Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 810 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 54  Következő
 

Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2008. nov. 28., péntek 17:38 
Bentlakó
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 29., vasárnap 16:25
Hozzászólások: 2935
Tartózkodási hely: bp
:-)

áldott hétvégét mindannyiótoknak, sok és mély lelki alkalmat

_________________
Békesség Istentől


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 28., péntek 18:01 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2008. feb. 22., péntek 22:22
Hozzászólások: 830
Idézet:
Tulip:
Látszik, hogy még egy kegyelmi kiválasztást valló lelkész igehirdetését se hallottad

No, ebben ne légy olyan biztos.
Idézet:
Tulip:
de mint látható legalább az egyik oldalról halvány fogalmad sincs.

Meg ebbe se....

Idézet:
Tulip:
Nem a döntésre való felhívás, hanem a döntésképesség feltételezése egy újjá nem született embertől! Ha ezt ennyi idő alatt nem fogtad fel, kár itt próbálkoznod.

Nem nekem kár Tulip, hanem ez a paradoxon nálad van.
Mert az világos, hogy Isten újjá nem született emberek tömegét hívja fel döntésre mind az Ó mind az Új szöv.-ben.
Felelőssé téve őket ez alapján.

Mert azt mondod, hogy van döntésre való felhívás, csak éppen nem dönthetnek, mert Isten ezt nem adta mindenkinek. Akkor hol a felelőség?
Ez ellentmondás, pedig ezt nem szereted. Sehol nincs felelőség.
A kárhozatra rendelt ember nem felelős az evangélium felhívásakkor mert Jézus értük meg sem halt.
Felelősek a bűnért amibe születtek, de miért?- hisz nem tudtak volna nem ebbe születni. Totális döntésképtelenek.
Akkor miért is felelősek?

_________________
http://literaty-nazo.blogspot.com/
Üdv, Literaty


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 29., szombat 11:27 
Bentlakó
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 01., vasárnap 15:43
Hozzászólások: 1128
Tartózkodási hely: otthon
Erika írta:
Sztalker, kiverted nálam a biztosítékot.


Nálam is... S nem csupán azért, mert majdnem "Erika mértékű" vagyok, hanem mert az Úr megmutatta, hogy Ő ebben is rendelkező fél az én családi életemben....

Tudok olyan református lelkészről, akinek 14 gyermeke van, J.S:Bachot sem sorolnám a maga 21 gyermekével a felelőtlenek közé...

Tudod Sztalker, a részletekben bújik meg a lényeg. A gyermekvállalásban az Istenre hagyatkozás vastagon megmutatja az ember bizalmát a Teremtő iránt.

Mennyivel másabb az ember "családtervezési; MAJD ÉN ELDÖNTÖM" mentalitása a katolikus "vegyesfelvágott" hitétől, ahol nem elég Krisztus keresztáldozata, kell hozzá a jócselekedetek, kontra bűnök szaldójának pozitív egyenlege avagy a purgatórium...?

_________________
"Mindenekben hálát adjatok, mert ez az Isten akarata Krisztus Jézusban tihozzátok"(1Thess 5,18 )


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 29., szombat 13:22 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
figyelő írta:
Idézet:
Azután becsali csárdát éppen ti csináltok, amikor azt hirdetitek, hogy az engesztelés korlátlan, s jönnek a különféle pszichotechnikák a döntésre segítéshez, hogy azután 95%-os lemorzsolódást a kegyelemből való kiesés számlájára kenjetek.


Ebben van egy nagy adag igazság – bár nem úgy, amint te gondolod. A mai, „sikerélményes” evangélizáció, a „Jézussal minden happy lesz” – valóban sok kárt okoz. Nem meri vállalni a „HA MEG NEM TÉRSZ, BŰNEIDBEN MARADSZ, AZ ÖRÖK KÁRHOZAT VÁR” képviseletét. Pedig ez az igei!

Akár fel is vállalhatja. A rettegtetéssel is lehet lelkeket nyerni. Persze aki csak így evangelizál az átesett a ló másik oldalára. S itt is akad hely bőven pszichotechnikáknak. A különbség ettől megmarad: az ember szabad akaratára apellálnak közben, vagy a Szentlélek átformáló képességére.

Idézet:
1Kor1,18skk támadása is megszokott már tőletek. Az ige szól az elveszőknek is, így egyedül saját urukat okolhatják, hogy miért nem adott nekik hitet hozzá!


Ez is logikai bukfenc. Jézus szerint mindenki, valamelyik úrnak szolgál. Ebben is döntési lehetőség van,s nem az eleve valamelyikhez beosztottságból fakadó, annak megfelelő szolgálat. S ha valaki az Élet Urát kívánja szolgálni, akkor Attól kap is hitet, mert „mindaz, aki kér, kap…” S „mindaz, aki akarja, vegye az Élet Vizét –ingyen”

Ez akkor állna meg ha semlegesnek születnénk, de nem ez a helyzet. Tehát megint egy tévedés, amire rendszert építettetek. A bűneset miatt mind eleve a Sátán szolgálatában születünk. Ef2,1-10! Látszatra csak konkoly van, de Isten tudja kik a búza, az övéi, s őket előhívja, mert ismerik a hangját és hallgatnák rá. S azért ismerik, mert újjászüli őket.

Idézet:
mert nem minden lélek származik Istentől (Tudom ez az ige sincs meg a te Bibliádban. 1Jn4,1!)


Erre a barátságtalan, mondhatni rosszindulatú csúsztatásra részint válaszoltam az „Alapkérdések” hozzászólásomban, hogy ti. ki válik, s miként Istentől, mint „jó Gazdától” való, nemes maggá, s ki konkollyá. Másrészt azt se árt tudni, hogy János a megtérés előtt, vagy közben lévőknek, esetleg „csecsemő-keresztyéneknek” írta levelét figyelmeztetőül, hogy a gnosztikus tanoknak be ne dőljenek a címzettek, akik ilyen-olyan eretnekségeket tanítottak. Ez által nyilván Sátán csatlósai lettek/voltak a hitetők. De nem úgy, hogy Isten és a Sátán versenyben teremtettek embert, egyik üdvösségre, másik kárhozatra. (Ha így lenne, ugyan miért strapálná magát a Nagy Imitátor? Csak kiröhögteti magát, olyan sakkjátszmában, ahol már előre leírták a meccs menetét és a végeredményt..!!)

Nekem egy Jézus által megmagyarázott példázatra való másik magyarázat keresésed inkább azt erősíti, hogy szabd akaratoddal igen nagy baj lehet, ha még Jézus magyarázatát se tudod vele elfogadni. Szabad akaratotok gyakorlatban bukik meg, mikor semleges emberekről beszéltek, akik dönthetnek így is úgyis, mikor Jézust negligáljátok, mikor a „de te elmehetsz” kitételt rakjátok a Jézus megtartó ígéreteihez, míg hajadon fővel akartok megszentelődni, az üdvösség sisakja nélkül, mikor univerzalizmust hirdettek, és így tovább. Az ember „edények” meg egy természetes mechanizmus eredményei. Nem kellett más hozzá, mint Ádám és Éva szaporodóképességgel való megteremtése. E testek azonban semmi mások mint por. Az élet leheletével, ami az állatok szintjére emel. Nincs tehát semmiféle teremtési verseny. A diktátorok alapvetően kinevettetik magukat, de ezt képtelenek felfogni. Mivel mind bűnben születünk, Sátának alapvetően nincs sok dolga velünk. Ez az az állapot amiben az ember hallja az igét, de az Ördög azonnal kikapja, vagyis a teljes közöny állapota. E környezetben Isten a kezdeményező. Ő kelti életre az övéit. Nos Sátán ekkor már komolyabban reagál, s az övéit harca küldi. (Csak amire Isten engedélyt ad.) Isten elhívta első prófétájául Ábelt, Sátán Káinnal válaszolt, aki megölte őt. S tudjuk ezután Zakariással bezárva megöletett sok prófétát, végül a keresztelő Jánost a pusztában kiáltó szót és legvégül magát Krisztust is, s azóta is sok szentet (Husz János...). Ahol élet támad, ott bizony a gonosz erői is felélénkülnek. Sokat mondó bölcsesség: Építs Istennek templomot, Sátán oda katedrálist épít. Mt7,13-14 aránya! Az igaz tanítást rögtön hamis tanításokkal lengi körül, hogy ezzel gátolja a hit terjedését, s erre figyelmeztet 1Jn4,1, s Sátán lenézése lenne ezt keresztyén hitben csecsemőknek szánt figyelmeztetésnek gondolni.

Idézet:
Krisztushoz vezetett (Gal3,24), de törvény csinálnak abból, hogy a lelki halott képes a hitre. Mi úgy hirdetjük az evangéliumot, hogy az hitet ébresszen, a remonstránsok úgy, hogy a szerintük meglevő hitre apellálnak.


Ez is rágalom, tévhit, csúsztatás egyszerre. Egyébként is, ha a hit Isten ajándéka, akkor ugyan mi része a ti igehirdetéseteknek ebben? Akkor akiket elrendelt, azoknak adja és slussz. Meg hát a lelki halott – mondod – nem képes a hitre. Ti kinek hirdetitek az Igét? Ha halottnak, akkor a ti hamisítatlan és ellenállhatatlan beszédetekre sem ébred halálából. A remontrásoknak (milyen szép, magyar kifejezés!) elvileg, ha jól csinálnák, úgy, és azt kellene hirdetniük, amit fentebb írtam: „elveszett bűnös vagy, ha nem térsz meg Istenhez; az örök halál vár rád!”

”Ül” az emberben a Szentlélek, de nem hall az ember igehirdetést, akkor vajon mi lenne az, amire a Szentlélek belülről helyeselhetne az újjászületett emberben, hogy az hitre jusson? Ha ennyire nem érted a rendszerünket, hogy ezt nem fogod fel, hogy ezért kell az igét hirdetnünk, akkor minek vitatkozol itt? Hibás gondolat meneted lényege: Dogma: Istent hirdetni, csak szabad akaratú embereknek van értelme. Szituáció: A kálvinisták tagadják a szabad akaratot. Következtetés: Nem kell tehát igét hirdetni. Csúsztatás: Ez a következtetés azonban csak a dogmát tartalmazó rendszerben igaz, így amikor áttérsz a kálvinista rendszerben már nem hivatkozhatsz rá! Ahogy nem ugrálhatsz összevissza az euklideszi és hiperbolikus geometria között. Az ilyen váltások alapvető vitatechnikai bakik. Kálvinista dogma: Az embert Isten felülről nemzi romolhatatlan magból, lelkileg feléleszti. Állítás: ahhoz, hogy ez a magzat kifejlődjön igével és magyarázatával kell táplálni. Következtetés: Hirdetni kell az igét, hogy akik örök életre választattak hihessenek. S az érem másik oldala: Isten gondoskodik az igehirdetőről is. S ha nagyon feszegetném, akkor elég rossznéven vehető, hogy egy református fórumon egy ilyen technikával hirdeted, hogy szerintünk nincs értelme az igehirdetésnek, hogy helyébe az emberre apelláló hamis evangéliumot tegyél. S külön szomorú, hogy a moderáláson ez simán átmegy.

Idézet:
A tűznek tava az Ördögnek és angyalainak készült, s oda jutnak az Ördögtől – nem Istentől, tehát ki mástól? - kijövő lelkek is! Ne feledd lelkekről van szó, nem földi testekről, melyek porba térnek vissza! Mt25,41 Jel20,10-15. Jel19


Az ember szellem-lélek-test hármas egysége. A lelke a konkrét személyisége. Az, hogy a teste mindenkinek elporlad, az mennyiben perdöntő üdvösség vagy kárhozat; isteni vagy sátáni lelkek kérdésében? Egyébként az ember szelleme az, ami Istentől van. Abba most nem mennék bele, mert nincs tisztán látásom, hogy szelleme kárhozik el lelkével együtt, s kap-e az illető (a megdicsőült test analógiájára) kárhozatos testet is…

Először is itt meg kell adni egyes szavakon ki mit – esetleg mikor mit – ért, a kulcs szavak: test, lélek, szellem. Több egyenrangú megoldás lehetséges. Az, hogy az egyes fogalmazók valójában egyetértenek-e nem a szavakon múlik, hanem hogy mit értenek alatta, van-e kétnyelvű szótár kettejük között. Sok vita azon megy tönkre, hogy mindenki saját értelmében használja e szavakat és azt hiszi a többiek is az ő értelmezőszótárát istenítik. A kálvinista felfogás szerint az ember: test és lélek. Ahol a lélek képessége a szellemi munka, vagyis az értelmi felfogóképesség. Ezért lehet az ember Isten nélkül is magasan jegyzett szellemi munkás. Amikor Isten újjászüli az embert, akkor e képességét toldja meg azzal, hogy képessé lesz Istent is felfogni, megérteni. Magyarul szellemi képessége e „dimenzióban” is növekedésnek indulhat. (Ha táplálják, vagyis hirdetett ige által.) Spurgeon Isten e magját egy harmadik résznek tekintette, de ez csak megfogalmazás kérdése. Spurgeon és a kálvinisták között van kétnyelvű szótár: mindketten vallják, hogy az újjászületés előtt két rész van: test és lélek. (Pontosabban fő rész, mert mint eeyore rámutat, lehet további bontás, bár e további bontást azért nem érdemes első szinte emelni, mert akkor jöhetnek a vesék, inak, csontok, s nincs megállás.) A kálvinisták szóhasználatában a Lélek megújítja a lelket, míg Spurgeon harmadik részről beszél: Szellemről, de világos hogy ugyanazt értik alatta, hisz megegyeznek az újjászületés és a megtérés menetében is. (Elég erre egy-egy példát olvasni, s máris elég jó kétnyelvű szótárt lehet készíteni, amivel ha valaki akarja átfordíthatja a másik mondandóját és ellenőrizheti, hogy egyet ért-e vele.) A baj ott kezdődik, mikor valaki az újjá nem született ember hármas felosztásáról vizionál: test, lélek, szellem. Ahol a harmadik részhez rendeli a szabad döntés képességét. S így kárhoztatja, aki nem dönt Isten mellett. Ehhez társul a sorrendcsere is, az ember először világra jön (megtér), majd kapja a Szentlelket (megfogan.) Persze ez a test és lélek alapon is megfogalmazható, amikor is a lélekhez van rendelve e döntési képesség.

Idézet:
Persze hiába is mondom, apellálva nem létező szabad akaratodra, mert öncáfoló módon szabad akaratodban híve teljesen kényszer alatt teszed a támadásaid. Mégis szólok, s ismét szólok, hátha ad neked az Isten kegyelmet.


Nézőpont kérdése: kettőnk közül melyikünk viselkedik-nyilatkozik szinte rögeszmés módon. Második mondatod is önellentmondás. Ha Isten engem kiválasztott (s nem gondolja meg magát), akkor ad(ott), adni fog kegyelmet, nem kell a te üdvös asszisztálásod. Ha meg kárhozatra predestinált, ne szórd a magot útféle, bogáncs közé, mert elszámoltatáskor hiányod lesz.

A mag növekedése nem áll meg a világra jövetelnél. Ezért azután is figyelmeztetnünk kell egymást, hogy növekedhessen. Ez a támadásod, az igehirdetése ellen magáért beszél. A már említett hamis dogma az alapja, ami viszont itt nem használható, mert itt mások a dogmák! Akik így gondolkodnak, valóban leállítják a missziót és párbeszédekbe kezdenek fűvel, fával. (E párbeszéd alapja pedig gyakran éppen a szabad akarat elfogadása, így értenek egyet például az evolúcióban a naturalisták, liberális protestánsok, s sok katolikus gondolkodó.) Éppen annak lenne hiánya, aki nem hirdetné az igét, mert akkor a választottaknak nem lenne mire megtérni. Hála Istennek, azonban, hogy Ő a szólást is megadja, kimunkálja. A ti gyenge változatotokban persze, te rajtad múlna ez is.



Ennyiből is látható, hogy képtelen vagy a téma érdemi vitájára, mivel egyszerűen nem akarod érteni a kálvinista rendszert, nem tudsz e rendszeren belül fogalmazni, külső rendszer itt érvénytelen tételeire hivatkozol, ami logikailag nem megengedett. Így csak veszekedni lehetne, ha nem látnék át rajta, s nem mutatnám ki e bakikat. Ismételt kérdések: Ez nem a szabad akarat gyakorlati meghazudtolása? A tényleges szabad akarattól nem minimum elvárás, hogy megértsen egy rendszert, hogy azután dönthessen mellette vagy ellene? Megértés nélkül nem csak érzelmi döntés hozható, de semmiképpen se értelmi!


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 29., szombat 14:13 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
exrefis írta:
sztalker írta:
Erika írta:
Sztalker, kiverted nálam a biztosítékot.

Kedves Erika!

Ezt őszintén sajnálom, de ha elfogadjuk a másként gondolkozást akkor az eltérő véleményeket is tudnunk kell tolerálni. Légyszives érvelj, győzz meg cáfold meg amit írtam, azzal mindenki jobban jár.
Kedves Sztalker!
Ebben a témában te vagy az, aki nem tolerálod a másként gondolkodót.
A nagy családost te egyszerűen "nem gondolkodónak" tartod:
Idézet:
Nem a másként gondolkodóval van a bajom, hanem a nem gondolkozóval.

Míg Erika tolerálta a te másként gondolkodásodat:
Idézet:
Én nem mondom, hogy az egy-két gyermeket nevelő keresztyén ember hitetlen, nem nézem le -az az ő útja.

üdv
ex


Éljen az off! A nem gondolkodó, az olyan nagy családos, aki csak nyomort ad gyermekeinek. Ez nyilván nem igaz minden nagycsaládosra, így hazudsz, mikor sztalkert úgy állítod be, hogy nem tolerál egy nagycsaládost se! Ha már sztalkert meg akarjátok fogni e ponton érveljetek ellene egy másik rovatban, derítsétek ki mit ért gondolkodáson, mondjuk egyes szituációkban. Az önmegtartoztatást, vagy az abortuszt? ... (Villámhárító vagy tűzoltás.) Az afrikai milliós népirtások jól mutatják hova vezet a túlszaporulat. Nálun is okoz feszültséget a szociális segélyezés kérdésében... Létező probléma, amit éppen úgy rossz elhallgatni, mint ítélkezően tárgyalni. Sztalkerből húzzátok ki a részleteket, s utána törjetek pálcát felette, ha még mindig biztosíték kiverésen éritek.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 29., szombat 14:36 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
exrefis írta:
Eeyore írta:
figyelő írta:
A FILOZÓFIA HOZOMÁNYA ÉS HAGYOMÁNYA
„Vigyázzatok, hogy rabul ne ejtsen valaki titeket olyan bölcselkedéssel és üres megtévesztéssel, amely az emberek hagyományához, a világ elemeihez és nem Krisztushoz alkalmazkodik.” (Kolossé 2,8)


....Az ember szellem-lélek-test hármas egysége. A lelke a konkrét személyisége.


Kedves Figyelő, amit írtál, igazán bámulatos. Te, aki elveted a világi bölcselkedést, az ember részekre való osztásában minden további nélkül Platón filozófiájára támaszkodsz, noha Jézus egyértelműen és világosan másképp osztotta részekre az embert: Márk 12:30: Szeressed azért az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, és teljes elmédből és teljes erődből. Ez az első parancsolat.
Mi kell ahhoz, hogy felismerjük: Jézus és Platón felosztása különbözik egymástól? Netán a Szent Szellem kijelentette valakinek, hogy Jézus kategóriái nem voltak elég pontosak, és a kereszténység inkább a Platón filozófiája szerinti rendszert használja?


1.Thess.5. 23. Maga pedig a békességnek Istene szenteljen meg titeket mindenestől; és a ti egész valótok, mind lelketek, mind testetek feddhetetlenül őriztessék meg a mi Urunk Jézus Krisztus eljövetelére.
A "valótok" minden anol fordításban szellemnek van fordítva. Eredeti görögben pneuma.

23. and the God of the peace Himself sanctify you wholly, and may your whole spirit, and soul, and body, be preserved unblameably in the presence of our Lord Jesus Christ;

üdv
ex


Ami teljes összhangban van a református megfogalmazással: Egész valótok (szellemiségetek) = testetek + lelketek. Vagyis ez az ige éppen egy cáfolója a test, lélek, szellem hármas felosztásnak.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 29., szombat 14:47 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Eeyore írta:
exrefis írta:
1.Thess.5. 23. Maga pedig a békességnek Istene szenteljen meg titeket mindenestől; és a ti egész valótok, mind lelketek, mind testetek feddhetetlenül őriztessék meg a mi Urunk Jézus Krisztus eljövetelére.
A "valótok" minden anol fordításban szellemnek van fordítva. Eredeti görögben pneuma.

23. and the God of the peace Himself sanctify you wholly, and may your whole spirit, and soul, and body, be preserved unblameably in the presence of our Lord Jesus Christ;

üdv
ex


Ex, köszi szépen. Azért vannak kérdőjeleim.
Egyrészt, mert amit leírtam, azok Jézus szavai.
Másrészt hogyan szól az eredeti szöveg?
Harmadrészt a Biblia mit ért a "lélek" szó alatt?

Birtalan Balázs: Halállal lakoljanak? írta:
A héber szó, amely itt a lelket jelöli: nefes. Rengetegszer fordul elő az Ószövetségben, és radikálisan meg kell különböztetnünk mind a mi lélek-fogalmunktól, mind a görög pszükhé-től. A kifejezés ennél sokkal testibb, és nem állítható szembe úgy a hústesttel, mint a klasszikus nyelvekben és a magyarban. Az ószövetségi gondolkodás nem ismeri a szellemi lélek fogalmát, mint önálló szubsztanciát. A nefes többnyire a teljes embert jelenti. Van, amikor „élet”-nek fordítják. Máskor testi vágyat (éhség) jelöl. Adott esetben „hulla” értelemben is szerepel. A nefes mögé semmiképpen nem gondolhatunk csupán fennkölt érzelmeket.

Platón a lelket így osztja tovább: értelem, érzelem, akarat.
De hol van ez leírva a Bibliában? ;)


teljes elmédből=értelem, teljes szívedből=érzelem, teljes erődből=akarat. Ekkor az olvasat teljes lelkedből, vagyis teljes elmével, teljes szívvel, teljes erővel. Persze ez még csak tartalmatlan szópárosítás.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 29., szombat 14:55 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Eeyore írta:
tulip írta:
Nos Sátán szerepe nem a sugás, hanem a vádaskodás! ....

Jób nyilván nem magától feddhetetlen, hanem kegyelembe fogadottsága által, vagyis Krisztus vére által, s ez az ami a próbákban is megtartja. Isten tehát nem Jób kontójára cukkolja Sátánt, hanem az egész történetet egységben látva ez is Isten dicsőségét szolgálja, hisz Ő örzi Jóbot, így nem állt fenn egy percig se Jób bukásának a lehetősége, sőt ahogy írod is tanult az esetből. Azon kevesek egyike lehetett, akik nem csak hittek, de ha nem láttak is, de legalább hallottak.

Itt a kísértésre gondoltam, mint szerepkörre. Egyébként, sátán, aki a kísértő, saját maga nagyon is kísérthető. Soha, semmilyen kísértésnek nem tud ellenállni. Elég furcsa volna: az önmegtartóztató sátán, aki visszautasítja a kísértést :)
Egy ilyen lény viszont kiszolgáltatott és irányítható. Túl nagy zsenialitás nem várható tőle, mivel nem képes fékezni magát. Ha viszont - amint Jób könyve leírja - az Úr Isten szóba áll vele, akkor könnyedén irányíthatja, csak "kísértésbe" kell hoznia. Na jó, erről inkább nem írok, ez üres és értelmetlen eszmefuttatás.

Amit Jóbról írtál: szeretném megkérdezni, hogy a mi számunkra miből derül ki egyértelműen, hogy ebben a történetben Jób volt az, aki megőrződött és nem bukott el, szemben a többi barátjával?


Az eszmefuttatásod nem értelmetlen, hanem igeellenes, hisz Isten senkit se kísért és ő nem kisérthető. (Jak1,13b) Vagyis ha a Biblia a zsinórmértéked, itt más magyarázatt kell keresned. A gondolkodásunkban eljuthatunk ilyen pontokhoz. Itt kell tudnunk a Bibliához visszatérni, s elismerni valahol eltévedtünk. Ami meg Jóbot illeti a választ Jób42,7-9 (Károli számozás) adja meg.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 29., szombat 15:54 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Eeyore írta:
tulip írta:
Az Emlékmás egy populáris film. Bemégy az utazási irodába, s az agyadba töltenek egy mars utazást, elményekkel... Amiért Isten (se) tehette meg, hogy így járjon el, az egyszerűen az, hogy nincs az idő alatt. Vagyis számára minden van. Így persze az is sántít, hogy így állít elő magának szeretni való egyéniséggel bíró lényeket. Miközben egy időben vizsgálodó fiktív külső szemlélődő, akár így is megfogalmazhatná amit látna. Tehát dinamikus, vagyis ok-okozati összefüggésszóba se jöhet. Valójában csak statikus magyarázat jöhet szóba, amit Isten vagy elrejtett vagy nem. Vagyis tisztán logikai levezetésnek kell lennie. Sátán kudarca, pedig szabad kezet kap, hogy bizonyítsa jobb Istennél, igazolja, hogy Isten a legjobb. Isten gyermekeibe ezt nem csak beleprogramozták, de meg is élik. Rm9,23a megismerik Isten dicsőségének gazdagságát.

Kedves Tulip, ebből a dinamikus (ok-okozati) - avagy statikus (logikai) magyarázatból egy szót sem értettem. Inkább mondok még egy hasonlatot: olyan volna ez, mint Bajoriminek a vörösborkapszula. Haszontalan, értelmetlen, céltalan.
Az jó, és tetszik, ha kiírod az igéket, amiket idézel (ha nem túl hosszú. Utólag elég kínos keresgetni.)


A különbség: Világunk egy gondolkodási és megvalósítási folyamat (innen a dinamika) végeredménye, vagy egy gondolkodási és megvalósítási folyamattal részben leírható valami, ami azonban egyszerűen van (innen a statikusság). A kettő közötti eltérésre egy példa:
A dinamikus látás szerint a beteljesedő jóslatok vagy kései hamisítványok, vagy Isten beavatkozására teljesednek. A statikus látásban nincs másról szó, mint összhangról. A dinamikus látásban Isten harcol, hogy igazsága megvalósuljon a világban. A statikus látásban, a világban benne van Isten igazsága (megvalósulása). Ezeknél biztos lehet jobb példákat is lelni, de gondolatébresztőnek ez is elég lehet.A Biblia gyakran használ jövőbeli dolgokra befejezett igeidőt, például Rm8,29skk-ban. ...


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 29., szombat 17:08 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
Literaty írta:
Idézet:
Tulip:
Látszik, hogy még egy kegyelmi kiválasztást valló lelkész igehirdetését se hallottad

No, ebben ne légy olyan biztos.

Ez csak ront a képen. Tudatlanság helyett szándékosság.

Idézet:
Tulip:
de mint látható legalább az egyik oldalról halvány fogalmad sincs.

Meg ebbe se....

A leírtak alapján ez bizonyított, látszik nem is reagáltál az érdemi részre.

Idézet:
Tulip:
Nem a döntésre való felhívás, hanem a döntésképesség feltételezése egy újjá nem született embertől! Ha ezt ennyi idő alatt nem fogtad fel, kár itt próbálkoznod.

Nem nekem kár Tulip, hanem ez a paradoxon nálad van.
Mert az világos, hogy Isten újjá nem született emberek tömegét hívja fel döntésre mind az Ó mind az Új szöv.-ben. Felelőssé téve őket ez alapján.

Jézus maga mondja: de ti azért nem hisztek, mert nem az én juhaim közül valók vagytok. (Jn10,26a). Azaz Jézus egy percig se győzködi őket, hogy szabad akaratukból higgyenek és csatlakozzanak a juhaihoz, vagy, hogy legyenek a juhai. Elítélésük is hitetlenségük miatt történik, s nem hitetlenségük következményei miatt. Már pedig Isten elutasítása, csak következmény.

Mert azt mondod, hogy van döntésre való felhívás, csak éppen nem dönthetnek, mert Isten ezt nem adta mindenkinek. Akkor hol a felelősség?

Sátánnál. Sátán nem engedi a döntésüket. Inkább azt súgja, hogy az övéi látnak, egészségesek, igazak. Erre mondja Jézus: vak vezet világtalant s mindketten a verembe esnek. Vagy: Ha vakok volnátok nem volna bűnötök, de mivel azt mondjátok látunk, a ti bűnötök megmarad. Vagy mondja el a farizeus és vámszedő imáját a zsinagógában. A betegeknek van szüksége orvosra, nem az egészségeseknek...

Ez ellentmondás, pedig ezt nem szereted. Sehol nincs felelősség.

Sokadszorra: Isten vetette a búzát, értük teljes felelősséget vállal és hiánytalanul begyűjti őket magtárába, Sátán vetette a konkolyt, ha valaki felel értük az Ő. Persze nála ilyen, hogy felelősségtudat nem létezik. Ám itt semmi ellentmondás.

A kárhozatra rendelt ember nem felelős az evangélium felhívásakor mert Jézus értük meg sem halt.

Nem hát, hiszen nem az övéi. Az evangélium célja nem búzává változtatni a konkolyt, hanem kideríteni, hogy melyek valójában a búzák köztük. Sátán az övéit nem, hogy engedné megtérni, de ahol az ige életre kap, az üldözők is megjelennek. 1Th2,14-15, Zsid11,35-38, 1Jn4,1...

Felelősek a bűnért amibe születtek, de miért?- hisz nem tudtak volna nem ebbe születni. Totális döntésképtelenek.
Akkor miért is felelősek?

A parancsnokuk ítélete hat ki rájuk. S annyiban osztoznak felelősségében, amennyi szerepet adott nekik a szentek üldözésében.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 29., szombat 17:38 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
figyelő írta:
Erika írta:
Sztalker, kiverted nálam a biztosítékot.


Nálam is... S nem csupán azért, mert majdnem "Erika mértékű" vagyok, hanem mert az Úr megmutatta, hogy Ő ebben is rendelkező fél az én családi életemben....

Tudok olyan református lelkészről, akinek 14 gyermeke van, J.S:Bachot sem sorolnám a maga 21 gyermekével a felelőtlenek közé...

Tudod Sztalker, a részletekben bújik meg a lényeg. A gyermekvállalásban az Istenre hagyatkozás vastagon megmutatja az ember bizalmát a Teremtő iránt.

Mennyivel másabb az ember "családtervezési; MAJD ÉN ELDÖNTÖM" mentalitása a katolikus "vegyesfelvágott" hitétől, ahol nem elég Krisztus keresztáldozata, kell hozzá a jócselekedetek, kontra bűnök szaldójának pozitív egyenlege avagy a purgatórium...?


