Elől járóban; sok kérdést felvetek, mintegy magamnak, amik felmerülnek bennem. És úgy mondom el, hogyan látom, hiszem. (Ami nem azt jelenti, hogy akkor minek is társalgunk, merthogy elvolnék magamban….
) tehát nem okvetlenül, mint megválaszolandó kérdés vetem fel. (ami ugyancsak nem zárja ki, hogy ne örülnék, ha egy másik nézőpontot megismerhetek a kérdés alapján.)
Amikor azt mondom, fejtsd ki, akkor azt neked, illetve annak szánom, aki hajlandóságot érez annak megválaszolására.
Tiv írta:
Az hogy JT azt tanítja, kicsiny nyáj felmegy, a nagy sokaság meg tudatlan állapotba kerül ha meghal, és feltámadáskor ill. a (Armageddon) vég után 1000 királyság alatt a 144000-rel együtt itt lesznek a földön. (az Úr Jézus előtt élőkkel)
Ööö. (keresem a szót.)
De, inkább röviden; Ez nem így van a tanításukban. Ill. abban, amit mondanak.
Magam többször meggyőződtem ezen tételükről. Tehát ha különbség van aközt amit mondasz, és aközött ahogy nekem mondták, akkor vagy én nem J.T. beszélgettem. Vagy, több J.T. gyülekezet létezik? (Leszámítva, ’igazhitű Jehova Tanúit’ mert ők még használják ezen nevet, azzal a kiegészítéssel. De erős a gyanúm, hogy ebben egyet értenek)
1. Mondják; Igen, a kicsiny nyáj mennybe jut.
2. A kicsiny nyáj 144ezer korábbi tagjai ugyanúgy meghaltak, és a halálban nincs tudás. A kicsiny nyáj átalakulása a végidejére, a Jelenések könyvében elmondva válik valóra. Akik meghaltak, akkor lesznek feltámasztva égi életre. Akik pedig élnek, azok pedig az utolsó napon, mikor a sokaságot átvezették elváltoznak.
3. Jézus és a választottak a menyben, a sokaság pedig a földön.
Ezt, és így tanítják, ill. hiszik, vallják. (aztán most nem bonyolódtam bele, hogy mely Bibliai részek alapján.)
Idézet:
Tehát számukra fontos hogy a föld egybe maradjon, mert tanításuk szerint ők fogják megtisztítani a földet (ja meg a madarak is)
De, vonatkoztassunk el most tőlük .
Számomra is fontos a föld. Hitemben, komoly szerepe van ezen meglátásomnak, a Biblia alapján.
És nézem a 126 nap Armageddon után c. gúnyirat. (nincs rá jobb szó) [nem azért mert J.T. merészeli kifigurázni, hanem eleve ismeret nélkül teszi. Ha pedig van mögöttes ismeret és úgy teszi, még rosszabb a véleményem,] Mert akkor alaptalan vád Sehol nem mondják, tanítják, hogy nekik ilyen feladatuk lesz. (Vagy egy régebbi tétel lenne, amit nem ismerek, vagy titkos tan?)
De, hogy is néz ki ez a földnek tisztogatása? És ahogy 126. N.A.U.viszonyában. Mert, hogy is jellemzi ezt a Biblia? Zsolt 37:10 Egy kevés idő még
és nincs gonosz; nézed a helyét és nincsen ott. Hát ennyit a holtak cipeléséről, és eltakarításáról…
Ebből adódik, hogy nem ember fogja elvégezni, hanem maga Isten. Ember ugyanis ilyen gyorsan nem tisztogat.
És hogyan értelmezem a madarakat a Jel 19:17-ből, Csak véletlenül került oda? Vagy van jelképes értelmezése? 1Sám 17:46
A mai napon kezembe ad téged az Úr , és megöllek téged, és fejedet levágom rólad.
A Filiszteusok seregének tetemét pedig az égi madaraknak és a mezei vadaknak fogom adni a mai napon,
hogy tudja meg az egész föld, hogy van Izráelnek Istene. Tehát a mai napon, azaz Armagedon napján. Kik is voltak a Filiszteusok?
Héberül pelistim, innen a Palesztina név. (Később a németben megjelenik Philister formában, majd a filiszter szó, és annak jelentése.) A biblia megfogalmazása szerint Isten ellensége, mivel a választott népét bántják.
Ezékiel 39:4 Izráel hegyein esel el te és minden sereged és
a népek, melyek veled lesznek ; a
ragadozó madaraknak, minden szárnyas állatnak és a mezei vadaknak adtalak eledelül. Tehát nem csak a Filiszteusokról beszél, hanem mindenkiről, akik vele tartanak. Azaz Izrael ellenségével, így magával Istennel szemben. Isten vigyázott a népére. (utalás jel 19:18)
Ezékiel 39:17 És te, embernek fia, így szól az Isten, mondjad a madaraknak, minden szárnyas állatnak és minden mezei vadnak: Gyűljetek egybe és jőjjetek el, seregeljetek egybe mindenfelől az én áldozatomra, mert én nagy áldozatot szerzek néktek Izráel hegyein, és egyetek húst és igyatok vért!
20 vers. Jel 19:18-ból visszaigazolható, és egybevágó
És lakjatok jól az én asztalomnál lovakból és paripákból, vitézekből és minden hadakozó férfiakból,
ezt mondja az Úr Isten .
Ez Isten kijelentése, arra a napra vonatkozólag.
Számomra factum; tény.
Ezékiel látomásában Góg csapatainak pusztítása után a madarak és a vadállatok meghívást kapnak egy lakomára..
János Jelenések látomásában ugyanezt látom. Két eset amik egybehangzólag
kijelentik Istennel ellenszegülők sorsát. (
És hát ugye nem csak madarak …)
De, van még valami ;
Mit jelent ez? Miért emeli így ki az írás? 2kir 9:36,37-ben találok idevonatkoztatható utalást.
