(E rege keletkezett nem teljesen negyven esztendeje)
Rettenettel tele mese
Tekergek estente. (Nem kellene tente?)
Egy hete fene esz. Egy szerfelett "nem-szende" szerzet feszegette elevenemet. Elme merre ebben? Nem tetszem nekem!
Elkelne egy egyhetes szerelem? Persze.. De kegyelem! Mentsetej meg! Remete kelme kellene. Nehezen szednek rendbe engem. Szemtelen tettem levezekelem, s egy szebb, gyermekekkel tele eszme gyere el e szent helyre!
Mert emberek! Egyetemre jelentkezzek e helyett?
Ne nevessetek szemembe! Feleletem erre egy lehetne: "..elmenjetek!"
Kedd este, kedvenc nejem bejelentette:
- Reggel tejleves lesz.
Begerjedtem, szemem elfeketedett.
- Te szemtelen! Ne szellemeskedj velem! (Kezem emelem): - Elverlek!
De leeresztem. Nem vehetem lelkemre ezt. (Mellesleg e percben e szent helyen egy gyermekem leledzett!) Nehezen nevetgettem. Esetlen, szegett kedvem melengetem, s nedves szemekkel hebegem:
- Kedvesem! Felejtsd el nekem, eme tettem!
Tettetett kedvesen felel erre:
- Nem tehetem, mert nem nehezteltem, de kegyes leszek. Vedd fel keresetemet, menj Egerbe, s e helyen veszel nekem egy keresett serleget sebesen!
Feleletem: - Persze, te meg felkeresed szerelmesed. Nem leszek eszeveszett! Ezt e..!
Erre nejem:
- Ne heveskedj. Esetlen mese ez, mert szeretlek szerelmem!
- He-he - feleltem nevetve. Nem ettem meszet, kerge medve nem leszek!
- Ne eszetlenkedj, kedves! Te kellesz nekem, egy embert szeretek.
- S ezt vegyem be? He? Nevezd meg szerelmes embered, mert menten fejbe verlek. Ne mentegesd lehetetlen tettedet!
- Vedd be..kezeletlen jegyemet, s nyeld le, eszetlen - felele. - Megyek, s lefekszem.
- De nem velem - hetvenkedem. - Elmegyek, te feslett, de nem mentem meg lelkedet!
S e percben csereg vekkerem, reggel lett. Brr. Leheletem jeges. Hej, de nehezen kelek. Kellett ez nekem?
- Gyere keblemre, szerelmetes kedvesem - lehelem remegve, heves szerelemmel. (S lesem; kezem merre megy csendesen, melynek terhe eleve nem kellemetlen).
_________________ "Mindenekben hálát adjatok, mert ez az Isten akarata Krisztus Jézusban tihozzátok"(1Thess 5,18 )
|