Erika írta:
Ex, most te kapsz egy házi feladatot : légyszi, másold ide a Loisz hozzászólásaiból, hogy szerinte kell-e valamit tennie az embernek a felkínált, felismert kegyelemmel.
Kedves Erika!
_Köszönöm ! - De szinte biztos vagyok benne, hogy Ex nem erre a le-
veledben feltett kérdésre fog válaszolni,-- hanem "teker" egyet és más
szemszögből, más megvilágitásból leirja azt, amivel az ő elméletét igazolni
véli.-
-Ezt nem bántásból mondom, hanem mert az eddigi levélváltás-vitánkból
ezt szürtem le. ---- Tképpen ez is "vitastilus" és a politkusoknál pld. el-
engedhetetlen.-
-Az Igével kapcsolatban szerintem nem megengedhető.-- Az lehetséges,
hogy az ember a jelenben azt mondja, amit a Szentlélek világosságában
eddig kapott, és ezt kifejezésre juttatja: jelenleg igy látom, igy értettem
meg,
-De hogy a jelenben egyszer "igy" értsem, a következő órában, vagy
napon "ugy" értsem,- az részemről nem elfogadható.- Sőt az "elterelő"
hadmozdulatokat se dijazom,--- amikor a vitatémához hozzákapcsolunk
egy harmadik "igazságot" azért, hogy az előzőekből győztesen léphessek
ki.
-Pld. Amit Neked válaszolt Ex velem kapcsolatban, hogy mi a vita köztünk,
-- az nem áll meg.- Soha, sehol nem mondtam, hogy az üdvösség kérdé-
sében "az embernek semmi felelőssége nincs." Sőt. - Ha jól emlékszem,
konkrétan le is irtam,--- az ember felelőssége ANNYI: hogy a felkinált
kegyelmet - sőt az ajándékba kapható hitet - el u t a s i t ja - e ,
vagy ELFOGADJA.
-Erről szól az a topic, amit éppen ennek érdekében nyitottam: "A kezde-
ményező Isten."
-Az önmagával eltelt ember szivesen állitja: "Nekem a kérés nagy szé-
gyen, Adjon ugy is, ha nem kérem." (Nagy L. versrészlet) Istennel szem-
beni magatartás !
-Azért is nehéz és vitatható ez a globális téma, mert az egész pogány-
világi vallás erről szól: "én az ember felfelé "török" és megragadom az
Istent,---és a szolgálatomba állitom."
-Ugye, hogy keresztyéni érzületünknek milyen visszatetsző és rémes ?!
-Dehát ez a földi helyzet.--- Ezzel a vallási törekvéssel szemben áll az
EVANGÉLIUM,- amit Jézus hozott el és hirdetett meg.--- "Isten keres
téged, felállitotta a keresztet,- fogadd el, hogy egyedül Jézus Krisztus
véréért büneid megbocsáttatnak, - ha megvallod - és bizalommal, hittel
és alázatosan ELFOGADOD, tiéd a kegyelmem és az üdvösség."
-Az, hogy MINDEN KEGYELEM, az ugy igaz, hogy: AZ EMBER ÜDVÖSSÉGÉ-
HEZ MINDENT ISTEN KÉSZITETT EL ! Megint hivatkozom Kálvin megiga-
zulás tanára: "... érintetlenül hagyta a reformáció kezdetén már hangsu-lyozott "hit által" való megigazulás tanát,-- de hozzátette, hogy KEGYE-
LEMBŐL, - és üdvösségünket nem hitünkre hanem ISTEN KEGYELMÉRE
- " A L A P O Z Z A "
- A hitnek pedig a kegyelemből tulajdonittatik az igazság (Krisztus engesz-
telő áldozatáért.) " (Inst. III. 11., 13 és 16
- Tehát a Bibliában és igy Kálvin tanitásában nem egyenlő: a hit ÉS
kegyelem,--- pláne nem ALAP a hit , amivel eljutunk a kegyelemhez.-
----Erika ! - Most Neked válaszoltam,- de u t o l j á r a irtam le azt
a tanitást, amit én a magamévá tudtam tenni, nagy reformátoraink tanitá-
sa alapján,-- és nem ragozom tovább.---
-Bölcselkedni, filozofálni lehet, ezt teszi a determinizmus, vagy az in-
determinizmus is,.... én itt a fórumon ebben a kérdésben, csak a Biblia
alapján szóltam hozzá és ahogy jelenleg tudom és vallom.
-De természetesen mindenki a maga hite szerint áll, vagy bukik.-
-Amennyiben félreérthető voltam valahol,- sajnálom és elnézést.-
-Viszont nagyon örültem a szóváltásnak, mert sokan kifejthették sokféle
véleményüket,- ami mégiscsak előrevivő.-
-Neked is köszönöm !!
Szia, szeretettel
Loisz