Az pedig a tisztességes temetés hiánya. (akárcsak japánban, vagy a világ más részein nem eltemetni valakit az szégyen.) Szégyen, volt ez Jezabel idejében is. És később is, amikor a Biblia szavai íródtak.
A halott életében olyan tett, bűn, következménye, ami által még a temetésre sem méltó. (megjegyzem; bizonyos vallások, és kultúrákban a temetőt pl. szentnek tekintik. Vagy a temetés a végtisztességet a búcsú lehetőségét, és a megemlékezés a halotról.) A temetetlen holtak mindenhol, pedig azt mutatja, érzékelteti, hogy ez kiterjed az egész földre, teljeskörű pusztulás lesz.
És amíg temetetlen, addig bizony az állatok bele is fognak falatozni. Annyira, hogy mintegy megrészegednek attól.
(Magamról tudom, hogy egy jó evés után, kevésbé tudok mértéket tartani, mint az állatok. Csak nyögdécselve fekszem, szuszogok, mert gyomrom elveszi a tüdőmtől a helyet.) Részegnek tűnik a keselyű, amikor a tetemtől eltelve, repülni is képtelen, és gyomra elhúzza, tántorogva járkál, akár fel is bukik, mint egy részeg.
De, nem gondolom, hogy ők is takarítják el. Mert ezt nem mondja az írás.
(Ugyancsak közbevetőleg; Most beszélgetek feleségemmel erről. Mondom; Látod, az állatok belefalatoznak majd azokba, akik ott fekszenek. Azt mondja; ó szegények. Mondom; Miért? Hiszen halottak, és Isten ellen voltak. Azt mondja; nem azok, hanem az állatok…) Tehát ahogy
arra utal is Zsoltárok . Szvsz.
Isten takarítja el azokat, ha célját elérte .
Habár képes az ember lelkét gyógyítani. Nem hiszem, hogy ezzel a feladattal az embert terhelné. Teljességgel alaptalan a 126 nap-ban leírt képzelgés. (főleg, hogy bibliai alapja sincs.)
De, miért kell látni, hogy azok temetetlenül hevernek? Miért jó ez? Mi a cél? Jel 20:6 ezer esztendő. 20:7-9 Sátánt szabadon engedik, és kimegy, hogy félrevezesse a föld négy sarkán a népeket.
Vagyis a szentek tábora a földön van. És mint a tenger fövénye, tehát nem számszerű adat. Ergo nem a 144 ezer, ami számszerű.
Én azt látom, olvasom, hogy a földön vannak .
És itt jön a kérdés, hogy miért is kellett ott heverniük egy ideig a holtaknak? Hogy ezek akiket Sátán az ezer év végén megpróbál, eltéríteni. Tudjanak mire visszatekinteni. Hogyan is jártak azok, akik Isten ellen voltak. (nem tudom mennyi ideig hagyja ott heverni, de szerintem nem hosszú, de annál emlékezetesebb.)
Én ismét egy jól irányzott tervszerű bemutatást, szerető, vigyázó oktatást, az emlékezet által. Legyen mire emlékezniük. Isten nem tesz ok nélkül dolgokat.
Ismét látok egy célt. Isten szeretetéből. Mert
megmutatja, és hagyja, hogy az emlék megmaradjon az Ő napjáról. Hogy legyen mire emlékezni, és tartani attól. Nem diktátorságból, hanem szeretetéből. Mintegy mutatva, ez lesz. Akik pedig követik Sátánt azokra pusztulás fog várni. De, az még gyorsabb lesz, mint az előző volt. És ekkor már maga Sátán is el fog veszni.
Idézet:
Pl, Ilyen Igékkel alátámasztva.
Préd 1,4
Egyik nemzetség elmegy, és a másik eljő; a föld pedig mindörökké megmarad.
-
Nincs ezzel gond hiszen ha új föld lesz akkor is föld lesz.
Mint ahogy ha meghalsz és feltámadsz akkor is te leszel.
És ebben az esetben is nyugodtan beszélhetünk teremtésről.
Hiszen újjá kell hogy teremtsen.
Én teszek két alapvető értelmezési különbséget. A teremtés, és az újjá alkotás megújul, megújít) fogalmak közt. A teremtés, tehát alkotás befejeződött. Hiszen Isten megpihent az Ő munkáitól . 1Móz 2:2, 3;
Azt olvasom, hogy Isten megszűnt teremteni, alkotni.
Ettől az alkotó munkától. Sietve teszem hozzá, nem azt értem, hogy Isten nem munkálkodik tovább. De, az már nem teremtés, alkotás. (Valami új dolognak a létrehozása.) Isten azóta is folyamatosan munkálkodik. De, nem teremt, vagy alkot.
(
Mert én nagy különbséget teszek a közt, hogy szekrényt készítek, és hogy szekrényt javítok .)
Mert habár a feltámadásban emberek sokaságát fogja újra éleszteni, létrehozni, ahogy egykor Ádámot, azokhoz is a föld anyagait felhasználva, és életre keltve az Ő ereje által. Hiszen ezek az emberek egyszer már éltek. Tehát alkotás, mint egy új dolog, élet, ami addig nem volt, nem létező, már nem gondolok arra. Hiszen egyszer már élt a személy, vagyis a feltámasztás, és alkotás két fogalom számomra.
’Mint ahogy ha meghalok és feltámadok, akkor is én leszek’ (Hogy a kihalt állatfajokat is újra teremti? Nem tudom. Nem foglalkoztam még ezzel. Viszont nagyon valószínűnek tartom. És nem a dinókra gondolok, mert azok még a teremtési szakaszban elpusztultak. Bizonyára volt szerepük az ökoszisztéma beindításában.)
Hogy a földet hagyja elpusztulni, vagy maga pusztítja el? És újra alkotja? Hogyan beszél a földről a Biblia. A föld szónak több jelentése is van. Még ha általában erre a bolygóra gondolunk is leginkább. Vagyis lakhelyünkre.
De, átvitt értelemben használja, és használható a földön élő emberekre, vagy bizonyos némely jellemvonásokat magukon viselő régiókra, kiterjedt uralmi rendszerre, akár társadalmakra. 1Móz 11:1 ’az egész földnek pedig egy nyelve’ főldre utal, mégis népeket ért alatta.
1kir 2:1, 2, ’én elmegyek az egész földnek útján;” szintén előző fogalmi kör.
1krón 16:31 ’és örvendezzen a föld’ Detto
Zsolt 96:1 ’ Énekelj az Úrnak te egész föld! (Ez pedig feltűnik a jelenésekben is) De, ismét a föld szó van alkalmazva az emberiségre.
Mi fogjuk elpusztitani? Máté 6:10 „Jöjjön el a te királyságod, legyen meg a te akaratod, miként a mennyben, úgy a földön is.”
Miért fogalmaz így Jézus, ha a föld el fog pusztulni . Miért nem mondja, hogy az új földön, vagy más egyéb utalás az újra alkotással kapcsolatban.
Zsolt 37:29. „A föld pedig az igazságosaké lesz, és örökké rajt a lakoznak.”
Nyílt, egyszerű, világos kijelentés. Nem tartalmazza a föld pusztulását. hanem inkább a folyamatosságát. Ahogy a Préd 1:4 is. V. Ő fundálta a földet az Ő oszlopain, nem mozdul az meg soha örökké. V. Zsolt. 78:69; 119:90; 104:19;
Olyan kijelentésekkel: „nem mozdul az meg soha; te erősítetted meg a földet és áll az;
Tud-e ezek ellen tenni az ember? Vagyis egy bizonyos mértékben pusztíthatja, de
nagy különbség van az elpusztítani, és a részlegesen pusztítani , tönkre tenni közt.
Hogy milyen kevés az ember ehhez. Ézs 55:8-11 „mert nem az én gondolataim a ti gondolataitok, … Így lesz az én beszédem, … nem tér hozzám üresen, hanem megcselekszi, amit akarok, és szerencsés lesz ott, ahová küldöttem.”
Ézs 40:15, 26; Ime a népe, mint egy csöpp a vederben, és mint egy porszem a mérlegserpenyőben… Emeljétek föl a magasba szemeiteket, és lássátok meg, ki teremté azokat? (nap, hold, csillagok milliárdjai.)
Szóval van nekünk félelmetes fegyvereink, bombák, és köztük a nukleáris kivitel. De, hol vannak ezek azokhoz képest?
Jel 11:17, 18; Ezt mondván: Hálát adunk néked Uram, mindenható Isten, a ki vagy és a ki valál és aki eljövendõ vagy: mert a te nagy hatalmadat kezedhez vetted, és a te országlásodat elkezdetted.
18 És megharagudtak a pogányok, és eljött a te haragod, és a halottak ideje, hogy megítéltessenek, és jutalmat adj a te szolgáidnak, a profétáknak és a szenteknek, és a kik a te nevedet félik, kicsinyeknek és nagyoknak; és elpusztítsd azokat, a kik a földet pusztítják.
Ezek alapján, Isten nem engedi meg, hogy az ember elpusztítsa a földet. Egyszerűen nincs hozzá jogunk. Ami nem zárja ki, hogy részlegesen ne tehessünk kárt abban. De, ha Isten nem engedi meg az embernek, attól Ő maga még elpusztítja? (mindenhatóságán keresztül ezt is megteheti, mégis becsben tartja, és érték számára.) Mert nem azt mondja, hogy elpusztítom őket a földdel együtt.
Vagy elégeti tűzzel? 2Pét 3:7 „
A mostani egek pedig és a föld ,
ugyanazon szó által megkíméltettek , tűznek tartatván fenn, az ítéletnek és az istentelen emberek romlásának napjára.”
Mit jelent a mostani egek és föld? Agg 2:21; Jel 12:9; 1Móz 18:25; Zsolt 96:13; Jel 12:16
És mit jelent ugyanazon szó által az ítéletnek fenntartására? 2Tesz 1:8 Tűznek lángjában, ki bosszút áll azokon, a kik nem ismerik az Istent, és a kik nem engedelmeskednek a mi Urunk Jézus Krisztus evangyéliomának.
(Hogyan tartotta fenn Egyiptom uralkodóját, és miért?)
Nézem még 2Pét 3:10 „Az Úr napja pedig úgy jő majd el, mint éjjeli tolvaj, a mikor az egek ropogva elmúlnak, az elemek pedig megégve felbomlanak, és a föld és a rajta lévő dolgok is megégnek. „
Hogyan múlnak el az egek? Jel 6:14; 21:1; (nem a fizikai ég, és föld, hanem a jelenlegi. Eltakarodik, eltüntetve, a világ, föld nagyságai, hegyei elmozdítva. Eltüntetve.)
Nem látok újabb alkotást, inkább sepregetést, tisztogatást. Isten pedig elégeti ezt az eget, és földet. De, nem szó szerint a fizikaira értelmezem.
Ekkor mondja János a 14. Látomás után, a 15.-ben, hogy Jel 21.1. (Ahol az elmúlás, eltűnés szót használja.) „és a tenger többé nem vala.” Itt ismét nem a szó szerinti vizekről beszél, hanem a vizek által jelentett sokaságról, akik Isten ellenségei.
Az én értelmezésemben és hitemben. Nem lesz a föld szó szerint elpusztítva. Hogyan ég el az égen lévő nap? (Ami maga is egy izzó, megolvadt csillag.)
2Pét 3.10-hez még Ézs 13:13; Mat 24.35.
A latinban a föld elemeinek igazsága tárul fel. (v. a Sinai-kódex a föld és a rajta levő munkák feltárulnak) jutok vissza Zsolt 37:10; Ézs 13:9; Sof 1:8.
