net2rist írta:
GABRIEL777 írta:
net2rist írta:
G777 írta:
Én személy szerint,például szivessen olvasnék egy olyan Igét,ahol Jézus,
külön beszél a Szelleméről és a lelkéről,egy Igén belül.
Idézet:
Márk 14,34. És monda nékik: Szomorú az én lelkem (ψυχή μου) mind halálig; maradjatok itt, és vigyázzatok.
...
38. Vigyázzatok és imádkozzatok, hogy kísértetbe ne jussatok; a lélek (πνευμα) ugyan kész, de a test erőtelen
olvasom,olvasom,de nem látom,hogy hol van a Lélek és a Szellem egy azon Igén belül.
Ezért amikor valaki arról beszél,hogy mit tesz az ember lelke és mit a benne levő Szellem,akkor kellene egy
Ige arra ahol Jézus,a Lélek és a Szellem különböző müködéséről beszél.
Jézus viszont a test dolgairól és a Lélek dolgairól beszélt,ez pedig,akár,hogy számolom kettő.
Jézus csak egyről beszél a Lelkéről.
Vagy kettőről Lélekről és testről.
De háromról ,testről,Lélekről és Szellemről az eddigi tudásom szerint soha sem beszélt egy azon Igén belül.
szeretem a szakértőket...
már éppen kezdtem megakadni, hogy potyára írom, amit írtam... se szó, se felelet...
pedig... egy TUDATLAN de ÉRDEKLŐDŐ ember mindig jobb, mint egy MINDENTUDÓ és mindentudásába záruló ember...
tehát: nem véletlenül vannak ott zárójelben azok a MACSKAKAPARÁSOK
elnézést kérek mindenkitől, azt hiszem azért VANNAK itt olyanok, akiktől nem túlzott elvárás, hogy két görög szó KÜLÖNBÖZŐSÉGÉT felismerjék
de akkor íme a SZÁJBARÁGÓS verzió:
én lelkem (ψυχή μου = pszüché mu=my soul)...
a lélek (πνευμα=pneüma=spirit) ugyan kész...
tehát - kívánságod parancs - itt KÜLÖN beszél Jézus a LELKÉRŐL és a SZELLEMÉRŐL...
ÉRTVEL?
Igen értem,hogy mi alapján érvelnek a hármas felosztásban hívők.
És azt is értem,hogy a szinonima szóhasználatra hivatkozval,hogyan cáfolták meg ezt .
Attól,hogy egy szót több szinonimával illetnek,még nem jelenti azt,hogy akkor az
nem ugyan azt jelenti.
Az egy Igén belüli szereplő Lélek és Szellem
használata,pedig nem egyenlő azzal,hogy
két különböző Igéből,ahol szinonima szavak alkalmazásával ,ugyan arról a Lélekről beszélnek.
Ezért is mondtam,hogy egy Igén belül legyen a pneuma és a psziché egymással szemben állítval,mert ez jelentené azt,hogy valóban van az embernek a testén kivül,lelke és szelleme is.
Mert ha a pneuma és a psziché egymás szinonimájaként is alkalmazható az eredeti nyelvterületen,"ami úgye,nem a magyar"
akkor ez azt jelenti,hogy a pneuma és a psziché is ugyan azt jelenti.
Kivétel ha egy Igén belül vannak szemben állitval egymással.A te példádban,viszont két különböző Igét hoztál fel.
De ha tovább keresgélsz,találhatsz még több kifejezést és szóhasználatot ,IstenLelkére vonatkoztatval,igy ennyi erőből nem is hármas hanem 4 vagy 5-ös felépítésű az ember,annyi féle ahány szinonima szót használtak.
Remélem érthető voltam.
A kétkedőknek ajánlom ismételten figyelmébe az apológia honlapját.