nemosinex írta:
Az "újrahasznosított kedves magyar testvérek" tök vicces kifejezés, és valóban van így, hogy benéz az ember valamit, és olyan jópofának tűnik. Nekem nem kell magyarázni, hogy nincs benne értékítélet, rossz szándék, net. A baj azzal van, hogy másképp hangzik ez a kifejezés egy kisebbségi fülének (ott), mint egy többséginek (itt) - a politikusok újrahasznosítási szándékától függetlenül.
Ez a szóösszetétel számomra nagyon nem kóser. Az újrahasznosított kétféleképpen is pejoratív kifejezés. Újrahasznosítani általánosságban csak a kidobott, használhatatlan dolgokból, netán a szemétre való dolgokból szoktak. Ép, minőségének, erejének teljében lévő dolgokat nem szoktak újrahasznosítani. A másik értelmezés arra vonatkozik, amikor többször felhasznált dolgok, mint például a betétes üveg újrahasznosításáról van szó. Voltaképpen itt is mint tárgyról beszélünk leginkább, emberre ilyet csak rosszindulattal mondunk, mint bábszerű, önállósággal nem rendelkezőkről. Amikor a "kedves magyar testvérek" viszonylatában nézem a fenti pejoratív értelmezést nagyon gyomorforgató tud lenni - legalábbis számomra - ez az áthallásos, kétfedelű beszéd.
Merthogy a Loisz értelmezésében ez a szóösszetétel olyan, hogy az ország jóérzésű fele valóban kedves magyar testvérekre gondol, amikor a külhoni magyarokról beszél, akik teljes értékű, vérünkből való emberek. Akikhez maximális jóindulattal fordulunk oda. Ugyanakkor az újrahasznosított, "refuse" kedves magyar testvérekre való utalás valami nem teljes értékű emberek, szemétbe való emberek kihasználására, felhasználására mutat, amely felhasználás valakik által – itt nyilván a jobboldal által történik. Ez a szóösszetétel semmilyen értelemben nem biblikus kedves nemosinex. Sem krisztusi, sem farizeusi értelemben sem biblikus. Krisztusi értelemben nyilvánvaló, hogy miatt nem biblikus. Megbotránkoztatja az ép lelket, gyerek ilyen beszédet ne hallgasson! Farizeusi értelemben a farizeusok saját népéhez való hűségét kell néznünk, akár a diaszpórában is, ahol a farizeusok kiállnak a nemzet testvéreik mellett. Tehát ebben az értelemben sem beszélhetünk biblikus alapon.