Ezek alapján szó szerint pusztítja el a földet? Szerintem nem . Ezen összefüggésekben én ’a földet elpusztítatni’ alatt azt értem, hogy a föld = jelenlegi gonosz hatalmasság elpusztul. Ahogy az egekben = jelenlegi gonosz vezetés, Sátán és követői eltakaríttatnak.
És semmi kétségem afelől, hogy ez mindenki számára egy nagy megrázó élmény lesz.
Amikor megrendülnek az egek, és a föld alapjai. Érezhető lesz, itt a fizikai világban, és nagy félelem lesz. De, ezek nem a fizikai világra vonatkoznak. Kétség kívül hatalmas hatással arra.
De, mégis megmarad, örökre . És nem fizikailag elpusztítva.
Szóval elképzelhető, az írások alapján, hogy a föld szó alatt érthetek akár emberiséget? Ha pedig igen, akkor mi is lesz elpusztítva?
Én oda jutottam el, hogy a biblia szavai a földről mint bolygó, megmarad örökre. Nem lesz elpusztítva, csak megtisztítva. Ami pedig elpusztul az pedig a föld népei, szelektálva ebben az Isten ellen valókat.
Mert a 2Pét 3:7, 10; és Jel 21:1 egymáshoz való viszonya nem okvetlenül eredményezi a föld pusztulását. (fizikai) Ahogy kitértem rá, hogyan égnek, pusztulnak el az egek, a csillagok, amik már magukban is égnek. Mert így van értelme Mat 6:10; Zsolt 37:29; Ahol öröklésről van szó.
Örökölni pedig azt lehet ami van, létezik, fenn marad . És mindvégig rajta laknak.(azaz folyamatosan) Péld 2:21, 22;
Jó, hogy szóbahozod, özönvíz kitérek rá .
És utána veszem az Igéket, amiket felhoztál.
Mert itt van egy párhuzam 2Pét 3:5, 6; (2:5, 9, ) Vagyis a párhuzamban érzékelhető, hogy egykor, amikor a vízözön volt, voltak túlélők.
Mint ahogy ma is, azaz napjainkban is lesznek. És van egy bárka szintén.
Ez a bárka egy szellemi, hit Jézusban Lehetővé teszi, hogy akik beszállnak (Elfogadják a megváltást, és Krisztust, mint Úr) azok túléljék, megmaradjanak. (2Pét 3:7 azt mondja, hogy az istentelen emberek pusztulnak. Vagyis jelenlegi értelmezéseinkben, ezek társadalmak.) Amiből én ugyancsak azt értem meg, hogy nem a föld szó szerint, hanem annak lakosai, akik nem méltók Istenhez, nem az Ő általa kijelölt úton járnak, Nem Jézusban látják a megváltást, és lehetőséget.)
A gonosz emberi társadalmak ’föld’ feltárulnak; mintha tűz égetné meg, lehullik a lepel. Ami addig elleplezte az istentelen gonoszságokat. Ez pedig az első föld, ami elmúlik. Jel 21.1; ahogy Jézus mondta Luk 21:33 („ég és a föld elmúlnak, de az én beszédeim semmiképpen el nem múlnak.” ) Én inkább látok párhuzamot, és egybevágó, egyezőséget, mint mást.
Mert hitem szerint, a Biblia szavainak egységben kell lenniük. (Mat 15.18 Mert bizony mondom néktek, míg az ég és a föld elmúlik, a törvényből egy jóta vagy egyetlen pontocska el nem múlik, a míg minden be nem teljesedik.
(jota görögben az i betű, kicsiny alakja miatt kicsinységet, apró dolgot, is jelent. És ha bele gondolok, hogy még pontot is említ, akkor összeáll a kép. Olyan apróságra utal, mint az i betűn a pont. Megjegyzem: Akkor most már tudjuk azt is, hogy honnan is van a közmondásunk; miszerint feltenni az i-re a pontot. [és ha még szójátékot is szeretnék, akkor akár el is érkezhetünk a megértés pontjára. ] ) szóval Jézus nagyon is pontosan fogalmaz, és az írók tökéletesen adják vissza azon gondolatokat, értelmet, amit közölt.
És hogy az ajtónak becsukásáról se feledkezzek el. 1Móz 7:16. (mert ahogy akkor, most napjainkban is igaz.)
Isten rendkívül irgalmas, mert már elkezdte haragját kitölteni 12 vers Noé pedig ezen a napon el is foglalta helyét; az eső esik. Mégis szinte az utolsó pillanatban csukja be az ajtót Isten.
Meglátásom: Én azt mondom, „hiszem, hogy már esik” . Jézus közölte, hogyan és miként is ismerjük fel azokat (ezeket a napokat.) De, az ajtó még nyitva…
Persze ez az én meglátásom. És remélem, eddig érthető el is tudtam mondani.
(Mert nem vagyok mentes a kapkodástól, és rossz fogalmazástól.)
És akkor most az Igék, amiket hoztál, ahogy én értelmezem, és tudom hitembe beilleszteni. Idézet:
Jel 20,11
És láték egy nagy fehér királyiszéket, és a rajta űlőt, a kinek tekintete elől eltűnék a föld és az ég, és helyök nem találtaték.
12. És látám a halottakat, nagyokat és kicsinyeket, állani az Isten előtt; és könyvek nyittatának meg, majd egy más könyv nyittaték meg, a mely az életnek könyve; és megítéltetének a halottak azokból, a mik a könyvekbe voltak írva, az ő cselekedeteik szerint.
13. És a tenger kiadá a halottakat, a kik ő benne voltak; és a halál és a pokol is kiadá a halottakat, a kik ő nálok voltak; és megítéltetének mindnyájan az ő cselekedeteik szerint.
14. A pokol pedig és a halál vettetének a tűznek tavába. Ez a második halál, a tűznek tava.
15. És ha valaki nem találtatott beírva az élet könyvében, a tűznek tavába vetteték.
Ez itt a 15. látomás kezdete. (Az általános feltámadásról, Ítéletnap, az új egek, és föld. Mindez pedig 1ezer év) A trón, és aki azon ül.
