Lucius írta:
Feltettem kérdéseket neked. Majd válaszodban ezen kérdéseket visszaforgattad, és feltetted nekem.
Ezt megelőzően pedig, FM kért fel engem, hogy ne forgassam vissza a kérdéseket.
(ez járt a fejemben)
„…De ennek sincs jelentősége, hogy ki forgatja vissza, vissza kinek stb. De, ha rám igaz, akkor legyen igaz rátok is.”
Ha visszaforgattad FM kérdéseit, - bár nem tudom, mik voltak azok a kérdések, - te sem veheted zokon, hogy veled is megtették.
Lk. 6,31
És amint szeretnétek, hogy az emberek veletek bánjanak, ti is úgy bánjatok velük.”A megoldás talán abban is lehet, hogy nem teszünk fel olyan kérdéseket, amely visszaforgatva igazságtalanul bántó lehet.
Ha akarod, forgasd vissza a kérdéseimet, nem fogok megsértődni. Igyekszem majd a visszaforgatott kérdéseket úgy visszaforgatni, hogy közben válasz is szülessen.
Lucius írta:
Gal 5:22 a Szellem gyümölcsei, 9 ismertetőjel.
Gal. 5,22
A Lélek gyümölcse pedig: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség,
Gal. 5,23
szelídség, önmegtartóztatás. Az ilyenek ellen nincs törvény.
Gal. 5,24
Akik pedig Krisztus Jézuséi, a testet megfeszítették szenvedélyeivel és kívánságaival együtt. Gyümölcsök, melyeket a Szellem terem, nem pedig cselekedetek, melyek azért kellenek, hogy a Szellemet befogadhassuk.
Avagy a gyümölcs teremné a fát? Gondolkozz el ezen.
Lucius írta:
Luk 11:23 Ha azért ti gonosz létetekre tudtok a ti fiaitoknak jó ajándékokat adni, mennyivel inkább ád a ti mennyei Atyátok Szent Lelket azoknak, a kik tőle kérik.
Én itt azt olvasom, hogy kérni kell.
Csel. 5,32
És mi vagyunk néki bizonyságai ezen beszédek felől, és a Szent Lélek is, kit Isten adott azoknak, a kik néki engednek.Isten adja azoknak, akik néki engednek….
Isten pedig mit parancsolt? Miben is kell Néki engedni?
Mi is az Ő Igazságos és irányadó mértéke. amivel megméri az embereket?
1 Ján. 3,23
Ez pedig az ő parancsolata, hogy higyjünk az ő Fiának, a Jézus Krisztusnak nevében, és szeressük egymást, amint megparancsolta nékünk.
1 Ján. 3,24
És a ki az ő parancsolatait megtartja, az Ő benne marad [Ján. 14,23.] és Ő is abban; és abból ismerjük meg, hogy bennünk marad, abból a Lélekből, a melyet nékünk adott. Ha valaki HISZ az Ő Fiának Nevében, - és Őbenne marad, megkapja a Szent Lelket, a Szent Lélek pedig benne marad anélkül, hogy kérné.
Lásd Kornéliuszt és háza népét.
Lucius írta:
Jehova Tanú jól mondta neked. Mert ha helytelen célból kéri kap-e? Ha életmódja Isten ellen való, kaphat-e?
A Szent Lélek Jézussal együtt tesz bizonyságot.
Ján. 15,5
Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők: A ki én bennem marad, én pedig ő benne, az terem sok gyümölcsöt: mert nálam nélkül semmit sem cselekedhettek.Vagyis, a hívő Jézus nélkül semmire sem képes, tehát olyasmit sem képes cselekedni
Jézus Krisztusban, ami Isten ellen való.
Ha pedig nem hívő – akkor az a szerencsétlen mitől tudna jót cselekedni?
Mitől tudna megváltozni? Mi az, ami megtermi benne a Szellem gyümölcseit, ha nem kapja meg a Szellemet?
Ezért kell Istennek előbb szeretnie, és azután követel.
Ha az illető, miután kapott, nem marad meg Jézus Krisztusban, akkor lehet érvényes az, amit írtál.
Lucius írta:
De, ahhoz hogy valaki eljusson oda, hogy kérjen, előbb ismeretet kell szereznie, az ismeret hitet szül, a hit pedig ösztönöz a kérésre.
Ha ezt az Evangélium hallására, az Evangélium üzenetének megismerésére mondod, akkor igaz.
Ha más egyébre, akkor a gnózis csapdája.
Annyiban helyesbítenék, hogy ha valaki a Szent Lélek által közölt kegyelmet megkapta Istentől, az elsősorban hálaadásra ösztönöz.
Lucius írta:
Jézust nem azért követték, mert azt mondta; Én vagyok az.
Pedig ez így történt, olvass jobban utána.
Elhitték hogy Ő az Isten Igazságos és irányadó mértéke.
A többi pedig csak a te(?) magyarázatod.
Lucius írta:
De, azt mondom; A hit úgy alakul ki, hogy ismeretük van az embereknek.
Vegyük pl. a zsidókat. Ott volt a kezükben a héber iratok gyűjteménye az akkori Biblia. Tehát volt ismeretük, mert kötelező volt annak tanulmányozása. (Abban pedig a próféciák Jézusra vonatkozóan.)
Amikor pedig a csodákat hajtotta végre, a korábbi írásokban megjövendölt ismeretre támaszkodtak az emberek. És rájöttek, hogy ez az az Ember. És elmentek, hogy bizonyságot szerezzenek, akár úgy, hogy szavait hallgatták, akár úgy, hogy csodát kértek tőle.
Ők ott így jutottak hitre.
…..és ha olvasod a Bibliát, ha a Szent Lélek vezetne, és nem a gondolataidat akarnád igazolni, akkor tisztában lennél azzal, hogy ez nem így volt.Éppen azok (az írástudók) voltak a legnagyobb ellenségei, akik „ismerték” az akkori Bibliát, a törvényt és a prófétákat.
A követői egyszerű emberek voltak, akik képtelenek voltak az „írások” alapján Jézusra ismerni.
Jézusnak feltámadása után (pl Emmausi tanítványok) el kellett magyarázni nekik, mit is jelentettek a Róla szóló és beteljesedett próféciák.
