exrefis írta:
Ezt nem oldja fel a "Ne ölj!" parancs, mert az tulajdonképpen "Ne gyilkolj!", ami nem ugyanaz és a gyilkosság büntetése a tízparancsolat után is érvényben maradt.
Én az összes Bibliafordításban, amit eddig láttam, "Ne ölj!"-t olvastam. Egyáltalán honnan jött a "Ne gyilkolj"? Utánanéztem és az eredeti szövegben a "tircach" szó szerepel, aminek nem tudom a jelentését. Aki tudja, azt kérném, hogy ossza meg velünk, mert annak fényében jobban átláthanánk a dolgot. De valami oka csak van, hogy az eddigi Bibliafordítók "Ne ölj!"-nek fordították. Ezt ne vedd kötekedésnek, csak kíváncsi vagyok. Amúgy azt én is írtam, hogy sok tekintetben célravezetőnek tartom (pl. elrettentés, példastatuálás, igazságszolgáltatás, stb.), csak meg szeretnék bizonyosodni róla, hogy az Úr szemében helyes-e, ha szintén bűnös és tévedésre hajlamos emberek (mert ugye a bírók és ügyészek is csak emberek) mondanak ítéletet egy másik ember felett.
Abban szerintem mindannyian egyetértünk, hogy a tömeggyilkosok, terroristák és ilyen emberek halált érdemelnek. Tehát nem értenék azzal egyet, ha Szaddamot vagy bin Ládent egyszerű életfogytiglanra ítélnék. Meg az is furcsa lett volna, ha a náci bűnösöket anno a nürnbergi perben csak életfogytiglanra ítélik. Sőt én azon is csodálkozom, hogy mit elpepecselgetnek Szaddam perében vagy anno a szerb diktátor perében, aminek ez lett a vége, hogy természetes módon meghalt. Én csak azt a kérdést vetettem fel, hogy nekem, mint bírónak vagy ügyésznek, aki egyben bűnös és tévedésre hajlamos ember, jogom lenne-e halálra ítélnem egy embert, korrekt lenne-e ez így? Az persze más dolog, hogy megérdemlik a halált.
kavics írta:
Te a "ne ölj" parancs körül forogsz.
Nem forgok e parancs körül. Egyszerűen csak érdekel a téma, ezért felvetettem a kérdést. Azért kapcsoltam össze ezt a három dolgot(forradalom, halálbűntetés, eutanázia), mert közük van egymáshoz.