rosta írta:
A megváltás, üdvözülés kérdésébe, miszerint ki üdvözül, végül is az emberi szem nem láthat bele a reformátusok szerint. Azt csak Isten tudja, kit részesít az üdvösségben. Másrészt a megváltásunk, és üdvözülésünk Jézustól függő ügy többszörösen is. A Jézus általi megváltás lényege az emberi lélek bűnből, és sötétségből való felemeltetése. Ha csak az általad érintett kéréskört, az értékkeresztyénség szerinti megváltást is nézzük, láthatjuk, hogy Jézus megváltó parancsolata kettős. Isten feltétlen szeretete mellett felebarátunk, az irgalmas ember olyan mértékű szeretete, mint amit önmagunk iránt érzünk.
A keresztyén gondolkodásnak, megváltás, üdvözüléstannak van egy alapja, az erkölcsi vetülete, amely például a keleti vallásokban nincs meg. A buddhizmus, a hinduizmus a fájdalomtól való megváltottságot nevezi a megváltás alapjául, míg a keresztyénség a bűntől való megváltottságot nevezi az üdvözülés alapjául. A nagy különbség a kettő között szemmel látható, ezért kár keverned a dolgot, mégha tudom, hogy csupán provokatíve tetted fel a kérdésedet.
Ezzel az erővel különben akár a rombolás, és halál hindu istennőjéhez Kálihoz imádkozó hindu embert is nevezheted megváltottnak, üdvözültnek, ha a definíciódat nézzük, mármint a valamely, bármely istenhez való imádkozást is.
Kedves Rosta
A fenti ,Péternek írt válaszom akár neked is cimezhettem volna,hisz egyértelműen kifejtem benne,hogy a Az Isten Hit a legfontosabb az
üdvözülés szempontjából.
A cselekedetekből fakadó jótett által senki sem
üdvözülhet.
Magát az erkölcs szót sem igazán tudom értelmezni,milyen erkölcs egyéni emberi,közösségi
társadalmi vagy talán Isteni ?
Az ember jót a Biblia szerint nem tud cselekedni mert nem képes rá,tehát mint az egyéni mint a társadalmi erkölcs semmis Isten szemében.
Az Isteni erkölcs alkalmazására viszont az ember nem képes,csak a Szentlélek ,amelylel viszont kizárólag a Hitünk és nem a vallásunk alapján kerülhetünk kapcsolatba.
A keresztény erkölcsi tanítás szép és jó,de mégis csak emberi erölködésnek számít,mert az ember akar jót cselekedni,és nem engedi,hogy a Szentlélek tegye azt általa.
Magyarul amit te állítazs,hogy az üdvüzülésnek van az ember részéről erkölcsi alapja a kereszténység szemszögéből az nem igaz,
Mert nem az ember jó hanem az Isten,nem az ember erkölcsös hanem az Isten.
Minnél erösebb a hite egy kereszténynek,hindunak,muzulmánnak annál erkölcsösebben fog cselekedni a benne levő SzentLélek általa.
Nem az ember cselekszi a jót,erkölcsöset,hanem a Szentlélek.
"Sohasem tudhatod,hogy az a teher amit leveszel embertársad válláról,egy másik időpontban egy másik helyen nem okozza -e az ő vesztét
mert ott és akkor az ujabb terhet pont azért nem képes elcipelni mert te nem engedted,hogy elözőleg megerősődjön a teher elhordásában.,
miközben merő"jószándék vezetett".
A büntől és a fájdalomtól való megváltás egy és ugyan az. Azért érez a lélek fájdalmat mert bünben van. A keleti tanítások nem ellentétesek Jézus tanításával csak meg kell "engedni"hogy a Szentlélek mutassa be öket és nem az előitéletektől tulterhelt egonk.