Azért hittek Jézusban, mert kegyelemből megadatott nekik, mert Jézus kiválasztotta őket.
Akik hittek, csodák nélkül is hittek, de bizonyságul kegyelemből láthatták a köztük munkálkodó Isten csodáit.
Akik csodát követeltek tőle, azoknak nem adatott más, mint a „Jónás jele”.
Lucius írta:
Mi pedig Isten szavai által jutunk hitre a megtörtént dolgokról megbizonyosodva.
Hisszük mindazt ami a bibliában van.
Valóban? Vagy a magyarázataitokat igazoljátok mindazzal, ami a Bibliából passzol rá?
Lucius írta:
„…De ha cselekedetből van a megigazulás, akkor minek a HIT?...”
A kettő együtt jár. Mit ér a hit cselekedetek nélkül?
A sorrendről volt szó. Lapozz vissza.
Lucius írta:
A hitet pedig megelőzi az ismeret. Legalább is rám ez érvényes.
Ha az
Evangélium üzenetének ismeretére utalsz, akkor az mindenkire érvényes.
Lucius írta:
„….Ha önmagunkban képesek lennénk, saját erőnkből megcselekedni Jézus akaratát, tanításait, parancsolatait, és cselekedetek által igazulnánk meg, akkor mi szükség volt a kereszthalálára, és mi szükség van a Szent Lélek segítségére?....”
Biztos lépcsőztél már..
Az első lépést, az első fokra magad teszed meg. Mert fel akarsz jutni az elsőre. Ez az akarat, és a cselekvés. De, gyenge vagy, vagy sötét van stb akadályok. A többi lépcsőt már nem tudnád egyedül fellépegetni. Szükség van támogatásra. Az első lépcső a cselekedet, a megismerés szándéka, a felismerésé. A második lépcsőre már nem egyedül lépsz. Ekkor jön a segítség. De, azt kérni kell.
Biztosan láttál már liftet.
Van aki belép, mert HISZI, hogy fel fogja vinni a kívánt helyre.
Belépés = a megismerés szándéka, mely nem más mint Mennyei Atyánk vonzása, tehát az is az Atyától van -> vonzódás Mennyei Atyához, ->
a felismerés, hogy segítségre, irgalomra, kegyelemre, szorulok ->
az Evangélium megismerése -> HIT ->
kérés –> teljes ráhagyatkozás -> Kérem az Úr Jézust, hogy nyomja meg a Lift gombját, mert közben rádöbbentem, hogy nélküle még arra sem vagyok képes.
Lucius írta:
Igaz, vagy hamis?
Tökéletes életével mindenki számára lehetőséget ad arra, hogy az emberiség ott folytassa ahol a terv megszakadt. (Akik hisznek Istenben, Fiában a Krisztusban. És cselekszik az Ő akaratát.)
Igaz, vagy hamis?
A „Tökéletes” halálával és feltámadásával mindenki számára lehetőséget ad arra, hogy az emberiség ott folytassa ahol a terv megszakadt.
A pontos idézet pedig Isten Igazságos és irányadó mértéke szerint így szól:
1Jn. 3,23
Az ő parancsolata pedig az, hogy higgyünk az ő Fiának, a Jézus Krisztusnak nevében, és szeressük egymást, ahogyan erre parancsolatot adott nekünk. [Jn 13,34; 15,12. 17] Lucius írta:
„….Isten először gondoskodott a megváltásról, :….”
Igen gondoskodott, már a kiűzetésnél eldöntötte. (Amikor a kígyónak elmondta a sorsát.és feltárta, hogyan tapossák meg őt) Itt kezdődik az evangélium. Ez már örömhír.
…………..
Igen. Ez evangélium.
Mint ahogy a többi ide sorolható rész is.
Ézs 53:12 Azért részt osztok néki a nagyokkal, és zsákmányt a hatalmasokkal oszt, mivelhogy életét halálra adta, és a bûnösök közé számláltatott; pedig õ sokak bûnét hordozá, és a bûnösökért imádkozott!
1Pét 3:18 Mert Krisztus is szenvedett egyszer a bûnökért, mint igaz a nem igazakakért, hogy minket Istenhez vezéreljen; megölettetvén ugyan test szerint, de megeleveníttetvén lélek szerint;
Ízlelgesd ezt a szót:
…először…És a sorrend….Lucius írta:
1Ján 4:10 Nem abban van a szeretet, hogy mi szerettük az Istent, hanem hogy õ szeretett minket, és elküldte az õ Fiát engesztelõ áldozatul a a mi bûneinkért.
1Ján 4:19 Mi szeressük õt; mert õ elõbb szeretett minket!
Tehát most már tudod, mit kell hirdetni.Lucius írta:
Zsid. 10,14
„….Mert egyetlen áldozattal örökre tökéletessé tette a megszentelteket…..”
tökéletessé azokat, akik megszenteltetnek. (jövő idejű.)
Zsid. 10,14
„….Mert egyetlen áldozattal örökre tökéletessé tette a megszentelteket…..”Nem jövő idejű, hanem (örök)jelen, mint a Voltam, Vagyok, Leszek egy időben.
Tehát a fordítás mondanivalóját tekintve helyes.
Lucius írta:
.
„…Vagyis a tökéletes áldozatban hívő HIT által tökéletes Isten szemében, Isten kegyelme révén alkalmassá válik arra, hogy Isten akarata szerint tudjon cselekedni:…”
Nincs ezzel semmi gondom. Osztom ezt a gondolatot, azzal a kiegészítéssel, hogy még mindig azt mondom, hogy a Hit-hez kell egy ismeret. (nem keverem a hitet a hiszékenységgel.)
Igen kell, az Evangélium hallása, és megismerése:
Róm. 10,13
amint meg van írva: „Aki segítségül hívja az Úr nevét, üdvözül.” [Jóel 3,5]
Róm. 10,14
De hogyan hívják segítségül azt, akiben nem hisznek? Hogyan is higgyenek abban, akit nem hallottak? Hogyan hallják meg igehirdető nélkül?
Róm. 10,15
És hogyan hirdessék, ha nem küldettek el? Így van megírva: „Milyen kedves azoknak a jövetele, akik az evangéliumot hirdetik!” [ Ézs 52,7]
Róm. 10,16
Csakhogy nem mindenki engedelmeskedett az evangéliumnak, ahogyan Ézsaiás mondja: „Uram, ki hitt a mi beszédünknek?” [ Ézs 53,1]
Róm. 10,17
A hit tehát hallásból van, a hallás pedig a Krisztus beszéde által.Lucius írta:
Pontosan. Minden térd meghajlik elötte. De, mit jelent a név,
Jézus =Jehova a megmentés. Krisztus = felkent.
Jézus pedig kit hirdetett? Jehova nevét. = Azzá válok amivé válni akarok. (Amit így értelmeztek: Vagyok aki vagyok.) Így aztán Isten számunkra minden. Védelmező, szrető, vigyázó, vezető….
Nem a szó, hanem annak jelentése. Ebben kell hinni. Amit mi emberek egy szóval, névvel adunk vissza.
Na vegyük mégegyszer:
Jézus = Isten a Szabadító
Tehát Isten a Szabadító Nevet, saját nevét adta Fiának, Jézusnak, ebben jelentette ki magát teljes valóságában az embereknek.
Ezért kell ezt hirdetni, mert az Isten akarata, hogy Őt, mint Szabadító Istent, mint Atyát ismerjék meg az emberek – Jézus Krisztus Nevében.
Bizonyára elkerülte a figyelmed:
Ezért parancsolta Isten:
1Jn. 3,23
„….Az ő parancsolata pedig az, hogy (1) higgyünk az ő Fiának, a Jézus Krisztusnak nevében,….”- üzeni Isten (neked is) az Ő Igazságos és irányadó mértéke szerint.
Lucius írta:
„….és szeressük egymást, ahogyan erre (Jézus Krisztus) parancsolatot adott nekünk…..”
Én meg pont erről beszélek. Lehet felőlem más hitű. Az egymás iránti kölcsönös tisztelet, szeretet. Ezt mutatta, ezt hagyta itt nekünk.
Valóban arról beszélsz?
Mit is mondott Jézus, milyen az igazi szeretet? Mit hagyott itt nekünk?
Jn 15,12
Az az én parancsom, hogy szeressétek egymást, amint én szerettelek benneteket.
Jn 15,13
Senki sem szeret jobban, mint az, aki életét adja barátaiért.Jézus az életét adta, hogy akik Benne hisznek, azoknak életük legyen Őáltala.
Az apostolok és nagyon sok követője szintén az életét adta az Evangéliumért, Jézus nevéért.
Az Evangélium üzenetét, lényegét, Jézus Nevét nem voltak hajlandók megtagadni, engedni belőle, hogy annak Igazsága, Isten Szeretetének üzenete sokak számára megváltásul szolgálhasson a mai napig is.
Ebben volt a legnagyobb szeretet, amit Jézus és ezek az emberek tettek.
Mert lehet szánni a tévelygőt, vagy türelmesnek lenni a más hitűhöz, de Isten a következőket mondja az elbizonytalanodott prófétának::
Jer. 15,19
Azért ezt mondja az Úr: Ha megtérsz, én is visszatérítelek téged, előttem állasz; és ha elválasztod a jót a hitványtól, olyanná leszel, mint az én szájam. Ők térjenek meg te hozzád, de te ne térj ő hozzájok!
Lucius írta:
Erre az ember így szólt: „Hiszek, Uram.” És leborulva imádta őt….
A hódolat, és imádat két külön dolog. Az Imádat egyedül istennek jár, míg a hodólat a hatalmasságoknak. Ilyenformán Jézusnak is. προσκυνεω (proszküneó) hízeleg, kedves, odakuporodik, (szó szerint vagy képletesen) mély tisztelettel leborul a földre (hódol vkinek, rajong, imád) De, ezt a szót használja Jézus is amikor Sátánnak mondja mat 4:10 A szövegkörnyezet dönti el, hogy imádat, vagy hódolat értendő alatta.
„….A hódolat, és imádat két külön dolog …”– mondod.
A hódolat az imádat kifejezése. Tehát nem mondható, hogy két külön dolog, ezért is van egy szóval jelölve, melyben a görög nyelv igen következetes, fordításainkkal sokszor mi bonyolítjuk túl a Biblia mondanivalóját.
Ami a földi hatalmasságokat illeti: azokat, akiket Isten ruház fel hatalommal, tisztelettel is felruházza. Szerintem ezzel kevered a hódolatot.
A többi lefuttatás pedig adódik a JT teológiájából.
Mondjátok - ellentétben Isten és a Szent Lélek Igazságos és irányadó mértékével, az Ő Szavával - „…ha Jézus nem Isten, imádat sem jár neki …”
Pedig jár.
Az Atya Isten adott neki a sajátjából.
Vagyis, ha Jézust imádjuk, Benne az Atyát imádjuk. De ha te másképp gondolod, és túlbonyolítod, a te dolgod.
Jel. 5,13
És hallottam, hogy minden teremtmény, a mennyben és a földön, a föld alatt és a tengerben, és minden, ami ezekben van, ezt mondta: „A királyi széken ülőé és a Bárányé az áldás és a tisztesség, a dicsőség és a hatalom örökkön-örökké?”
Jel. 5,14
A négy élőlény így szólt: „Ámen!” És a vének leborultak, és imádták őt.
„…A királyi széken ülőé ÉS a Bárányé….örökkön örökké – ÁMEN!
______________________________________________________
Lucius írta:
Tamás esetében egyszerűbb a dolog. Mert még csak bele sem kell bonyolódni, abba, hogy azt mondta: Én Uram, én Istenem! Itt a meglepetés felkiáltás van. Miért is jelentené ki kétszer, és minkét alkalommal másként miért nem mondta, Istenem! Istenem!
Az első Uram felkiáltás a csodálkozás, amikor Királyát meglátta. A második Istenhez szóló öröm felkiáltás. (napjainkban Jaj Istenem! Pedig fájdalom nincs is. egyszerűen a csodálkozás felkiáltása.) ezért aztán Jézus nem is szólt ezen felkiáltásért. Nem volt mit visszautasítania. Mert ezen leírás szerint ekkor már nem ember volt. Ha pedig nem ember volt. Akkor a ti hitvallásotok szerint. Visszanyerte Isten formáját. Így mint Istent hogyan láthatta életben?
Lucius….Ne haragudj, de ez a magyarázat olyan, mint az öregnéne meséje a templomban az ünnepekről. Ha azt kifogásoltad, ne várd, hogy ezt is komolyan vegye valaki.
Lucius írta:
Ján 1:18 Az Istent soha senki nem látta; az egyszülött Fiú, a ki az Atya kebelében van, az jelentette ki õt.
Igaz-e ez a kijelentés?
Ha az egyszülött Fiút látta valaki, akkor látta az Atyát.
Igaz ez a kijelentés?
Lucius írta:
2Móz 33:20 Orczámat azonban, mondá, nem láthatod; mert nem láthat engem ember, élvén.
Vagy ez a kijelentés?
A sátán is idézte Jézusnak a 91. zsoltár egy részletét. az Ő szájából mégsem bizonyult igaznak.
A kijelentés igaz, ha Istennek szájából származik és a Szent Lélek juttatja eszébe az embernek.
Ha valaki Isten orcájára pillant, meghal – hogy újjászülethessen, és éljen – örökké.
Isten orcája pedig az Ő Szava.
Az csak az Atyának, a Fiúnak és Szent Lélek Nevében megkeresztelt, (bemerítkezett – kinek hogy tetszik) ebben a keresztségben meghalt és újjászületett embernek adatott meg, hogy Jézus Krisztusban az Atya Isten dicsőségére, az Ő orcájára pillantást vethessen.
Vagyis – ember nem láthatja meg Isten Orcáját, ha előbb meg nem hal, és újjá nem született.
És ha a Hívő meglátja, azért nem hal meg, mert már meghalt.
És ha meg is halt:
Jn. 11,25
Jézus ekkor ezt mondta neki: „Én vagyok a feltámadás és az élet, aki hisz énbennem, ha meghal is, él;
Jn. 11,26
és aki él, és hisz énbennem, az nem hal meg soha.
Hiszed-e ezt?” [Jn 5,24]
2Kor. 3,12
Mivel tehát ilyen reménységünk van, teljes nyíltsággal szólunk;
2Kor. 3,13
és nem úgy, mint Mózes, aki leplet tett az arcára, hogy ne lássák Izráel fiai a múlandó dicsőség végét. [2Móz 34,34]
2Kor. 3,14
De az ő gondolkozásuk eltompult, mert az Ószövetség felolvasásakor ugyanaz a lepel mind a mai napig felfedetlenül megmaradt, mivel az csak Krisztusban tűnik el.
2Kor. 3,15
Sőt mindmáig, valahányszor Mózest olvassák, lepel van a szívükön.
2Kor. 3,16
De ha majd megtérnek az Úrhoz, elvétetik a lepel. [2Móz 34,34 ]Lucius írta:
A Biblia szövegével egyetértek, De, hogy Jézus az Isten, azt még mindig nem tudom elfogadni. Pont a biblia szövegének alapján.
Akkor pedig a második mondatoddal cáfolod az elsőt. És Isten Szent Lelkével egyetértesz e? Mert ha csak a betűnél maradsz, az megöl.
Elfogadni nem tudod, vagy felfogni? Mert nem mindegy.
Lucius írta:
„….1Jn. 4,1
Szeretteim, ne higgyetek minden léleknek, hanem vizsgáljátok meg a lelkeket, hogy azok az Istentől valók-e, mert sok hamis próféta jött el a világba….”
Viszont én is azt mondom, ne higgyetek nekem! Ki-ki vizsgálja meg! Ahogy azt hite diktálja.
Beszélgetések közben felmerülnek dolgok. Ahogy Te, vagy valaki más felveti, akkor én érdeklődésemnek megfelelően meg is vizsgálom. Ha pedig okos dolgot hallok, tapasztalok. Akkor nem azt mondom, hogy Xy mondta, hanem azt, hogy igen. Helyes, osztom, És kérem Istent, hogy ha helytelen, akkor időben tudassa velem.
Azt mondod, érdeklődésednek megfelelően vizsgálod – tehát koncepció alapján, nem feltételek nélkül az Isteni kijelentést várod.
Nem volna egyszerűbb, ha Istent kérdeznéd meg rögtön, hogy amit hallasz, osztja e, egyezik e az Ő Igazságos és irányadó mértékével, és azután jelentenéd ki valamiről, hogy helyes e?
Lucius írta:
„….Hitbeli hozzáállásodról beszéltem.
Ezen nem kell megsértődnöd, Péter apostol sem tette Pállal, amikor az többek előtt megfeddte képmutatásáért, a nép sem sértődött meg, amikor Illés megfeddte a kétfelé sántikálásért, hanem – megtért.
Amit pedig Jézus mondott a farizeusoknak…. persze ők zokon vették…..”
Jah! Értem.
Gal 1:8 De ha szinte mi, avagy mennybõl való angyal hirdetne is néktek valamit azon kívül, a mit néktek hirdettünk, legyen átok.
Hogy értelmezed ezt a részt?
Úgy, ahogy Pál apostol.
Olvasd el a teljes Galata levelet, mit ír azokról, akik az Evangélium üzenete – a Jézus Krisztus Nevében való Hit helyett a törvény cselekedeteiből való megigazulást hirdetik.
Akik a törvény szolgasága alá akarták visszakényszeríteni a megtért hívőket………
Nekik szánta az átkot.
Azoknak, akik eltértek Isten Igazságos és irányadó mértékétől.
Lucius írta:
„…Más hiten?
Az előbb még azt mondtad, ezt az üzenetet viszed:
Ef 4:5 Egy az Úr, egy a hit, egy a keresztség;
Ugyanezt hiszem én is. …”
Akkor ne láss abba többet, mint ami. …”
Annyit látok Benne, amennyit Ő akar, hogy lássak, nem pedig annyit, amennyit te akarsz és a JT. akar másokkal láttatni.
…….és ha te kevesebbet akarsz látni Benne, mint amennyit Ő akar láttatni veled, te látod kárát.
Tehát ha egy a Hit, akkor milyen hiten is vagy, ha egy az Úr, milyen Úrnak engedelmeskedsz, és ha egy a keresztség, kinek a Nevében keresztelkedtél meg?
Lucius írta:
Ef 4.5-ben azonos véleményen vagyunk.
Ezek szerint mégsem.(?)
Lucius írta:
Ján1.1 pedig nem. Neked Isten, nekem isten.
Jn. 1,1
Kezdetben volt az Ige, és az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige. Ez a te problémád.
Ha nem hiszel Isten Igazságának, Igazságos Irányadó mértékének, a Biblia Szavának, Isten Szavának, akkor miért hivatkozol a Bibliára?
Isten márpedig Egy van, ezt senki nem vitatja.
„isten” pedig nincs, Isten van, Aki teljes Valóságában Atya, Fiú, Szent Lélek.
Az Atya Isten, Aki az Ő Szavával tarja fenn a világmindenséget, az Ő Szellemén keresztül van jelen, és munkálkodik mindenütt, és munkál mindent mindenekben.
Lucius írta:
„„…Én egyről tudok, ami igaz. – mondod.
mégis a Jehova tanúkkal vállalsz közösséget…..”
Vagy a többi szólásaim. Azzal vállalok közösséget, aki a Biblia szerint, Isten irányadó mértéke szerint vélekedik. (és az valóban igazolható is.)
Valóban?
A JT ehhez tartozik?(…
Lucius írta:
Én nem egyházak, gyülekezetek tanításait fogadom el, hanem a biblia irányadó mértékét.
Dehogynem. A JT tanításait fogadod el a Biblia irányadó mértékével szemben.
Lucius írta:
Abban pedig egy gyülekezet, van.
Egy bizony,
Jézus egyetlen teste.Lucius írta:
„…A JT tanításai közül mindennel egyet értesz?...”
Nem vettem át mindent. Vagyis jelenleg nem tudok nyilatkozni úgy, hogy ne keverednék bele.
Nem vettél át mindent, így a még át nem vett dolgokról nem tudsz nyilatkozni.
De amid van, ezek szerint tőlük vetted át.
Jó, hagyjuk, bele ne keveredj még jobban.
Lucius írta:
Nem tudom mit értesz kritika alatt? Messzemenően tisztelem a hited, mert hozzád tartozik a tied.
Feltettem pár kérdést már itt is, és feltettem sok-sok kérdést J.T. is. Ha párhuzamot vonnék, akkor a kérdéseimet ott mindig megválaszolták. (Kivéve, amikor a jövőt feszegettem, apró részletekig. Mert arra nem volt bibliai alapjuk, és feltételezni nem akartak.)
Szemben azzal, hogy itt nem, vagy csak alig kapok választ.
Túlzol. Kaptál és kapsz válaszokat.
Fogalmazzunk úgy, hogy nem kapsz olyan válaszokat, amilyeneket szeretnél hallani.
Sorry, ebben a bótban ez van.
Lucius írta:
„…Hol vannak ezek a „bűnök” ahhoz képest, hogy a Szent Lelket valaki puszta "erővé" fokozza le?...”
Én ezt értettem meg a Bibliából. Ezt hiszem, és ezt vallom.
Hogy ez bűn? Talán. A Te értékrendedben. Igen. Bocsánat ha bánt.
Én az írásokból azt látom, értem, hogy az Isten Szelleme az én fogalom körömben egyfajta erő.
Ezt mondod:
„….ÉN ezt értettem meg a Bibliából. (ÉN) Ezt hiszem, és ezt vallom. …; Az ÉN fogalomkörömben…ezt jelenti”
Eddigi írásaid alapján azt látni, hogy ezt érttették meg veled, a fogalomköröd pedig azonos a JT fogalomkörével, teljes függésben vagy tőlük – vagyis mégsem vagy szabad.
Ahogy Tiv mondta.
Lucius írta:
Nem rendelkezik személyiségi jelekkel.
Rendelkezik, csak azokat az utalásokat nem veszed figyelembe.(…
Lucius írta:
A Bibliában nem szokatlan az élettelen dolgok megszemélyesítése. Pl. azt írja, hogy a bölcsességnek 'fiai' vannak (Luk 7:35). A bűnről és halálról mint 'királyokról' beszél (Róma 5:14, 21). Bár néhány bibliavers azt mondja, hogy a szellem beszél, más helyről kiderül, hogy ezt angyalokon, vagy embereken keresztül teszi (Csel 4:24, 25; 28:25; Máté 10:19, 20; vő. a Cselekedetek 20:23 és 21:10,11 verseket). Az 1János 5:6-8 nemcsak a szellemről mondja, hogy tanúskodik, hanem a 'vízről és a vérről' is. Ezért a fenti kijelentés egyike sem bizonyíték arra, hogy a szent szellem személy lenne.
Amiket most felsoroltál, mind élő, és nem élettelen. (pl. vér, - Jézus vére, élő víz, - a bölcsesség, Isten Élő Igéje.
A bűn és a halál mögött szintén személy, az azt okozó szellem áll.)
Lucius írta:
Helyes azonosítás esetén a szent szellemre vonatkozó összes szentírási kijelentésnek összhangban kell lennie. Ebből a szempontból a logikus következtetés az, hogy a szent szellem Isten tevékeny ereje. Nem személy, hanem hatékony erő, amelyet Isten áraszt ki magából szent akaratának végrehajtása céljából (Zsolt 104:30; 2Pét 1:21; Csel 4:31).
Ezektől az idézetektől a Szent Lélek még lehet személy Miért írtad be ezeket a hivatkozásokat?
Zsolt. 104,30
Ha kiárasztod lelkedet, új teremtmények keletkeznek, és megújítod a termőföld felszínét.
2Pt. 1,21
mert sohasem ember akaratából származott a prófécia, hanem a Szentlélektől indíttatva szólaltak meg az Istentől küldött emberek.
ApCsel. 4,31
Amint könyörögtek, megrendült az a hely, ahol együtt voltak, megteltek mindnyájan Szentlélekkel, és bátran hirdették az Isten igéjét.Nagyon sok olyan kő van a Bibliában, ami azért került bele, hogy a hitetlen, megbotoljon.
A hívő pedig összehordja és várat épít belőle - a legnagyobbra – a SZEGELETKŐRE.
Ez van.
A tagadás és a kételkedés nem visz előre az Ő megismerésében, csak a Benne való HIT.
A Szent Szellemre vonatkozó összes szentírási kijelentés összhangban van.
Különben nem volna Szent Írás.
Ha valamit már tagadni kell belőle, hogy a másik fele igaz lehessen, akkor a magyarázat és a következtetés a rossz. (vagyis emberi)
Ha tagadod a Szent Szellem személy voltára utaló kijelentéseket, kétségbe vonod a Szent Írás hitelességét, Isten és a Szent Lélek Igazságos és irányadó mértékét.
Azért még egy kérdés:
Isten szerinted hogyan irányítja az „erő”-t, miután kiárasztotta magából?
Magára hagyja, mert az erő úgyis tudja, mit kell tennie?
Honnan, ha Isten nem megy vele? Hiszen az erő önmagában nem képvisel semmiféle intelligenciát, csupán potenciális lehetőséget Valakinek a KEZÉBEN.
Esetleg személyesen utána megy, felügyeli, koordinálja, hogy az erő az ő akaratában legyen felhasználva?
Hogyan teszi?
(K(m?)ivel teszi?)
Esetleg a KEZÉBEN tartja?
Lucius írta:
2Kor. 11,4
Olvasd tovább is!
Pál apostol, aki iskolázatlan volt az ékesszólásban, de nem az Evangélium ismeretében.
Vajon mit szólt volna a JT. jó híréhez? Olvass vissza.
Lucius írta:
Mat 5:8 Boldogok, a kiknek szívök tiszta: mert õk az Istent meglátják.
Mat 5:9 Boldogok a békességre igyekezõk: mert õk az Isten fiainak mondatnak.
Számomra ezek fontos gondolatok. Ezért aztán irányadó mérték is.
Olvasd el a többi boldogmondást is.
Mi által lesz tiszta a szív?
Lucius írta:
„…Igen, egy Igaz HIT van. Ezt vallom én is. Fenn mégis azt mondtad, különbözik a hitünk…”
Hol van ebben ütközés?
Ha különbözik, valamelyik nem igaz. Ebben van az ütközés.
Lucius írta:
És akkor mit mondott Mózesnek?
Azt, mondta, hogy Vagyok, Aki Vagyok… Hogy Mózes ne arra figyeljen, hogyan hívják, mi a Neve, hanem hogy mit mond, parancsol neki, és a TÖRVÉNY betartására figyeljen, amit rábízott.
Tette ezt azért, hogy Mózes ne essen abba a hibába, mint mindenki más, aki a saját képére akarta megformálni és elnevezni Istent, pedig az Ember teremtetett Isten képére és hasonlatosságára.
Lucius írta:
„…Fil. 2,9
Ezért fel is magasztalta őt Isten mindenek fölé, és azt a nevet adományozta neki, amely minden névnél nagyobb,…”
Igen, felmagasztalta. Ezért is mondom, hogy a világegyetem második legnagyobb személye.
De, kapta. Ha pedig kapta, akkor valaki adta. Ha pedig valaki adta, akkor joga volt adni.
És mivel ez itt egy név, és felmagasztalás. Így jézusnál nagyobb személytől kapta, és az magasztalta őt fel. Tehát az Atya nagyobb nála.
Igen, és ebben mi a probléma?
A sajátjából adott a sajátjának.
Te leállnál vitatkozni a gyerekeddel, hogy ki a nagyobb? A testeddel, véreddel, csontodból csontoddal, akivel egyek vagytok?
Mert én nem.
Sőt, amíg kicsik voltak mindig felemeltem őket, magam fölé, hogy örüljenek. De ettől még tisztában vannak azzal, hogy én vagyok az ő apjuk, nem pedig fordítva.
Lucius írta:
Jn. 6,63
A lélek az, aki életre kelt, a test nem használ semmit: azok a beszédek, amelyeket én mondtam nektek: lélek és élet.
A szellem az, ami életed ad; a testnek semmi haszna sincs. A beszédek, amelyeket mondtam nektek, szellem és élet.
(Így több értelme van. És a korai szövegekhez is több köze van, mint sokszorosan átforgatott, átdolgozott kiadásokhoz. És ez itt most megint nem a korábbi szövegfordítások ócsárolása. Hanem mint egyszerű tény.)
Kiveszed belőle az Értelmet, hogy a sajátodat tedd a helyébe? Muszáj át(ki)forgatni, megbonyolítani az egyszerű tényt?
Lucius írta:
„…Jó, akkor beszéljünk Róla.
A Szent Lélekről.
Mt. 4,1
"...Akkor elvitte Jézust a Lélek a pusztába, hogy megkísértse az ördög. ..."
2Móz 34.28, heb 4:15
(habár te arra öszpontosítasz, hogy a Lélek vezette a pusztába. Ahol én a megszemélyesítést látom.)
Van azonban egy fontos dolog. A szent szellem – Lélek – Isten egyik formája.
„…A szent szellem – Lélek – Isten egyik formája…”
- mondod.
Vagyis nem csupán erő. Jól mondod. Ez valóban nagyon fontos dolog.
Lucius írta:
Ha pedig ez így van, akkor Isten szándékosan vitte oda, hogy az ördög megkísértse? Hogyan egyeztethető ez össze azzal? Jak 1:13 Senki se mondja, mikor kísértetik: Az Istentõl kísértetem: mert az Isten gonoszsággal nem kísérthetõ, õ maga pedig senkit sem kísért.
A LÉLEK vezette a pusztába -> győzte Őt meg a próba szükségességéről. -> a Lélek adott neki vezetést a pusztában, -> hogy meg tudjon állni a kísértővel szemben.
Tehát nem Isten kísértette, hanem lehetővé tette, megengedte a próbát.
De tudod te ezt nagyon jól.
Lucius írta:
De, ahogy sorolod is. Mk.1.11, 12; Luk 4:1 (Szellemmel telve) Azt mondod, Jézus = Isten,
A Szent Szellem = Isten. Isten minek is töltenék ki magát ha már egyszer Isten?
Hacsak úgy nem, hogy Jézus az ember, megkapta Isten szellemét, ezzel a szellemmel eltelve indult a pusztába, ahol negyven nap. Nem az ördögöt várta. Hanem istennel osztotta meg életét, Ekkor jutott birtokába minden olyan információnak, amik korábbi életének emlékei, Ekkor kapott utasításokat. (Hoztam mózes könyvéből párhuzam.) És ekkor kísértette meg az ördög.
Olvasd el a kísértést megelőző részt is.
Mt. 3,16
Amikor pedig Jézus megkeresztelkedett, azonnal kijött a vízből, és íme, megnyílt a menny, és látta, hogy Isten Lelke galamb formájában aláereszkedik, és őreá száll.
Mt. 3,17
És hang hallatszott a mennyből: „Ez az én szeretett Fiam, akiben gyönyörködöm.” Tehát Jézus nem csupán mint EMBER Fia, hanem Mint Isten Fia is meg lett kísértve.
Mit is mondott neki a kísértő?
„…ha Isten Fia vagy…
A többi pedig csak a te(?) magyarázatod, melyet Isten Igazságos mértéke és Irányadó Szelleme nem támaszt alá.
Lucius írta:
„…A Bibliában akik hirdetik, mit hirdetnek evangéliumként?...”
Van megváltás. Ezt mondta ki Isten, ezt látjuk folyamatosan bizonyságként a kiválasztott népen, ezt tapasztaljuk Jézusban. Ezt várjuk, teljes bizalommal kétségek nélkül.
Van megváltás, de te mégsem vagy a részese? Mert ha már részese lennél, akkor már nem várnád, hanem teljes bizalommal és kétségek nélkül a reménység részese lennél.
A Biblia Evangélistái mit hirdetnek?
Legegyszerűbb, ha bemásolod.
Lucius írta:
Jézus azt mondja, hogy istennek szolgáljunk, és szeressük egymást. Ez a két fő parancsolat.
Ha már idézel, és ilyen lényeges dolgot, pontosan tedd. És ahol kijár, ott nagy I-vel.
Isten ezt az Igazságos és irányadó mértéket adta:
1Jn. 3,23
Az ő parancsolata pedig az, hogy higgyünk az ő Fiának, a Jézus Krisztusnak nevében, és szeressük egymást, ahogyan erre parancsolatot adott nekünk. [Jn 13,34; 15,12. 17]Lucius írta:
„…Érdekes hozzáállás. Ha a Jehova nevet hirdeted, Jehova tanú vagy. …”
Ján 12, 28, 17:6,
Joh 17:6 Megjelentettem a te nevedet az embereknek, a kiket e világból nékem adtál: tiéid valának, és nékem adtad azokat, és a te beszédedet megtartották.
Most azt mondtad, hogy Jézus is az volt.
Ha ebben merül ki Jehova Tanúja, akkor az vagyok.
Jézus megjelentette a Jézus (Szabadító) Nevet, mely Isten Neve volt. Teljesítette Atyja akaratát:
Jehova pedig ezt a parancsolatot adja a mai napig is:
Mit is mond Isten Igazságos és irányadó mértéke?
1Jn. 3,23
Az ő parancsolata pedig az, hogy higgyünk az ő Fiának, a Jézus Krisztusnak nevében, és szeressük egymást, ahogyan erre parancsolatot adott nekünk. [Jn 13,34; 15,12. 17]Ha pedig megtartod Isten parancsolatát, és az Úr Jézus Krisztus Nevét hirdeted, így VALÓSÁGOSAN az Ő tanúja leszel.
Lucius írta:
„…1Ján 3.23 Jézus nevét hirdetik és cselekszik Isten parancsolatát. …”
És ütközik a kettő?
Jehova az Isten, egyedüli. A hatalmat Fiának adta, annak önzetlen cselekedete miatt, mert jogosan tarthat számot azok után . És itt nem felváltja a Jézus név Jehova nevét. Hanem társul ahhoz. Alá- és fölérendeltség viszonyuk megmarad.
Szerintem meg nem az tesz igazzá Isten szemében, ha kiemeljük Jézussal kapcsolatos alá és fölé rendeltségi viszonyát, hanem az, ha megtartjuk azt, amit parancsolt:
Mert mit is mond Isten Igazságos és irányadó mértéke?
1Jn. 3,23
Az ő parancsolata pedig az, hogy higgyünk az ő Fiának, a Jézus Krisztusnak nevében, és szeressük egymást, ahogyan erre parancsolatot adott nekünk. [Jn 13,34; 15,12. 17]Lucius írta:
Ha Jézus Krisztus követőjének tartod magad, azt vizsgálod, amit Ő vizsgált.
Ő az edény tartalmát vizsgálta.
(Furcsa és ellentmondásos dolog, ha kifogásolod egy edény tartalmát, mégis azt tálalod az éhezőknek.)
Félreérted szavaim, nem célom azt vizsgálni, hogy másnak az edényében mi van.
Te is félreértettél, a JT-ről, mint vallási mozgalomról beszéltem, az edényről pedig abban az értelemben, hogy milyen „útravalót” visznek, mit hirdetnek, mi van az edényükben.
Példának hoztad fel a missziót, amit folytatnak. Amit pedig táplálék gyanánt osztogatnak, abból az edényből osztják, aminek tartalmával kapcsolatban neked is – mondtad - fenntartásaid vannak.
Lucius írta:
És szerinted én Mózes székében ülök?
Szerinted Isten Igazságos és irányadó mértéke a fontosabb, vagy a JT magyarázatai, tanításai („hagyományai”)?
Lucius írta:
Ha ott van miért nem azt hirdetik?
Azt teszik. Pusztán azért mert te a pl. a 10. oldalon keresed, vagy keresnéd. Ők pedig a 12.-re nyomtatták. Stb.
De, felületes beszélgetések 10-20perc alkalmával egy következtetésre jutsz, te is és mások is.
Koholmány, tákolmány, agyament beszédek, és más hasonlók. Nos pár perces beszélgetések után bizonyára. Én is voltam velük így. És még sok más hitek képviselőivel.
Én a Mormon hitű emberben nem Elender-t látok, hanem Gipsz Jakab nevű embertársam, aki épp annyira szenvedi ezt a világot mint bármelyikünk.
Sajnos nem azt hirdetik.
Ha pedig szánod Gipsz Jakab nevű embertársadat, azon kívül, hogy megeteted, és felruházod testileg, fel kell ruháznod és meg kell etetned szellemileg is:
Az Evangélium üzenetével, hogy táplálja az Úr teste, vére, bűneire bocsánatot nyerjen, és az Úr dicsősége be tudja fedezni mezítelenségét.Lucius írta:
2Tim. 2,12
”….Ha tűrünk, vele együtt fogunk uralkodni is. Ha megtagadjuk, ő is megtagad minket….”
Ezzel sincs semmi gondom.
Nem célom uralkodni, és ítélkezni. Egyszerű emberből vagyok. Aki jól érzi magát egy csendes vízparton horgászgatva, és rácsodálkozva az életszépségeire. Szóva, jóvagyok én szogának is.
„Ha tűrünk, vele együtt fogunk uralkodni is.” –
magunkon. Az Úr Jézus Krisztus rabszolgájának és gyermekének lenni öröm és megtiszteltetés.
De a megtagadásával vigyázni kell, mert tud nagyon szigorú is lenni..Lucius írta:
2Tim. 2,13
Ha hűtlenek vagyunk, ő hű marad, mert ő magát meg nem tagadhatja.
Ez a nagyszerű Benne. És nem csak Jézusban, hanem Atyjában is. Aki gondoskodott arról, hogy mi itt aránylagos kényelemben, elbeszélgessünk az Ő dolgairól.
Hűtlenségeinket, pedig megbocsátja. Ha az nem szándékos.
A hűtlenséget megbocsátja, de a megtagadás ítéletet von maga után. Lucius írta:
„…Miért is tértek el az Evangélium üzenetétől?
Miért is hirdetnek más Nevet, más evangéliumot, mint a Biblia Evangélistái?
Rájöttek, hogy változtatniuk kell, amikor csak egy Igazság létezik? Elhagyva azt, ami egyenes, választva azt, ami görbe? …”
Miben térnek el?
Hirdetik, Jehova nevét, Jézus nevét.
Egy élő hit, ahogy a megismerés, felismerés hozza, képes változtatni korábbi felfogásán.
Másként hogyan is beszélhetnénk kereszténységről? Ha azok az Izraeliták nem ismerik fel, hogy korábbi hitnézetük helytelen, vagy tartalmaz olyat ami helytelen.
Ján 8:31,32 az igazság szabaddá tesz (Amiből adódik, hogy lehetséges tévedni. Amit ott is hagytak az igazságért.) A korábbi gyakorlatott, helytelen imádatot el is hagyták. Jozs 24:15; 2Ki 5:17
A korai keresztények megváltoztatták felfogásukat Gal 1:13, 14; Csel 3:17,19
Pál vallást változtatott Csel 26:4-6
Ezek alapján miért is gond, ha egy gyülekezet szervezetten, vagy akár egyének a felismert és áttanulmányozott dolgok alapján. Kérve Isten irányadó Szellemét. Vallást változtat, Vagy vallásában módósít?
Ez a gond, kedves Lucius:1. A zsidókból lett keresztények nem elhagyták, megtagadták a hitüket, hanem megtértek, és Jézus Krisztusban betöltötték azt.
2. A korai keresztényekre az utalásod pedig egyszerűen csúsztatás. Mondod: „….A korai keresztények megváltoztatták felfogásukat Gal 1:13, 14; Csel 3:17,19 ….„
A hivatkozásokban szó sincs még keresztényekről, hanem megtérés előtt álló emberekről:
Gal. 1,13
Mert hallottátok: milyen volt az én egykori magatartásom a zsidóság körében, hogy féktelenül üldöztem az Isten egyházát, és pusztítottam azt.
Gal. 1,14
És a zsidó hithűségben sok kortársamat felülmúltam népem körében, minthogy fölöttébb buzgó rajongója voltam atyáim hagyományainak.
ApCsel. 3,17
Most már tudom, atyámfiai, hogy tudatlanságból cselekedtetek, mint a ti elöljáróitok is.
ApCsel. 3,18
De amit az Isten előre megmondott minden prófétája által, hogy az ő Krisztusa szenvedni fog, azt teljesítette be így.
ApCsel. 3,19
Tartsatok tehát bűnbánatot, és térjetek meg, hogy eltöröltessenek a ti bűneitek;Lucius írta:
Ezt pedig kéretik nem úgy felfogni, hogy én itt most felszólítok. Az nem az én dolgom.
Csupán levezettem azt amit felvetettél, hogy miért is kell változtatni.
Isten igazságos mértéke az ami az embert hitén keresztül változtatásra hívja el.
Ezt tettem sok éve én is.
Igen, változásra hív fel. Tedd meg most is.Lucius írta:
Mi több a jelenésekben olvasom. Az egész világ félre van vezetve Jel 12:9; rom 12:2
(Kivéve a JT-t?)
Ha pedig keresztény elhagyja a keresztény gyakorlatot…..
Mert félre vezették…, Majd félrevezet másokat…
Lucius írta:
„…Elég neked a magot hinteni?...”
Ki vagyok én? Hol kaptam én szántóföldet?
A szántóföld Istené. Abba vetik a magot. A búzát is, a konkolyt is.
Lucius írta:
„… Nem volt nehéz, a többi JT. magyarázathoz képest elég elenyésző a terjedelme, míg a Biblia teljessége Jézus Krisztusról tesz tanúbizonyságot….”
Nos. Ahogy mondtam is mások vagyunk… Te azt látod, hogy elenyésző.
Tudod nem teszik fel a hálóra azt a könyvet ami Jézusról szól, az egész életéről. 133 fejezetben. És más hasonló könyveket…
Mások vagytok, más Evangéliumot hirdettek, a MÁS-on van a hangsúly, nem Jézus Krisztus Evangéliumán.
A „vagyunk” azt jelenti, hogy mégis velük vállalsz közösséget?
Lucius írta:
Továbbá külön örülök, hogy ennyi időt szántál erre. Köszönöm.
Szóra sem érdemes.
Ha Isten is úgy akarja és még élünk, és ha lesz egy kevés időm benézek.
Ha nem, az sem azt jelenti, hogy nem érdekel a téma, hanem azt, hogy a fórumozáson kívül még nagyon sok egyéb feladata is van az embernek.
És ha a többi előre elkészített jócselekedetet elhanyagoljuk, nem Isten Igazságos és irányadó mértéke szerint cselekszünk.