„
tekintete elől eltűnék a föld és az ég, és helyök nem találtaték .”
Vagyis a föld,és ég a korábban megismert szemléltető forma, Gonosz, és a földi követői eltűnnek a szeme elől. Ahogy azt fentebb is hoztam, ill. utaltam arra. „nézed a gonoszt, és nincs ott”
Hogyan vonatkozik a 12, 13, 14, 15 vers ahhoz, amit kérdeztem? (mi lesz a földdel?) Nem értem.
Talán nem értem mire utalsz, vagy mást értek. Talán ha kifejtenéd!
Jel 21:1, azt hiszem egész jól körbejártam.
Én nem szó szerint értem. Mert Isten nem alkot újat, hanem a már meglévőt hozza helyre. Megújít.
Idézet:
2Pét 3
10. Az Úr napja pedig úgy jő majd el, mint éjjeli tolvaj, a mikor az egek ropogva elmúlnak, az elemek pedig megégve felbomlanak, és a föld és a rajta lévő dolgok is megégnek.
11. Mivelhogy azért mindezek felbomlanak, milyeneknek kell lennetek néktek szent életben és kegyességben,
12. A kik várjátok és sóvárogjátok az Isten napjának eljövetelét, a melyért az egek tűzbe borulva felbomlanak, és az elemek égve megolvadnak!
13. De új eget és új földet várunk az ő ígérete szerint, a melyekben igazság lakozik.
Ahogy kifejtettem, fentebb. Úgy vélem, hiszem.
13. vers különösen egyetértve várom. Veszem a másik hozzászólásod is Tiv írta:
Ha nincs más jelentkező kérdésedre.
Azért leírom hátha mégis segít valamiben.
Jézus Krisztus megváltása után, akik elfogadják és az Övéi lesznek (átadják életük vezetését megválójuknak) ők lesznek az Úr teste.
Amikor teljes lesz („a meddig a pogányok teljessége bemegyen”), akkor az evangéliumra ugyan félretett Izrael -
Ahogy az Ige mondja:
28.Az evangyéliomra nézve ugyan ellenségek ti érettetek; de a választásra nézve szerelmetesek az atyákért.
Vissza tér Izrael népéhez és ki árassz rájuk kegyelmét
Rom 11:28.
Hogyan értelmezem én ezt? Zsid 4.6; 5Móz 10:15
Tehát ha jól értem, akkor Jézus visszatér Izrael népéhez? És ha kérik, ha nem, kegyelmet kapnak?
Pusztán azért mert Ábrahám ágyéka…
Bevallom nem értem.
Mert napjainkban könnyű. Ülünk a jó melegben, beszélgetünk. Olvasgatunk, imádkozunk. Éljük a napjainkat. Viszonylagos kényelemben, nyugalomban.
De! Mi van 2-3 száz évvel ezelőtt, vagy korábban élő hitükben komoly áldozatokat hozott emberekkel?
Éheztek, fáztak, megaláztattak, akár testileg, és megöletettek.
Hitükben ki tartottak. Szó szerint megdolgoztak a kegyelemért. Mert hittek Jézusban.
Aztán azt mondod, hogy azok, akik elküldték Jézust, holott fel kellett volna ismerniük, azok, akik azt mondják, „az ő vére a mi fejünkön”. És halálra adják, mégis bemehetnek.
Nem mintha Isten szándékát, vonnám kétségbe.( Már egy jó ideje, hogy nem zavar, ha bratyóm egy 10-est kap, én meg 5 Én örülök az 5-nek is…)
Mert számomra nem hit kérdése, hogy Isten kinek osztja ki kegyelmét. Az az Ő dolga, és joga. Bízok ítéletében. (azt tudom, hogy méltatlanoknak nem osztja. És azt hiszem is.)
Csak furcsállom, amit mondasz.
Mert nekünk az van mondva; hogy higgyünk Jézus Krisztusban, Aki Úr. , mert az által van megváltás.
Ha pedig ez úgy van, ahogy mondod, akkor hagyom a hitem, és elmegyek izraelitának…. Felvéve az ő hitükbe, magam is Ábrahám magja leszek. Oszt eldobhatom ezt a könyvet.
(Hát persze, hogy nem teszek ilyet.
csak lefutattam egy gondolatsort.)
Mint ahogy azt sem értem, hogyan kapcsolódik ez a föld megtartásához? Vagy ahhoz, hogy kik maradnak a földön.
De, jó….
Meglátjuk hova érkezünk.
Idézet:
Rom 11:26 És így az egész Izráel megtartatik, a mint meg van írva: Eljõ Sionból a Szabadító, és elfordítja Jákóbtól a gonoszságokat:
Rom 11:27 És ez nékik az én szövetségem, midõn eltörlöm az õ bûneiket.
De, mire gondol Pál? Amikor egész Izraelt emlegeti.
Rom 9:3 Mert kívánnám, hogy én magam átok legyek, elszakasztva a Krisztustól az én atyámfiaiért, a kik rokonaim test szerint;
Zsolt 14:7; Ézs 59:20, 21; Ézs 27:9; jer 31:33; Zsid 8:8
Vagy Pál nem tudott volna a Mat 21:43-ban foglaltakról? És nem értette volna meg?
Mat 21:43 Annakokáért mondom néktek, hogy elvétetik tőletek az Istennek országa, és oly népnek adatik, a mely megtermi annak gyümölcsét.
De, persze nem is dolgom felülbírálni Isten akaratát. Egyelőre elég nekem, ha Jézust elfogadom, és hiszek benne. Aztán rá érek többet is megtudni….
Idézet:
Így ismerik fel ők is megváltójukat.
Zak 12,10
A Dávid házára és Jeruzsálem lakosaira pedig kiöntöm a kegyelemnek és könyörületességnek lelkét, és reám tekintenek, a kit átszegeztek, és siratják őt, a mint siratják az egyetlen fiút, és keseregnek utána, a mint keseregnek az elsőszülött után.
Jelenések könyvében ekkor pecsételnek meg 144000.
Viszont az Úr teste elmegy a földről.
Mt 24,40
Akkor ketten lesznek a mezőn; az egyik felvétetik, a másik ott hagyatik.
Ézs 57,1
Az igaz elvész és nem veszi eszébe senki, és az irgalmasságtevők elragadtatnak és senki nem gondolja fel, hogy a veszedelem elől ragadtatik el az igaz;
Szvsz a szegezés szó helyet inkább szúrás (átdöfés) Ján 19:34, Mert ekkor már odaszegezve, majd a 37; vissza Zak. Könyvéhez. (De, azért függési hivatkozás megmaradt.)
Fejtsd ki Mat 24:40. Hogyan is értsem? Hogyan áll ez függésben Ézs 57:1? Ahol azt mondja
az igaz elvész . És hogy a veszedelem elől ragadtatik el az igaz.
Hogyan viszonyul ez, Egyiptomhoz? Hogyan más csapásokhoz?
És mit mondott Jézus Ján 17:11.
Pont a legnagyobb próba elől kivenni őket? Hát nem ordítana a Sátán? És hozná fel mint utolsó érv, indok. „Persze! Őket kiveszed a haragod elől…”
Hogyan értelmezzem akkor Sofoniás szavait? 2:3 (ahol oltalomról beszél az Úr haragjának napján. [nem elvitelről] Egyiptomban az ajtókon volt a jel, és oltalom. Vízözönkor, a lehetőség, a bárkában. Armageddonkor, pedig Jézusban való hit.
Mert ha elvitetnek, még a nap kezdetén, akkor kimondja majd Rom 10:13,? Vagy mi lesz a Zsoltárok szavaival 37:34? Vagy Ján 3:16, vagy akár a jel 7: 9, 10, 14. (Akik kijöttek a nagy nyomorúságból.) [Kétség kívül ma is nyomorkodunk, de ez lenne a legnagyobb?]
Tehát hogyan értsem Ézs 57:1? Hogyan viszonyul az a Mát 24:40. Valóban helyes-e elragadni az igazat a veszedelem elől? (Mondjuk Isten dolga, hogy mikor, mit miért. De ez idáig, mást láttam a múlt eseményeiből. Miért tenne másként az utolsó napon.)
Hát nem pont a veszedelemben mutatkozik meg az ő igaza? Azaz hűsége Istene iránt. Ján 17:15 ’ Nem azt kérem, hogy vedd ki őket e világból, hanem hogy őrizd meg őket a gonosztól.’
Szerintem ez a kérés, magáért beszél.
De, talán valamit nem veszek figyelembe, vagy nem értem. Szóval kíváncsi vagyok….
Idézet:
1Thess 4,
16. Mert maga az Úr riadóval, arkangyal szózatával és isteni harsonával leszáll az égből: és feltámadnak először a kik meghaltak volt a Krisztusban;
17. Azután mi, a kik élünk, a kik megmaradunk, elragadtatunk azokkal együtt a felhőkön az Úr elébe a levegőbe; és ekképen mindenkor az Úrral leszünk.
Bizony itt Pál nem említ semmilyen maradékot és megegyezik az előző Igékkel is.
Miről is beszél Pál? 16. versben Azt mondja, hogy feltámadnak először akik meghaltak a Krisztusban. 1kor 15.52 ’feltámadnak romolhatatlanságban’ Pál azt mondja; hogy mi az élők, akik megmaradunk velük együtt elragadtatunk felhőkben, hogy mindenkor az Úrral legyenek.
Azt tudom, hogy Pál azóta halott. Mégis azt mondja ’Mi’ meg azt, hogy feltámadnak romolhatatlanságban. Mat 24.31.
Ki, Kik örökölhetik a mennyek országát? Jézus is két részre osztja; Ján 8:23 (fent és lent, e világ, és nem e világból.)
Csel 2:34 Dávid nem ment fel a mennyországba.
Mát 11:11. ’de a ki legkisebb a mennyeknek országában, nagyobb nálánál.’
Azok öröklik akik nem test szerintiek, hanem szellemiek. (Szóval örökölheti a bátyám az egész lakást, és én élhetek ebben a lakásban. A két dolog nem mond ellent egymásnak)
2Tesz. 2:13, 14; (
Én nem merem magamról kijelenteni, hogy Krisztus dicsőségét vettem .) Mint ahogy Jel 20:6,
pap sem vagyok, és uralkodó . (Dán 7:27)
Különösen szem előtt tartva 1Kor 6:2 ’nem tudjátok-é, hogy a szentek a világot ítélik meg?’
(Különbséget teszek, a Szent, mint Isten, Jézus, és szent életű közt is, aki életével rászolgált hogy szent legyen . Vagyis SZENT > szent )
Én úgy hiszem , hogy Pál pont a választottakról beszél. 144e. Akik Jézus idejétől választva, akár napjainkig. (Jelenlegi számukat nem ismerjük, nem ismerhetjük, mert Isten hívja őket.) Pál mégis egységben a ’Mi’ fogalmát használja azokra akik később élnek, hozzá képest. Jelenleg úgy néz ki; hogy Pál már meghalt a Krisztusban. Tehát fel fog támadni, romolhatatlan testben. (halkan jegyzem meg, szerintem ez is megtörtént már.) És van még a hátramaradott ’Mi’ akik jelenleg is élnek, és az utolsó nap végén elragadtatnak.
A magam hitében, én nem tartozom közéjük, nem leszek tulajdonos, örülök, ha bérlő maradhatok.
Vagyis Ők maradnak a földön, addig a pontig.
És utána? Kik laknak a földön?
És ilyenkor értetlenül pislogok, mert nem tudom ebben a kontextusban elrakni azokat, amiket korábban olvastam. Legalább lenne, valahol utalás, hogy Igen, elvisz mindenkit a földről Isten, és megtakarítja azt, visszahelyezi őket. Mert akkor lenne értelme, és nem ütköznének kijelentések. Ahogy azt fentebb hoztam a földről…
(De, biztos ez lesz az a dolog, amiről annyiszor beszéltél, és mások is. Amit jelenleg nem értek, érzek…
Felül kéne emelkednem magamon, és emberi természetemen. Hogy aztán átalakulva lenézhessek az emberre? )
Idézet:
Az Úr teste (gyülekezet) fent, míg a földön Izrael házának maradékával (Eljő Sionból a Szabadító, és elfordítja Jákóbtól a gonoszságokat:) kezd foglalkozni Urunk.
Ez 37.
11. És monda nékem: Embernek fia! ezek a tetemek az Izráel egész háza. Ímé, ezt mondják: Elszáradtak a mi csontjaink és elveszett a mi reménységünk; kivágattunk!
12. Annakokáért prófétálj, és mondjad nékik: Így szól az Úr Isten: Ímé, én megnyitom a ti sírjaitokat és kihozlak titeket sírjaitokból, én népem! s beviszlek titeket Izráel földjére.
13. És megtudjátok, hogy én vagyok az Úr, mikor megnyitándom sírjaitokat és kihozlak titeket sírjaitokból, én népem!
14. És adom az én lelkemet belétek, hogy megéledjetek, és leteszlek titeket a ti földetekre, és megtudjátok, hogy én, az Úr, szóltam és megcselekedtem, ezt mondja az Úr Isten.
Rom 11:26. Izrael házának maradéka? Mit mond Pál kicsit korábban? Rom 2:29-ben. Kit, kiket tekint ő zsidónak?
Rom 9:6. Mert nem mindnyájan izraeliták azok, akik Izráeltől valók;
Gal 3.29 „Ha pedig Krisztuséi vagytok, tehát az Ábrahám magva vagytok, és ígéret szerint örökösök.”
Gal 6:16 „És akik e szabály szerint élnek, békesség és irgalmasság azokon, és az Istennek Izráelén.”
Amikor meggyőződtem arról, hogy mire is gondol Pál Izrael házának maradékát illetően, tudok tovább lépni és értelmezni a Rom 11:26. Mint ahogy meg van írva: Eljő Sionból a szabadító. Zsolt 14:7 (zsolt 53.5; 85:1; 126:4)
„és elfordítja Jákóbtól a gonoszságokat: „ Ézs 59:20. Kiket említ? 5Móz 30:3; (jer 29:14) ez pedig egy száműzetésről beszél, ill utal arra. Zsolt 126:1; Hós 6:1; Ámos 9:14; Sof 3:20.
Hova utalnak ezek? A jövőre? Napjainkra, vagy ezt követő időre?
Vagy a lejegyzés idején, a jövőre, ami Jézus napjaiban teljesedet? Megtartotta Isten a szavát? Volt rabságban, száműzetésben Izrael, Jézus születésekor?
(Nem a provinciára gondolok, mert még a provinciai felügyelet, és Római uralkodás alatt is meg volt a joguk a belső vallási szabályozásra, hiszen ők ítélték halálra. Ami azt jelenti, hogy volt joguk ehhez. Max a végrehajtásra nem, de, azt meg követelték, és Róma engedett.)
És ha így van, akkor én a biblia szavai úgy hiszem, meg volt adva, mi több elsőbbségi joguk volt, Mert Jézus nekik hirdette Istent, és az evangéliumot, a beteljesedést, és téves tanok helyreigazítása… Nekik nem kellett.
Ami természetesen nem zár ki egy Izraelitát sem Isten országából . Mert bármelyik ma, vagy korábban élt született izraelita dönthet szabadon. Hogy Jézust elfogadja.
Ahogy egykor Józs 8:33 „ott álltak vala kétfelől …
úgy a jövevény, mint a benszülött ,”
Tehát volt joguk, és lehetőségük, akár nem Izraelitának csatlakozni Isten népéhez.
Isten, azóta, hogy megölték Fiát, elvette a lehetőséget. És a nép egy új, sokkal tágabb fogalmat kapott.
Az egész föld lehet Isten népe , aki Őt választja. És ha egy Izraelita úgy dönt, akkor Ő is. Ismét oda állhat az Ő szövetsége mellé.
De, kétlem, hogy Isten visszatérne szó szerint a választott néphez. Merthogy mindenkire igazzá vált Jézuson keresztül aki hisz. Szóval ismét nem értelek, Miért térne vissza hozzájuk? Hogyan értsem Ezekiel 37: 11-14.
Hogy a holtak kikelnek sírjaikból és Izrael földjén (azaz az ígéret földjén) laknak?
Idézet:
Az Úr teste soha nem volt kivágatva, és halottnak sem érezhette magát.
Na és a szent földre is bizony már bevitte őket.
--
(mivel szeretném rövidre fogni és a többi igazából Izraellel történik, nem részletezem ezt Jel. könyvében és az Ószövetségi prófétáknál is bőven van róla szó.)
Egy támadás viszont valószínűleg lesz a mennyben az Úr testével szemben. Aminek következtében Sátán:
Jle 12,12. Annakokáért örüljetek egek és a kik lakoztok azokban. Jaj a föld és a tenger lakosainak; mert leszállott az ördög ti hozzátok, nagy haraggal teljes, úgymint a ki tudja, hogy kevés ideje van.
Nem értelek. Hogyan kerül szóba az Úr teste? Hogyan a kivágatás?
A föld valóban annyit jelente, hogy Kánaán? Vagy hogyan értsem? Tőmondatokban fogalmozol. Én meg pislogok.
Talán ha lenne időd kifejteni!
Rövidre fogni (?)…
felöleli az emberiség kezdetétől, egészen napjainkig, és ezen túlmenőleg….
Szóval sok idő kéne a részletezéshez. És sok mindenről szó esik….
De, engem az érdekel, hogy Te, vagy egy másik hogyan látja, hiszi.
Megértem, ha elfáradsz, vagy más dolgok miatt, nem tudsz, nem óhajtasz egy kicsit bővebben erről beszélni. De, mégis azt mondom, hogy ez így kevés, mert azt mondod, ott vannak… Én meg kinyitom, és azt olvasok ki amit akarok.
De, nem jutottam közelebb ahhoz, amiben te hiszel, ahogy látod….
Persze időm nekem sincs …
Csak, ahogy jövök-megyek, teszek-veszek, gondolkodok, és ideérve, megnézem, lejegyzem….
És még mindig a földdel kapcsolatosan, kérdem. Szerinted, megtörtént már a jel 12:12? Vagy csak fog?
Jelenleg szabad bejárása van Sátánnak a mennyekbe?
Idézet:
Ezután jön az 1000 év.
4. És láték királyiszékeket, és leülének azokra, és adaték nékik ítélettétel; és látám azoknak lelkeit, a kiknek fejöket vették a Jézus bizonyságtételéért és az Isten beszédéért, és a kik nem imádták a fenevadat, sem annak képét, és nem vették annak bélyegét homlokukra és kezeikre; és éltek és uralkodtak a Krisztussal ezer esztendeig.
Megjegyzem fel van sorolva kik is ők és ez bizony nem az Úr teste, sokkal inkább 144000 aki a földön harcoltak és megöletek, de még sem hódoltak be a fenevadnak.
Szerintem, jó lenne, ha elmondanád, hogy kik az Úr teste, és mi a különbség a 144e és a Test közt. Mert elágazunk sokfelé.
Nem értem, ismét, hogyan kerül kapcsolatba a föld, és akik azon laknak majd, vagy mi lesz a föld embereivel, és a földdel c. felvetésemhez.
Idézet:
Az is fontos hogy akik feltámadtak hiszen 144000 i feltámadt, és gyülekezet is fent van.
Ezt nevezi első feltámadásnak.
5. A többi halottak pedig meg nem elevenedének, mígnem betelik az ezer esztendő. Ez az első feltámadás.
6. Boldog és szent, a kinek része van az első feltámadásban: ezeken nincs hatalma a második halálnak; hanem lesznek az Istennek és a Krisztusnak papjai, és uralkodnak ő vele ezer esztendeig.
Tehát hol vannak az emberek? Nézeted, ill. hited szerint?!
Mindenki a mennyben? Kik vannak a földön?
Vagy ha jól értelek a föld ezer évig lakatlan? Ha mindenki a mennyben van és uralkodnak, mint Krisztus Teste, akkor kiken uralkodnak?
Idézet:
Bár JT azt tanítja hogy 1000 azért kell hogy Jézus Krisztus születése előtti emberei is tudjanak választani, az Ige nem ezt mondja, sőt azt mondja:
„ A többi halottak pedig meg nem elevenedének.. „
Viszont 6 versben megmondja kik azok akik feltámadtak.
Igaz nem szól a gyülekezetről, de erről már szó volt.
Az én is mondom, hiszem. Hogy kell egy idő, amikor azok, akik nem választott népként Krisztus előtt éltek, lehetőséget kapjanak. Jézus áldozata rájuk is érvényes. A bűn zsoldja a halál. Tehát bűneikért megfizettek. Az áldozat, váltság alapján egyenlő elbírálás elv. Alapul véve, Isten feltámasztja azokat, akik megismerhetik Őt. Aztán eldöntik, mint Ádám, hogy kell-e nekik vagy sem.
És nem kerülök ellentmondásba, hogy a feltámadás ezer év után lehetséges…
Mikor is kezdődik az az ezer év? Szerinted.
Idézet:
Jel 7.
15. Ezért vannak az Isten királyiszéke előtt; és szolgálnak neki éjjel és nappal az ő templomában; és a ki a királyiszékben ül, kiterjeszti sátorát felettök.
16. Nem éheznek többé, sem nem szomjúhoznak többé; sem a nap nem tűz rájok, sem semmi hőség:
17. Mert a Bárány, a ki a királyiszéknek közepette van, legelteti őket, és a vizeknek élő forrásaira viszi őket; és eltöröl Isten az ő szemeikről minden könyet.
Isten sátrában vannak és ez a sátor szál le.
2. És én János látám a szent várost, az új Jeruzsálemet, a mely az Istentől szálla alá a mennyből, elkészítve, mint egy férje számára felékesített menyasszony.
...Jer, megmutatom néked a menyasszonyt, a Bárány feleségét.
10. És elvive engem lélekben egy nagy és magas hegyre és megmutatá nékem azt a nagy várost, a szent Jeruzsálemet, a mely Istentől szállott alá a mennyből.
Éjjel és nappal, mintha ez egy földi, földhöz kapcsolható fogalom lenne.
Isten kiterjeszti az ő sátrát,
Hová? A mennyekben? Vagy a föld fölé is? Zsolt 15:1 Jakab 2:21-26
Volt egy sátor 2Móz 25:2- „ ….nékem ajándékokat; … akit szíve hajt arra, ….”
A sátor elkészült, Isten pedig vezette, óvta a népét.
Volt egy templomi hajlék, ahol áldozatokat mutattak be, emlékezve az igazira.
Volt egy váltság, ahol az áldozat önként vállalta, és bemenet az égi oltárhoz, az igaziba. Ott végez Főpapi szolgálatot. Ezt a mennyei sátrat terjeszti ki Isten.
Igen, sok, és több verset is mutattál már.
Csak nem értem. Mármint azt, ahogy Te látod. Ahogy mondtam is időnként tőmondatokban fogalmazol, és persze mások is. Így aztán nem értem.
Egy apró megjegyzés: a poen kedvéért; Ádám ’nagyi’ nem beszélt közvetlen Noé-val. Annak halála, és ennek születése közt 126év van [nagyi, nőnemű, papi, himnemű…]