kavics írta:
Gondolod, hogy Jézusra akkor szállt a Lélek, amikor megkeresztelkedett?
Addig nem volt betöltekezve?
Nem olvastad, hogy a Lélek által
FOGANT?Amikor az Atya a mennyből lenézett a Fiára, aki annyiben különbözött tőle, hogy emberi formában létezett, akkor gyönyörködött benne. Gyönyörködött abban az EMBERBEN, aki képes volt a bűnösök közé beállni, bűntelensége ellenére.
Jézus és az Atya egy! Jézus az Isten Fia, benne emberi testé lett az Isten!
Az Isten ellen elkövetett bűnöket ember meg nem bocsájthatja! A farizeusok ezt pontosan ismerték az írásokból! Ha ismered az írásokat ezt te is tudod.
Te megbocsájthatsz nekem, de az Isten ellen elkövetett bűneimmel semmit nem tehetsz!
Nézd, hiszem, hogy Jézus Krisztus nem az Isten! Ha akarod emeld ki ezt a mondatot
Ő
Isten Fia, aki által
Isten Atyává válik, hogy
Isten Lelke által üdvözüljünk!
De nekem ennél sokkal egyszerűbb még mindig:
Ha egyedül Isten a JÓ, akkor nekem Jézus egyenlő az Istennel!
Már kezdtem azt hinni, hogy csak ketten beszélgetünk
De, látom azért vannak itt mások is. Aminek örülök.
Némi magyarázkodással kezdem;
Nem célom, hogy térítsek. Az nem az én dolgom.
Nem célom, hogy kiemeljek soraid, vagy más sorai közül; majd visongva énekeljek Halleluja-t aztán egy kis füzetbe pipákat tegyek a nevek mellé, némi ’kikényszerített’, vagy a fogalmazási alüröket kihasználva abba belekapszkodni. És kürtölni, hogy ime mégis csak úgyvan…
(Habár ezt neked mondom; de mindenkire érvényes aki itt a fórumon elmondja véleményét.)
Célom, egyetlen és határozott: Beszélgetni, ezekkel az információkkal amit kölcsönösen megosztunk egymással megmutatni saját hitünk, nézetünk. De, ami ennél fontosabb
Az maga Isten. (Én Jehova névvel illetem.) És az Ő Szava, amit Biblia ként ismerünk és hitünk arra támaszkodik.
Na! Ez az igazi célom erről beszélgetni, és kölcsönösen megnézni, utánajárni az abban foglaltaknak. Hogy mit mond ki, mit állít, miről nyilatkozik helytelenül, vagy elítélőleg. Hogyan ad olyan irányelveket az életünkhöz, amik csak hasznunkra vállnak.
(Amikor Isten azt mondja ’ne lopj’ nem engem korlátoz, hanem véd, erkölcsi, fizikai. Mert miért jó nekem, ha lopáson érnek, és aztán jól meg vernek, vagy börtönbe kerülök. Tehát védelmi rendszert, falat épít)
De, itt vannak a hittétel komolyabb dolgai, Mint; Isten, Jézus egyazon személy. A jelenlegi tudásom, és hitem szerint nem egyazon személyek.
Itt jutok el a beszélgetésünkig.
És az érdekel, hogy Te kedves Kavics, (vagy más) hogyan jutottál el arra a nézetre, hogy Ők ketten egyek?
Hol mondja az írás?
Mert más helyeken, Jézus alárendeltségről beszél.
És itt érintjük is a háromság tant is, ezzel a beszélgetéssel
’Az egyház központi tanítása. Az Athanásiusféle hitvallás szerint, három isteni személy van (az Atya, a Fiú és a Szentlélek), akikről azt állítják, hogy mindegyik örök és mindenható, egyik sem kisebb vagy nagyobb a másiknál, mindegyik Isten, még sincs három Isten, csak egy Isten. A dogma másfajta magyarázata szerint, a három „személy" nem különálló, önálló egyén, hanem az isteni lényeg három megjelenési formája. Ezért állítják a háromság egyes szószólói azt, hogy Jézus Krisztus az Isten, vagy hogy Jézus és a Szentlélek A Teremtővel azonosak.
Jelenlegi tudásom szerint, Nem bibliai tanítás.’
Ebből adódóan nem is értem, hogy a fogantatása, ami a Szent Szellem által történt, hogyan hat ki Jézus életére. Mert a fogantatás szerepe az volt, hogy egy tökéletes ember szülessen. Ami meg is történt. Majd ahogy olvassuk is később az alámerítkezés-kor (keresztelkedésekor) szállt rá a Szent Szellem.
Ha születésétől fogva vele lett volna, akkor miért töltené be ismét? Vagyis maga
a Biblia az ami a történést egészen konkrétan leírja. Jelkép is egy van benne, az pedig a galamb. De mást nem látok ott, nem olvasok. És így marad ez az értelmezésem.
Mert az én hitnézetemben a Szent Szellem (lélek) nem személy, hanem erő.
Ha személy lenne és attól fogant, akkor nem Isten az Atyja.
(Valamint a Szellemet, és Jézust mindig Isten küldi. Már ebben a megfogalmazásban is az van, hogy valakinek az akarata szerint. Valaki alatt pedig Istent értem. ) És pont ezekre találok Bibliai részeket. Míg a Háromságra nem találok.
