizált követés, és épp hogy a "léc felett átmegy" hanem inkább a Páli mondatok állnak közelebb hozzám!
1Kor 11:31 Mert ha mi ítélnők magunkat, nem ítéltetnénk el.


A kettőnk véleménye nem abban tér el, hogy mennyire kell Jézust követni, szerintem is annyira, amennyire képes vagy rá... hanem abban, hogy szerintem nincs ilyen léc. Valaki vagy hisz, és megkeresztelkedik, és akkor üdvözül, vagy nem.

Szeretettel

Shannon


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 07., hétfő 20:44 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
Sziasztok!

Még egyszer nekifutok, hátha.......

Melyik a helyesebb? A gyermekek vízzel való meghintése, vagy a felnőtt vízbe meríkezés?

Más a cél!
Az első eset annak a JELE, hogy ezért a kis életért is vérét adta Jézus Krisztus. A szülők HITTEL néznek erre a csodára és ezzel a jellel teszik láthatóvá ezt.

A második eset annak a JELE, hogy a hívő ember Krisztus halálába és feltámadásába merül. A bemerítkező ember a lemerülésekor teszi láthatóvá a Krisztus halálába (régi természete halálába) és feljövetelekor Krisztus feltámadásába (új életre születésére) vetett hitét.
Róma 6.

Melyik a helyesebb?

Áldott lehet mind a két tett, ha mögötte ott van a valóság. Ha viszont valaki összekeveri a jelet a valósággal, akkor ez tévútra vihet.
Sőt, ha a jelet teszi előtérbe, akkor el fognak maradni a gyümölcsök.

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 08., kedd 19:36 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2008. feb. 22., péntek 22:22
Hozzászólások: 830
Nekem egy kissé hasonlít ez a kérdés a két Újszövetségi keresztségre.

Keresztelő János: a jövőbe tekintett, keresztsége(bemerítése) ígéretre mutató volt.
Az Apostolok a múltra tekintettek, mint amely már megtörtént valóság, a megváltás, és erre utalt a keresztség(bemerítés) szimbóluma.

Nem erről van szó ebben a kérdésben is?
- A csecsemő keresztség, mint ígéret a jövre nézve.
- A hitvalló keresztség mint személyes bizonyságtétel a múltról.

_________________
http://literaty-nazo.blogspot.com/
Üdv, Literaty


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 08., kedd 20:24 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
--

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. ápr. 09., szerda 12:03 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 01., vasárnap 15:43
Hozzászólások: 1128
Tartózkodási hely: otthon
Most olvasom Józsué könyvét. (Ld. 5. fejezet) Eddig fel sem tűnt:

A negyven évnyi vándorlás közben az ÚJSZÜLÖTTEKET NEM METÉLTÉK KÖRÜL. A Jordánon való átkelést követően kapja a feladatot Mózes utóda az ÚRtól a körülmetélések "pótlására"

Mi a véleménnye erről a csecsemőkeresztség mellett kardoskodóknak, hiszen szigorúan a körülmetélés újszövetségi megfelelőjének tartják, a Gyülekezetbe való felvételnek tekintik az újszülött keresztelését? Vajon ott nem volt "annyira fontos az ÚRnak a nyolnapos korhatár? Vagy akkor is a néphez tartozónak tekintették a már 4o éveseket is, körülmetéletlenül?

_________________
"Mindenekben hálát adjatok, mert ez az Isten akarata Krisztus Jézusban tihozzátok"(1Thess 5,18 )


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1493 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 100  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség