Aktív tag |
 |
Csatlakozott: 2006. okt. 28., szombat 11:15 Hozzászólások: 648
|
figyelő írta: Idézet: Azután becsali csárdát éppen ti csináltok, amikor azt hirdetitek, hogy az engesztelés korlátlan, s jönnek a különféle pszichotechnikák a döntésre segítéshez, hogy azután 95%-os lemorzsolódást a kegyelemből való kiesés számlájára kenjetek. Ebben van egy nagy adag igazság – bár nem úgy, amint te gondolod. A mai, „sikerélményes” evangélizáció, a „Jézussal minden happy lesz” – valóban sok kárt okoz. Nem meri vállalni a „HA MEG NEM TÉRSZ, BŰNEIDBEN MARADSZ, AZ ÖRÖK KÁRHOZAT VÁR” képviseletét. Pedig ez az igei! Akár fel is vállalhatja. A rettegtetéssel is lehet lelkeket nyerni. Persze aki csak így evangelizál az átesett a ló másik oldalára. S itt is akad hely bőven pszichotechnikáknak. A különbség ettől megmarad: az ember szabad akaratára apellálnak közben, vagy a Szentlélek átformáló képességére. Idézet: 1Kor1,18skk támadása is megszokott már tőletek. Az ige szól az elveszőknek is, így egyedül saját urukat okolhatják, hogy miért nem adott nekik hitet hozzá! Ez is logikai bukfenc. Jézus szerint mindenki, valamelyik úrnak szolgál. Ebben is döntési lehetőség van,s nem az eleve valamelyikhez beosztottságból fakadó, annak megfelelő szolgálat. S ha valaki az Élet Urát kívánja szolgálni, akkor Attól kap is hitet, mert „mindaz, aki kér, kap…” S „mindaz, aki akarja, vegye az Élet Vizét –ingyen” Ez akkor állna meg ha semlegesnek születnénk, de nem ez a helyzet. Tehát megint egy tévedés, amire rendszert építettetek. A bűneset miatt mind eleve a Sátán szolgálatában születünk. Ef2,1-10! Látszatra csak konkoly van, de Isten tudja kik a búza, az övéi, s őket előhívja, mert ismerik a hangját és hallgatnák rá. S azért ismerik, mert újjászüli őket.Idézet: mert nem minden lélek származik Istentől (Tudom ez az ige sincs meg a te Bibliádban. 1Jn4,1!) Erre a barátságtalan, mondhatni rosszindulatú csúsztatásra részint válaszoltam az „Alapkérdések” hozzászólásomban, hogy ti. ki válik, s miként Istentől, mint „jó Gazdától” való, nemes maggá, s ki konkollyá. Másrészt azt se árt tudni, hogy János a megtérés előtt, vagy közben lévőknek, esetleg „csecsemő-keresztyéneknek” írta levelét figyelmeztetőül, hogy a gnosztikus tanoknak be ne dőljenek a címzettek, akik ilyen-olyan eretnekségeket tanítottak. Ez által nyilván Sátán csatlósai lettek/voltak a hitetők. De nem úgy, hogy Isten és a Sátán versenyben teremtettek embert, egyik üdvösségre, másik kárhozatra. (Ha így lenne, ugyan miért strapálná magát a Nagy Imitátor? Csak kiröhögteti magát, olyan sakkjátszmában, ahol már előre leírták a meccs menetét és a végeredményt..!!) Nekem egy Jézus által megmagyarázott példázatra való másik magyarázat keresésed inkább azt erősíti, hogy szabd akaratoddal igen nagy baj lehet, ha még Jézus magyarázatát se tudod vele elfogadni. Szabad akaratotok gyakorlatban bukik meg, mikor semleges emberekről beszéltek, akik dönthetnek így is úgyis, mikor Jézust negligáljátok, mikor a „de te elmehetsz” kitételt rakjátok a Jézus megtartó ígéreteihez, míg hajadon fővel akartok megszentelődni, az üdvösség sisakja nélkül, mikor univerzalizmust hirdettek, és így tovább. Az ember „edények” meg egy természetes mechanizmus eredményei. Nem kellett más hozzá, mint Ádám és Éva szaporodóképességgel való megteremtése. E testek azonban semmi mások mint por. Az élet leheletével, ami az állatok szintjére emel. Nincs tehát semmiféle teremtési verseny. A diktátorok alapvetően kinevettetik magukat, de ezt képtelenek felfogni. Mivel mind bűnben születünk, Sátának alapvetően nincs sok dolga velünk. Ez az az állapot amiben az ember hallja az igét, de az Ördög azonnal kikapja, vagyis a teljes közöny állapota. E környezetben Isten a kezdeményező. Ő kelti életre az övéit. Nos Sátán ekkor már komolyabban reagál, s az övéit harca küldi. (Csak amire Isten engedélyt ad.) Isten elhívta első prófétájául Ábelt, Sátán Káinnal válaszolt, aki megölte őt. S tudjuk ezután Zakariással bezárva megöletett sok prófétát, végül a keresztelő Jánost a pusztában kiáltó szót és legvégül magát Krisztust is, s azóta is sok szentet (Husz János...). Ahol élet támad, ott bizony a gonosz erői is felélénkülnek. Sokat mondó bölcsesség: Építs Istennek templomot, Sátán oda katedrálist épít. Mt7,13-14 aránya! Az igaz tanítást rögtön hamis tanításokkal lengi körül, hogy ezzel gátolja a hit terjedését, s erre figyelmeztet 1Jn4,1, s Sátán lenézése lenne ezt keresztyén hitben csecsemőknek szánt figyelmeztetésnek gondolni. Idézet: Krisztushoz vezetett (Gal3,24), de törvény csinálnak abból, hogy a lelki halott képes a hitre. Mi úgy hirdetjük az evangéliumot, hogy az hitet ébresszen, a remonstránsok úgy, hogy a szerintük meglevő hitre apellálnak. Ez is rágalom, tévhit, csúsztatás egyszerre. Egyébként is, ha a hit Isten ajándéka, akkor ugyan mi része a ti igehirdetéseteknek ebben? Akkor akiket elrendelt, azoknak adja és slussz. Meg hát a lelki halott – mondod – nem képes a hitre. Ti kinek hirdetitek az Igét? Ha halottnak, akkor a ti hamisítatlan és ellenállhatatlan beszédetekre sem ébred halálából. A remontrásoknak (milyen szép, magyar kifejezés!) elvileg, ha jól csinálnák, úgy, és azt kellene hirdetniük, amit fentebb írtam: „elveszett bűnös vagy, ha nem térsz meg Istenhez; az örök halál vár rád!” ”Ül” az emberben a Szentlélek, de nem hall az ember igehirdetést, akkor vajon mi lenne az, amire a Szentlélek belülről helyeselhetne az újjászületett emberben, hogy az hitre jusson? Ha ennyire nem érted a rendszerünket, hogy ezt nem fogod fel, hogy ezért kell az igét hirdetnünk, akkor minek vitatkozol itt? Hibás gondolat meneted lényege: Dogma: Istent hirdetni, csak szabad akaratú embereknek van értelme. Szituáció: A kálvinisták tagadják a szabad akaratot. Következtetés: Nem kell tehát igét hirdetni. Csúsztatás: Ez a következtetés azonban csak a dogmát tartalmazó rendszerben igaz, így amikor áttérsz a kálvinista rendszerben már nem hivatkozhatsz rá! Ahogy nem ugrálhatsz összevissza az euklideszi és hiperbolikus geometria között. Az ilyen váltások alapvető vitatechnikai bakik. Kálvinista dogma: Az embert Isten felülről nemzi romolhatatlan magból, lelkileg feléleszti. Állítás: ahhoz, hogy ez a magzat kifejlődjön igével és magyarázatával kell táplálni. Következtetés: Hirdetni kell az igét, hogy akik örök életre választattak hihessenek. S az érem másik oldala: Isten gondoskodik az igehirdetőről is. S ha nagyon feszegetném, akkor elég rossznéven vehető, hogy egy református fórumon egy ilyen technikával hirdeted, hogy szerintünk nincs értelme az igehirdetésnek, hogy helyébe az emberre apelláló hamis evangéliumot tegyél. S külön szomorú, hogy a moderáláson ez simán átmegy.Idézet: A tűznek tava az Ördögnek és angyalainak készült, s oda jutnak az Ördögtől – nem Istentől, tehát ki mástól? - kijövő lelkek is! Ne feledd lelkekről van szó, nem földi testekről, melyek porba térnek vissza! Mt25,41 Jel20,10-15. Jel19 Az ember szellem-lélek-test hármas egysége. A lelke a konkrét személyisége. Az, hogy a teste mindenkinek elporlad, az mennyiben perdöntő üdvösség vagy kárhozat; isteni vagy sátáni lelkek kérdésében? Egyébként az ember szelleme az, ami Istentől van. Abba most nem mennék bele, mert nincs tisztán látásom, hogy szelleme kárhozik el lelkével együtt, s kap-e az illető (a megdicsőült test analógiájára) kárhozatos testet is… Először is itt meg kell adni egyes szavakon ki mit – esetleg mikor mit – ért, a kulcs szavak: test, lélek, szellem. Több egyenrangú megoldás lehetséges. Az, hogy az egyes fogalmazók valójában egyetértenek-e nem a szavakon múlik, hanem hogy mit értenek alatta, van-e kétnyelvű szótár kettejük között. Sok vita azon megy tönkre, hogy mindenki saját értelmében használja e szavakat és azt hiszi a többiek is az ő értelmezőszótárát istenítik. A kálvinista felfogás szerint az ember: test és lélek. Ahol a lélek képessége a szellemi munka, vagyis az értelmi felfogóképesség. Ezért lehet az ember Isten nélkül is magasan jegyzett szellemi munkás. Amikor Isten újjászüli az embert, akkor e képességét toldja meg azzal, hogy képessé lesz Istent is felfogni, megérteni. Magyarul szellemi képessége e „dimenzióban” is növekedésnek indulhat. (Ha táplálják, vagyis hirdetett ige által.) Spurgeon Isten e magját egy harmadik résznek tekintette, de ez csak megfogalmazás kérdése. Spurgeon és a kálvinisták között van kétnyelvű szótár: mindketten vallják, hogy az újjászületés előtt két rész van: test és lélek. (Pontosabban fő rész, mert mint eeyore rámutat, lehet további bontás, bár e további bontást azért nem érdemes első szinte emelni, mert akkor jöhetnek a vesék, inak, csontok, s nincs megállás.) A kálvinisták szóhasználatában a Lélek megújítja a lelket, míg Spurgeon harmadik részről beszél: Szellemről, de világos hogy ugyanazt értik alatta, hisz megegyeznek az újjászületés és a megtérés menetében is. (Elég erre egy-egy példát olvasni, s máris elég jó kétnyelvű szótárt lehet készíteni, amivel ha valaki akarja átfordíthatja a másik mondandóját és ellenőrizheti, hogy egyet ért-e vele.) A baj ott kezdődik, mikor valaki az újjá nem született ember hármas felosztásáról vizionál: test, lélek, szellem. Ahol a harmadik részhez rendeli a szabad döntés képességét. S így kárhoztatja, aki nem dönt Isten mellett. Ehhez társul a sorrendcsere is, az ember először világra jön (megtér), majd kapja a Szentlelket (megfogan.) Persze ez a test és lélek alapon is megfogalmazható, amikor is a lélekhez van rendelve e döntési képesség.Idézet: Persze hiába is mondom, apellálva nem létező szabad akaratodra, mert öncáfoló módon szabad akaratodban híve teljesen kényszer alatt teszed a támadásaid. Mégis szólok, s ismét szólok, hátha ad neked az Isten kegyelmet. Nézőpont kérdése: kettőnk közül melyikünk viselkedik-nyilatkozik szinte rögeszmés módon. Második mondatod is önellentmondás. Ha Isten engem kiválasztott (s nem gondolja meg magát), akkor ad(ott), adni fog kegyelmet, nem kell a te üdvös asszisztálásod. Ha meg kárhozatra predestinált, ne szórd a magot útféle, bogáncs közé, mert elszámoltatáskor hiányod lesz. A mag növekedése nem áll meg a világra jövetelnél. Ezért azután is figyelmeztetnünk kell egymást, hogy növekedhessen. Ez a támadásod, az igehirdetése ellen magáért beszél. A már említett hamis dogma az alapja, ami viszont itt nem használható, mert itt mások a dogmák! Akik így gondolkodnak, valóban leállítják a missziót és párbeszédekbe kezdenek fűvel, fával. (E párbeszéd alapja pedig gyakran éppen a szabad akarat elfogadása, így értenek egyet például az evolúcióban a naturalisták, liberális protestánsok, s sok katolikus gondolkodó.) Éppen annak lenne hiánya, aki nem hirdetné az igét, mert akkor a választottaknak nem lenne mire megtérni. Hála Istennek, azonban, hogy Ő a szólást is megadja, kimunkálja. A ti gyenge változatotokban persze, te rajtad múlna ez is.
Ennyiből is látható, hogy képtelen vagy a téma érdemi vitájára, mivel egyszerűen nem akarod érteni a kálvinista rendszert, nem tudsz e rendszeren belül fogalmazni, külső rendszer itt érvénytelen tételeire hivatkozol, ami logikailag nem megengedett. Így csak veszekedni lehetne, ha nem látnék át rajta, s nem mutatnám ki e bakikat. Ismételt kérdések: Ez nem a szabad akarat gyakorlati meghazudtolása? A tényleges szabad akarattól nem minimum elvárás, hogy megértsen egy rendszert, hogy azután dönthessen mellette vagy ellene? Megértés nélkül nem csak érzelmi döntés hozható, de semmiképpen se értelmi!
|
|