Tehát ha valaki kisegítene! Megmutatná azt ami számodra, számotokra nyilvánvaló. Hol olvashatóak ezen részek?
Pl. nem értem
Istennek van egy kijelentése, bizonyára olvastad már 2Móz 33.20 Orczámat azonban, mondá, nem láthatod; mert nem láthat engem ember, élvén.
Számomra ez ismét egy olyan bibliai vers, amit nem tudok másként értelmezni. Egyértelmű világos megfogalmazással. Közli, hogy ember nem láthatja Istent.
Jézust pedig Istennek tekintitek. Hogyan lehetséges ez,
Mármint Istent látni és mégis élni?
És már megint ott tartok, hogy Jézus egy tökéletes képmása Istennek. Mert így lehetséges.
De, ha van másik lehetőség, akkor mondjátok el!
Isten pedig gyönyörködött a Fiában, annak tökéletességében, de, ezzel együtt kifejezte támogatását is. Ez a Fiú kedves számára, támogatja, mert az úgy cselekszik ahogy küldve lett.
Igen, Jézus valóban kijelenti, hogy Ő, és az Atya egyek. De, ezt személyiségben érti?
Vagy egységben?
Pl. valakivel egy véleményen vagy. Osztod nézeteit, akkor mondhatod, hogy xy-nal egyek vagyunk.
De, van erre egy ékes példa, rögtön az írások elején. És szerintem ezt is olvastad már pár tucatszor.
1Móz 2.24 Annakokáért elhagyja a férfiú az ő atyját és az ő anyját, és ragaszkodik feleségéhez:
és lesznek egy testté.
Pedig valójában két külön személy, Akik az isteni intézmény, a házasság kötelékében onnantól kezdve egynek számítanak.
Mivel Jézus több alkalommal is kifejezte alárendeltségi helyzetét Istenhez viszonyítva, de mégis azt mondja egyek. Akkor a megközelítés az ami arra utal, hogy céljaikban egyek. Jézus egyetért Istennel.
A felebarátom ellen elkövetett bűnöm, kihat hitemre, és a hitemben foglalt irányelvekre is. Ha megbántok valakit, akkor ezzel bántom Istent is.
Hiszen Ő azt mondja Fián keresztül, hogy szeressem felebarátom. Mi több ellenségeimet is. Mat 22:38,39,40 azon a két parancsolaton nyugszik a törvény és a próféciák.
Vagyis ha valakit megbántok, akkor rögtön két helyről kérek bocsánatot. (miként mi is megbocsátunk) Istentől is bocsánatot kell kérni, de elötte kiengesztelni a felebarátom.
Vagyis a bűneink mindig Isten ellen valók.
Ez alól van olyan bűn, ami közvetlenül isten ellen szól, és az Ő szentségét célozza, tudatosan. Erre nincs bocsánat. (Ahogy Ádám sem kapott, és az Ördög sem kap bocsánatot. És még jó páran úgy a szellemi teremtmények, mint emberek közül.) De, ezeket nem az én dolgom megszámlálni.
De, mondasz egy érdekes dolgot, hogy ha te ’
feltételes módban’ Isten ellen vétesz, mit tehetek én? Felhívhatom a figyelmed. Segíthetek megtalálni a helyes utat, a bocsánatának megtalálásában.
(Már ha magam az Isten által helyesel úton vagyok, mert vak vezet világtalant c. gondolatot ismerjük. )
Valamint amikor megtörtént az őszinte bűnbánat. Akkor úgy felejtem el botlásod, ahogy van. (mintha meg sem történt volna.) mert a megbocsátás egyik alapja a felejtés.
Ismered a mondást, megbocsátok, de feledni nem tudok. Nah! Ez nem bocsánat. Hanem álarc. De, valóban. Én nem bocsáthatom meg Isten ellen elkövetett bűneid. [és ezt végig feltételes módban, mondtam.
]
Viszont nem célom, hogy kiemeljek mondandódból, hacsak nincs ahhoz hozzáfűznivalóm.
Ahogy mondtam is, nekem mások az indítékaim.
Buzdítani az Isten Szavaira, és az értelmezések kölcsönös megosztására.
Nah most jön a kiemelés, mert nem értem;
Ő Isten Fia, aki által Isten Atyává válik, hogy Isten Lelke által üdvözüljünk
Hogy érted ezt? Ha esetleg Bibliából alátámasztanád! Hogy értsem.
Ok. Az rendben van, hogy neked egyenlők Isten és Jézus és elgondolásodban még szét is választod, amikor úgy adódik. De, amit korábban feltettem kérdés, és őszintén komolyan kérdeztem.
Ha Jézus Isten, akkor hány napig volt Isten nélkül a világ, amikor Jézus meghalt?
Ha pedig meghalt, Ki támasztotta fel? (mert ez nagyon főnixesre sikeredett, és bevallom nem értem.)
---
Ha Kóser alatt az érted, hogy rendben. Akkor igen, rendben ezt vallom, én is.
(De, ha kóser alatt a hússal kapcsolatos, Héberek által elkészített leírást érted. Akkor azt mondom nem értem.
)