Az Istenre hagyatkozás lehet egyoldalú és kétoldalú. Sztalker az utóbbiról pozitívan írt, látva Isten kegyelmét felfelé módosulhat a szám. Az első lehet gázos, amikor is az ember mindenféle visszajelzést figyelmen kívül hagy, sőt csapdának gondol, s túlvállalja magát az Istenre való hagyatkozás jegyében. Bár nem tudok erre gyakorlati példát keresztyén családban, így hogy e körben Sztalker mire gondol nekem se világos.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 29., szombat 17:47 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 21., szombat 17:24
Hozzászólások: 337
Tartózkodási hely: Veresegyház
ne értsetek félre, de én leszálltam erről a témáról. amit én gondolok erről olyan világosan leírtam ahogyan csak tudtam, abból lehet mazsolázni. úgy érzem figyelő legutóbbi kérdéseire is megvan ott a válasz...
talán még annyit segítségképpen hogy olvastam valahol egy emberről aki mielőtt tornyot akart építeni leült és számításokat végzett, meg egy másikról aki mielőtt csatába ment szintén. ismerős? -ON

_________________
szerintem...


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 29., szombat 19:53 
Aktív tag
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15
Hozzászólások: 648
sztalker írta:
ne értsetek félre, de én leszálltam erről a témáról. amit én gondolok erről olyan világosan leírtam ahogyan csak tudtam, abból lehet mazsolázni. úgy érzem figyelő legutóbbi kérdéseire is megvan ott a válasz...
talán még annyit segítségképpen hogy olvastam valahol egy emberről aki mielőtt tornyot akart építeni leült és számításokat végzett, meg egy másikról aki mielőtt csatába ment szintén. ismerős? -ON


Ismerős, de furcsa hogy nem értetted meg miről szól Lk14,26-33. Messze nem arról, hogy így kellene cselekedni, hisz akkor Gedeon elszaladt volna, főleg amikor már csak 300 embere volt. Jézus itt éppen azt tanítja, hogy a számolásod eredménye csak az lehet, hogy önerőből semmire se juthatsz, ezért mindenedről le kell mondanod, s teljes életedet Jézusra kell bíznod! Ha bármit megtartasz magadnak, mondjuk a döntési jogot, hogy Istent elhagyd, máris nem lehetsz az Úr tanítványa. A hívők egy része gyakorlatban megtette a teljes életátadást, még ha szavaiban azt is állítja, hogy elhagyhatná Istent, ha akarná. Látszik ez abból, hogy élete mennyire az Úr áldására helyezkedik. A szabad akarat hirdetésében éppen az a veszély, hogy sokan tényleg azt hiszik nekik van elég erejük, s aztán csalódnak, megbotránkoznak, ha üldöztetés támad vagy visszatérnek a világba. A torony építése félbemarad. Csak egy töredék az, akiben Isten munkálkodik, s ugyan szabad akaratról beszél, de valójában teljes az élet átadása. Hiszi, hogy elhagyhatná Istent, de Isten ezt sose fogja neki megengedni. Ennél persze jobb, ha hiszed is, hogy Isten megőriz, s te se hagyhatod el.


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 29., szombat 22:04 
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2006. okt. 21., szombat 17:24
Hozzászólások: 337
Tartózkodási hely: Veresegyház
bocsáss meg de szerintem legalábbis ennek az igének az értelmezésében szinte biztos hogy nincs igazad. "Mert ha közületek valaki tornyot akar építeni, nemde először leülvén felszámítja a költséget, ha van-é mivel elvégezze? Nehogy minekutána fundamentomot vetett, és elvégezni nem bírja, csúfolni kezdje őt mindenki, a ki látja" ez itt nem mint rosz példa szerepel, hanem mint követendő magatartás. de csak az udvariasság kedvéért válaszoltam, nem ragozom tovább.

_________________
szerintem...


Vissza a tetejére
 Profil  
 

HozzászólásElküldve: 2008. nov. 29., szombat 23:01 
Aktív tag
Avatar
Offline

Csatlakozott: 2008. feb. 22., péntek 22:22
Hozzászólások: 830
Tulip!
Azzal, hogy tagadod az ember döntési felelőségét, Ige hallásakor az evangélium kapcsán, és ez alapján való számonkérést, ez ellenkezik a teljes Írással. Gondold ezt át. Mert az Írás másról beszél.
Isten nem csak szuverén hanem igazságos és szerető is.

Így ez fátum, végzet. Nem biblikus gondolkodás.
Az isteni tulajdonság totális egyoldalú hangsúlyozás a többi rovására.

_________________
http://literaty-nazo.blogspot.com/
Üdv, Literaty


Vissza a tetejére
 Profil  
 

Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 810 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 54  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Style by phpBB3 styles, zdrowe serce ziola
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség