Indu írta:
...
Szóval a fórumtalira visszautalva, az ajándékot a gyümölcs hitelesíti. Vagyis nekem az jön le, hogy a gyümölcs sokkal fontosabb, mint az ajándék. Mert ajándékom nem biztos, hogy van valamire, (Pl. Pál nem kapta meg az ajándékot, hogy a testébe adatott tövis elmúljon) de ez nem hitelesítette a hitét. A gyümölcs viszont kötelező tartozék.
és ha már itt tartunk, folytatnám itt a privát-csevejt a gyümölcstermésről!!
Pál ugye a zsidóság és a kereszténység viszonylatában beszél a vadolajfa-szelíd olajfa kapcsolatáról
ugyanakkor Jézus is fontosnak tartja a szőlőtő és a vesszők viszonyát
az egész egy NAGYON DURVA "dupla beoltás"-sá kezd összeállni bennem:
Idézet:
Róm 11,17. Ha pedig némely ágak kitörettek, te pedig vadolajfa létedre beoltattál azok közé, és részese lettél az olajfa gyökerének és zsírjának;
18. Ne kevélykedjél az ágak ellenében: ha pedig kevélykedel, nem te hordozod a gyökeret, hanem a gyökér téged.
Idézet:
Ján 15,4. Maradjatok én bennem és én is ti bennetek. Miképen a szőlővessző nem teremhet gyümölcsöt magától, hanemha a szőlőtőkén marad; akképen ti sem, hanemha én bennem maradtok.
5. Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők: A ki én bennem marad, én pedig ő benne, az terem sok gyümölcsöt: mert nálam nélkül semmit sem cselekedhettek.
és most jön a nagyon durva:
Idézet:
Jak 1,21. Elvetvén azért minden undokságot és a gonoszságnak sokaságát, szelídséggel fogadjátok a beoltott ígét, a mely megtarthatja a ti lelkeiteket.
22. Az ígének pedig megtartói legyetek és ne csak hallgatói, megcsalván magatokat.
23. Mert ha valaki hallgatója az ígének és nem megtartója, az ilyen hasonlatos ahhoz az emberhez, a ki tükörben nézi az ő természet szerinti ábrázatát:
24. Mert megnézte magát és elment, és azonnal elfelejtette, milyen volt.
25. De a ki belenéz a szabadság tökéletes törvényébe és megmarad a mellett, az nem feledékeny hallgató, sőt cselekedet követője lévén, az boldog lesz az ő cselekedetében.
26. Ha valaki istentisztelőnek látszik köztetek, de nem zabolázza meg nyelvét, sőt megcsalja a maga szívét, annak az istentisztelete hiábavaló.
27. Tiszta és szeplő nélkül való istentisztelet az Isten és az Atya előtt ez: meglátogatni az árvákat és özvegyeket az ő nyomorúságukban, és szeplő nélkül megtartani magát e világtól.
tehát:
1) be vagyunk oltva, mi, a VADolajfák/vesszők a SZELÍDolajfa-tőbe/szőlőtőbe (=Krisztus)
ÉS UGYANAKKOR
2) BELÉNK van oltva az Ige, azaz Krisztus!!
(DURVÁN ezt mondja Jézus is: "Maradjatok én bennem és én is ti bennetek")
a vad-természetünk következménye (lásd még áteredő bűn) a VADHAJTÁS
ugyanakkor ha KELLŐEN ERŐS a nemes oltvány, és NYESEGETVE VAN a vad rész: a gyümölcs JÓ LESZ!
Jakab NEM VÉLETLENÜL a gyümölcsöt emlegeti (teljesen konkrét "következmény-tetteket"), hiszen EZ MONDJA MEG, hogy a vadóc rész, vagy a nemes oltvány az, ami "hatalmon van", hiszen ez az, ami meghatározza a TERMÉSÜNKET